Το πρόγραμμα αυτό ώθησε τους μαθητές να ερευνήσουν, να μελετήσουν και να εξαγάγουν συμπεράσματα αναφορικά με τη σχέση δύο εννοιών,βασικών για την επιβίωση του πλανήτη και της ανθρωπότητας, της αειφορίας και της δημοκρατίας. Εργάστηκαν πάνω σε τέσσερις άξονες, τους θεσμούς, την οικονομία, την τέχνη και την επιστήμη/τεχνολογία. Έτσι, μέσα από συνεντεύξεις, συζητήσεις, βιβλιογραφική έρευνα και βιωματικές δράσεις στο πεδίο, ευαισθητοποιήθηκαν πάνω στον παγκόσμιο στόχο της βιωσιμότητας. Ήρθαν σε άμεση επαφή με τις συνέπειες που έχει η ανεύθυνη στάση του ανθρώπου απέναντι στο περιβάλλον και ανακάλυψαν τρόπους ώστε αυτή η αρνητική επίδραση στον πλανήτη να αναστραφεί. Παράλληλα, συνειδητοποίησαν πως η παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων υφίσταται ακόμη και σήμερα και πως οι δημοκρατικοί θεσμοί και η συμμετοχή των πολιτών στην εύρεση λύσεων μπορεί να οδηγήσει στην αρμονική συνύπαρξη ανθρώπου και περιβάλλοντος και στην αειφόρο ανάπτυξη.
Όλα αυτά πραγματοποιήθηκαν με συνεργατικές και βιωματικές δραστηριότητες, στις οποίες συμμετείχαν ενεργά οι μαθητές, κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας για κάθε κινητικότητα. Στις συναντήσεις τους κατόπιν σε κάθε χώρα αντάλλαξαν τις διαπιστώσεις και τα συμπεράσματα των ερευνών τους και αποφάσισαν από κοινού να εργαστούν για ένα βιώσιμο και δημοκρατικό μέλλον για την Ευρώπη και τον κόσμο. Ταυτόχρονα, γνώρισαν την κουλτούρα του λαού κάθε χώρας που τους φιλοξενούσε, ενώ ανέπτυξαν δεξιότητες κοινωνικοποίησης, προσαρμοστικότητας και ανεκτικότητας απέναντι στο διαφορετικό, μέσα από τη συμβίωσή τους με τους συμμαθητές - εταίρους. Μπόρεσαν να συγκρίνουν τα εκπαιδευτικά συστήματα των άλλων χωρών με το δικό τους και να εντοπίσουν αδυναμίες και πλεονεκτήματα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, μεταφέροντας τις εμπειρίες τους στο δικό τους σχολείο καθώς και προτάσεις για τη βελτίωσή του.
Η συμμετοχή των παιδιών στο εν λόγω πρόγραμμα έφερε θετικά αποτελέσματα και στην πνευματική και ψυχολογική τους ανάπτυξη. Γνώρισαν καλύτερα τον εαυτό τους, απέβαλαν φόβους και επιφυλάξεις για την έκθεσή τους μπροστά σε κοινό και απέκτησαν αυτοπεποίθηση. Ακόμα, έμαθαν να εργάζονται μεθοδικά και ανέπτυξαν ορθολογικό τρόπο σκέψης και διαχείρισης προβλημάτων. Μέσα από τις κοινές δραστηριότητες στις οποίες έλαβαν μέρος με τους Ευρωπαίους συμμαθητές τους, έγιναν δημιουργικοί και είδαν στην πράξη πως η συνεργασία και ο αλληλοσεβασμός μπορούν να φέρουν αξιοθαύμαστα αποτελέσματα. Αλλά και η χαρά και η ψυχική ευφορία ήταν έκδηλη σε κάθε κινητικότητα, ακόμα και σε αυτή που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά.
Οι ίδιοι αυτοί μαθητές έγιναν -και θα συνεχίσουν να γίνονται- πρεσβευτές των αξιών της δημοκρατίας, της αειφορίας και της διεθνούς συνεργασίας, μέσα από τη δημοσιοποίηση των εμπειριών τους και των γνώσεων που αποκόμισαν, στην τοπική κοινωνία. Μετέφεραν στις οικογένειές τους, στο σχολείο, στον στενό και, μέσω των κοινωνικών δικτύων, στον ευρύτερο περίγυρό τους τη σημασία που έχει το περιβάλλον για τον άνθρωπο και ο άνθρωπος για το περιβάλλον.
Η ολοκλήρωση λοιπόν αυτού του προγράμματος δημιουργεί διττά συναισθήματα. Αφενός ικανοποίηση για το πέρας μιας γόνιμης και ευχάριστης διαδικασίας και αφετέρου προσμονή για περαιτέρω συμπράξεις και συνεργασίες που θα οδηγήσουν τη νέα γενιά σε ενεργή και συνεχή προσπάθεια, με στόχο έναν κόσμο βιώσιμο και δημοκρατικό.
#IKY #IKY_Erasmusplus #Erasmusplus #StateScholarshipsFoundation
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.