Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Έρχεται η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών - Στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας

Πότε θα ψηφιστεί - Tι προβλέπει
Κατατέθηκε στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις». Στην αιτιολογική έκθεση παρουσιάζεται η «ταυτότητα» της αξιολογούμενης ρύθμισης και μεταξύ άλλων αναφέρεται:


1. Ποιο ζήτημα αντιμετωπίζει η αξιολογούμενη ρύθμιση;

Η ρύθμιση εκσυγχρονίζει το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για τις δομές και τα στελέχη της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με στόχο την ουσιαστική συμβολή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη συστηματική παιδαγωγική υποστήριξη των εκπαιδευτικών. 

Οι αλλαγές που προτείνονται κινούνται σε δύο κεντρικούς άξονες, ήτοι αφενός στην αναβάθμιση των στελεχών και των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αφετέρου στην ορθολογική αναδιάταξη των κριτηρίων και της διαδικασίας επιλογής και αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης. 

Ως προς τον πρώτο άξονα οι κύριοι πυλώνες του σχεδίου νόμου είναι: 

α) η θεσμοθέτηση στελεχών εκπαίδευσης με αμιγώς παιδαγωγικό χαρακτήρα (Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης και Σύμβουλοι Εκπαίδευσης), 

β) η αύξηση του αριθμού των Συμβούλων Εκπαίδευσης (800) σε σχέση με τον υφιστάμενο αριθμό των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου (540), 

γ) η τοποθέτηση των νέων στελεχών της εκπαίδευσης κοντά στη σχολική μονάδα και το Εργαστηριακό Κέντρο (Ε.Κ.), με την υπαγωγή των Συμβούλων Εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, όπου υπάγονται διοικητικά οι σχολικές μονάδες και τα Ε.Κ.

δ) η ενίσχυση του έργου των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης – ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον καιτην Αειφορία – Κ.Ε.ΠΕ.Α.). 

Ως προς τον δεύτερο άξονα οι κύριοι πυλώνες του σχεδίου νόμου είναι: 

α) η συμπερίληψη της αξιολόγησης στα κριτήρια επιλογής, 

β) η αναδιάταξη των συμβουλίων επιλογής και η διάκρισή τους από τα υπηρεσιακά συμβούλια, 

γ) ο εξορθολογισμός της διαδικασίας συνέντευξης των υποψηφίων με τη θέσπιση μελέτης περίπτωσης και τη μείωση του αριθμού των υποψηφίων που καλούνται σε αυτή, ήτοι 50% και τουλάχιστον τριπλάσιος των προκηρυσσόμενων θέσεων 

δ) η περιοδική αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης και εν μέσω της θητείας τους.

2. Γιατί αποτελεί πρόβλημα;

Με την αξιολογούμενη ρύθμιση αντιμετωπίζεται η δυσλειτουργία που προκάλεσε στο έργο της υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης η τοποθέτηση των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και συναφώς των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αποστολή των στελεχών και δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι η βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.) και συναφώς η υποβοήθηση των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) στην επαγγελματική τους ανάπτυξη, μέσα από τη διοργάνωση ενδοσχολικών επιμορφώσεων και την παροχή ανατροφοδότησης. 

Η εγγύτητα ανάμεσα στην υποστηρίζουσα και την υποστηριζόμενη εκπαιδευτική δομή συνιστά αναγκαία συνθήκη για την επιτέλεση του έργου αυτού. Η τοποθέτηση των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, δηλαδή εκ των πραγμάτων πολύ μακριά από τις σχολικές μονάδες και τα Ε.Κ. που υπάγονται στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αποδείχτηκε πλήρως αναποτελεσματική. 

Με τις προτεινόμενες διατάξεις του Μέρους Β΄ επιδιώκεται η ελαχιστοποίηση της απόστασης ανάμεσα στα στελέχη υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου (Συμβούλους Εκπαίδευσης) και τις αποδέκτριες του έργου εκπαιδευτικές δομές (σχολικές μονάδες και Ε.Κ.) μέσω της τοποθέτησης των οργάνων αυτών στη διοικητική δομή, όπου υπάγονται αμέσως και οι εν λόγω εκπαιδευτικές δομές (Διεύθυνση Εκπαίδευσης). 

Για τον ίδιο δικαιολογητικό λόγο, ήτοι για την ουσιαστική βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, προβλέπεται αύξηση του αριθμού των Συμβούλων Εκπαίδευσης σε σχέση με τον υφιστάμενο αριθμό των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου. Η εν λόγω αύξηση συνιστά αναγκαία συνθήκη για την επιτέλεση του επιμορφωτικού αλλά και αξιολογικού έργου των Συμβούλων Εκπαίδευσης.

3. Ποιους φορείς ή πληθυσμιακές ομάδες αφορά;

Η ρύθμιση αφορά: 

α) στους μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, περιλαμβανομένων των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, 

β) στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, 

γ) στα στελέχη και τους λοιπούς εκπαιδευτικούς, στα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και εν γένει στο προσωπικό του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Το νομοσχέδιο αναμένεται να ψηφιστεί έως τις 27 Ιουλίου.

10 σχόλια:

  1. ΕΑΝ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΤΟ 80% ΑΥΤΩΝ ΕΊΝΑΙ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟΙ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΘΑ ΦΕΡΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ ΞΕΝΟΥΣ!

