Την άποψή του για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων από την Δευτέρα 1 Ιουνίου, εκφράζει μέσω του λογαριασμού του στο facebook ο ο Διονύσης
Διαμαντόπουλος. Ο προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας, αναφέρεται στον τρόπο λειτουργίας των
σχολείων και την αντιμετώπιση βασικών ζητημάτων που προκύπτουν, προκειμένου ο Ιούνιος να είναι ένας δημιουργικός και διδακτικός μήνας για τα παιδιά. «Στη φάση αυτή, η κάλυψη της σχολικής ύλης δεν είναι αυτοσκοπός. Αυτό που τώρα προέχει είναι η παιδαγωγική αντιμετώπιση της κρίσης», αναφέρει μεταξύ άλλων. Αναλυτικά η τοποθέτησή του:
Η καλή είδηση της ημέρας είναι ότι ανοίγουν από την 1η Ιουνίου τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία, γενικής και ειδικής αγωγής. Μετά από δυόμισι μήνες, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα βρεθούν και πάλι στον φυσικό τους χώρο, σε μια προσπάθεια επανασύνδεσης με την εκπαιδευτική διαδικασία. Τίποτα όμως δεν θα είναι ίδιο. Και αυτό που τώρα προέχει είναι η παιδαγωγική αντιμετώπιση ενός ζητήματος που δεν άλλαξε μόνο την καθημερινότητα, αλλά κυρίως τις βεβαιότητες όλων. Μικρών και μεγάλων. Γι’ αυτό και στη φάση αυτή, η κάλυψη της σχολικής ύλης δεν είναι αυτοσκοπός. Μια κρίση, σαν αυτή που περάσαμε, μας διδάσκει πολλά που έχουν σχέση με τις ανθρώπινες αξίες, την κοινωνική οργάνωση και την ατομική ευθύνη. Αυτά θα πρέπει να είναι τα κύρια προτάγματα για τον τελευταίο μήνα του διδακτικού έτους.
Πριν το άνοιγμα των σχολείων όμως η Πολιτεία θα πρέπει έγκαιρα να φροντίσει για την αντιμετώπιση μιας σειράς βασικών ζητημάτων. Και πρώτα θα πρέπει να φροντίσει για την εξασφάλιση της καθαριότητας των σχολείων, καθώς οι καθαρίστριες έχουν διατεθεί στη Β/θμια Εκπαίδευση. Επίσης, οι Σχολικές Επιτροπές θα πρέπει άμεσα να εφοδιάσουν τα σχολεία με τα αναγκαία απολυμαντικά υλικά και μέσα. Θα πρέπει ακόμα να απαντηθεί εάν θα λειτουργήσουν τα ολοήμερα τμήματα και, κυρίως, το πώς θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που θα προκύψει από τις αναμενόμενες απουσίες εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Στο θέμα αυτό ίσως θα πρέπει να εξεταστεί η δυνατότητα το κάθε σχολείο να αναπτύσσει το Πρόγραμμά του σύμφωνα με το διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και όχι με βάση αυτό που ίσχυε πριν το κλείσιμο των σχολείων.
Αν όλα αυτά αντιμετωπιστούν έγκαιρα, τότε με τη συνεργασία και των γονέων ο Ιούνιος μπορεί και πρέπει να γίνει ένας δημιουργικός και, κυρίως, ένας πολλαπλά διδακτικός μήνας για τα παιδιά.
Διαμαντόπουλος. Ο προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας, αναφέρεται στον τρόπο λειτουργίας των
σχολείων και την αντιμετώπιση βασικών ζητημάτων που προκύπτουν, προκειμένου ο Ιούνιος να είναι ένας δημιουργικός και διδακτικός μήνας για τα παιδιά. «Στη φάση αυτή, η κάλυψη της σχολικής ύλης δεν είναι αυτοσκοπός. Αυτό που τώρα προέχει είναι η παιδαγωγική αντιμετώπιση της κρίσης», αναφέρει μεταξύ άλλων. Αναλυτικά η τοποθέτησή του:
Η καλή είδηση της ημέρας είναι ότι ανοίγουν από την 1η Ιουνίου τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία, γενικής και ειδικής αγωγής. Μετά από δυόμισι μήνες, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα βρεθούν και πάλι στον φυσικό τους χώρο, σε μια προσπάθεια επανασύνδεσης με την εκπαιδευτική διαδικασία. Τίποτα όμως δεν θα είναι ίδιο. Και αυτό που τώρα προέχει είναι η παιδαγωγική αντιμετώπιση ενός ζητήματος που δεν άλλαξε μόνο την καθημερινότητα, αλλά κυρίως τις βεβαιότητες όλων. Μικρών και μεγάλων. Γι’ αυτό και στη φάση αυτή, η κάλυψη της σχολικής ύλης δεν είναι αυτοσκοπός. Μια κρίση, σαν αυτή που περάσαμε, μας διδάσκει πολλά που έχουν σχέση με τις ανθρώπινες αξίες, την κοινωνική οργάνωση και την ατομική ευθύνη. Αυτά θα πρέπει να είναι τα κύρια προτάγματα για τον τελευταίο μήνα του διδακτικού έτους.
Πριν το άνοιγμα των σχολείων όμως η Πολιτεία θα πρέπει έγκαιρα να φροντίσει για την αντιμετώπιση μιας σειράς βασικών ζητημάτων. Και πρώτα θα πρέπει να φροντίσει για την εξασφάλιση της καθαριότητας των σχολείων, καθώς οι καθαρίστριες έχουν διατεθεί στη Β/θμια Εκπαίδευση. Επίσης, οι Σχολικές Επιτροπές θα πρέπει άμεσα να εφοδιάσουν τα σχολεία με τα αναγκαία απολυμαντικά υλικά και μέσα. Θα πρέπει ακόμα να απαντηθεί εάν θα λειτουργήσουν τα ολοήμερα τμήματα και, κυρίως, το πώς θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που θα προκύψει από τις αναμενόμενες απουσίες εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Στο θέμα αυτό ίσως θα πρέπει να εξεταστεί η δυνατότητα το κάθε σχολείο να αναπτύσσει το Πρόγραμμά του σύμφωνα με το διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και όχι με βάση αυτό που ίσχυε πριν το κλείσιμο των σχολείων.
Αν όλα αυτά αντιμετωπιστούν έγκαιρα, τότε με τη συνεργασία και των γονέων ο Ιούνιος μπορεί και πρέπει να γίνει ένας δημιουργικός και, κυρίως, ένας πολλαπλά διδακτικός μήνας για τα παιδιά.
ΜΑΣ ΕΛΕΙΨΕΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφή