Η πρόταση δείχνει όντως ενδιαφέρουσα καθώς επιτυγχάνεται η σύνδεση όλων των αστικών κέντρων της Δυτικής Μακεδόνιας και η δημιουργία ενός αξιόλογου σιδηροδρομικού δικτύου σε μια περιοχή που έχει ανάγκη δημιουργίας υποδομών για την επόμενη ημέρα. Παράλληλα η περιοχή γίνεται κόμβος μεταφορών για την σύνδεση με τα Δυτικά Βαλκάνια.
Μάλιστα εστάλη επιστολή προς βουλευτές της περιοχής και τον υφυπουργό Μεταφορών κ. Παπαδόπουλο από την Πρωτοβουλία πολιτών Εορδαίας - Πτολεμαίδας για την ανάπτυξη στην οποία ζητούν στήριξη της πρότασης αυτής.
Τι επιτυγχάνεται με την προτεινόμενη χάραξη
Όπως εξηγεί ο κ.Σωτηρόπουλος, από το τμήμα της Δυτικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας λείπει το τμήμα που θα ενώσει την Κοζάνη με τη Βέροια και κατ' επέκταση με τη Θεσσαλονίκη και τον υπόλοιπο διάδρομο. Όπως υποστηρίζει, με τη χάραξη αυτή επιτυγχάνονται δύο πράγματα.
Το πρώτο είναι η σύνδεση με την Σιδηροδρομική Εγνατία τριών πόλεων (Βέροια-Πτολεμαϊδα-Κοζάνη) αποφεύγοντας το δύσκολο πέρασμα από τον ορεινό όγκο του Βερμίου που στην συγκεκριμένη περιοχή είναι πολύ κοστοβόρο.
Το δεύτερο είναι ότι επιτυγχάνεται και η σύνδεση μέσω Πτολεμαϊδας της Καστοριάς και εξυπηρετείται η διακρατική γραμμή που ενώνει σιδηροδρομικά Ελλάδα και Αλβανίας. Πρόκειται για τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Καστοριά-Πόγραδετς.
Αυτό δηλαδή που μας δίνει η πρόταση του κ. Σωτηρόπουλου είναι μια χάραξη με κόμβο την πόλη της Πτολεμαϊδας που εξυπηρετεί και την Σιδηροδρομική Εγνατία και την νέα γραμμή προς Αλβανία αλλά και την γραμμή Φλώρινα-Κοζάνη.
Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι αυτή η γραμμή παρουσιάζει καλύτερα χαρακτηριστικά και σαν λύση μπορεί να είναι σημαντικά φθηνότερη από την απευθείας σύνδεση της Βέροιας με την Κοζάνη. Η απόσταση μεταξύ Βέροιας και Πτολεμαϊδας είναι περίπου 35 χιλιόμετρα ενώ περίπου 22 χιλιόμετρα είναι η απόσταση Πτολεμαϊδας-Κοζάνης. Στα 35 χιλιόμετρα είναι η απόσταση Πτολεμαϊδας-Καστοριάς.
Το μεγαλύτερο κέρδος από αυτή την πρόταση σύμφωνα με τον ίδιο (και φαίνεται ότι έχει βάση) είναι πως εξυπηρετείται ο στόχος της απολιγνιτοποίησης καθώς η διέλευση μιας σιδηροδρομικής γραμμής εθνικού και διακρατικού ενδιαφέροντος μπορεί να προκαλέσει επενδυτικό ενδιαφέρον άρα και ανάπτυξη.
Ποιες πόλεις θα εξυπηρετούνται
Οι πόλεις και περιοχές που θα εξυπηρετούνται είναι Καστοριά, Αεροδρόμιο, Άργος Ορεστικό, Βιομηχανικό Πάρκο ΔΕΗ, Πτολεμαΐδα, Βέρμιο (χιονοδρομικό κέντρο), Νάουσα, Βέροια, Φλώρινα, Αμύνταιο, Κοζάνη και εμμέσως Σιάτιστα, Γρεβενά, Καλαμπάκα, Βεγορίτιδα (Υδατοδρόμιο), Έδεσσα, Σκύδρα, επιπλέον θα υπάρχει σύνδεση Καστοριάς με τα Αλβανικά σύνορα.
