Με ιδιαίτερη κατάνυξη και λαμπρότητα υποδέχθηκαν τις λατρευτικές εκδηλώσεις των «ΚΣΤ΄ Παυλείων» οι πιστοί Χριστιανοί της Βέροιας. Άνδρες και γυναίκες, όλων των ηλικιών, βρέθηκαν το πρωί της Κυριακής 7 Ιουνίου στο ιερό χώρο του Βήματος του Απόστολου Παύλου, όπου τελέστηκε Αρχιερατική Θεία
Λειτουργία παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων. Το κλίμα ήταν πολύ συγκινησιακό, με τους Χριστιανούς να γονατίζουν μπροστά στο μνημείο του Απόστολου Παύλου και να προσεύχονται με θρησκευτική ευλάβεια. Ο Σεβασμιώτατος στο κήρυγμα του ανέφερε μεταξύ άλλων:
Λειτουργία παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων. Το κλίμα ήταν πολύ συγκινησιακό, με τους Χριστιανούς να γονατίζουν μπροστά στο μνημείο του Απόστολου Παύλου και να προσεύχονται με θρησκευτική ευλάβεια. Ο Σεβασμιώτατος στο κήρυγμα του ανέφερε μεταξύ άλλων:
«Ἐάν τις διψᾷ ἐρχέσθω πρός με καί πινέτω». Πρίν ἀπό τρεῖς Κυριακές ὁ Χριστός εἶχε ἀναφερθεῖ καί εἶχε προσφέρει στή Σαμαρείτιδα, τήν ὁποία συνάντησε στό φρέαρ τοῦ Ἰακώβ, τό ὕδωρ τό ζῶν, τή χάρη τοῦ Παρακλήτου Πνεύματος, ἡ ὁποία ἀρδεύει τήν ψυχή τοῦ ἀνθρώπου καί τήν ξεδιψᾶ καί τήν κάνει νά καρποφορεῖ καρπούς ἀρετῶν.
Καί σήμερα «ἐν τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ τῇ μεγάλῃ τῆς ἑορτῆς», καί ἐνῶ ὁ ἴδιος ἔχει ἀνέλθει ἐν σώματι στούς οὐρανούς, δοξάζοντας τήν ἀνθρώπινη φύση καί ἀπολαμβάνοντας τή δόξα τήν ὁποία εἶχε ἀπό καταβολῆς κόσμου παρά τοῦ Πατρός του, καλεῖ ὅποιον διψᾶ νά τόν πλησιάσει καί νά λάβει ἀπό τό ὕδωρ τό ζῶν πού προσφέρει.
«Ἐάν τις διψᾷ ἐρχέσθω πρός με καί πινέτω».
Αὐτή τήν ἡμέρα τῆς μεγάλης ἑορτῆς, τῆς ἑορτῆς τῆς Πεντηκοστῆς, καλεῖ καί ἐμᾶς ὁ Χριστός νά πιοῦμε ἀπό τό ὕδωρ τό ζῶν καί νά μεταλάβουμε τῆς χάριτος τοῦ Παναγίου του Πνεύματος.
Ὁ Χριστός μᾶς καλεῖ καί μᾶς προσφέρει τή Χάρη, ἀλλά δέν ἀναγκάζει κανέναν νά τήν λάβει, δέν ὑποχρεώνει καί δέν ἐκβιάζει κανέναν νά τήν δεχθεῖ, γιατί σέβεται τήν ἀνθρώπινη ἐλευθερία, γιατί ἡ χάρη τοῦ Παναγίου Πνεύματος ἐνεργεῖ μόνο ὅταν ὁ ἄνθρωπος τήν λαμβάνει μέ τή θέλησή του καί τήν ἀποδέχεται μέ πίστη.
Ὁ Χριστός μᾶς καλεῖ καί μᾶς προσφέρει τή δυνατότητα νά λάβουμε τή χάρη τοῦ ἁγίου Πνεύματος, δίνοντας μας συγχρόνως καί τήν εὐκαιρία νά συνειδητοποιήσουμε σέ τί ὀφείλεται ἡ ἔλλειψη πού πολλές φορές αἰσθανόμεθα στήν ψυχή μας καί τή ζωή μας. Γιατί ὄντως πολλές φορές νιώθουμε κάτι νά μᾶς λείπει, ἀλλά δέν ἀντιλαμβανόμεθα τί. Νιώθουμε ἕνα κενό, ἀλλά δέν μποροῦμε νά ἐντοπίσουμε σέ τί ὀφείλεται. Νιώθουμε ὅτι κάνουμε τά πάντα, ὅτι ἔχουμε τά πάντα καί ὅμως εἴμεθα ἀνικανοποίητοι καί ἄδειοι μέσα μας. Νιώθουμε ὅτι θέλουμε κάτι, ἀλλά δέν ξέρουμε ποῦ νά τό ἀναζητήσουμε.
