Σε τροχιά αναβάθμισης τίθενται οι ενεργειακές σχέσεις της Ελλάδας με την χώρα των Σκοπίων ύστερα από τις επαφές που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της επίσκεψης του πρωθυπουργού της γειτονικής χώρας, Ζόραν Ζάεφ στην Αθήνα. Ο κ. Ζάεφ συναντήθηκε με τη διοίκηση των Ελληνικών Πετρελαίων με βασικό αντικείμενο την επίλυση των εκκρεμοτήτων για την επαναλειτουργία του αγωγού καυσίμων των ΕΛΠΕ που συνδέει το διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης με τα Σκόπια.
Η συνάντηση, κατά τις ίδιες πληροφορίες, πραγματοποιήθηκε σε πολύ καλό κλίμα. Δημιουργείται η προοπτική για επαναλειτουργία του αγωγού ακόμη και στις αρχές του καλοκαιριού ενώ στο πλαίσιο της συζήτησης τέθηκε και το ενδεχόμενο περαιτέρω επενδύσεων του ομίλου στη γειτονική χώρα.
«Είμαστε στο τελικό στάδιο των επαφών με τα ΕΛΠΕ και η ιδέα είναι μέχρι το τέλος Μαΐου να υπάρξει συμφωνία για να ξεκινήσει η επαναλειτουργία αυτού του σημαντικού αγωγού» , μετά από οκτώ σχεδόν χρόνια αδράνειας. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «Θα δοθεί η ευκαιρία στα Ελληνικά Πετρέλαια να διοχετεύσουν επίσης πετρέλαιο στη Σερβία, στο Κόσοβο και στην ευρύτερη περιοχή», αναφορά που παραπέμπει στα σχέδια του ομίλου για μετατροπή των εγκαταστάσεων της ΟΚΤΑ (διυλιστήριο που δεν λειτουργεί πλέον) σε διαμετακομιστικό κέντρο (hub) πετρελαιοειδών προς τα Δυτικά Βαλκάνια.
Σημειώνεται ότι η μεταφορά ποσοτήτων πετρελαίου μέσα από τον αγωγό θα μείωνε δραστικά τα κόστη που επωμίζεται η Βόρεια Μακεδονία όχι μόνο για τη μεταφορά με βυτία, αλλά και από το λαθρεμπόριο μαύρου χρυσού. Προϋπόθεση για να προχωρήσουν τα σχέδια είναι η επίλυση της διαφοράς μεταξύ των ΕΛΠΕ και της Β. Μακεδονίας, που αφορά στην αξίωση αποζημίωσης που έχουν εγείρει τα ΕΛΠΕ για μη τήρηση από τη γειτονική χώρα της ρήτρας αγοράς συγκεκριμένων ποσοτήτων καυσίμων από την εταιρεία την περίοδο 2008-2011. Αυτό είναι και το μεγάλο «αγκάθι» αφού τα διεθνή δικαστήρια στα οποία είχαν προσφύγει τα ΕΛΠΕ φαίνεται να έχουν δικαιώσει την ελληνική πλευρά βάζοντας πρόστιμο περίπου 50 εκατ. δολάρια στη γειτονική χώρα.
Σημειώνεται ότι η μεταφορά ποσοτήτων πετρελαίου μέσα από τον αγωγό θα μείωνε δραστικά τα κόστη που επωμίζεται η Βόρεια Μακεδονία όχι μόνο για τη μεταφορά με βυτία, αλλά και από το λαθρεμπόριο μαύρου χρυσού. Προϋπόθεση για να προχωρήσουν τα σχέδια είναι η επίλυση της διαφοράς μεταξύ των ΕΛΠΕ και της Β. Μακεδονίας, που αφορά στην αξίωση αποζημίωσης που έχουν εγείρει τα ΕΛΠΕ για μη τήρηση από τη γειτονική χώρα της ρήτρας αγοράς συγκεκριμένων ποσοτήτων καυσίμων από την εταιρεία την περίοδο 2008-2011. Αυτό είναι και το μεγάλο «αγκάθι» αφού τα διεθνή δικαστήρια στα οποία είχαν προσφύγει τα ΕΛΠΕ φαίνεται να έχουν δικαιώσει την ελληνική πλευρά βάζοντας πρόστιμο περίπου 50 εκατ. δολάρια στη γειτονική χώρα.
Ελπίζω να αντιληφθήκατε τώρα όλοι (σας είχα ενημερώσει επί ΣΥΡΙΖΑ ακόμη), γιατί έφεραν το ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία. Όπως δεν καταλάβατε όμως είχαν σκοπό να (λύσουν) και τα θέματα με την Τουρκία - Αιγαίο - ορυκτά καύσιμα, ΑΟΖ, Κυπριακό, για να απαλλάξουν τη ΝΔ από τον ιστορικό στιγματισμό που συνοδεύει τέτοιες αντεθνικές (συμφωνίες), αλλά δεν πρόλαβαν στα 4 χρόνια και έχασαν και τις εκλογές. Τώρα βέβαια τα πράγματα έχουν αλλάξει κάπως, έφυγε ο Τραμπ, φεύγει η Μέρκελ, μάλλον φεύγουν και οι χριστιανοδημοκράτες - νεοφιλελεύθεροι μαζί της, η Τουρκία βρίσκεται σε πολύ άσχημη οικονομική κατάσταση, έχει κάνει εχθρούς παντού, ΕΕ, Αμερική, Ισραήλ, Αίγυπτος, Γαλλία, Ιταλία, Αραβικός κόσμος (πλην ΚΑΤΑΡ) κλπ. Τα δεδομένα άλλαξαν, θα φανεί αν οι αλλαγές αυτές μπορούν να αποτρέψουν τα δυσμενή για την Ελλάδα σενάρια που προανέφερα.
ΑπάντησηΔιαγραφή(πάταξον μεν, άκουσον δε)
Άλλη μια προδοτική συμφωνία??
ΑπάντησηΔιαγραφήΜακεδονια λεγονται οχι σκοπια
ΑπάντησηΔιαγραφήΒόρεια Μακεδονία (γεωγραφικός προσδιορισμός) έτσι λέγονται βάσει συμφωνίας αγαπητέ 11:14πμ.
Διαγραφή