Μια μικρή ανάσα για τους οδηγούς ταξί ήταν η μικρή χαλάρωση των μέτρων που ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς, μεταξύ αυτών και η αύξηση του ορίου επιβατών στα ταξί, από ένα σε δύο άτομα πλέον του οδηγού. Σε συνδυασμό με το άνοιγμα του λιανεμπορίου, οι οδηγοί ταξί της Βέροιας ευελπιστούν να βγουν από τον «πάγο» που βρισκόταν ο κλάδος τους, ειδικά τους τελευταίους 2,5 μήνες που επιτρεπόταν μόνο ένας επιβάτης (εκτός αν επρόκειτο για ανήλικα τέκνα ή άτομα που χρήζουν βοήθειας). Από την Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2021 το όριο των δύο, πλέον, ατόμων, ανά ταξί δεν αφορά μέλη της ίδιας οικογένειας, ενώ σχετικά με τα επιπλέον άτομα, συνεχίζουν να ισχύουν οι ίδιες περιπτώσεις.
«Πολλές οι κούρσες που χάθηκαν, καθώς ακόμα και ένα ανδρόγυνο που ζει στο ίδιο σπίτι και μοιράζεται το ίδιο κρεββάτι δεν επιτρεπόταν να μοιραστεί το ίδιο ταξί. Σπάνια έως ποτέ επέλεγαν να επιβιβαστούν σε διαφορετικά ταξί. Από την στιγμή μάλιστα που στα μέσα μαζικής μεταφοράς μπορούσαν να επιβιβαστούν μαζί, με πολλούς ακόμα αγνώστους», ανέφεραν αγανακτισμένοι οδηγοί ταξί με τους οποίους έτυχε να συνομιλήσουμε το προηγούμενο διάστημα.
Για τον ίδιο λόγο χάθηκαν και κούρσες για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, καθώς «είναι ασύμφορο για ένα ζευγάρι να πληρώσει δύο ταξί για την μετάβασή του και ασύμφορο φυσικά και για τον οδηγό να πληρώσει 300€ πρόστιμο, κάτι που υπερβαίνει κατά πολύ την αξία της κούρσας», συμπληρώνει ένας άλλος οδηγός.
Τους τελευταίους μήνες, οι οδηγοί περνούσαν σχεδόν όλη τη βάρδια στην πιάτσα, καθώς με δυσκολία κατάφερναν να πετύχουν 2 ή 3 κούρσες και αυτές εντός της Βέροιας, κάτι που δεν κάλυπτε για πολλούς ούτε τα προσωπικά έξοδα της ημέρας.
Και όλα αυτά όταν οι περισσότεροι οδηγοί ταξί έχουν να λάβουν κάποιο βοήθημα από την πολιτεία, από το 800άρι που πήραν στην αρχή της πανδημίας, καθώς ελάχιστο ποσοστό έλαβε την επιστρεπτέα προκαταβολή.
«Θετική η αύξηση ορίου επιβατών - Μας λείπει η πληρότητα αλλά σεβόμαστε τα μέτρα»
Θετικά δέχθηκε ο κλάδος των ιδιοκτητών ταξί την ανακοίνωση για αύξηση του αριθμού επιβαινόντων, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο veriotis.gr ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού ΤΑΞΙ Βέροιας, Θωμάς Περηφανόπουλος. «Από εκεί που επιτρεπόταν μόνο ένα άτομο, το δεύτερο άτομο είναι μια θετική εξέλιξη. Πλέον, μπορεί να μετακινηθεί ένα ζευγάρι, γονείς και παιδιά που δεν είναι ανήλικα, ακόμα και ένα ανδρόγυνο που μέχρι πριν δεν μπορούσε να επιβιβαστεί στο ίδιο ταξί. Φυσικά μας λείπει η πληρότητα αλλά λόγω της κατάστασης είναι κάτι που δεν μπορούμε να απαιτήσουμε και θα σεβαστούμε τα μέτρα», σημείωσε ο κ. Περηφανόπουλος.
Σχετικά με τα μέτρα στήριξης της κυβέρνησης ο κ. Περηφανόπουλος ανέφερε πως η επιστρεπτέα προκαταβολή είναι το μοναδικό μέτρο που λήφθηκε για την τόνωση της απώλειας τζίρου, την οποία, την πρώτη φορά έλαβε περίπου το 15% και τώρα βρίσκονται εν αναμονή για το ποιοι θα λάβουν την επιστρεπτέα προκαταβολή 5.
Δραματική η πτώση του τζίρου το τελευταίο δίμηνο του 2020
Από την αρχή της πανδημίας, τα ταξί ήταν ένας από τους κλάδους που επλήγησαν από τα lockdown, τον περιορισμό κυκλοφορίας, την απαγόρευση νυχτερινής κυκλοφορίας, τον φόβο των πολιτών. Ειδικά τον Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2020, που εφαρμόστηκε και το μέτρο του ενός επιβάτη, η πτώση τζίρου στα ταξί της Βέροιας ήταν της τάξεως του 65% - 70%.
Τα ταξί έγιναν courier λόγω lockdown
Το κλείσιμο του λιανεμπορίου εκτόξευσε τις παραγγελίες μέσω διαδικτύου, ειδικά την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, που ο κόσμος αναγκαζόταν να παραγγείλει ηλεκτρονικά ή να στείλει με courier τα δώρα του σε βαφτιστήρια και αγαπημένα πρόσωπα αλλά και ο... Άγιος Βασίλης τα δώρα στα παιδιά όλης της χώρας. Αποτέλεσμα; Οι μεταφορικές δεν κατάφεραν να διαχειριστούν τον τεράστιο όγκο των παραγγελιών και υπέστησαν «βραχυκύκλωμα».
Λίγο πριν τις γιορτές, επιστρατεύθηκαν τα ταξί. Αρχικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια και στη Βέροια, όπου πολλές από τις παραγγελίες μας έβγαιναν, όχι από το κουτί ενός δικύκλου αλλά από ένα ταξί. Πολλοί είναι οι οδηγοί στην πόλη μας που ακόμα και σήμερα, εκτελούν και χρέη courier και προσπαθώντας να καλύψουν κάποια πάγια έξοδα, συνεργάζονται με μεταφορικές εταιρείες και παραδίδουν παραγγελίες.
«Ανάσα» και το άνοιγμα του λιανεμπορίου
«Από την ημέρα που άνοιξε και η αγορά, από την Δευτέρα 18 Ιανουαρίου, έχει αλλάξει λίγο η κατάσταση, τουλάχιστον στην πρωινή βάρδια, κάνουμε κάτι παραπάνω, φυσικά αυτό δεν είναι αρκετό και δεν μπορούμε να πούμε ότι μας ανέβασε τη δουλειά. Ειδικά στην βραδινή βάρδια, μετά τις 21:00 που ισχύει η απαγόρευση, η κατάσταση είναι τραγική, καθώς δεν κυκλοφορεί κανείς παρά μόνο ελάχιστες εξαιρέσεις», σημειώνει το veriotis.gr ο κ. Περηφανόπουλος.
Nαί, νά μή ξεχάσουμε νά εὐχαριστήσουμε τούς παρανοϊκούς δικτάτορες γιά τήν μεγαλοψυχία τους νά ἐπιτρέψουν ἕνα ἀκόμη ἄνθρωπο στά ταξί._
ΑπάντησηΔιαγραφή