Γράφει ο δάσκαλος Βασίλης Σαράντης
«Επιβεβλημένες από τις σύγχρονες απαιτήσεις οι αλλαγές στην Παιδεία» ανέφερε η υπουργός Παιδείας. Εκφράσεις επιλεγμένες για τη χειραγώγηση της άποψης του αναγνώστη, ισχυροποιώντας και νομιμοποιώντας το περιβόητο και από την πρώτη
στιγμή της διακυβέρνησης διαφημισμένο, νομοσχέδιο. Όμως το έργο το έχουμε ξαναδεί! Ας παραβλέψουμε ως προφανή, την επιλογή να κατατεθεί προς διαβούλευση, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, εν μέσω πανδημίας, με σχολεία κλειστά, εκπαιδευτικούς στα σπίτια τους και συλλόγους εκπαιδευτικών ανενεργούς. Ας παραβλέψουμε και το γεγονός ότι ο μέγιστος αριθμός των μαθητών ανά τμήμα αυξάνεται σε 24 με δυνατότητα προσαύξησης κατά 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, δηλαδή τελικά 26. Ας παραβλέψουμε τέλος τη συρρίκνωση των σχολικών μονάδων εξαιτίας του ελάχιστου αριθμού των 20 μαθητών για τη σύσταση τμήματος ,στα 7/Θ και άνω Δημοτικά Σχολεία. Ας δουλέψουν και λίγο οι εκπαιδευτικοί που κάθονται τόσους μήνες και πληρώνονται.
Ας δούμε λοιπόν ποιες είναι οι «αλλαγές», αν αυτές έχουν κάτι νέο και καινοτόμο και αν συμβαδίζουν με τις «σύγχρονες αντιλήψεις και απαιτήσεις».
Επαναφέρεται ο αναχρονιστικός και αντιπαιδαγωγικός θεσμός του χαρακτηρισμού της διαγωγής μαθητών, ο οποίος θ’ αναγράφεται στους τίτλους σπουδών, των απολυτηρίων, των αποδεικτικών απόλυσης και λοιπών αποδεικτικών και πιστοποιητικών σπουδών και ο οποίος θα ακολουθεί τους νέους/νέες σε όλη τους τη ζωή!
Ανεπίσημα είχε αυτοκαταργηθεί από τη δεκαετία του ’80 αφού σε όλα τα απολυτήρια υπήρχε μόνο ο χαρακτηρισμός «εξαίρετη». Επίσημα καταργήθηκε το 2017. Το απολίθωμα του χαρακτηρισμού της διαγωγής είχε ως κριτήριο αξιολόγησης της προσωπικότητας του μαθητή, τις πολιτικές απόψεις αυτού και της οικογένειάς του.
Παράλληλα θεσμοθετούνται εκ νέου οι πολυήμερες αποβολές σε μαθητές για να συνετιστούν, αντί εστίασης στην πρόληψη και την παιδαγωγική αντιμετώπιση.
Αλλά, ας δεχτούμε όμως ότι κάποιος μαθητής έχει «παραβατική» συμπεριφορά. Ο ρόλος του σχολείου δεν είναι να σηκώσει το δάχτυλο και ως καταδότης, να στιγματίσει ένα παιδί ή έναν έφηβο/η για όλη του τη ζωή, αλλά να διορθώσει με παιδαγωγικές παρεμβάσεις αυτή τη συμπεριφορά. Αν ο μαθητής εξακολουθεί να παρουσιάζει παραβατική συμπεριφορά, τότε το σχολείο φέρει μεγάλο μέρος της ευθύνης γι αυτό και σ’ ένα βαθμό έχει αποτύχει. Τέτοια σχολεία θέλει η κυβέρνηση;
Στους γνώστες του συστήματος εκπαίδευσης, είναι κοινός τόπος ότι το αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπ/γειού συμπεριλαμβάνει Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη Περιβάλλοντος, Εικαστικά, Μουσική, Φυσική Αγωγή και Πληροφορική.
Η διδακτική προσέγγιση αυτών ορίζεται:
· από την αναπτυξιακή ηλικία του νηπίου και τις νοητικές δυνατότητες πρόσληψης της γνώσης, για τους γνωρίζοντες αναπτυξιακή ψυχολογία
· από την διαθεματική και ολιστική αντίληψη της γνώσης, για τους γνωρίζοντες παιδαγωγικά.
Θα χρειαζόταν ολόκληρο βιβλίο για την ανάλυσή τους, ωστόσο δεν επιτρέπεται αυτά να μη τα γνωρίζουν οι συντάκτες του νομοσχεδίου.
