Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

«Πάγωσαν» οι κρατήσεις από Βαλκάνια - Ακυρώσεις και από Έλληνες

Επιστολή προς την ηγεσία του Yπουργείου Τουρισμού έστειλε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ), ενημερώνοντας για προβλήματα που έχουν καταγραφεί από την έναρξη της τουριστικής περιόδου, καθώς και για προτάσεις της προκειμένου να ξεπεραστούν. Μεταξύ άλλων, στην επιστολή που υπογράφουν ο πρόεδρος της ΠΟΞ Γρήγορης Τάσιος και ο Γ.Γ. Κώστας Χατζηκωνσταντίνου, επισημαίνονται οι επιπτώσεις στις κρατήσεις από Βαλκάνιους που είχε η λήψη του μέτρου υποχρεωτικού τεστ πριν την είσοδο στη χώρα, εν μέσω της τουριστικής περιόδου, καθώς όπως λέει η ΠΟΞ «ανετράπη ο όποιος προγραμματισμός». Παράλληλα, υπάρχουν ακυρώσεις και από Έλληνες πελάτες. Σύμφωνα με την ΠΟΞ, «δυστυχώς, όπως εξελίσσεται η κατάσταση, χρειάζεται να ληφθούν γενναίες αποφάσεις προκειμένου οι επιχειρήσεις μας να μην υποχρεωθούν να διακόψουν οριστικά τη λειτουργία τους».

Ειδικότερα, η Ομοσπονδία υπενθυμίζει ότι η ίδια από τις αρχές Μαΐου είχε επισημάνει με επιστολή της στο αρμόδιο Υπουργείο Εσωτερικών την ανάγκη διαμόρφωσης ενός ξεκάθαρου πρωτοκόλλου εισόδου των οδικών τουριστών στη χώρα μας.

«Δυστυχώς οι προτάσεις μας αυτές δεν εισακούστηκαν με αποτέλεσμα να διαμορφωθεί η κατάσταση που σήμερα βιώνουμε και καλούμαστε να διαχειριστούμε», τονίζουν.

Ειδικότερα, αναφέρουν ότι μετά την λήψη, εν μέσω της τουριστικής περίοδού, του μέτρου του υποχρεωτικού τεστ πριν την είσοδο στη χώρα μας, οι κρατήσεις από τις βαλκανικές χώρες πάγωσαν και άρχισαν να ακυρώνονται και οι ήδη πραγματοποιθείσες. Μέσα σε μια ημέρα οι πληρότητες που σε ορισμένες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας φαινόταν πως μπορεί να έφθαναν στο 40 και το 50% έπεσαν στο 20%! Αυτό δε συνέβη όχι λόγω αυτού καθ΄αυτού του μέτρου (το οποίο άλλωστε και εμείς είχαμε προτείνει), αλλά εξαιτίας του γεγονότος πως αυτό προβλέφθηκε κατόπιν εορτής, εν μέσω της τουριστικής περιόδου, με αποτέλεσμα όποιος προγραμματισμός είχε γίνει να ανατραπεί και πάλι.

Από την ΠΟΞ αναφέρουν ότι προσπαθώντας να περιορίσουν το αρνητικό κλίμα που δημιουργήθηκε και να τονώσουν τη ζήτηση ανέλαβαν την πρωτοβουλία να προτείνουν στα μέλη τους να «χρηματοδοτούν» το 50% του κόστους του τεστ για τους πελάτες τους, εφόσον το αποτέλεσμα είναι αρνητικό.

Ακυρώσεις και από Έλληνες

Παράλληλα σημειώνουν ότι εκτός από τις ακυρώσεις που δέχονται τα μέλη της ΠΟΞ από τους οδικούς τουρίστες έχουν αρχίσει να έρχονται ακυρώσεις και από Έλληνες πελάτες. Και ο λόγος των ακυρώσεων αυτών είναι, σύμφωνα με τα λεγόμενα των πελατών, η (εσφαλμένη) εικόνα που δημιουργείται πως οι προορισμοί στους οποίους υπάρχουν κρούσματα δεν είναι ασφαλείς, όπως αναφέρεται.

