Η ατομική έκθεση του εικαστικού Ιωάννη Μπελημπασάκη με τίτλο Common Places (Κοινοί Τόποι) που λαμβάνει χώρα στην Γκαλερί Παπατζίκου στη Βέροια από τις 28 Οκτωβρίου, αφορμίζεται από μια σειρά οικειοποιήσεων του μεγαλειώδους ρομαντικού πίνακα του Theodore Gericault «Η Σχεδία της Μέδουσας» (1818-19). Η έκθεση τεκμηριώνεται κυρίως μέσω μιας σειράς ψηφιακών αρχειακών εκτυπώσεων Giclee και αφορά έναν προβληματισμό σε σχέση με τους μηχανισμούς πρόσληψης της σύγχρονης εικαστικής εικόνας και τους τρόπους με τους οποίους αυτή κοινωνείται. Πρόκειται για μίαν εικόνα η οποία γίνεται αντικείμενο οικειοποίησης ξανά και ξανά, μέχρι την επανεγγραφή της στην συλλογική μνήμη και την συνεχή ρήξη με τις παραδοσιακές της αξιώσεις.
Το γεγονός ότι μετά την έκθεση του Martin Kippenberger «The Raft of the Medusa» στην Νέα Υόρκη το 1996, ο Ισπανός Manuel Ballester «αδειάζει» το 2010 την Σχεδία σε πλήρη άγνοια του Μπελημπασάκη, περιγράφει εκείνες τις διανοητικές συμπεριφορές που θέλουν διαρκώς να ξεδιπλώνουν τις κρυφές πτυχές της Γλώσσας και επιβεβαιώνει το παράδοξο ότι όσο περισσότερο επιδιώκεται να ξεδιπλωθούν οι κρυμμένες πτυχές της, τόσο περισσότερες αορατότητες προκύπτουν… ακόμα και όταν μέσα σε αυτές τις συμπεριφορές οι συμπτώσεις δείχνουν να ταυτίζονται. Η σειρά λοιπόν ονομάζεται Κοινοί Τόποι συνομολογώντας τις αναπόφευκτες συμπτώσεις που προκύπτουν μέσα στην δυτική διαλεκτική της Εικόνας και εκείνες τις παραλληλίες που συγκλίνουν κάθε φορά που οι συγκυρίες το ευνοούν.
Ο Ιστορικός Τέχνης Γιάννης Μπόλης αναφέρει: Πρόκειται για μια ενότητα έργων στα οποία η ισχυρή ιδέα συνυπάρχει με την υψηλή ποιότητα της τεχνικής πραγμάτωσης και ολοκλήρωσής τους, των επάλληλων σταδίων της ψηφιακής «κατασκευής» τους. Οι εικόνες τους επιβάλλονται με την πλαστικότητα των σχημάτων, τις υφές και τις χρωματικές τους κλίμακες, συνδιαλέγονται μεταξύ τους και προκαλούν δυνατές εντυπώσεις, προτείνουν ένα νοητικό ταξίδι στο παρελθόν, στο παρόν και στο μέλλον, αποκαλύπτουν και αποκρύπτουν, αξιώνονται κάτι περισσότερο από το προφανές, συναντώντας τον αποδέκτη τους και ενεργοποιώντας τους μηχανισμούς του, τις νοητικές και συναισθηματικές του λειτουργίες.
Η έκθεση θα διαρκέσει ως τις 30 Νοεμβρίου 2021.
Τρ.Πεμ.Παρ. 17.00 - 21.00 Τετ.Σαβ 10.00 - 14.00
Η χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την παραμονή σας στη γκαλερί.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
-
Έφυγε από την ζωη σε ηλικία 64 ετών ο Φώτης Σιδηρόπουλος. Η κηδεία του εκλιπόντος θα γίνει σήμερα Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2025 και
-
Μεγάλη Συγχώνευση της «La Cucina Αναστασιάδης» και της «Goutzilikas Furniture»
-
Τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε το βράδυ της Πέμπτης 23 Ιανουαρίου 2025 στον περιφερειακό της Βέροιας, με συνέπεια ένας 64χρονος να
-
Από delivery έφτασε να είναι ο «γκουρού» στη συμβουλευτική επιχειρήσεων
-
Η ζάχαρη έχει εδώ και χρόνια τη φήμη ενός από τους πιο ανθυγιεινούς παράγοντες στη διατροφή μας, συνδεόμενη με προβλήματα όπως η
-
Πάνω από 3.000 πολίτες διαδήλωσαν και ζήτησαν την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης - Μεγάλη συγκίνηση, όταν ανέβηκε
-
Το Σάββατο, 25 Ιανουαρίου 2025, πραγματοποιήθηκε η κοπή της βασιλόπιτας του σωματείου Κομμωτών και Κουρέων Βέροιας και
-
Πώς ένας barber από την Βέροια κατάφερε να αποδείξει πως η κομμωτική μπορεί να γίνει και τέχνη και να γίνει viral στο Tik Tok;
-
Στην συγκέντρωση της Πλατείας Δημαρχείου για την τραγωδία των Τεμπών. το «παρών» έδωσε ο Βουλευτής Ημαθίας Βασίλης Κοτίδης. Ο
-
Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση διάσωσης χιονοδρόμου στο χιονοδρομικό κέντρο 3-5 Πηγάδια στη Νάουσα. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.