Ὁ Χριστός μᾶς καλεῖ χωρίς προϋποθέσεις καί χωρίς διακρίσεις. Μᾶς καλεῖ ὅλους ἀνεξαιρέτως γιά νά μᾶς δώσει τό μεγαλύτερο ἀγαθό πού μπορεῖ νά ἐπιθυμήσει ὁ ἄνθρωπος. Μᾶς καλεῖ γιά νά μᾶς δώσει τό Πνεῦμα του, τό ὁποῖο θά ὁδηγήσει καί ἐμᾶς, ὅπως καί τούς ἁγίους μαθητές καί ἀποστόλους του, «εἰς πᾶσαν τήν ἀλήθειαν».
Μᾶς καλεῖ διά τῶν ἁγίων ἀποστόλων του, ὅπως κάλεσε καί κατά τήν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς, μετά τήν ἐπιφοίτηση τοῦ ἁγίου Πνεύματος, Πάρθους καί Μήδους, Κρῆτες καί Ἄραβες, Ἰουδαίους καί προσηλύτους, πού εἶχαν κατακλύσει τά Ἱεροσόλυμα γιά τήν ἑορτή τῆς Πεντηκοστῆς.
Μᾶς καλεῖ διά τῆς Ἐκκλησίας του, ἡ ὁποία μεταδίδει διά τῶν ἱερῶν της μυστηρίων τή χάρη τοῦ ἁγίου Πνεύματος σέ ὅσους τήν ἐκζητοῦν καί τήν ἀποδέχονται, σέ ὅσους προστρέχουν σέ αὐτήν ὡς πηγή ὕδατος ζῶντος, γιά νά ἀντλήσουν νάματα σωτήρια.
Μᾶς καλεῖ νά κοινωνήσουμε τό Σῶμα καί τό Αἷμα του διά τοῦ ἱεροῦ μυστηρίου τῆς θείας Εὐχαριστίας, κατά τό ὁποῖο τό ἅγιο Πνεῦμα κατέρχεται καί μεταβάλλει τά προσφερόμενα δῶρα, τόν ἄρτο καί τόν οἶνο, σέ Σῶμα καί Αἷμα Χριστοῦ. Γι᾽ αὐτό καί ἀποτελεῖ βλασφημία κατά τοῦ ἁγίου Πνεύματος ἡ ἀμφισβήτηση τῆς ἱερότητος τοῦ μυστηρίου τῆς θείας Εὐχαριστίας, στήν ὁποία ὁρισμένοι ἐπιδίδονται τελευταῖα, ἰσχυριζόμενοι ὅτι μποροῦν δῆθεν νά μεταδοθοῦν ἀσθένειες ἤ νά μεταδοθεῖ ὁ κορωνοϊός διά τῆς θείας μεταλήψεως.
Ἄς μήν δίδουμε σημασία στά βλάσφημα λόγια τους. Ἄς μήν πιστεύουμε τίς βλασφημίες τους, ἀλλά ἄς ἀκοῦμε τόν Χριστό πού μᾶς καλεῖ, λέγοντας. «Ἐάν τις διψᾷ ἐρχέσθω πρός με καί πινέτω».
Αὐτή εἶναι ἡ πρόσκληση πούυ ἀπευθύνει καί σέ μᾶς ὁ Χριστός σήμερα. Καλεῖ τούς ἀνθρώπους τῆς ἐποχῆς μας, ὅλους ἐμᾶς πού δοκιμασθήκαμε πρόσφατα ἀπό τήν πανδημία τοῦ κορωνοϊοῦ καί στερηθήκαμε γιά μεγάλο διάστημα τήν ἐπαφή μας μαζί του διά τῆς μυστηριακῆς ζωῆς καί ἰδίως διά τοῦ μυστηρίου τῆς θείας Εὐχαριστίας, ὅλους ἐμᾶς πού ἀρχίσαμε νά ἐπιστρέφουμε μέ ἐλπίδα στήν κανονικότητα τῆς ζωῆς μας, ὅλους ἐμᾶς πού αἰσθανθήκαμε τήν ἀδυναμία τῆς ἀνθρωπίνης δυνάμεως νά μᾶς προστατεύσει ἀπό τήν πανδημία καί αἰσθανθήκαμε ὅτι «ἐδίψησεν ἡ ψυχή» μας «πρός τόν Θεόν τόν ἰσχυρόν, τόν ζῶντα», γιά νά λάβουμε τή χάρη τοῦ Παναγίου Πνεύματος, πού κατέρχεται καί πάλι σήμερα στήν Ἐκκλησία, ὅπως κατῆλθε ἐπί τῶν ἁγίων μαθητῶν καί ἀποστόλων του, γιά νά χαριτώσει καί νά ἐνισχύσει τούς πιστούς.
