Αστική παρέμβαση στην περιοχή της Βεργίνας με τίτλο «Βεργίνα: Μια διαδρομή στην ιστορία» θα πραγματοποιηθεί το προσεχές διάστημα από τον δήμο Βέροιας. Η μελέτη που περιλαμβάνει πολυεπίπεδες αναπλάσεις εντός και εκτός του οικισμού της Βεργίνας, υπό τη σκέπη του βιοκλιματικού σχεδιασμού, με στόχο την ανάδειξη του ιστορικού και αρχαιολογικού τόπου των Αιγών, καθώς και την εξωστρέφεια του Δήμου και την αναπτυξιακή και κοινωνική ενίσχυση της Βεργίνας, ψηφίστηκε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Βέροιας την Δευτέρα 28/3.
Σύμφωνα με το εισηγητικό, η παρέμβαση θα προδώσει στην περιοχή την αναπτυξιακή δυναμική που απαιτείται για να υποστηρίξει αποτελεσματικά τις μεγάλες ροές επισκεπτών προς τον αρχαιολογικό χώρο, παρέχοντας ουσιαστικές δράσεις και μια ολοκληρωμένη εμπειρία στον κάτοικο και τον επισκέπτη/τρια.
Η ολοκληρωμένη παρέμβαση στον οικισμό της Βεργίνας και στη γύρω περιοχή θα περιλαμβάνει:
α) την ανάπλαση του οικισμού της Βεργίνας μέσα από τις κατάλληλες ενέργειες για την ανάδειξη της εισόδου και εξόδου από τον οικισμό (διάνοιξη δρόμου, ανάδειξη των κύριων οδικών αξόνων του οικισμού), τη δημιουργία πεζοδρομίων και πεζοδρόμων (ή κατάργηση όπου χρειάζεται) με βιοκλιματικά χαρακτηριστικά, τις υπογειοποιήσεις των καλωδίων του δικτύου της ΔΕΗ, τις φυτεύσεις στο δημόσιο χώρο (πλατάνια, μουριές, πεύκα, ακακίες και δέντρα ταχείας ανάπτυξης κ με σκιά), την ανανέωση του αστικού εξοπλισμού, τη βελτίωση του φωτισμού και τη δημιουργία βιοκλιματικών χώρων πάρκινγκ σε δύο κοινόχρηστα σημεία εκτός του οικισμού
β) τη διασύνδεση τις Βεργίνας και των αρχαιολογικών χώρων εντός και εκτός του οικισμού, καθώς και του πολυκεντρικού μουσείου Αιγών με τις εξής διαδρομές:
• Πολυκεντρικό μουσείου Αιγών - Βεργίνα: Αφορά τη δημιουργία διαδρομής με φύτευση και τη δημιουργία αλέας που θα συνδέει το Μουσείο με τον οικισμό.
• Βεργίνα - ανατολικά μνημεία: Σύνδεση του οικισμού με το ανατολικό κομμάτι του αρχαιολογικού πάρκου, το μονοπάτι Ακροπόλεως και την εκκλησία Αγ. Πάντων με τις διαδρομές 1. Ανάκτορο - περιοχή Αγίου Δημητρίου (με διάνοιξη νέου μονοπατιού), 2. Ανάκτορο - Άγιοι Πάντες και 3. Παλαιοχριστιανικά μνημεία - Επαρχιακή οδός Βέροιας-Κυψέλης
• Δημιουργία διαδρομών και φυτεύσεων εντός του αρχαιολογικού πάρκου με βιοκλιματικά χαρακτηριστικά
γ) την τοποθέτηση οπτικών ινών και έξυπνων εφαρμογών για την προώθηση του Μουσείου και της ευρύτερης περιοχής, καθώς τη δημιουργία ειδικών χωμάτινων διαδρομών για ιππασία (αξιοποίηση υλικών όπως κουρασανί).