Επιπλέον, τα πανεπιστημιακά τμήματα της Προσχολικής εκπαίδευσης τροφοδοτούν τις νηπιαγωγούς με τις παιδαγωγικές, ψυχολογικές και επιστημονικές γνώσεις διδακτικής μεθοδολογίας κάτι το οποίο στερούνται όλες οι άλλες ειδικότητες που είναι σχεδόν ακατάλληλες για διδασκαλία στα νηπιαγωγεία.
3. 1. Αύξηση εξεταζόμενων μαθημάτων! Στην Φινλανδία η μόνη εξέταση που υπάρχει στο σχολείο είναι μία φορά στην Γ’ Λυκείου. Το λέω αυτό διότι όταν κάποιος θέλει να μιλήσει για επιτυχημένο εκπαιδευτικό σύστημα αναφέρεται στο φινλανδικό.
Ένα εξετασιοκεντρικό και επομένως βαθμοθηρικό μοντέλο σε καμιά περίπτωση δεν ικανοποιεί τις παιδικές δεξιότητες, τις προσωπικές ανάγκες και δυνατότητες. Κάθε αλλαγή στην εκπαίδευση όταν δεν σέβεται τις ατομικές ανάγκες των μαθητών, είναι εξ αρχής καταδικασμένη. Εκτός κι αν δεν θέλουμε μελλοντικούς πολίτες με προσωπική κρίση και άποψη.
3.2.. Τράπεζα θεμάτων. Εφαρμόστηκε την περίοδο 2013-14. Το δε σύστημα όρων και προϋποθέσεων για την προαγωγή των μαθητών άλλαξε-τροποποιήθηκε 3 φορές, μέσα στο καλοκαίρι, για να καταφέρει να μειώσει των αριθμό των μεταξεταστέων μαθητών, που τελικά διαμορφώθηκε στο 25% μετά από έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Νομό Δωδεκανήσου.
Μήπως επανέρχεται και η τράπεζα Θεμάτων στην υπηρεσία της διαβάθμισης και όχι της αναβάθμισης του συστήματος εκπαίδευσης, αφού με την εφαρμογή της θα «πετάξει» έξω μεγάλο αριθμό μαθητών; Από την άλλη αν αυτή λειτουργούσε για διδακτικούς και όχι για εξεταστικούς σκοπούς θα μπορούσε πραγματικά να βοηθήσει όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.
Σχολεία τριών διαφορετικών στοχεύσεων. Αν αυτό δεν είναι διαβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης τότε τί είναι; Στα Βασικά φοιτά η πλειονότητα των μαθητών, όπως ακριβώς ανήκει και η πλειονότητα του λαού. Στα Πειραματικά κληρώνεται ένα μικρός «τυχερός» αριθμός μαθητών που βρίσκονται στα αστικά κέντρα και στα Πρότυπα, επιλέγονται κατόπιν αυστηρών εξετάσεων ελάχιστοι «άριστοι» που έχουν οικονομική και κοινωνική πρόσβαση, σε υψηλού κόστους προετοιμασία.
Στη Φινλανδία, επανέρχομαι, όλα τα σχολεία είναι ίδια, δεν υπάρχουν κατηγορίες. Πραγματική αναβάθμιση, αλλαγή προς τα μπρος και στοίχημα θα ήταν όλα τα σχολεία να είναι πρότυπα και να μην χρειάζεται η διαδικασία των εξετάσεων για να διαχωρίζονται οι μαθητές σε ήρα και σιτάρι. Το θέλει όμως αυτό η κυβέρνηση; Η απάντηση στις ρυθμίσεις για τα ΕΠΑΛ…
Ας θυμηθούμε...
α) Το 2013, η κυβέρνηση της ΝΔ τότε, κατήργησε τις πολυπληθέστερες και δημοφιλέστερες, ειδικότητες και έβγαλε 2500 εκπαιδευτικούς τεχνικών ειδικοτήτων σε διαθεσιμότητα. Οι μαθητές αυτών των ειδικοτήτων κατευθύνθηκαν στα ιδιωτικά ΙΕΚ και ΚΕΚ.
β) Αύγουστος 2019, με το καλημέρα της σημερινής κυβέρνησης, αναστολή Διετών Πανεπιστημιακών Τμημάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με δωρεάν φοίτηση για αποφοίτους ΕΠΑΛ.