Μᾶς καλεῖ ὁ Χριστός σήμερα ἰδιαιτέρως διά τοῦ πρωτοκορυφαίου του ἀποστόλου, τοῦ ἀποστόλου Παύλου, ὁ ὁποῖος ἀπό αὐτό τό Βῆμα κήρυξε γιά πρώτη φορά στή Βέροια «Χριστόν ἐσταυρωμένον καί ἀναστάντα, … Ἰουδαίοις τε καί Ἕλλησι, Χριστόν Θεοῦ δύναμιν καί Θεοῦ σοφίαν» καί χάρισε στή Βέροια τή δική της Πεντηκοστή, ἱδρύοντας τήν τοπική μας Ἐκκλησία.
Γι᾽ αὐτό καί ἐμεῖς τιμοῦμε ἰδιαιτέρως τόν οὐρανοβάμονα ἀπόστολο, τιμοῦμε τόν ἱδρυτή τῆς Ἐκκλησίας μας, ἀπόστολο Παῦλο, καί ἐγκαινιάζουμε σήμερα, μέ τήν πανηγυρική αὐτή θεία Λειτουργία τῆς Πεντηκοστῆς, ἐδῶ, στόν τόπο ὅπου ἀκούσθηκε γιά πρώτη φορά ἀπό τά χείλη του τό Εὐαγγέλιο, τόν νέο κύκλο τῶν πρός τιμήν του λατρευτικῶν ἐκδηλώσεων, τόν κύκλο τῶν ΚΣΤ´ Παυλείων μέ γενικό θέμα «Εὐαγγέλιο καί ἦθος», γιά νά ἀντλήσουμε καί πάλι τό ὕδωρ τό ζῶν τῆς χάριτος τοῦ Θεοῦ μέσα ἀπό τόν λόγο τοῦ Εὐαγγελίου καί τοῦ πρωτοκορυφαίου ἀποστόλου Παύλου, μέσα ἀπό τήν τιμή τῶν ἁγίων τῆς Ἐκκλησίας μας μέ πρῶτον τόν ἱδρυτή τῆς τοπικῆς μας Ἐκκλησίας, ἀπόστολο τῶν Ἐθνῶν καί τῶν Βεροιέων Παῦλο. Ἄς προστρέξουμε γιά νά λάβουμε τό ὕδωρ, γιά νά λάβουμε τή χάρη τοῦ Παναγίου Πνεύματος μέσα καί ἀπό ὅλες τίς ἐκδηλώσεις τῶν φετινῶν ΚΣΤ´ Παυλείων, καί ἐπικαλούμενοι τίς πρεσβεῖες του ἐλπίζουμε νά ἐπιτύχει καί αὐτή ἡ ταπεινή προσπάθειά μας καί εὐχόμεθα ἡ χάρη τοῦ Θεοῦ νά εἶναι πλούσια σέ ὅλους τούς συμμετέχοντες.
Καί σήμερα «ἐν τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ τῇ μεγάλῃ τῆς ἑορτῆς», καί ἐνῶ ὁ ἴδιος ἔχει ἀνέλθει ἐν σώματι στούς οὐρανούς, δοξάζοντας τήν ἀνθρώπινη φύση καί ἀπολαμβάνοντας τή δόξα τήν ὁποία εἶχε ἀπό καταβολῆς κόσμου παρά τοῦ Πατρός του, καλεῖ ὅποιον διψᾶ νά τόν πλησιάσει καί νά λάβει ἀπό τό ὕδωρ τό ζῶν πού προσφέρει.
«Ἐάν τις διψᾷ ἐρχέσθω πρός με καί πινέτω».
Αὐτή τήν ἡμέρα τῆς μεγάλης ἑορτῆς, τῆς ἑορτῆς τῆς Πεντηκοστῆς, καλεῖ καί ἐμᾶς ὁ Χριστός νά πιοῦμε ἀπό τό ὕδωρ τό ζῶν καί νά μεταλάβουμε τῆς χάριτος τοῦ Παναγίου του Πνεύματος.
