Στην Ελλάδα το να τρελαθεί κανείς παρακολουθώντας τη δημόσια συζήτηση είναι πανεύκολο. Όχι μόνο για όσα ακούγονται για τα μεγάλα θέματα, όπως για παράδειγμα είναι η οικονομία, η αγορά και η επιχειρηματικότητα, αλλά και για μεμονωμένα ζητήματα, στα οποία μέχρι να εφευρεθούν τα νέα
μαθηματικά ή μέχρι οι αλγόριθμοι να διαστείλουν τις διαστάσεις του σύμπαντος ένα κι ένα θα κάνουν πάντοτε δύο. Το θέμα που δημιουργήθηκε χθες στα Μάλγαρα είναι χαρακτηριστικό:
Η Εγνατία Οδός επέλεξε εργολάβο για να κατασκευάσει πλευρικά διόδια στην περιοχή. Γνωστό αυτό εδώ και χρόνια. Εκείνο που εξέπληξε τους κατοίκους της περιοχής -και ειδικά τους αγρότες- είναι ότι το εργοτάξιο για το έργο στήθηκε σε σημείο που αποκλείει την πρόσβαση τους σε αγροτικό δρόμο, ο οποίος οδηγεί σε κάμπο 50.000 στρεμμάτων, στον οποίο δραστηριοποιούνται περί τους 1.000 αγρότες.
Όπως λέει ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Μαλγάρων Κώστας Σαράφης ο συγκεκριμένος δρόμος είναι ο μοναδικός που μπορεί να εξυπηρετήσει μεγάλα αγροτικά μηχανήματα. Κατά τον ίδιο οι άλλες προσβάσεις που υπάρχουν είναι ακατάλληλες για μηχανήματα μεγάλου μεγέθους –μία σιδερένια γέφυρα που δεν σηκώνει το βάρος τους και μια υπόγεια διάβαση, που δεν τα παίρνει καθ’ ύψος-, οπότε το πρόβλημα είναι μεγάλο, στο όριο του αξεπέραστου.
Ο κ. Σαράφης ξεκαθαρίζει ότι οι αγρότες της περιοχής δεν ασχολούνται με το αν θα γίνουν ή δεν θα γίνουν τα διόδια –λέει, δηλαδή, ότι δεν τους πειράζει αν κατασκευαστούν και λειτουργήσουν. Ζητούν, όμως, την μετατόπιση του σταθμού και του εργοταξίου κατά 200 – 300 μέτρα, ώστε να μην τους δημιουργεί πρόβλημα. Δηλώνει, επίσης, βέβαιος ότι η μελέτη που έγινε για το συγκεκριμένο έργο δεν είναι ολοκληρωμένη, αφού δεν λαμβάνει υπόψιν της το θέμα τους.
Παράλληλα, ο δήμαρχος Δέλτα επιμένει ότι η Εγνατία Οδός δεν έχει ενημερώσει τη διοίκηση του δήμου και καταγγέλλει ότι επί της ουσίας αποφεύγει να έρθει σε επαφή, παρά το ότι τα έργα βρίσκονται εντός των διοικητικών ορίων του δήμου Δέλτα. Δοθείσης ευκαιρίας, μάλιστα, θέτει και ευρύτερο ζήτημα διοδίων, καθώς –όπως επισημαίνει- όταν ολοκληρωθεί αυτό το έργο ο δήμος Δέλτα θα βρίσκεται περικυκλωμένος από τέσσερις σταθμούς διοδίων.
Από την πλευρά της η Εγνατία Οδός, αν και επισήμως δεν τοποθετήθηκε μετά τη χθεσινή δημόσια διαμαρτυρία στο σημείο που δημιουργείται στο πρόβλημα, διαρρέει ατύπως ότι και οδοί πρόσβασης στον κάμπο υπάρχουν και ενημερώσεις έχουν γίνει κατ’ επανάληψη, ενώ ο συγκεκριμένος σταθμός διοδίων αποτελεί συμβατική υποχρέωση από τα προηγούμενα χρόνια και θα κατασκευαστεί οπωσδήποτε.
