Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Έρχονται σαρωτικές αλλαγές με τον νέο κλιματικό νόμο - Τέλος βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα ΙΧ από το 2030

Απαγόρευση της χρήσης καυστήρων πετρελαίου θέρμανσης και της πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου από το 2030, κατάργηση της χρήσης μαζούτ για την παραγωγή ρεύματος στα νησιά, υποχρεωτική ασφάλιση των κτιρίων σε περιοχές υψηλού κλιματικού κινδύνου, διεύρυνση της Μελέτης Περιβαλοντικών Επιπτώσεων που συνοδεύει τις επενδύσεις προκειμένου να εξετάζονται και οι κλιματικές επιπτώσεις, είναι ορισμένα από τα μέτρα που προβλέπει ο νέος κλιματικός νόμος, ο οποίος θα παρουσιαστεί τις επόμενες ημέρες.

Την ψήφιση του κλιματικού νόμου ανήγγειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την ομιλία του στη διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή COP26 στη Γλασκώβη.

Όπως επισημαίνει με δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο σύμβουλος του πρωθυπουργού για θέματα ενέργειας, κλίματος, περιβάλλοντος και κυκλικής οικονομίας Γιώργος Κρεμλής: «Ο κλιματικός νόμος που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση είναι εξαιρετικά φιλόδοξος. Βάζει τον πήχη ψηλά, καθώς δεν μεταφέρει απλά στην εθνική νομοθεσία τους ευρωπαϊκούς στόχους αλλά τούς συμπληρώνει, τούς επικαιροποιεί και πολλές φορές τους υπερβαίνει. Είναι ένα πολύ σύγχρονο νομοθέτημα που δείχνει ότι η Ελλάδα πρωτοπορεί στα θέματα της κλιματικής αλλαγής».

Ο νόμος θα θέσει ποσοτικούς στόχους για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% το 2030 σε σχέση με το 1990, κατά 80% το 2040, με απώτερο στόχο την κλιματική ουδετερότητα το 2050, που προβλέπεται και από την Κοινοτική νομοθεσία. Οι στόχοι θα επανεξετάζονται κάθε πέντε χρόνια ανάλογα με την εξέλιξη των ρύπων και των Κοινοτικών κανονισμών.

Για την επίτευξη των στόχων θα καταρτιστεί Εθνική Στρατηγική για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή, Περιφερειακά αλλά και Δημοτικά Σχέδια για τη μείωση των εκπομπών. Επίσης θα καταρτιστούν τομεακοί «προϋπολογισμοί άνθρακα» για επτά κλάδους / τομείς δραστηριοτήτων που είναι: Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και θερμότητας, Μεταφορές, Βιομηχανία, Κτίρια, Γεωργία και κτηνοτροφία, Απόβλητα, Χρήσεις γης, αλλαγές χρήσεων γης και δασοπονία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι βασικές ρυθμίσεις του νόμου ανά τομέα προβλέπουν τα εξής:

Ηλεκτρική ενέργεια: αύξηση του μεριδίου των ΑΠΕ σε ποσοστό 70% στην τελική κατανάλωση ενέργειας έως το 2030, με μέτρα που περιλαμβάνουν διευκόλυνση της αδειοδότησης, ενίσχυση των δικτύων, προώθηση της αποθήκευσης ενέργειας κ.α.

Μεταφορές: από το 2025 υποχρεωτικά όλα τα νέα ταξί στην Αττική και την Θεσσαλονίκη, καθώς και το ένα τρίτο των νέων ενοικιαζόμενων οχημάτων θα είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών. Από το 2023 τουλάχιστον το ένα τέταρτο των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα.

Ως προς τα ΙΧ και ελαφρά επαγγελματικά, από το 2030 θα επιτρέπεται η πώληση μόνον οχημάτων μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Νησιά: έως το 2030 απαγορεύεται η χρήση μαζούτ για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στα μη διασυνδεδεμένα νησιά. Αυτό σημαίνει ότι τα νησιά θα πρέπει να στραφούν σε σύγχρονες λύσεις όπως αυτές που εφαρμόζονται στη Χάλκη, την Τήλο κ.α. με ανανεώσιμες πηγές, αποθήκευση ενέργειας, συστήματα διαχείρισης της ενέργειας κ.α.

Κτίρια: από το 2023, απαγορεύεται η εγκατάσταση καυστήρων πετρελαίου θέρμανσης όπου υπάρχει επαρκές διαθέσιμο δίκτυο φυσικού αερίου. Από το 2025, απαγορεύεται η εγκατάσταση καυστήρων πετρελαίου θέρμανσης και από το 2030, απαγορεύεται σε όλα τα κτίρια η χρήση καυστήρων πετρελαίου θέρμανσης. Αυτό σημαίνει ότι οι κεντρικές θερμάνσεις θα πρέπει να μετατραπούν είτε σε φυσικό αέριο είτε σε νέες φιλικότερες προς το περιβάλλον μορφές (π.χ. αντλίες θερμότητας). Επιπλέον, από το 2025 όλα τα νέα κτίρια που βρίσκονται σε ζώνες υψηλής τρωτότητας θα πρέπει να ασφαλίζονται υποχρεωτικά. Η ασφάλιση θα αποτελεί προϋπόθεση για την ηλεκτροδότηση του κτιρίου.