Ὁ Χριστός μᾶς καλεῖ καί μᾶς προσφέρει τή Χάρη, ἀλλά δέν ἀναγκάζει κανέναν νά τήν λάβει, δέν ὑποχρεώνει καί δέν ἐκβιάζει κανέναν νά τήν δεχθεῖ, γιατί σέβεται τήν ἀνθρώπινη ἐλευθερία, γιατί ἡ χάρη τοῦ Παναγίου Πνεύματος ἐνεργεῖ μόνο ὅταν ὁ ἄνθρωπος τήν λαμβάνει μέ τή θέλησή του καί τήν ἀποδέχεται μέ πίστη.
Ὁ Χριστός μᾶς καλεῖ καί μᾶς προσφέρει τή δυνατότητα νά λάβουμε τή χάρη τοῦ ἁγίου Πνεύματος, δίνοντας μας συγχρόνως καί τήν εὐκαιρία νά συνειδητοποιήσουμε σέ τί ὀφείλεται ἡ ἔλλειψη πού πολλές φορές αἰσθανόμεθα στήν ψυχή μας καί τή ζωή μας. Γιατί ὄντως πολλές φορές νιώθουμε κάτι νά μᾶς λείπει, ἀλλά δέν ἀντιλαμβανόμεθα τί. Νιώθουμε ἕνα κενό, ἀλλά δέν μποροῦμε νά ἐντοπίσουμε σέ τί ὀφείλεται. Νιώθουμε ὅτι κάνουμε τά πάντα, ὅτι ἔχουμε τά πάντα καί ὅμως εἴμεθα ἀνικανοποίητοι καί ἄδειοι μέσα μας. Νιώθουμε ὅτι θέλουμε κάτι, ἀλλά δέν ξέρουμε ποῦ νά τό ἀναζητήσουμε.
Ὁ Χριστός μᾶς καλεῖ χωρίς προϋποθέσεις καί χωρίς διακρίσεις. Μᾶς καλεῖ ὅλους ἀνεξαιρέτως γιά νά μᾶς δώσει τό μεγαλύτερο ἀγαθό πού μπορεῖ νά ἐπιθυμήσει ὁ ἄνθρωπος. Μᾶς καλεῖ γιά νά μᾶς δώσει τό Πνεῦμα του, τό ὁποῖο θά ὁδηγήσει καί ἐμᾶς, ὅπως καί τούς ἁγίους μαθητές καί ἀποστόλους του, «εἰς πᾶσαν τήν ἀλήθειαν».
Μᾶς καλεῖ διά τῶν ἁγίων ἀποστόλων του, ὅπως κάλεσε καί κατά τήν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς, μετά τήν ἐπιφοίτηση τοῦ ἁγίου Πνεύματος, Πάρθους καί Μήδους, Κρῆτες καί Ἄραβες, Ἰουδαίους καί προσηλύτους, πού εἶχαν κατακλύσει τά Ἱεροσόλυμα γιά τήν ἑορτή τῆς Πεντηκοστῆς.
Μᾶς καλεῖ διά τῆς Ἐκκλησίας του, ἡ ὁποία μεταδίδει διά τῶν ἱερῶν της μυστηρίων τή χάρη τοῦ ἁγίου Πνεύματος σέ ὅσους τήν ἐκζητοῦν καί τήν ἀποδέχονται, σέ ὅσους προστρέχουν σέ αὐτήν ὡς πηγή ὕδατος ζῶντος, γιά νά ἀντλήσουν νάματα σωτήρια.
Μᾶς καλεῖ νά κοινωνήσουμε τό Σῶμα καί τό Αἷμα του διά τοῦ ἱεροῦ μυστηρίου τῆς θείας Εὐχαριστίας, κατά τό ὁποῖο τό ἅγιο Πνεῦμα κατέρχεται καί μεταβάλλει τά προσφερόμενα δῶρα, τόν ἄρτο καί τόν οἶνο, σέ Σῶμα καί Αἷμα Χριστοῦ. Γι᾽ αὐτό καί ἀποτελεῖ βλασφημία κατά τοῦ ἁγίου Πνεύματος ἡ ἀμφισβήτηση τῆς ἱερότητος τοῦ μυστηρίου τῆς θείας Εὐχαριστίας, στήν ὁποία ὁρισμένοι ἐπιδίδονται τελευταῖα, ἰσχυριζόμενοι ὅτι μποροῦν δῆθεν νά μεταδοθοῦν ἀσθένειες ἤ νά μεταδοθεῖ ὁ κορωνοϊός διά τῆς θείας μεταλήψεως.