Την εισήγηση έκανε στο δημοτικό συμβούλιο ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Βόλου Νίκος Ηλιού, ειδικός σύμβουλος σε ελέγχους οδικής ασφάλειας και σχεδιασμό οδικών έργων. Όπως ανέφερε ο κ. Ηλιού, η μελέτη αφορά στην ανάπλαση του βασικού οδικού δικτύου, με προϋπολογισμό που πρέπει να κινηθεί μεταξύ 6.000.000 και 9.000.000 ευρώ. Γίνεται σε συνεργασία με την Αρχαιολογία και σχεδιάζεται για όλους, ποδηλάτες, πεζούς, άτομα με αναπηρίες κτλ., ενώ την χαρακτήρισε ανθρωποκεντρική και όχι αυτοκινητοκεντρική. Επισήμανε πως η περιοχή μετά την ανάπλαση πρέπει να είναι γραφική, γι' αυτό και τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν θα έχουν ιδιαίτερο χαρακτήρα, όπως τα έξυπνα παγκάκια και ο φωτισμός που θα τοποθετηθούν.
Σχετικά με την μελέτη, ανάφερε πως προβλέπεται η μονοδρόμηση των οδών με πλάτος 5 μέτρων, όριο ταχύτητας τα 30χλμ και πεζοδρόμια κατ' ελάχιστο 1,5 μέτρο καθαρό, με 1 ραβδωτή πλάκα για τα άτομα με προβλήματα όρασης. Θα φυτευτούν πλατύφυλλες ακακίες που θα ταιριάζουν με την ανάπλαση και την περιοχή, ενώ διευκρίνησε πως θα διατηρηθούν οι ελιές που έχουν φυτευτεί από τους κατοίκους.
Σχετικά με τη δημιουργία ποδηλατόδρομου, ο κ. Ηλιού είπε πως προτάθηκε από την προϊσταμένη της Αρχαιολογίας Ημαθίας Αγγελική Κοτταρίδη, αλλά αν και προσφέρεται, μπορεί να χρησιμοποιείται ως υπάρχον δρόμος, ως μικτής χρήσης, καθώς το όριο ταχύτητας θα είναι τα 30χλμ.
Ακολούθησαν διάφορα ερωτήματα από τους δημοτικούς συμβούλους, όπως πχ,
• Ο Παύλος Παυλίδης για το αν υπάρχει πρόβλεψη για τα λεωφορεία και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
• Ο Γιώργος Μελιόπουλος επισήμανε πως καθώς πρόκειται για αγροτικό χωριό, ρώτησε αν η μελέτη εξυπηρετεί τους κατοίκους που ασχολούνται κυρίως με αγροτικές εργασίες ή μόνο τον τουρισμό και αν θα δημιουργηθούν προσκόμματα από τις μονοδρομήσεις ή τις άλλες προβλέψεις της ανάπλασης.
• Ο Βασίλης Λυκοστράτης έθεσε ερώτημα για την δημιουργία ποδηλατοδρόμων, για το αν ο δρόμος από το πάρκινγκ μέχρι την είσοδο στον αρχαιολογικό χώρο θα παραμείνει μικτός ή θα γίνει πεζόδρομος, ενώ πρότεινε την πρόβλεψη πάρκιγνκ πιο μακριά, ώστε να αναγκάζονται οι τουρίστες να περπατήσουν και να διασχίσουν το χωριό, κάτι που γίνεται στο εξωτερικό, προκειμένου να δούνε την Βεργίνα ή να επισκεφθούν ένα κατάστημα, έστω και για να αγοράσουν ένα νερό.
• Ο Βασίλης Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στην πρώτη είσοδο της Βεργίνας, όπου κατά την στροφή των μεγάλων οχημάτων διακόπτεται η κυκλοφορία των οχημάτων, προτείνοντας να διευθετηθεί με μια διαπλάτυνση στην επαρχιακή οδό.
Η μελέτη εκγρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο Βέροιας, με λευκό να ψηφίζουν ο Παύλος Παυλίδης και ο Γιώργος Μελιόπουλος.