Βιομηχανία: επεκτείνονται οι μελέτες περιβαλοντικών επιπτώσεων και οι Αποφάσεις Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, προκειμένου να καλύπτονται οι επιπτώσεις των επενδύσεων στο κλίμα. Επιπλέον οι ρυπογόνες επιχειρήσεις υποχρεούνται να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 30% έως το 2030 σε σχέση με το 2022. Όλες οι επιχειρήσεις με περισσότερους από 500 εργαζόμενους θα δημοσιεύουν κάθε χρόνο εκθέσεις με το ανθρακικό τους αποτύπωμα.

Τέλος, με τον νόμο συστήνεται Εθνικό Παρατηρητήριο για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή, το οποίο σε συνεργασία με την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία και άλλους δημόσιους φορείς θα παρακολουθεί τα κλιματικά δεδομένα και θα παρέχει προγνώσεις.

10 σχόλια:

  1. ΝΑΙ
    ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΕΙ ΤΟ 2022, TESLA, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΙΟ...ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ!
    ΡΕ ΘΑ ΕΡΘΕΙ Η ΩΡΑ ΠΟΥ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΕΙ ΣΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΛΟΥΚΙΑ ΚΑΙ ΔΕ ΘΑ ΞΕΡΕΤΕ ΠΟΥ ΘΑ ΚΡΥΦΤΕΙΤΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το κακό σας τον καιρό κυβερνώντες αναίσθητο κηφηνδς.
    Η οικονομική κατάσταση της Ελλάδος και των κατοίκων της δεν είναι ίδια με αυτήν της Ελβετίας η της Γερμανίας.
    Έχουμε αυτοκίνητα 15ετιας επειδή δεν έχουμε, ρήματα ούτε για να αλλάξουμε λαστιχα θα αγοράσουμε αυτοκίνητα με μπαταρία;
    Ουστ θα έρθουν εκλογές και θα δειτε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σε αυτό δεν συμφωνώ γιατί αν κάποιος θέλει χρήματα θα πρέπει και ν δουλεψει.αν βγεις έξω θα δεις ότι τα καφε και τα νυχτερινά κέντρα είναι γεμάτα που πληρώνουν το ποτό από 10 ευρώ και πάνω ή ότι άλλο και αν τους πεις για δουλεια ούτε που τους ενδιαφέρει ενώ υπάρχουν επιχειρήσεις που ψάχνουν άτομα και δεν βρίσκουν προτιμούν να κάθονται να περνούν επιδόματα και λεφτά από συγγενείς. Ναι έτσι λογικο να μην μπορεί κάποιος να κάνει κάτι.οποτε δεν μας φταει κάποιος που κυβερνάει ή πάντα κάποιος άλλος αλλά πρέπει να κοιτάμε και τους εαυτούς μας πρώτα μήπως φταίμε εμείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοψε το στρυφτο τσιγαρο George σε χαλαει σου καιει τα εγκεφαλικα κυταρα.
      Με 18 ευρω μεροκαματο οι κατω των 20 στα εργοστασια για οκταωρο ,και οι πανω των 20 ετων ,22 ευρω οκταωρο ,ουτε ποδηλατο ηλεκτρικο δε μπορουν να αγορασουν.
      Με βασικο μισθο 586 ευρω για οσες ωρες επιθυμει το αφεντικο ,οχι σπιτι δε μπορουν να νοικιασουν και να φυγουν απο το μπαμπα καιτη γιαγια,,αλλα ουτε κουμασι στις βαρβαρες με 30 κοτες μεσα.
      Σταματηστε την καραμελα για τις καφετερες,γιατι εκεινες ειναι οι τελευταιες αναμνησεις τους πριν φυγουν γερμανια αγγλια για αξιοπρεπη δουλεια με μισθο ,ολο το χρονο χωρις ανεργια.

      Διαγραφή
    2. Μάλλον στο δημόσιο είσαι και που τον είδες τον κόσμο έξω βρε τρόμπα μιζερε

      Διαγραφή
    3. ρε φιλε γιωργο η καλυτερη δουλεια εδω και χρονια δεν δινει πανω απο 25€ μεροκ. και πού να τη βρεις;;; ισως στα κτηματα το καλοκαιρι που και εκει πλεον δεν πανε ουτε αλβανοι οπως πριν. εσυ τι λες;οι περισσοτεροι τουλαχιστον απ αυτους που ακομα γυρνανε με τα γνωστα αυτοκινητα - μαρκες τα εχουν απο την πολλη δουλεια που εχουν κανει στη ζωη τους ή απο τα 25€ μεροκαματο στα διαλογητηρια το καλοκαιρι;

      Διαγραφή
  4. Από το 2030 θα βγούνε τα κάρα ξανά στους δρόμους....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στην κοσμάρα τους οι νεοδημοκρατες.
    Εδώ ψωμί δεν θα έχουμε σε λίγο να φάμε και οι άλλοι ονειρεύονται ηλεκτρικά αυτοκίνητα και πράσινη ενέργεια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν μου κοβόταν από την ρίζα το χέρι,δεν ξαναψηφίζω Νέα Δημοκρατία και Μητσοτάκη.
    Τους βγάλαμε για ένα καλύτερο μέλλον και καταλήξαμε να ζούμε σε ένα εφιάλτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