Ἄς μήν δίδουμε σημασία στά βλάσφημα λόγια τους. Ἄς μήν πιστεύουμε τίς βλασφημίες τους, ἀλλά ἄς ἀκοῦμε τόν Χριστό πού μᾶς καλεῖ, λέγοντας. «Ἐάν τις διψᾷ ἐρχέσθω πρός με καί πινέτω».
Αὐτή εἶναι ἡ πρόσκληση πούυ ἀπευθύνει καί σέ μᾶς ὁ Χριστός σήμερα. Καλεῖ τούς ἀνθρώπους τῆς ἐποχῆς μας, ὅλους ἐμᾶς πού δοκιμασθήκαμε πρόσφατα ἀπό τήν πανδημία τοῦ κορωνοϊοῦ καί στερηθήκαμε γιά μεγάλο διάστημα τήν ἐπαφή μας μαζί του διά τῆς μυστηριακῆς ζωῆς καί ἰδίως διά τοῦ μυστηρίου τῆς θείας Εὐχαριστίας, ὅλους ἐμᾶς πού ἀρχίσαμε νά ἐπιστρέφουμε μέ ἐλπίδα στήν κανονικότητα τῆς ζωῆς μας, ὅλους ἐμᾶς πού αἰσθανθήκαμε τήν ἀδυναμία τῆς ἀνθρωπίνης δυνάμεως νά μᾶς προστατεύσει ἀπό τήν πανδημία καί αἰσθανθήκαμε ὅτι «ἐδίψησεν ἡ ψυχή» μας «πρός τόν Θεόν τόν ἰσχυρόν, τόν ζῶντα», γιά νά λάβουμε τή χάρη τοῦ Παναγίου Πνεύματος, πού κατέρχεται καί πάλι σήμερα στήν Ἐκκλησία, ὅπως κατῆλθε ἐπί τῶν ἁγίων μαθητῶν καί ἀποστόλων του, γιά νά χαριτώσει καί νά ἐνισχύσει τούς πιστούς.
Μᾶς καλεῖ ὁ Χριστός σήμερα ἰδιαιτέρως διά τοῦ πρωτοκορυφαίου του ἀποστόλου, τοῦ ἀποστόλου Παύλου, ὁ ὁποῖος ἀπό αὐτό τό Βῆμα κήρυξε γιά πρώτη φορά στή Βέροια «Χριστόν ἐσταυρωμένον καί ἀναστάντα, … Ἰουδαίοις τε καί Ἕλλησι, Χριστόν Θεοῦ δύναμιν καί Θεοῦ σοφίαν» καί χάρισε στή Βέροια τή δική της Πεντηκοστή, ἱδρύοντας τήν τοπική μας Ἐκκλησία.
Γι᾽ αὐτό καί ἐμεῖς τιμοῦμε ἰδιαιτέρως τόν οὐρανοβάμονα ἀπόστολο, τιμοῦμε τόν ἱδρυτή τῆς Ἐκκλησίας μας, ἀπόστολο Παῦλο, καί ἐγκαινιάζουμε σήμερα, μέ τήν πανηγυρική αὐτή θεία Λειτουργία τῆς Πεντηκοστῆς, ἐδῶ, στόν τόπο ὅπου ἀκούσθηκε γιά πρώτη φορά ἀπό τά χείλη του τό Εὐαγγέλιο, τόν νέο κύκλο τῶν πρός τιμήν του λατρευτικῶν ἐκδηλώσεων, τόν κύκλο τῶν ΚΣΤ´ Παυλείων μέ γενικό θέμα «Εὐαγγέλιο καί ἦθος», γιά νά ἀντλήσουμε καί πάλι τό ὕδωρ τό ζῶν τῆς χάριτος τοῦ Θεοῦ μέσα ἀπό τόν λόγο τοῦ Εὐαγγελίου καί τοῦ πρωτοκορυφαίου ἀποστόλου Παύλου, μέσα ἀπό τήν τιμή τῶν ἁγίων τῆς Ἐκκλησίας μας μέ πρῶτον τόν ἱδρυτή τῆς τοπικῆς μας Ἐκκλησίας, ἀπόστολο τῶν Ἐθνῶν καί τῶν Βεροιέων Παῦλο. Ἄς προστρέξουμε γιά νά λάβουμε τό ὕδωρ, γιά νά λάβουμε τή χάρη τοῦ Παναγίου Πνεύματος μέσα καί ἀπό ὅλες τίς ἐκδηλώσεις τῶν φετινῶν ΚΣΤ´ Παυλείων, καί ἐπικαλούμενοι τίς πρεσβεῖες του ἐλπίζουμε νά ἐπιτύχει καί αὐτή ἡ ταπεινή προσπάθειά μας καί εὐχόμεθα ἡ χάρη τοῦ Θεοῦ νά εἶναι πλούσια σέ ὅλους τούς συμμετέχοντες.