      Διαγραφή
  2. Περίμενε τώρα που θα βγουν οι εκπαιδευτικοί να πουν ότι δεν είναι αντικειμενική αυτή η αξιολόγηση και ότι καλύτερη είναι η μη αξιολόγηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στο μπακάλικο της γειτονιάς σου να πας για δουλειά, σε αξιολογουν. Αν κάνεις ή δεν κάνεις για να δίνεις γάλατα και σαλάμια. Υπάρχει μερίδα εκπαιδευτικών, που δεν θέλει την αξιολόγηση με διάφορα επιχειρήματα. Πιθανόν να εχει προβλήματα ο τρόπος αξιολόγησης όμως, αξιολόγηση χθές. Σε όλους και σε όλα. Αν κάτι ειναι στραβό, θα διορθωθεί στο μέλλον. Η παιδεία ειναι το Α και το Ω των πάντων. Εαν κάποιος δεν κάνει γιαυτη τη δουλειά, ας βρει κάποια άλλη. Όπως σε κάθε επαγγελματικό χώρο, υπάρχει πλήθος ακατάλληλων. Κι εάν θα μπορούσε να απουσιάζει και η κομματική παράμετρος (που δεν το βλέπω)απο την διαδικασία, θα ηταν καλό για όλους μας. Κύρια για τα παιδιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ( ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ - ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ )ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΤΣΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΡΙ "ΜΠΑΚΑΛΙΚΟΥ" ΚΑΙ "ΓΑΛΑΤΑΔΙΚΟΥ" ΕΙΝΑΙ ΑΔΟΚΙΜΕΣ ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ!

      Διαγραφή
  4. Ναι θα αξιολογεί ο διευθυντής του σχολείου τους εκπαιδευτικους.Κι αν κάποτε ήρθε ένας εκπαιδευτικός σε διαφωνία μαζί του ενώ είχε δίκιο, θα έρθει τώρα να τον αξιολογήσει αρνητικά.Ρε δεν πάτε από εκεί που ήρθατε όλοι εσείς που μιλάτε για μια τέτοια αξιολόγηση;Και πριν πάτε πάρτε μαζί σας και την πιο άχρηστη επικίνδυνη και διχαστική κυβέρνηση που μας φορτωσατε. Αυτή η κυβέρνηση κι αυτός ο πρωθυπουργός από τότε που ήρθαν δεν κανουν τίποτε άλλο απ' τα να διχάζουν τον κόσμο σε όλους του κλάδους για όλα τα ζητήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποιος να αξιολογει; Ο ιστρούχτορας του κόμματος; Διχαστική Κυβέρνηση που ήρθε; Δεν ηρθε. Την εξέλεξαν οι πολίτες. Και την εξέλεξαν , γιατι είδανε τις προκοπές του προηγούμενου ακατονόμαστου φαφλατά. Που θέλει , λέει, να ξανααναλάβει την ευθύνη. Τους πολίτες τους ρωτάει αν θέλουν; Εκτος κι εάν εννοεί, να αναλάβει πάλι, θέλουν δεν θέλουν. Η μόνη σωστη πράξη, λέει, ειναι να φύγει αυτη η Κυβέρνηση. Ο μόνος τρόπος, ειναι οι εκλογές να σε θυμίσω. Και ψηφίστηκε για να μην κάνει όσα λέγατε εσεις. Στο ταμείο θα δούμε το αποτέλεσμα. Αν δεν τα κάνει καλά, έρχονται οι επόμενοι. Με εκλογές, άσχετα με την ποιότητα του εκλογικού σώματος. Προσωπικά εύχομαι, να τον στείλουν οι δικοί του αδιάβαστο. Συμπεριφέρεται λες και δεν συνέβη τίποτε. Τάχα αριστερές αγωνιστικές αρλούμπες.Εξακολουθεί να προσπαθει να μας πείσει οτι αν βάλεις μπόλικη ζάχαρη στα σκα..ά, θα γίνουν μαρμελάδα. Και επιμένει να την τρώμε όλη και με όρεξη.

      Διαγραφή
    2. Ασε ρε "ΤΣΕ" την καραμελα περι δημοκρατιας, εκλογων και εκλεγμενων κυβερνησεων που αγωνιζονται να υλοποιήσουν τις προεκλογικες υποσχεσεις τους για το καλο του λαου! Ακομα πιστευεις σ αυτον το μυθο; Αυτο δεν εγινε ποτε και πουθενα σε καμια χωρα, οχι στην Ελλαδα.
      Οσο για τα παραδειγματα σου, το ενα καλυτερο απ τ αλλο!

      Διαγραφή
  5. Δουλευουν τον κοσμο τα κομματα εξουσιας, οπως κανουν σχεδον παντα!
    Για καλυτερη παιδεια, η υγεια κτλ χρειαζονται: προσωπικο, χρηματα, εξοπλισμος, υποδομες και πολυ καλυτερη ΟΡΓΑΝΩΣΗ της διοικησης! Πρωτα απ ολα η διοίκηση του κρατους ( πολιτικοι ) θελουν κρησάρα και μετα να λενε τα παραμυθια που λενε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νομίζω οτι δεν μπορεί να σταθεί μια τέτοια λογική Ανώνυμος18 Ιουλίου 2021 - 5:22 μ.μ.
    Επειδή θα υπάρχουν κάποιοι άθλιοι, που παντού υπάρχουν, δεν θα πρέπει να αξιολογούνται οι πάντες και τα πάντα. Ουσιαστικά προτείνεις επειδή εχουμε αυτοκινητιστικά ατυχήματα, δεν πρέπει να κυκλοφορούν αυτοκίνητα. Επίσης, επειδή πέφτουν κατα καιρούς κάποιοι απο κάποιους ορόφους, να μην υπάρχουν παρα μόνον ισόγεια σπίτια. Να μην αναφέρω τις διαστροφές ιερωμένων. Θα πρέπει να καταργηθεί το σχήμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