Mελέτες έχουν δείξει ότι τα βιντεοπαιχνίδια μπορούν να οδηγήσουν σε διαρθρωτικές αλλαγές στον εγκέφαλο, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης του μεγέθους ορισμένων περιοχών ή σε λειτουργικές αλλαγές, όπως η ενεργοποίηση των περιοχών που είναι υπεύθυνες για την προσοχή ή τις οπτικές χωρικές δεξιότητες (οπτική αντίληψη). Νέα μελέτη από το Ανοικτό Πανεπιστήμιο της Καταλονίας (UOC) έδειξε πως τα βιντεοπαιχνίδια κατά την παιδική ηλικία μπορούν να φανούν ιδιαιτέρως χρήσιμα στο μέλλον και μάλιστα ευεργετικά προς τη γνωστική ικανότητα.
Στη μελέτη συμμετείχαν 27 εθελοντές 18 έως 40 ετών, με μικρή έως μηδενική εμπειρία από βιντεοπαιχνίδια, των οποίων οι ερευνητές ανέλυσαν τις γνωστικές δεξιότητες, συμπεριλαμβανομένης της μνήμης εργασίας (λειτουργική μνήμη), σε τρία χρονικά σημεία: πριν ξεκινήσουν ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης στα βιντεοπαιχνίδια, στο τέλος της εκπαίδευσης και δεκαπέντε ημέρες αργότερα. Το βιντεοπαιχνίδι που χρησιμοποιήθηκε ήταν το Super Mario 64 της Nintendo.
Επιπλέον, οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε δέκα συνεδρίες διακρανιακής μαγνητικής διέγερσης, μιας μη επεμβατικής τεχνικής διέγερσης του εγκεφάλου με την παραγωγή μαγνητικών πεδίων από την επιφάνεια, το τριχωτό της κεφαλής.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσοι ήταν μανιώδεις χρήστες βιντεοπαιχνιδιών κατά την εφηβεία, είχαν καλύτερη απόδοση ως προς τις λειτουργίες της μνήμης που απαιτούν διανοητική συγκράτηση και διαχείριση πληροφοριών για να έχουν αποτέλεσμα, παρά την αποχή τους από αυτά μετά την ενηλικίωση.
Φάνηκε επίσης ότι όσοι δεν είχαν καθόλου εμπειρία ως παιδιά, δεν επωφελήθηκαν από την εκπαίδευση στα βιντεοπαιχνίδια και ήταν πιο αργοί στη διαχείριση των άσχετων ερεθισμάτων.
Τέλος, οι συμμετέχοντες που έπαιζαν τακτικά ως παιδιά, είχαν καλύτερη απόδοση από την αρχή στην επεξεργασία τρισδιάστατων αντικειμένων, ωστόσο η διαφορά μειώθηκε μετά την περίοδο εκπαίδευσης σε βιντεοπαιχνίδια, οπότε οι δύο ομάδες σημείωσαν αντίστοιχες επιδόσεις.
Το βιντεοπαιχνίδι που επελέγη ήταν τρισδιάστατη περιπέτεια πλατφόρμας, ωστόσο διαφορετικά ήδη βιντεοπαιχνιδιών μπορούν να επηρεάσουν τις γνωστικές λειτουργίες με άλλο τρόπο.
Σύμφωνα με τον Δρα Marc Palaus, το κοινό γνώρισμα σχεδόν σε όλα τα βιντεοπαιχνίδια, είναι τα στοιχεία που μαγνητίζουν το ενδιαφέρον και το επίπεδο δυσκολίας που συνήθως ανεβαίνει, καθιστώντας την ενασχόληση με αυτά μια συνεχή πρόκληση. «Αυτά τα δύο χαρακτηριστικά» εξήγησε «είναι αρκετά για να τα μετατρέψουν σε μια ελκυστική δραστηριότητα η οποία, με τη σειρά της, απαιτεί συνεχή και έντονη χρήση των πόρων του εγκεφάλου μας».
Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό έντυπο Frontiers in Human Neuroscience.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
-
«Βεροιώτες μου έδωσαν τα χρήματα, στη Βέροια τα επιστρέφω» Με μια αναπάντεχη και ευχάριστη είδηση ξεκίνησε η πρώτη συνεδρίαση
-
Σοβαρό τροχαίο ατύχημα, με παράσυρση πεζού, σημειώθηκε τα ξημερώματα της Κυριακής 12 Ιανουαρίου στο κέντρο της Βέροιας. Πιο
-
Σοκαριστικές στιγμές εκτυλίχθηκαν το πρωί του Σαββάτου (18/1) στο κέντρο της Βέροιας επί της οδού Βενιζέλου. Λίγο πιο δίπλα από τον Ιερό
-
«Ήμουν ζαλισμένη, δεν μπορούσα να σηκωθώ - Ήρθε ο περιπτεράς με πήρε αγκαλια και κάλεσε ασθενοφόρο»
-
Ο Γρηγόρης Αρναούτογλου επισκέφθηκε τη Βέροια στο πλαίσιο της νέας του ταξιδιωτικής τηλεοπτικής εκπομπής "The Road Show", εξερευνώ...
-
Η ζάχαρη έχει εδώ και χρόνια τη φήμη ενός από τους πιο ανθυγιεινούς παράγοντες στη διατροφή μας, συνδεόμενη με προβλήματα όπως η
-
Το Μέτσοβο και ο Παλαιός Παντελεήμονας αποτελούν δύο από τους πιο δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς (εκτός Ημαθίας) για τους Βεροιώτες
-
Συγκίνηση στην επιστροφή του «Άρχοντα» στις πίστες της Βέροιας - Aποθεώθηκε απ' όλο τον κόσμο
-
Αίσθηση προκάλεσε όχι μόνο στη Βέροια, αλλά και σε ολόκληρο το πανελλήνιο, η πρόθεση του Γεράσιμου Καλλιγά να δωρίσει 3.000.000
-
Νέος Υποδιοικητής της 1ης Στρατιάς, αναλαμβάνει σύμφωνα με απόφαση του Ανώτατου Στρατιωτικού Συμβουλίου, ο καταδρομέας Υποστράτηγος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.