Πάντως για να λέμε και την αλήθεια, η Ορθοδοξία μας δεν αναγνωρίζει αγάλματα Αγίων. Πώς στήθηκε αυτό εκεί;...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο παγκαρι να γεμίζει....
ΔιαγραφήΤι να πεις άνθρωποι προσκυνάνε αγάλματα η απόλυτη ξεφτίλα και παρακμή μιας πόλης
ΔιαγραφήΜᾶς τό ἔκανε δῶρο τῷ 2013 ἕνας Ρῶσσος γλύπτης ὀνόματι Ζουράμπ Τσερετέλι (τότε πρόεδρος τῆς Ἀκαδημίας Καλῶν Τεχνῶν τῆς Ρωσσίας) καί τό ἔβαλαν ἐκεῖ. Τῷ 2009, ὁπότε ἐπεσκέφθη τήν Ἱ. Μ. Καλῆς Παναγιᾶς, εἶχε πεῖ πὼς θὰ ἔκανε καὶ ἕνα τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου καὶ ἕνα τοῦ Ἁγίου Λουκᾶ, ἐπισκόπου Συμφερουπόλεως. Τόν εἶχαν ὑποδεχθῇ ὁ μητροπολίτης μέ τήν δήμαρχο (Χ. Οὐσουλτζόγλου - Γεωργιάδου) καί τόν ἀντιπεριφερειάρχη (Κ. Καραπαναγιωτίδη). Δέν βλέπω νά τηρῇ τήν ὑπόσχεσί του ὡς πρός τά ἄλλα 2 ἀγάλματα πάντως. Σημειωτέον ὅτι τά ἀποκαλυπτήρια ἔγειναν τῇ 7ῃ Ἰουνίου 2013, παρουσίᾳ τοῦ Πατριάρχη Μόσχας Κυρίλλου. Δέν εἶχε ἀναγνωρίσει ἀκόμα τήν σχισματική παρασυναγωγή τῶν Φιλαρέτου - Ἐπιφανίου στήν Οὐκρανία ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος τότε, ἀνεγνώριζε τήν κανονική Σύνοδο ὑπό τόν Μητροπολίτη Κιέβου καί πάσης Οὐκρανίας Ὀνούφριο, καί τά εἴχαμε καλά καί μέ τό Πατριαρχεῖο Μόσχας.
ΔιαγραφήΔέν εἶν' Ὀρθόδοξο τό νά γίνεται ἄγαλμα Ἁγίου οὔτε ὡραῖο εἶναι τό συγκεκριμένο, ἰδίως στό πρόσωπο καί στά χέρια - εἶναι καί σέ ὑπερφυσικό μέγεθος. Ἐννοεῖται πώς εὐτυχῶς δέν ἔχει λατρευτική χρῆσι, δέν τό ἀσπαζόμαστε δηλαδή, ἐν ἀντιθέσει μέ τίς εἰκόνες τοῦ Ἀποστόλου Παύλου._
και ποια η διαφορά των αγαλμάτων (που δεν πρέπει να ἀσπαζόμαστε) από τις εικόνες (που πρέπει να ἀσπαζόμαστε) ;
Διαγραφήκαι γιατί να έχουμε σε αγάλματα όλους τους επιφανείς Ιερωμένους επισκόπους κλπ ; τα οποία βέβαια δεν "ἀσπαζόμαστε" ακόμα ...
