Mελέτες έχουν δείξει ότι τα βιντεοπαιχνίδια μπορούν να οδηγήσουν σε διαρθρωτικές αλλαγές στον εγκέφαλο, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης του μεγέθους ορισμένων περιοχών ή σε λειτουργικές αλλαγές, όπως η ενεργοποίηση των περιοχών που είναι υπεύθυνες για την προσοχή ή τις οπτικές χωρικές δεξιότητες (οπτική αντίληψη). Νέα μελέτη από το Ανοικτό Πανεπιστήμιο της Καταλονίας (UOC) έδειξε πως τα βιντεοπαιχνίδια κατά την παιδική ηλικία μπορούν να φανούν ιδιαιτέρως χρήσιμα στο μέλλον και μάλιστα ευεργετικά προς τη γνωστική ικανότητα.
Στη μελέτη συμμετείχαν 27 εθελοντές 18 έως 40 ετών, με μικρή έως μηδενική εμπειρία από βιντεοπαιχνίδια, των οποίων οι ερευνητές ανέλυσαν τις γνωστικές δεξιότητες, συμπεριλαμβανομένης της μνήμης εργασίας (λειτουργική μνήμη), σε τρία χρονικά σημεία: πριν ξεκινήσουν ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης στα βιντεοπαιχνίδια, στο τέλος της εκπαίδευσης και δεκαπέντε ημέρες αργότερα. Το βιντεοπαιχνίδι που χρησιμοποιήθηκε ήταν το Super Mario 64 της Nintendo.
Επιπλέον, οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε δέκα συνεδρίες διακρανιακής μαγνητικής διέγερσης, μιας μη επεμβατικής τεχνικής διέγερσης του εγκεφάλου με την παραγωγή μαγνητικών πεδίων από την επιφάνεια, το τριχωτό της κεφαλής.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσοι ήταν μανιώδεις χρήστες βιντεοπαιχνιδιών κατά την εφηβεία, είχαν καλύτερη απόδοση ως προς τις λειτουργίες της μνήμης που απαιτούν διανοητική συγκράτηση και διαχείριση πληροφοριών για να έχουν αποτέλεσμα, παρά την αποχή τους από αυτά μετά την ενηλικίωση.
Φάνηκε επίσης ότι όσοι δεν είχαν καθόλου εμπειρία ως παιδιά, δεν επωφελήθηκαν από την εκπαίδευση στα βιντεοπαιχνίδια και ήταν πιο αργοί στη διαχείριση των άσχετων ερεθισμάτων.
Τέλος, οι συμμετέχοντες που έπαιζαν τακτικά ως παιδιά, είχαν καλύτερη απόδοση από την αρχή στην επεξεργασία τρισδιάστατων αντικειμένων, ωστόσο η διαφορά μειώθηκε μετά την περίοδο εκπαίδευσης σε βιντεοπαιχνίδια, οπότε οι δύο ομάδες σημείωσαν αντίστοιχες επιδόσεις.
Το βιντεοπαιχνίδι που επελέγη ήταν τρισδιάστατη περιπέτεια πλατφόρμας, ωστόσο διαφορετικά ήδη βιντεοπαιχνιδιών μπορούν να επηρεάσουν τις γνωστικές λειτουργίες με άλλο τρόπο.
Σύμφωνα με τον Δρα Marc Palaus, το κοινό γνώρισμα σχεδόν σε όλα τα βιντεοπαιχνίδια, είναι τα στοιχεία που μαγνητίζουν το ενδιαφέρον και το επίπεδο δυσκολίας που συνήθως ανεβαίνει, καθιστώντας την ενασχόληση με αυτά μια συνεχή πρόκληση. «Αυτά τα δύο χαρακτηριστικά» εξήγησε «είναι αρκετά για να τα μετατρέψουν σε μια ελκυστική δραστηριότητα η οποία, με τη σειρά της, απαιτεί συνεχή και έντονη χρήση των πόρων του εγκεφάλου μας».
Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό έντυπο Frontiers in Human Neuroscience.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
-
Θα γίνει καφέ, Super Market, πρακτορείο ΟΠΑΠ ή κάτι άλλο; Δείτε την απάντηση μόνο στο veriotis.gr
-
Η Καστοριά είναι μία από τις ωραιότερες πόλεις της χώρας, με τη διάσημη λίμνη της να κάνει ακόμα πιο συναρπαστικό το μέρος. Και ενώ όλες τις
-
Με ικανοποιητικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες για την κατασκευή του Flyover ο οποίος θα παραλάβει τα σκήπτρα από τη γέφυρα
-
Θερμοπυλών 14 στον Προμηθέα - Γλυκά, καφές, βάφλες, πρωϊνό Το νέο ζαχαροπλαστείο «Ρίζος» μας καλωσορίζει στο νέο του σημείο
-
Έφυγε από την ζωή η εκπαιδευτικός νοσηλεύτρια Γεωργία Κούτλα. Η εκλιπούσα ανήκε στην ομάδα ΑΒ του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου
-
Ένα εντυπωσιακό νέο bar θα δημιουργηθεί το επόμενο χρονικό διάστημα στην πόλη της Βέροιας. Το ολοκαίνουργιο μαγαζί θα γίνει στην οδό
-
Ο Ματθαίος Τσαχουρίδης είναι μια εξαιρετική περίπτωση Πόντιου λυράρη καθώς έχει καταφέρει να αναδείξει την ποντιακή λύρα σε σολιστικό
-
Οι αστυνομικοί πέρασαν χειροπέδες στον 31χρονο, καθώς βρέθηκε το αποτύπωμά του στο διαμέρισμα που έγινε
-
Νοσηλεύθηκαν 4 ολόκληρες ημέρες στο Νοσοκομείο και ευτυχώς διέφυγαν τον κίνδυνο
-
H ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. στο πλαίσιο των προγραμματισμένων έργων συντήρησης του δικτύου διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, ανακοίνωσε προσωρινές
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.