«Στο σημείο αυτό επανερχόμαστε στο αίτημα που έχουμε υποβάλει και με προηγούμενη επιστολή μας, προκειμένου να αποφευχθεί η (μη σκόπιμη ασφαλώς) έμμεση στοχοποίηση των περιοχών στις οποίες σημειώνονται κρούσματα, οι ανακοινώσεις να περιορίζονται σε συνολικό αριθμό κρουσμάτων και να μην αναλύεται η χωρική κατανομή τους. Εκτός ασφαλώς αν ο αριθμός των κρουσμάτων είναι τέτοιος που απαιτείται σε κάποια συγκεκριμένη περιοχή να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα», λέει η ΠΟΞ.

Τι ζητούν

Είναι απόλυτα σαφές σε όλους μας πως τη φετινή χρονιά στόχος μας είναι να επιβιώσουμε εμείς και οι εργαζόμενοί μας και να διαφυλάξουμε, παράλληλα, την εικόνα της χώρας μας ως κορυφαίο τουριστικό προορισμό, συνεχίζει η ΠΟΞ στην επιστολή, εκφράζοντας φόβους ότι τα προβλήματα θα γίνονται περισσότερα όσο μπαίνουμε μέσα στη σεζόν. Στο πλαίσιο αυτό, πέραν του σχεδιασμού για την επόμενη ημέρα που θα είναι εξίσου δύσκολη, ζητά να ληφθούν και επιπλέον μέτρα άμεσα, με κατεύθυνση τόσο την ενιαία αντιμετώπιση των τουριστών που εισέρχονται στη χώρα μας, όσο και την περαιτέρω ελάφρυνση επιχειρήσεων και εργαζομένων στον ξενοδοχειακό κλάδο.

Έλεγχοι και ίση αντιμετώπιση

Ως προς το πρώτο ζήτημα, αυτό των ελέγχων, σημειώνει τα εξής: Καταρχάς αν αποφασίζουμε ως χώρα πως θέλουμε για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας να κλείσουμε επί της ουσίας τα σύνορά μας στους περισσότερους τουρίστες (γιατί αυτό έγινε με τον οδικό τουρισμό με βάση την απόφαση που λάβατε εν μέσω της τουριστικής περιόδου για υποχρεωτικό τεστ) τότε αφενός μεν η ίδια αντιμετώπιση θα πρέπει να υπάρχει ανεξάρτητα από το μέσο με το οποίο ο επισκέπτης μας έρχεται στη χώρα (οδικώς, με πλοίο ή αεροπλάνο) και αφετέρου δεν νοούνται «αποκλεισμοί» τουριστών βάσει της χώρας προέλευσης. Αφού θα επισκέπτονται τη χώρα μας μόνο όσοι έχουν κάνει το σχετικό τεστ για ποιο λόγο στερούμε τη δυνατότητα να επισκεφθούν τη χώρα μας σε τουρίστες από τη Σερβία ή τη Ρωσία για παράδειγμα;

Περαιτέρω από τη στιγμή που θέλουμε να είμαστε (και είμαστε) ασφαλής προορισμός θα πρέπει τα υγειονομικά πρωτόκολλα λειτουργίας όλων των επιχειρήσεων να είναι ανάλογα και η τήρηση τους να ελέγχεται με τον ίδιο τρόπο. Δεν είναι δυνατόν να προκαλείται στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις μια αύξηση στο κόστος λειτουργίας λόγω της εφαρμογής των υγειονομικών πρωτοκόλλων της τάξεως του 5-7%, να τους απαγορεύεται να χρησιμοποιούν τις εσωτερικές κολυμβητικές δεξαμενές, να τους επιβάλλονται ανεφάρμοστοι περιορισμοί στη λειτουργία του μπουφέ, να υποχρεώνονται να συμβληθούν με ιατρό κλπ και γύρω μας να βλέπουμε σε παραλίες, bar, νυχτερινά κέντρα κλπ να μην εφαρμόζεται κανένα απολύτως μέτρο. Για ποιο λόγο υπό αυτές τις συνθήκες να απαιτούμε από τον πελάτη να διαμένει σε ένα αποστειρωμένο ξενοδοχείο;

Μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων – «Δεν έχουν έσοδα»

Ως προς τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων επαναλαμβάνει πως: Την παρούσα περίοδο τα ξενοδοχεία είτε άνοιξαν, είτε όχι δεν έχουν έσοδα. Και πώς θα μπορούσαν να έχουν έσοδα όταν η μέση πληρότητα δεν υπερβαίνει το 20% και σε πολλές περιοχές κινείται σε μονοψήφια νούμερα. Οι επιχειρήσεις αυτές πώς θα μπορέσουν να φανούν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, στις δόσεις των ρυθμίσεων των ασφαλιστικών τους εισφορών και των υποχρεώσεών τους προς την εφορία; Πώς θα μπορέσουν να πληρώσουν τον ΕΝΦΙΑ που είναι ένας φόρος που δεν συνδέεται με τα έσοδα της επιχείρησης; Σημειώνουμε πως μέχρι σήμερα στις περισσότερες περιπτώσεις οι επιχειρήσεις δεν έχουν λάβει ούτε τα ποσά που προέρχονται από τα εργαλεία χρηματοδότησης που θεσπίσατε (ΤΕΠΙΧ ΙΙ, επιστρεπτέα προκαταβολή κλπ) αν και αυτά έχουν εγκριθεί να χορηγηθούν προς αυτές.

Τα ξενοδοχεία άνοιξαν όχι γιατί περιμένουν να έχουν έσοδα. Το έπραξαν γιατί θεώρησαν πως αυτό ήταν το σωστό για την Ελλάδα μας και τον τουρισμό μας. Το έπραξαν αν και γνωρίζουν πως με αυτό τον τρόπο απλώς θα μεγαλώσουν την δεδομένη οικονομική ζημιά τους και φοβούνται πως σε περίπτωση τυχόν κρούσματος θα υποστούν άνευ λόγου και αιτίας τεράστια δυσφήμιση. Δυστυχώς, όπως εξελίσσεται η κατάσταση, χρειάζεται να ληφθούν γενναίες αποφάσεις προκειμένου οι επιχειρήσεις μας να μην υποχρεωθούν να διακόψουν οριστικά τη λειτουργία τους.

Για βραχυχρόνιες μισθώσεις και ξενοδοχεία καραντίνας

Κλείνοντας, η ΠΟΞ αναφέρεται και στο πρόσφατο περιστατικό με την μεταφορά δύο Ρουμάνων τουριστών, που διέμειναν σε κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης, σε ξενοδοχείο καραντίνας. «Παρά τις συνεχείς διαμαρτυρίες μας συνεχίζετε να επιτρέπετε εν μέσω συνθηκών COVID-19, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, τη λειτουργία των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης. Τα ξενοδοχεία καραντίνας δεν είναι νοσοκομεία. Βρέθηκαν, μετά από πολλές προσπάθειες και πιέσεις, προκειμένου σε αυτά να μπορούν να μεταφερθούν τουρίστες που διαμένουν σε νόμιμα αδειοδοτημένα τουριστικά καταλύματα».

«Καταλαβαίνουμε την ανάγκη να διαφυλαχθεί η εικόνα της χώρας και θα βοηθήσουμε για μια ακόμα φορά να βγείτε από ένα αδιέξοδο που οι ίδιοι δημιουργήσατε. Η μόνη απορία μας είναι πότε θα αποφασίσετε και εσείς από την πλευρά σας να προστατεύσετε το ελληνικό τουριστικό προϊόν και την ελληνική ξενοδοχεία», καταλήγει η ανακοίνωση.

1 σχόλιο:

  1. Φέτος είμαστε πολύ καλά. Σε σχέση με το 2021 που θα χαθεί η μπάλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