Σύμφωνα με το εισηγητικό, η παρέμβαση θα προδώσει στην περιοχή την αναπτυξιακή δυναμική που απαιτείται για να υποστηρίξει αποτελεσματικά τις μεγάλες ροές επισκεπτών προς τον αρχαιολογικό χώρο, παρέχοντας ουσιαστικές δράσεις και μια ολοκληρωμένη εμπειρία στον κάτοικο και τον επισκέπτη/τρια.
Η ολοκληρωμένη παρέμβαση στον οικισμό της Βεργίνας και στη γύρω περιοχή θα περιλαμβάνει:
α) την ανάπλαση του οικισμού της Βεργίνας μέσα από τις κατάλληλες ενέργειες για την ανάδειξη της εισόδου και εξόδου από τον οικισμό (διάνοιξη δρόμου, ανάδειξη των κύριων οδικών αξόνων του οικισμού), τη δημιουργία πεζοδρομίων και πεζοδρόμων (ή κατάργηση όπου χρειάζεται) με βιοκλιματικά χαρακτηριστικά, τις υπογειοποιήσεις των καλωδίων του δικτύου της ΔΕΗ, τις φυτεύσεις στο δημόσιο χώρο (πλατάνια, μουριές, πεύκα, ακακίες και δέντρα ταχείας ανάπτυξης κ με σκιά), την ανανέωση του αστικού εξοπλισμού, τη βελτίωση του φωτισμού και τη δημιουργία βιοκλιματικών χώρων πάρκινγκ σε δύο κοινόχρηστα σημεία εκτός του οικισμού
β) τη διασύνδεση τις Βεργίνας και των αρχαιολογικών χώρων εντός και εκτός του οικισμού, καθώς και του πολυκεντρικού μουσείου Αιγών με τις εξής διαδρομές:
• Πολυκεντρικό μουσείου Αιγών - Βεργίνα: Αφορά τη δημιουργία διαδρομής με φύτευση και τη δημιουργία αλέας που θα συνδέει το Μουσείο με τον οικισμό.
• Βεργίνα - ανατολικά μνημεία: Σύνδεση του οικισμού με το ανατολικό κομμάτι του αρχαιολογικού πάρκου, το μονοπάτι Ακροπόλεως και την εκκλησία Αγ. Πάντων με τις διαδρομές 1. Ανάκτορο - περιοχή Αγίου Δημητρίου (με διάνοιξη νέου μονοπατιού), 2. Ανάκτορο - Άγιοι Πάντες και 3. Παλαιοχριστιανικά μνημεία - Επαρχιακή οδός Βέροιας-Κυψέλης
• Δημιουργία διαδρομών και φυτεύσεων εντός του αρχαιολογικού πάρκου με βιοκλιματικά χαρακτηριστικά
γ) την τοποθέτηση οπτικών ινών και έξυπνων εφαρμογών για την προώθηση του Μουσείου και της ευρύτερης περιοχής, καθώς τη δημιουργία ειδικών χωμάτινων διαδρομών για ιππασία (αξιοποίηση υλικών όπως κουρασανί).
Την εισήγηση έκανε στο δημοτικό συμβούλιο ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Βόλου Νίκος Ηλιού, ειδικός σύμβουλος σε ελέγχους οδικής ασφάλειας και σχεδιασμό οδικών έργων. Όπως ανέφερε ο κ. Ηλιού, η μελέτη αφορά στην ανάπλαση του βασικού οδικού δικτύου, με προϋπολογισμό που πρέπει να κινηθεί μεταξύ 6.000.000 και 9.000.000 ευρώ. Γίνεται σε συνεργασία με την Αρχαιολογία και σχεδιάζεται για όλους, ποδηλάτες, πεζούς, άτομα με αναπηρίες κτλ., ενώ την χαρακτήρισε ανθρωποκεντρική και όχι αυτοκινητοκεντρική. Επισήμανε πως η περιοχή μετά την ανάπλαση πρέπει να είναι γραφική, γι' αυτό και τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν θα έχουν ιδιαίτερο χαρακτήρα, όπως τα έξυπνα παγκάκια και ο φωτισμός που θα τοποθετηθούν.