ΠΕΣΤΑ,ΣΩΣΤΑ ΤΑ ΛΕΣ
ΔιαγραφήΟ ανδριάντας προφανώς και δεν φέρει λατρευτική χρήση μάλλον αναγνώριση στην πολιτισμική προσφορά του Αποστόλου Παύλου προς τη Βέροια και τη σημερινή Ευρώπη, πράγμα που ισχύει για τις μεγάλες προσωπικότητες με αξιόλογο κοινωνικό έργο. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Ούτε οι Ρώσοι τοποθετούν τα αγάλματα μέσα στους ναούς, παρά το γεγονός ότι από τον τσάρο, Μέγα Πέτρο και μετά επηρεάστηκαν από την ευρωπαϊκή τέχνη και στην αγιογραφία. Οι ίδιοι λένε χαρακτηριστικά ότι δεν είναι "κανονικές" οι ευρωπαϊκής τεχνοτροπίας εικόνες και τα υπόλοιπα καλλιτεχνήματα.
ΔιαγραφήΕπομένως, είναι σημαντικό να μπορούμε να διακρίνουμε κάποια πράγματα χωρίς να κρίνουμε βεβιασμένα.
Ἡ πεῖρα ἔχει δείξει ὅτι τά ἀγάλματα εἶναι εὐκολώτερο νά ὁδηγήσουν στήν εἰδωλολατρία. Ἐπίσης, τά ἀγάλματα δέν ἔχουν τήν δύναμι τῆς Θεολογίας διά τῆς ἀφαιρετικότητος καί τῆς κατανύξεως, πού ἔχουν οἱ Ὀρθόδοξες εἰκόνες. Γι' αὐτούς τούς 2 λόγους, στήν καθ' ἡμᾶς Ἀνατολή τά ἀγάλματα δέν ῥίζωσαν εἰς ὅ,τι ἀφορᾷ στόν σαρκωθέντα Θεό Ἰησοῦ Χριστό, τήν Παναγία καί τούς Ἁγίους. Στήν αἱρετική, παπική, οὑμανιστική Δύσι, ἐκτιμῶνται καί βρίθουν, δυστυχῶς.
ΔιαγραφήἘκτός Ἱερῶν Ναῶν, ἀγάλματα ἔχομε ἀναπαριστῶντα κληρικούς καί λαϊκούς, τιμῆς καί εὐγνωμοσύνης ἕνεκεν καί πρός προβολήν προτύπων πρός μίμησιν. Τό νά καταργήσωμε τά ἀγάλματα ὅλως διόλου θά ἰσοδυναμοῦσε μέ τό νά καταργηθῇ ἡ όνοματοδοσία ὁδῶν, πλατειῶν, συνοικισμῶν, κτιρίων κ.τ.ὁ.. Θά ἦτο παραλογισμός. Ἐπειδή ὑπάρχουν καί ἀγάλματα ἀναξίων ἡ καί ἐχθρῶν τοῦ ἀνθρώπου, δέν σημαίνει ὅτι δέν θά πρέπῃ νά ὑπάρχουν ἀγάλματα γενικῶς._
Welcome to the year 1200.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈλεος! Είδωλα
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα θαυματα ποτε αρχιζουν ;
ΑπάντησηΔιαγραφήMη δίνετε σημασία αν είναι είδωλα ή όχι.Ο Χριστός, μας είπε οτι ο Θεός είναι
ΑπάντησηΔιαγραφήπνεύμα και πρέπει να τον λατρεύουμε πνευματικά.Οποιος μπορεί να το καταλάβει το εφαρμόζει,οι άλλοι έχουν ανάγκη από αγάλματα.Τι να τους κάνουμε;
Όταν ήταν κλειστές οι εκκλησίες λόγω των μέτρων για τον κορονοιο ο κόσμος γκρίνιαζε..τώρα που άνοιξαν πάλι γκρίνια..
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελικά πάντα έχουμε ένα λόγο..Δεν κοιτάει ο καθένας το σπίτι του λέω εγώ και να αφήσουμε ειρωνεία και κακίες στην άκρη;;;;
το οτι ειναι οι πιστοι γονατιστοι δεν αφορα το αγαλμα αλλα μερος της θειας λειτουργιας αλλα στην εποχη του λαικ που να γνωριζει καποιος την θρησκια του μονο στην ταυτοτητα το εγραφε
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είπε κανείς οτι οι γονατισμένοι πιστοί προσκυνούν το άγαλμα,αλλά
Διαγραφήκαι οι μουσουλμάνοι ακόμα το έχουν καταλάβει οτι δεν πρεπει να κατασκευάζουμε
εικόνες και αγάλματα και δεν πρέπει να προσκυνάμε τίποτα άλλο εκτός από τον Τριαδικό Θεό.Η θα ακολουθήσουμε τις παραδόσεις των ανθρώπων και τη θρησκεία τους ή θα ακολουθήσουμε το Πνευμα που θα μας οδηγήσει στην αλήθεια και τη σωτηρία;
Τήν τύφλα τους ἔχουν οἱ μωαμεθανοί καί ἐσεῖς, οἱ εἰκονομάχοι προτεστάντες, πού τούς μοιάζετε. Ὁ διάβολος πού ἐμπνέει ἐκείνους καί σᾶς δέν θέλει νά διδάσκῃ ἡ μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία, ἡ Ὀρθόδοξος τοιαύτη, τούς ἀνθρώπους δι' εἰκόνων. Καί ἐκτός Ἐκκλησίας σωτηρία δέν ὑπάρχει._
ΔιαγραφήΕσένα σε εμπνέει ο Χριστός; Σε πήρε βοηθό του να κρίνετε μαζί την οικουμένη;Προπορευεσαι και μάλιστα βλέπω του Χριστού και γνωρίζεις τη σκέψη Του για τους μουσουλμάνους, τους προτεστάντες και όλους τους ανθρώπους που δεν μοιάζουν με σένα.Και σε είχα για πιο cool άτομο.