Έτσι και τώρα, η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο έρχεται να συρρικνώσει εκ νέου τα ΕΠΑΛ που εκτός των άλλων παίζουν κι έναν σπουδαίο κοινωνικό ρόλο για τις λιγότερο ευνοημένες κοινωνικές ομάδες. Τα ηλικιακά και θεσμικά εμπόδια που βάζει, σπρώχνουν άλλη μια φορά τους εκπαιδευτικούς τεχνικής εκπαίδευσης σε απόγνωση, και όσους μαθητές έχουν την οικονομική ευχέρεια και θέλουν να αποκτήσουν τεχνικές γνώσεις και επαγγελματικές δεξιότητες, στα ιδιωτικά ΙΕΚ και ΚΕΚ.
Όσοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα τι θα κάνουν;
Με βάση τα παραπάνω, λοιπόν, είναι ξεκάθαρο ‘ότι το νομοσχέδιο «δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις» αλλά από το νεοφιλελεύθερο στίγμα που εμπεριέχεται στο περιεχόμενο και στη στοχοθεσία του διαπιστώνεται μια επίθεση στο κοινωνικό αγαθό της δημόσιας παιδείας.
Γιατί για κάποιους η εκπαίδευση είναι μηχανισμός: συντήρησης και αναπαραγωγής της κυρίαρχης ιδεολογίας, επιλογής και κατανομής ρόλων, νομιμοποίησης οικονομικών και ιδεολογικών κατευθύνσεων, αναπαραγωγής ανισοτήτων.
Για κάποιους άλλους είναι πολιτική και ηθική πρακτική που παρέχει γνώσεις , δεξιότητες, ευκαιρίες ανάπτυξης της προσωπικότητας, μηχανισμούς σύνδεσης της μάθησης με την κοινωνική αλλαγή, ανάπτυξης της κριτικής ικανότητας και πρακτική δημιουργίας ενεργών πολιτών που θα συμμετέχουν στην οικοδόμηση της ουσιαστικής δημοκρατίας και θα επιδιώξουν ένα μέλλον διαφορετικό, καινούριο που δεν θα αναπαράγει και δεν θα νομιμοποιεί το σήμερα…
«Επιβεβλημένες από τις σύγχρονες απαιτήσεις οι αλλαγές στην Παιδεία» ανέφερε η υπουργός Παιδείας. Εκφράσεις επιλεγμένες για τη χειραγώγηση της άποψης του αναγνώστη, ισχυροποιώντας και νομιμοποιώντας το περιβόητο και από την πρώτη
στιγμή της διακυβέρνησης διαφημισμένο, νομοσχέδιο. Όμως το έργο το έχουμε ξαναδεί! Ας παραβλέψουμε ως προφανή, την επιλογή να κατατεθεί προς διαβούλευση, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, εν μέσω πανδημίας, με σχολεία κλειστά, εκπαιδευτικούς στα σπίτια τους και συλλόγους εκπαιδευτικών ανενεργούς. Ας παραβλέψουμε και το γεγονός ότι ο μέγιστος αριθμός των μαθητών ανά τμήμα αυξάνεται σε 24 με δυνατότητα προσαύξησης κατά 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, δηλαδή τελικά 26. Ας παραβλέψουμε τέλος τη συρρίκνωση των σχολικών μονάδων εξαιτίας του ελάχιστου αριθμού των 20 μαθητών για τη σύσταση τμήματος ,στα 7/Θ και άνω Δημοτικά Σχολεία. Ας δουλέψουν και λίγο οι εκπαιδευτικοί που κάθονται τόσους μήνες και πληρώνονται.
Ας δούμε λοιπόν ποιες είναι οι «αλλαγές», αν αυτές έχουν κάτι νέο και καινοτόμο και αν συμβαδίζουν με τις «σύγχρονες αντιλήψεις και απαιτήσεις».
1. Διαγωγή… κοσμιοτάτη
Επαναφέρεται ο αναχρονιστικός και αντιπαιδαγωγικός θεσμός του χαρακτηρισμού της διαγωγής μαθητών, ο οποίος θ’ αναγράφεται στους τίτλους σπουδών, των απολυτηρίων, των αποδεικτικών απόλυσης και λοιπών αποδεικτικών και πιστοποιητικών σπουδών και ο οποίος θα ακολουθεί τους νέους/νέες σε όλη τους τη ζωή!
Ανεπίσημα είχε αυτοκαταργηθεί από τη δεκαετία του ’80 αφού σε όλα τα απολυτήρια υπήρχε μόνο ο χαρακτηρισμός «εξαίρετη». Επίσημα καταργήθηκε το 2017. Το απολίθωμα του χαρακτηρισμού της διαγωγής είχε ως κριτήριο αξιολόγησης της προσωπικότητας του μαθητή, τις πολιτικές απόψεις αυτού και της οικογένειάς του.
