Οι σύγχρονες μετακινήσεις έκαναν επιτακτική την ανάγκη δημιουργίας αρκετών νέων αυτοκινητοδρόμων, με τον μεγαλύτερο που έχουμε στη χώρα μας να έχει μήκος 670 χλμ. Η Εγνατία Οδός αποτελούσε για περισσότερα από 30 χρόνια ένα μεγάλο όνειρο των Βορειοελλαδιτών, και όχι μόνο, για τη διασύνδεση της Ηπείρου, της Μακεδονίας και της Θράκης. Η ένταξη της στα έργα προτεραιότητας των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, επισφράγισε την Ευρωπαϊκή διάστασή της ως συνδετήριας οδού των αγορών της Ανατολής, με τα μεγάλα βιομηχανικά κέντρα της Δύσης.
Ο Αυτοκινητόδρομος 2 (Α2), όπως ονομάζεται η Εγνατία Οδός, είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας με μήκος 670 χιλιόμετρα και αποτελεί τμήμα της Ευρωπαϊκής Οδού 90. Ξεκινάει από την Ηγουμενίτσα στην Ήπειρο και καταλήγει στα Ελληνοτουρκικά σύνορα στους Κήπους της Θράκης.
Η κατασκευή του ξεκίνησε το 1994 και ολοκληρώθηκε το 2014. Η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα είναι τα 130 χλμ/ώρα, ενώ περιλαμβάνει πλήθος σηράγγων και γεφυρών, καθώς διέρχεται διαμέσου του ορεινού αναγλύφου της οροσειράς της Πίνδου και πλησίον του ορεινού όγκου του Βερμίου.
Ο συνολικός αριθμός των δίδυμων οδικών σηράγγων επί της Εγνατίας Οδού είναι 73, με συνολικό μήκος 100 χιλιόμετρα (σε μονό κλάδο, 50 χλμ. κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου). Όλο το έργο της Εγνατίας Οδού κοστολογείται κοντά στα 6 δισεκατομμύρια ευρώ, με τις σήραγγες να κοστολογούνται κοντά στα 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ.
Τα πρώτα διόδια που τοποθετήθηκαν στην Εγνατία Οδό ήταν τα διόδια Πολυμύλου και λειτούργησαν τον Σεπτέμβριο του 2010. Μέχρι στιγμής υπάρχουν 13 σταθμοί διοδίων με κόστος διέλευσης που κυμαίνεται από 50 λεπτά του ευρώ μέχρι 2,40 ευρώ. Το σύνολο και 13 διοδίων για αυτοκίνητο ανέρχεται στα 19,20 ευρώ. Τέλος, αναμένονται να λειτουργήσουν διόδια και στην Καβάλα, τα οποία αρχικά θα βρισκόταν στην παράκαμψη της Καβάλας, όμως τελικά αποφασίστηκε να κατασκευαστούν ανατολικότερα.
Οσο κόστισαν τα 6 rafale που πήρε η Ελλάδα τους τελευταίους 12 μήνες κόστισε η Εγνατία οδός από την Ηγουμενίτσα έως τους κήπους του Έβρου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒάλτε κάτω τι υποβρύχια, φρεγάτες, αεροπλάνα, τανκς αγοράσαμε τα τελευταία 40 χρόνια και θα δείτε το μαζί τα φάγαμε που είπε ο Πάγκαλος.
Βέβαια όταν το είπε, κοιτούσε τους συναδέλφους του, όχι την γιαγιά μου στα ρίζωματα.
Κόψε κάτι μεγάλε ! Άμα βάλεις 3 FDI + 24 Rafales, τότε περίπου ισοφαρίζεις την Εγνατία. Δηλαδή τι ήθελες, να κάνουμε τα πάντα όλα από έργα υποδομής, για να τα βρούνε έτοιμα οι Τούρκοι ???
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνας από τους 5 λόγους τις χρεοκοπίας μας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι οι δρόμοι χρειάζονται άλλα και τα αεροπλάνα με μια διαφορά,πολιτική απόφαση τα δις να δίνονται σε εγχώρια χέρια από υπερκομματικό ανεξάρτητο φορέα χωρίς η εκάστοτε κυβέρνηση να μπορεί να επεμβαίνει,και ο έλεγχος να γίνεται επίσης από διακομματικό συμβούλιο ανεξαρτήτως της χρονικής διάρκειας της εκάστοτε κυβέρνησης. Έλα ντε τότε μάσα γιοκ,και σίγουρα δεν θα συμφωνεί κανένα εν δυνάμει κόμμα εξουσίας! Οι λόγοι χρεοκοπίας έχουν όνομα ΝΔ 50%, ΠΑΣΟΚ 45%, ΣΥΡΙΖΑ 5%. Καλό για την ζωή μας να αποφασίζουμε με τη λογική και όχι οπαδικα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Κ. Λαλιώτης είχε παραδεχθεί ότι ενώ η Εγνατία Οδός σχεδιάσθηκε με 3 λωρίδες κυκλοφορίας, ολοκληρώθηκε με 2, διότι τα κονδύλια μεταφέρθηκαν στην Αθήνα για τα Ολυμπιακά έργα, τα οποίον σήμερα, σημειωτέον, σκουριάζουν και ρημάζουν. Αθηνοκεντρικό πασοκικό κράτος....
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιπλέον, η επονομαζόμενη ,,Εγνατία,, δεν είναι ενιαίος αυτοκινητόδρομος. Χρησιμοποιεί κι ένα κομμάτι της ΠΑΘΕ, το οποίο παρεμβάλεται. Άρα πρόκειται για δύο αυτοκινητόδρομους...
ΑπάντησηΔιαγραφή