ΔιαγραφήΓιατί ρε συ Hadjinicolaou καταφέρεσαι κατά ανθρώπων που δε γνωρίζεις
Διαγραφήκαι γνωρίζει μόνο ο Θεός,τι αγώνα έδωσαν κάποιοι στη Δύση με το τέρας του παπισμού,με τους βαρείς λύκους που μπήκαν στην εκκλησία,΄οπως το προείπε ο Χριστός;
Δεν έχει ο Κύριος κι αλλού πρόβατα;Μόνο εδώ στη χριστιανικότατη χώρα μας εργάζεται;
έτσι πρέπει να προσκυνάμε από μικρή ηλικία για να συνηθίζουμε, ώστε μεγαλώνοντας να είμαστε έτοιμοι για μεγαλύτερα προσκυνήματα, η "εκκλησία" μας προετοιμάζει καλά για αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήο Χριστός όμως μίλησε και δίδαξε ταπεινότητα.
Ταπεινός όμως τα λεξικά λένε ότι είναι αυτός "που έχει επίγνωση των δυνατοτήτων του, που δεν έχει μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του
που έχει σεμνούς τρόπους" και όχι αυτός που γονατίζει και προσκυνά.
Συνώνυμα δε είναι ο μετριόφρων, ο σεμνός, ο ταπεινόφρων και όχι ο προσκυνημένος.
Ο Χριστός ήταν ταπεινός αλλά δεν προσκύνησε τους Γραμματείς και Φαρισαίους, ήταν ταπεινός - επαναστάτης και κατάφερε να αλλάξει τον κόσμο προς το καλύτερο. πως θα ήταν άραγε τα πράγματα αν είχε προσκυνήσει τους Γραμματείς και φαρισαίους ;
Διαλέξτε και κάντε.
Πολύ σωστά αυτά που γράφεις, υποκλίνομαι,respect.
ΔιαγραφήH πιο σωστή άποψη που έχω διαβάσει ποτέ.
Ὁ Χριστιανός προσκυνᾷ τόν Τριαδικό Θεό καί ἐκφράζει τήν μετάνοιά του. Ὁ Θεάνθρωπος Ἰησοῦς Χριστός δέν εἶχε ἀνάγκη μετανοίας, ὡς ἀναμάρτητος πού ἦτο. Προσηύχετο ὡστόσο γονυπετῶς ὡς ἄνθρωπος, διότι καίτοι ἴσος καί ὁμοούσιος τῷ Πατρί κατά τήν Θεότητα, ὅμως ὑπήκοος μέχρι θανάτου κατά τήν ἀνθρωπότητα, ἐταπεινώθη δι' ἡμᾶς καί γιά νά μᾶς διδάξῃ πῶς νά προσευχώμαστε.
ΔιαγραφήἈλλοίμονο στόν ἄνθρωπο πού δέν προσκυνᾷ τόν Θεό! Ἔχει μερίδα μετά τοῦ πιστοῦ μέν, πλήν ἀσώτου καί ἀμετανοήτου λόγῳ ὑπερηφανείας σατανᾶ. Ἄνθρωπο ἀπαγορεύεται νά προσκυνοῦμε. Τόν Θεό ἐπιβάλλεται._
Τον θεο ναι τους παπαδες ομως ;
ΔιαγραφήΟ Χριστός είπε να ακούτε ο,τι σας λένε οι παπάδες, αλλά να μην πράττετε κατα τις πράξεις τους
ΑπάντησηΔιαγραφή