Σχετικά με την μελέτη, ανάφερε πως προβλέπεται η μονοδρόμηση των οδών με πλάτος 5 μέτρων, όριο ταχύτητας τα 30χλμ και πεζοδρόμια κατ' ελάχιστο 1,5 μέτρο καθαρό, με 1 ραβδωτή πλάκα για τα άτομα με προβλήματα όρασης. Θα φυτευτούν πλατύφυλλες ακακίες που θα ταιριάζουν με την ανάπλαση και την περιοχή, ενώ διευκρίνησε πως θα διατηρηθούν οι ελιές που έχουν φυτευτεί από τους κατοίκους.
Σχετικά με τη δημιουργία ποδηλατόδρομου, ο κ. Ηλιού είπε πως προτάθηκε από την προϊσταμένη της Αρχαιολογίας Ημαθίας Αγγελική Κοτταρίδη, αλλά αν και προσφέρεται, μπορεί να χρησιμοποιείται ως υπάρχον δρόμος, ως μικτής χρήσης, καθώς το όριο ταχύτητας θα είναι τα 30χλμ.
Ακολούθησαν διάφορα ερωτήματα από τους δημοτικούς συμβούλους, όπως πχ,
• Ο Παύλος Παυλίδης για το αν υπάρχει πρόβλεψη για τα λεωφορεία και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
• Ο Γιώργος Μελιόπουλος επισήμανε πως καθώς πρόκειται για αγροτικό χωριό, ρώτησε αν η μελέτη εξυπηρετεί τους κατοίκους που ασχολούνται κυρίως με αγροτικές εργασίες ή μόνο τον τουρισμό και αν θα δημιουργηθούν προσκόμματα από τις μονοδρομήσεις ή τις άλλες προβλέψεις της ανάπλασης.
• Ο Βασίλης Λυκοστράτης έθεσε ερώτημα για την δημιουργία ποδηλατοδρόμων, για το αν ο δρόμος από το πάρκινγκ μέχρι την είσοδο στον αρχαιολογικό χώρο θα παραμείνει μικτός ή θα γίνει πεζόδρομος, ενώ πρότεινε την πρόβλεψη πάρκιγνκ πιο μακριά, ώστε να αναγκάζονται οι τουρίστες να περπατήσουν και να διασχίσουν το χωριό, κάτι που γίνεται στο εξωτερικό, προκειμένου να δούνε την Βεργίνα ή να επισκεφθούν ένα κατάστημα, έστω και για να αγοράσουν ένα νερό.
• Ο Βασίλης Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στην πρώτη είσοδο της Βεργίνας, όπου κατά την στροφή των μεγάλων οχημάτων διακόπτεται η κυκλοφορία των οχημάτων, προτείνοντας να διευθετηθεί με μια διαπλάτυνση στην επαρχιακή οδό.
Η μελέτη εκγρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο Βέροιας, με λευκό να ψηφίζουν ο Παύλος Παυλίδης και ο Γιώργος Μελιόπουλος.
Η Βεργίνα έπρεπε να φυσά σαν χωριό,αλλά είναι πίσω και από κατσικοχώρια. Ούτε πρόκειται να γίνει κάτι παραπάνω ποτέ, έτσι είμαστε οι κάτοικοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣαν κάτοικος εσύ τι μπορείς να κάνεις για κάτι τέτοιο;
ΔιαγραφήΤώρα που πραγματοποιείται το μεγαλύτερο έργο ανάπτυξης στο Δήμο εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος Βέροιας, ο Παύλος ψηφίζει λευκό. Άλλη μια φορά κατώτερος των περιστάσεων. Θα το θυμόμαστε αυτό...
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για τον Γιωργάκη από το ΚΚΕ (απαλλάσσεται) για λόγους....
Το μεγαλύτερο έργο ανάπτυξης εκτός πόλης, αντάξιο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Μακεδονίας. Περιμένουμε να μάθουμε ποιοί το ψήφισαν.
Δεν πιστεύω την μελέτη να την έκαναν οι ίδιοι που διάλεξαν τα χρώματα για την πλατεία μπροστά από το ξενοδοχείο Μακεδονία .
ΑπάντησηΔιαγραφή