Παράλληλα θεσμοθετούνται εκ νέου οι πολυήμερες αποβολές σε μαθητές για να συνετιστούν, αντί εστίασης στην πρόληψη και την παιδαγωγική αντιμετώπιση.
Αλλά, ας δεχτούμε όμως ότι κάποιος μαθητής έχει «παραβατική» συμπεριφορά. Ο ρόλος του σχολείου δεν είναι να σηκώσει το δάχτυλο και ως καταδότης, να στιγματίσει ένα παιδί ή έναν έφηβο/η για όλη του τη ζωή, αλλά να διορθώσει με παιδαγωγικές παρεμβάσεις αυτή τη συμπεριφορά. Αν ο μαθητής εξακολουθεί να παρουσιάζει παραβατική συμπεριφορά, τότε το σχολείο φέρει μεγάλο μέρος της ευθύνης γι αυτό και σ’ ένα βαθμό έχει αποτύχει. Τέτοια σχολεία θέλει η κυβέρνηση;
2. Εισαγωγή νέων θεματικών ενοτήτων στο Νηπιαγωγείο όπως Φυσική Αγωγή, Ρομποτική, Αγγλικά
Στους γνώστες του συστήματος εκπαίδευσης, είναι κοινός τόπος ότι το αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπ/γειού συμπεριλαμβάνει Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη Περιβάλλοντος, Εικαστικά, Μουσική, Φυσική Αγωγή και Πληροφορική.
Η διδακτική προσέγγιση αυτών ορίζεται:
· από την αναπτυξιακή ηλικία του νηπίου και τις νοητικές δυνατότητες πρόσληψης της γνώσης, για τους γνωρίζοντες αναπτυξιακή ψυχολογία
· από την διαθεματική και ολιστική αντίληψη της γνώσης, για τους γνωρίζοντες παιδαγωγικά.
Θα χρειαζόταν ολόκληρο βιβλίο για την ανάλυσή τους, ωστόσο δεν επιτρέπεται αυτά να μη τα γνωρίζουν οι συντάκτες του νομοσχεδίου.
Επιπλέον, τα πανεπιστημιακά τμήματα της Προσχολικής εκπαίδευσης τροφοδοτούν τις νηπιαγωγούς με τις παιδαγωγικές, ψυχολογικές και επιστημονικές γνώσεις διδακτικής μεθοδολογίας κάτι το οποίο στερούνται όλες οι άλλες ειδικότητες που είναι σχεδόν ακατάλληλες για διδασκαλία στα νηπιαγωγεία.
3. Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
3. 1. Αύξηση εξεταζόμενων μαθημάτων! Στην Φινλανδία η μόνη εξέταση που υπάρχει στο σχολείο είναι μία φορά στην Γ’ Λυκείου. Το λέω αυτό διότι όταν κάποιος θέλει να μιλήσει για επιτυχημένο εκπαιδευτικό σύστημα αναφέρεται στο φινλανδικό.
Ένα εξετασιοκεντρικό και επομένως βαθμοθηρικό μοντέλο σε καμιά περίπτωση δεν ικανοποιεί τις παιδικές δεξιότητες, τις προσωπικές ανάγκες και δυνατότητες. Κάθε αλλαγή στην εκπαίδευση όταν δεν σέβεται τις ατομικές ανάγκες των μαθητών, είναι εξ αρχής καταδικασμένη. Εκτός κι αν δεν θέλουμε μελλοντικούς πολίτες με προσωπική κρίση και άποψη.
3.2.. Τράπεζα θεμάτων. Εφαρμόστηκε την περίοδο 2013-14. Το δε σύστημα όρων και προϋποθέσεων για την προαγωγή των μαθητών άλλαξε-τροποποιήθηκε 3 φορές, μέσα στο καλοκαίρι, για να καταφέρει να μειώσει των αριθμό των μεταξεταστέων μαθητών, που τελικά διαμορφώθηκε στο 25% μετά από έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Νομό Δωδεκανήσου.
Μήπως επανέρχεται και η τράπεζα Θεμάτων στην υπηρεσία της διαβάθμισης και όχι της αναβάθμισης του συστήματος εκπαίδευσης, αφού με την εφαρμογή της θα «πετάξει» έξω μεγάλο αριθμό μαθητών; Από την άλλη αν αυτή λειτουργούσε για διδακτικούς και όχι για εξεταστικούς σκοπούς θα μπορούσε πραγματικά να βοηθήσει όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.