Μετά απ’ όλα αυτά τι και ποιον να πιστέψει κανείς; Αφού δεν μπορούν να κλειστούν σε ένα –έστω ευρύχωρο λόγω κορωνοϊού- δωμάτιο, να καθίσουν γύρω από ένα τραπέζι, μπροστά σε ένα τοπογραφικό διάγραμμα της ευρύτερης περιοχής και να συνεννοηθούν για ένα πρακτικό –και γι’ αυτό κρίσιμο- ζήτημα, η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά. Στην ανάγκη ας μπουν σε ένα αυτοκίνητο και ας πάνε επιτόπου να κάνουν… αυτοψία. Αν δεν μπορούν οι δύο πλευρές να συμφωνήσουν εάν υπάρχει ή δεν υπάρχει άλλη πρόσβαση στον κάμπο, τότε κάτι γενικότερο δεν πάει καλά. Εάν ένα κατασκευαστικό έργο σε μια αγροτική περιοχή, στις αρχές Ιουλίου, δεν λαμβάνει υπόψιν του τις αγροτικές εργασίες που είναι στο φόρτε τους, τότε το… άλογο και το… παράλογο έχουν πάρει οριστικά και αμετάκλητα το πάνω χέρι. Εάν, τέλος, οι αγρότες της περιοχής ενδιαφέρονται μόνο για να μη χάσουν τη βολή τους και τις συνήθειες τους, τότε κανείς δεν δικαιούται να είναι αισιόδοξος για τις εξελίξεις. Για να δούμε όμως ποιο σενάριο εξελίσσεται πρέπει οι δύο πλευρές να συμφωνήσουν στα αντικειμενικά δεδομένα της υπόθεσης. Κάτι που προφανώς συνιστά άσκηση τεράστιας δυσκολίας!
Πηγή
μαθηματικά ή μέχρι οι αλγόριθμοι να διαστείλουν τις διαστάσεις του σύμπαντος ένα κι ένα θα κάνουν πάντοτε δύο. Το θέμα που δημιουργήθηκε χθες στα Μάλγαρα είναι χαρακτηριστικό:
Η Εγνατία Οδός επέλεξε εργολάβο για να κατασκευάσει πλευρικά διόδια στην περιοχή. Γνωστό αυτό εδώ και χρόνια. Εκείνο που εξέπληξε τους κατοίκους της περιοχής -και ειδικά τους αγρότες- είναι ότι το εργοτάξιο για το έργο στήθηκε σε σημείο που αποκλείει την πρόσβαση τους σε αγροτικό δρόμο, ο οποίος οδηγεί σε κάμπο 50.000 στρεμμάτων, στον οποίο δραστηριοποιούνται περί τους 1.000 αγρότες.
Όπως λέει ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Μαλγάρων Κώστας Σαράφης ο συγκεκριμένος δρόμος είναι ο μοναδικός που μπορεί να εξυπηρετήσει μεγάλα αγροτικά μηχανήματα. Κατά τον ίδιο οι άλλες προσβάσεις που υπάρχουν είναι ακατάλληλες για μηχανήματα μεγάλου μεγέθους –μία σιδερένια γέφυρα που δεν σηκώνει το βάρος τους και μια υπόγεια διάβαση, που δεν τα παίρνει καθ’ ύψος-, οπότε το πρόβλημα είναι μεγάλο, στο όριο του αξεπέραστου.