Όπως αναφέρεται στην απόφαση της κοινότητας Πτολεμαϊδας, έτσι θα συνδέονται με το ελάχιστο δυνατό κόστος, όλες οι μεγάλες πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας και της Ημαθίας και Πέλλας μεταξύ τους και με την Θεσσαλονίκη.
Όλα αυτά επιτυγχάνονται, μόνο με την διάτρηση των βουνών Δυτικά και Ανατολικά της Πτολεμαΐδας μαζί με την αναγκαία οδική σύνδεση Πτολεμαΐδας με Νάουσα - Βέροια παράλληλη και παράπλευρη της προτεινόμενης σιδηροδρομικής γραμμής.
Στην ίδια απόφαση υποστηρίζεται πως η πρόταση αυτή είναι η οικονομικότερη, η ταχύτερη, η ασφαλέστερη, η πρόταση με τις λιγότερες περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις, ασφαλώς βιώσιμη και η πρόταση που συνδέει μεταξύ τους και με την Θεσσαλονίκη, τα περισσότερα αστικά, τουριστικά και βιομηχανικά κέντρα της Δυτικής Μακεδονίας και της απομονωμένης προς τα Δυτικά Ημαθίας.
Επίσης υποστηρίζεται πως αυτή η πρόταση έχει μεγαλύτερα πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλες εναλλακτικές προτάσεις σύνδεσης Αλβανίας- Καστοριάς με Θεσσαλονίκη. Η πρόταση έχει εγκριθεί και από τον Δήμο Εορδαίας.
Το υψόμετρο από τη θάλασσα στο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Βέροιας είναι περίπου 15 μέτρα (αφού το Μακροχώρι έχει 10 μέτρα), το υψόμετρο στην Πτολεμαΐδα είναι 600 μέτρα, σε ευθεία γραμμή Σιδηροδρομικός Σταθμός - Πτολεμαΐδα είναι περίπου 50 χιλιόμετρα τα 45 μέσα στο βουνό Βέρμιο βράχος, μάρμαρα, πολλά νερά, κλπ με ανηφόρα ! ! ! τώρα πόσο συμφέρον θα είναι να τρυπήσουν 45 χιλιόμετρα βράχο, μάρμαρο, νερά κλπ για να ανεβάσουν τραίνο στα 600 μέτρα, για να μεταφέρουν τι ; που ; και με πιο κοστολόγιο ;
ΑπάντησηΔιαγραφήή έχουνε τρελαθεί, ή θέλουν να κονομήσουν οι εργολάβοι από ασύμφορα έργα ή κάτι υπερπολύτιμο έχουν βρει και μας το κρύβουν.
Πες τα,χρυσόστομε!
ΔιαγραφήΚΑΠΟΤΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΖΑΡΙΑ ( ΤΕΥΤΛΑ).
ΔιαγραφήΤΩΡΑ ΣΥΖΉΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ... "ΝΑ ΧΑΜΕ ΝΑ ΛΕΓΑΜΕ"!
AN ΓΙΝΕΙ , ΕΛΠΙΖΩ ΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΝΑ ΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου μυρίζει κάτι σαν τις ανεμογεννήτριες στο Βέρμιο, που φυσάει σπάνια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντί να κάνουν μιά διπλή γραμμή τραίνου προς τη Χαλκιδική (και στα 3 πόδια) όπου τουλάχιστον για 7 μήνες το χρόνο γίνεται χαμός στο δρόμο από την κίνηση των οχημάτων και τα ατυχήματα, ασχολούνται με μ@λ@κ..ς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι μετά αναρωτιούνται γιατί ο κόσμος δεν εμπιστεύεται το κράτος στις όποιες αποφάσεις παίρνει.
Πες τα και εσύ Χρυσόστομε !
Διαγραφή