Όπως ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της ΠΚΜ, Αλέξανδρος Θάνος, ήδη έχει γίνει συστηματική δουλειά όλα αυτά τα χρόνια, με την ανάδειξη συγκεκριμένων περιοχών και την ανάπτυξη συλλογικής ταυτότητας. “Τώρα θέλουμε να πάμε ένα βήμα παραπέρα, να αναδείξουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής. Χρειάζονται στοιχεία ποιοτικά σε κάθε προορισμό που η Ημαθία διαθέτει πλήρως. Διασύνδεση, ξεκάθαρο αφήγημα, προβολή της πολιτιστικής αναφοράς, όχι μόνο στον αρχαίο πολιτισμό, αλλά και στον σύγχρονο, όπως τον δρόμο του κρασιού”, ανέφερε ο κ. Θάνος, ο οποίος ανακοίνωσε ότι το επόμενο διάστημα ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας θα κάνει παρουσίαση της στρατηγικής της περιφέρειας για την επόμενη τριετία, η οποία περιλαμβάνει και “αναβάπτιση του brand name”. “Θα πρέπει να φύγουμε από το ήλιος και θάλασσα και να πάμε στις εναλλακτικές μορφές, στον θεματικό τουρισμό, για τον οποίο υπάρχει και εθνικός σχεδιασμός”, τόνισε ο κ. Θάνος, σημειώνοντας ότι πρέπει να δημιουργηθούν παράλληλα και οι κατάλληλες υποδομές, με στόχο την ισόρροπη ανάπτυξη σε όλη την ΠΚΜ.
Ο αντιπεριφερειάρχης σημείωση ότι η στρατηγική για τον τουρισμό θα αποτελέσει το ερέθισμα για τον σχεδιασμό του επόμενου ΠΕΠ. Ο οικοδεσπότης της εκδήλωσης, δήμαρχος Νάουσας, Νικόλας Καρανικόλας, ανέφερε ότι η πόλη έχει μακρά παράδοση, πολλές φυσικές ομορφιές, αλλά προϊόντα ιδιαίτερα, όπως το κρασί, με αιχμή του δόρατος το ξινόμαυρο, σημειώνοντας ότι στην περιοχή υπάρχουν 22 οινοποιία που εξάγουν σε 45 χώρες. “Ως δημοτική αρχή έχουμε ξεκινήσει να βλέπουμε με εστιασμένο βλέμμα τον τουρισμό. Έχουμε ήδη υλοποιήσει κέντρο συμβουλευτικό επισκεπτών, όπου οι τουρίστες μπορούν να πάρουν πληροφορίες για να εξερευνήσουν τον τόπο μας”, ανέφερε και πρόσθεσε ότι έχει πολύ μεγάλη σημασία η συνεργασία των δύο βαθμών αυτοδιοίκησης για να επιτευχθεί το καλύτερο αποτέλεσμα.
Στη βαρύτητα που έχει δώσει η περιφέρεια στον πολιτισμό και ιδιαίτερα στην περιοχή αναφέρθηκε ο αντιπεριφερειάρχης Ημαθίας, Παναγιώτης Καλαϊτζίδης, σημειώνοντας ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα κι αυτό οφείλεται στη συνεργασία με όλους τους φορείς.
Παράλληλα με την εκδήλωση πραγματοποιήθηκε διήμερο fam trip για δημοσιογράφους, το οποίο οργάνωσε η εταιρεία Wise Ram. Όπως επισήμανε ο πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Ημαθίας, Δημήτρης Μάντζιος, πρόκειται για ένα από τα μοντέρνα project προώθησης προορισμού που δείχνουν ότι με καλή συνεργασία μπορούν να γίνουν θαύματα. Ο ίδιος σημείωσε ότι και η περιοχή διαθέτει αρχαία και εξαιρετικό περιβάλλον, όχι όμως διανυκτερεύσεις, που κινούνται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, μόλις σε ποσοστό 26%. “Έχουμε όμως πάρα πολλούς περαστικούς πελάτες που μπορούμε να τους κερδίσουμε. Γι’ αυτό όμως χρειάζονται ακόμα καλύτερα ξενοδοχεία, καθώς δεν έχουμε πεντάστερο και να γίνουν επενδύσεις στη φιλοξενία”, ανέφερε ο κ. Μάντζιος, ο οποίος τόνισε ότι η περιοχή επενδύει και στη γαστρονομία.
Στην παρουσίασε που έκανε η προϊσταμένη Τουρισμού της περιφερειακής ενότητας Ημαθίας, Μαρία Ανδρεάδου, επισημάνθηκε ότι η περιοχή διαθέτει 31 ξενοδοχεία με 695 δωμάτια και 1419 κλίνες, καθώς επίσης 22 ενοικιαζόμενα με 142 δωμάτια και 320 κλίνες. Η κ. Ανδρεάδου σημείωσε ότι υπάρχει μείωση στις αφίξεις των Ελλήνων την τελευταία δεκαετία, ωστόσο παρουσιάζουν αυξητική τάση οι ξένοι τουρίστες.
Αναφερόμενη στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής σημείωσε ότι κυρίαρχη θέση έχει ο πολιτισμός, με τα αρχαιολογικά ευρήματα από τους αρχαϊκούς χρόνους, τους βασιλικούς τάφους της Βεργίνας και τη νεκρόπολη των Αιγών, τις βυζαντινές εκκλησίες, τα οθωμανικά μνημεία, την εβραϊκή συναγωγή της Βέροιας, μέχρι ολοκαύτωμα Νάουσας. Παράλληλα, διαθέτει πλούσιο ορεινό όγκο με όμορφα χωριά, ενώ παρέχει ιδανικές συνθήκες για δραστηριότητες, χειμερινά σπορ, αλλά και χαλάρωση. Και βέβαια, έχει ιδιαίτερα τοπικά προϊόντα, όπως τα ροδάκινα ΠΟΠ Νάουσας και τα κεράσια ΠΟΠ Ροδοχωρίου και βέβαια τα 6,5 χιλιάδες στρέμματα αμπελώνα, που αποτελούν την πιο σημαντική διαδρομή στους δρόμους του κρασιού.
Η διεύθυνση Τουρισμού της ΠΕ Ημαθίας δημιούργησε πιλοτικά και τέσσερα θεματικά βίντεο γύρω από τα οποία θα περιστραφεί η τουριστική προβολή της περιοχής και αφορούν στον πολιτισμό, στον θρησκευτικό τουρισμό, στη φύση και στη γαστρονομία – οινοτουρισμό.
Ας μην είχε θάλασσα ή κεντρική Μακεδονία και η διεύθυνση τουρισμού της περιφέρειας θα ήταν ανέκδοτο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί η "Δ/νση Τουρισμού της ΠΕ ΗΜΑΘΙΑΣ" δεν είναι ανέκδοτο;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνέκδοτα ειναι όλοι τους. Καλοπληρωμένα ανέκδοτα.
ΑπάντησηΔιαγραφή