Ο κ. Σαράφης ξεκαθαρίζει ότι οι αγρότες της περιοχής δεν ασχολούνται με το αν θα γίνουν ή δεν θα γίνουν τα διόδια –λέει, δηλαδή, ότι δεν τους πειράζει αν κατασκευαστούν και λειτουργήσουν. Ζητούν, όμως, την μετατόπιση του σταθμού και του εργοταξίου κατά 200 – 300 μέτρα, ώστε να μην τους δημιουργεί πρόβλημα. Δηλώνει, επίσης, βέβαιος ότι η μελέτη που έγινε για το συγκεκριμένο έργο δεν είναι ολοκληρωμένη, αφού δεν λαμβάνει υπόψιν της το θέμα τους.
Παράλληλα, ο δήμαρχος Δέλτα επιμένει ότι η Εγνατία Οδός δεν έχει ενημερώσει τη διοίκηση του δήμου και καταγγέλλει ότι επί της ουσίας αποφεύγει να έρθει σε επαφή, παρά το ότι τα έργα βρίσκονται εντός των διοικητικών ορίων του δήμου Δέλτα. Δοθείσης ευκαιρίας, μάλιστα, θέτει και ευρύτερο ζήτημα διοδίων, καθώς –όπως επισημαίνει- όταν ολοκληρωθεί αυτό το έργο ο δήμος Δέλτα θα βρίσκεται περικυκλωμένος από τέσσερις σταθμούς διοδίων.
Από την πλευρά της η Εγνατία Οδός, αν και επισήμως δεν τοποθετήθηκε μετά τη χθεσινή δημόσια διαμαρτυρία στο σημείο που δημιουργείται στο πρόβλημα, διαρρέει ατύπως ότι και οδοί πρόσβασης στον κάμπο υπάρχουν και ενημερώσεις έχουν γίνει κατ’ επανάληψη, ενώ ο συγκεκριμένος σταθμός διοδίων αποτελεί συμβατική υποχρέωση από τα προηγούμενα χρόνια και θα κατασκευαστεί οπωσδήποτε.
Μετά απ’ όλα αυτά τι και ποιον να πιστέψει κανείς; Αφού δεν μπορούν να κλειστούν σε ένα –έστω ευρύχωρο λόγω κορωνοϊού- δωμάτιο, να καθίσουν γύρω από ένα τραπέζι, μπροστά σε ένα τοπογραφικό διάγραμμα της ευρύτερης περιοχής και να συνεννοηθούν για ένα πρακτικό –και γι’ αυτό κρίσιμο- ζήτημα, η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά. Στην ανάγκη ας μπουν σε ένα αυτοκίνητο και ας πάνε επιτόπου να κάνουν… αυτοψία. Αν δεν μπορούν οι δύο πλευρές να συμφωνήσουν εάν υπάρχει ή δεν υπάρχει άλλη πρόσβαση στον κάμπο, τότε κάτι γενικότερο δεν πάει καλά. Εάν ένα κατασκευαστικό έργο σε μια αγροτική περιοχή, στις αρχές Ιουλίου, δεν λαμβάνει υπόψιν του τις αγροτικές εργασίες που είναι στο φόρτε τους, τότε το… άλογο και το… παράλογο έχουν πάρει οριστικά και αμετάκλητα το πάνω χέρι. Εάν, τέλος, οι αγρότες της περιοχής ενδιαφέρονται μόνο για να μη χάσουν τη βολή τους και τις συνήθειες τους, τότε κανείς δεν δικαιούται να είναι αισιόδοξος για τις εξελίξεις. Για να δούμε όμως ποιο σενάριο εξελίσσεται πρέπει οι δύο πλευρές να συμφωνήσουν στα αντικειμενικά δεδομένα της υπόθεσης. Κάτι που προφανώς συνιστά άσκηση τεράστιας δυσκολίας!
Πηγή
Η χωρα των διοδιον. Οι δρομοι ενα χαλι μαυρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟχι διαφωνω δεν ειναι η χωρα των διοδιων....ειναι η χωρα των εργολαβων που εχουν τα διοδια σαν αρμα εσοδων με τις ευλογιες των "ειδικων" υπουργων των εργολαβων....
ΑπάντησηΔιαγραφή