Χάνει την ευκαιρία της χρηματοδότησής του από το Ταμείο Ανάκαμψης το έργο της κατασκευής αυτοκινητοδρόμου Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (παρακάμψεις Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας και τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα), καθώς και ο οδικός άξονας «Βέροια-Νάουσα-Σκύδρα». Ο "δικός" μας άξονας, μπορεί να είχε εξ αρχής λίγες πιθανότητες να ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, όμως βρίσκεται πλέον σε δυσμενέστερο σημείο, παρά τις προσπάθειες που έγιναν και την ωρίμανση όλων των αναγκαίων μελετών. Κι αυτό διότι αν ληφθεί υπόψη ότι ο άξονας Θεσσαλονίκη - Έδεσσα βρίσκεται πιο ψηλά στην ιεράρχηση των προτεραιοτήτων της Περιφέρειας, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι οι δυσκολίες για την ολοκλήρωση του πολύπαθου έργου υποδομής της Ημαθίας - τουλάχιστον σήμερα - μοιάζουν ανυπέρβλητες.
Το Ταμείο Ανάκαμψης ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να χρηματοδοτήσει οδικά έργα, πέραν της ολοκλήρωσης του άξονα Ε65 (κατατέθηκε ως περιβαλλοντικό έργο και ως αντιστάθμισμα για την απολιγνιτοποίηση της δυτικής Μακεδονίας) και του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (δρόμος με υπερβολικά τροχαία ατυχήματα).
Η επόμενη λύση σύμφωνα με πληροφορίες του voria.gr είναι η κατασκευή του έργου με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ή και με χρηματοδότηση μέσω του τομεακού ΕΣΠΑ του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. Είναι η προοπτική που θα εξεταστεί το αμέσως επόμενο διάστημα, μετά την απόρριψη της χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Ανάλογη τύχη είχαν κι άλλα οδικά έργα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας που προτάθηκαν για χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης, όπως για παράδειγμα», ο δρόμος Δράμας – Αμφίπολης.
Το Ταμείο Ανάκαμψης ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να χρηματοδοτήσει οδικά έργα, πέραν της ολοκλήρωσης του άξονα Ε65 (κατατέθηκε ως περιβαλλοντικό έργο και ως αντιστάθμισμα για την απολιγνιτοποίηση της δυτικής Μακεδονίας) και του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (δρόμος με υπερβολικά τροχαία ατυχήματα).
Τι θα κάνει ο Τζιτζικώστας μετά την απόρριψη
Μετά από αυτή την εξαιρετικά δυσμενή εξέλιξη, το επόμενο διάστημα η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ο Περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας αναμένεται να εξετάσουν τις δυνατότητες που υπάρχουν για να βρεθούν τα κονδύλια από άλλες πηγές. Είναι χαρακτηριστικό ότι το αμέσως επόμενο εργαλείο, που είναι οι ευρωπαϊκοί πόροι της Περιφέρειας (νέο ΕΣΠΑ) δεν μπορεί να «σηκώσει» τον προϋπολογισμό ενός αυτοκινητοδρόμου. Άλλωστε, οι πόροι που θα μπορέσει να διαθέσει η Περιφέρεια για οδικά έργα στο νέο ΕΣΠΑ δεν ξεπερνούν τα 100 εκ. ευρώ συνολικά για όλα τα οδικά έργα, ενώ ο προϋπολογισμός των οδικών έργων της περιοχής μας ξεπερνά τα 300 εκ. ευρώ.
Μετά από αυτή την εξαιρετικά δυσμενή εξέλιξη, το επόμενο διάστημα η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ο Περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας αναμένεται να εξετάσουν τις δυνατότητες που υπάρχουν για να βρεθούν τα κονδύλια από άλλες πηγές. Είναι χαρακτηριστικό ότι το αμέσως επόμενο εργαλείο, που είναι οι ευρωπαϊκοί πόροι της Περιφέρειας (νέο ΕΣΠΑ) δεν μπορεί να «σηκώσει» τον προϋπολογισμό ενός αυτοκινητοδρόμου. Άλλωστε, οι πόροι που θα μπορέσει να διαθέσει η Περιφέρεια για οδικά έργα στο νέο ΕΣΠΑ δεν ξεπερνούν τα 100 εκ. ευρώ συνολικά για όλα τα οδικά έργα, ενώ ο προϋπολογισμός των οδικών έργων της περιοχής μας ξεπερνά τα 300 εκ. ευρώ.
Η επόμενη λύση σύμφωνα με πληροφορίες του voria.gr είναι η κατασκευή του έργου με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ή και με χρηματοδότηση μέσω του τομεακού ΕΣΠΑ του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. Είναι η προοπτική που θα εξεταστεί το αμέσως επόμενο διάστημα, μετά την απόρριψη της χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Ανάλογη τύχη είχαν κι άλλα οδικά έργα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας που προτάθηκαν για χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης, όπως για παράδειγμα», ο δρόμος Δράμας – Αμφίπολης.
δεν πειραζει .ερχοναι οι εκλογες και θα τοθς''θυμηθουμε΄΄...
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ νυν περιφερειαρχης λρώτα υπηρετεί και εξυπηρετεί την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης θεωρώντας την ως την κορυφαία και βασική του ταχύτητα ανάπτυξης, έπειτα την Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής ως δεύτερη ταχύτητα αλλά πολύ κοντά με την αρχική, ενώ σε τρίτη ταχύτητα ανάπτυξης κατατάσσει τις υπόλοιπες πέντε Περιφερειακές Ενότητες (Πιερίας, Σερρών, Πέλλας, Ημαθίας, Κιλκίς).