4. Βασικά- Πειραματικά- Πρότυπα σχολεία
Σχολεία τριών διαφορετικών στοχεύσεων. Αν αυτό δεν είναι διαβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης τότε τί είναι; Στα Βασικά φοιτά η πλειονότητα των μαθητών, όπως ακριβώς ανήκει και η πλειονότητα του λαού. Στα Πειραματικά κληρώνεται ένα μικρός «τυχερός» αριθμός μαθητών που βρίσκονται στα αστικά κέντρα και στα Πρότυπα, επιλέγονται κατόπιν αυστηρών εξετάσεων ελάχιστοι «άριστοι» που έχουν οικονομική και κοινωνική πρόσβαση, σε υψηλού κόστους προετοιμασία.
Στη Φινλανδία, επανέρχομαι, όλα τα σχολεία είναι ίδια, δεν υπάρχουν κατηγορίες. Πραγματική αναβάθμιση, αλλαγή προς τα μπρος και στοίχημα θα ήταν όλα τα σχολεία να είναι πρότυπα και να μην χρειάζεται η διαδικασία των εξετάσεων για να διαχωρίζονται οι μαθητές σε ήρα και σιτάρι. Το θέλει όμως αυτό η κυβέρνηση; Η απάντηση στις ρυθμίσεις για τα ΕΠΑΛ…
5. Αποδόμηση των ΕΠΑΛ
Ας θυμηθούμε...
α) Το 2013, η κυβέρνηση της ΝΔ τότε, κατήργησε τις πολυπληθέστερες και δημοφιλέστερες, ειδικότητες και έβγαλε 2500 εκπαιδευτικούς τεχνικών ειδικοτήτων σε διαθεσιμότητα. Οι μαθητές αυτών των ειδικοτήτων κατευθύνθηκαν στα ιδιωτικά ΙΕΚ και ΚΕΚ.
β) Αύγουστος 2019, με το καλημέρα της σημερινής κυβέρνησης, αναστολή Διετών Πανεπιστημιακών Τμημάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με δωρεάν φοίτηση για αποφοίτους ΕΠΑΛ.
Έτσι και τώρα, η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο έρχεται να συρρικνώσει εκ νέου τα ΕΠΑΛ που εκτός των άλλων παίζουν κι έναν σπουδαίο κοινωνικό ρόλο για τις λιγότερο ευνοημένες κοινωνικές ομάδες. Τα ηλικιακά και θεσμικά εμπόδια που βάζει, σπρώχνουν άλλη μια φορά τους εκπαιδευτικούς τεχνικής εκπαίδευσης σε απόγνωση, και όσους μαθητές έχουν την οικονομική ευχέρεια και θέλουν να αποκτήσουν τεχνικές γνώσεις και επαγγελματικές δεξιότητες, στα ιδιωτικά ΙΕΚ και ΚΕΚ.
Όσοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα τι θα κάνουν;
Με βάση τα παραπάνω, λοιπόν, είναι ξεκάθαρο ‘ότι το νομοσχέδιο «δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις» αλλά από το νεοφιλελεύθερο στίγμα που εμπεριέχεται στο περιεχόμενο και στη στοχοθεσία του διαπιστώνεται μια επίθεση στο κοινωνικό αγαθό της δημόσιας παιδείας.
Γιατί για κάποιους η εκπαίδευση είναι μηχανισμός: συντήρησης και αναπαραγωγής της κυρίαρχης ιδεολογίας, επιλογής και κατανομής ρόλων, νομιμοποίησης οικονομικών και ιδεολογικών κατευθύνσεων, αναπαραγωγής ανισοτήτων.
Για κάποιους άλλους είναι πολιτική και ηθική πρακτική που παρέχει γνώσεις , δεξιότητες, ευκαιρίες ανάπτυξης της προσωπικότητας, μηχανισμούς σύνδεσης της μάθησης με την κοινωνική αλλαγή, ανάπτυξης της κριτικής ικανότητας και πρακτική δημιουργίας ενεργών πολιτών που θα συμμετέχουν στην οικοδόμηση της ουσιαστικής δημοκρατίας και θα επιδιώξουν ένα μέλλον διαφορετικό, καινούριο που δεν θα αναπαράγει και δεν θα νομιμοποιεί το σήμερα…
Ας δείξουν το καλό παράδειγμα οι δάσκαλοι και οι καθηγητές, και ας κάνουν τις εκλογές για τους συλλόγους τους χωρίς να κλείσουν τα σχολεία εργάσιμη ημέρα.Δουλευιυν τις λιγότερες ημέρες τον χρόνο τις λιγότερες ώρες τον μήνα από οποιοδήποτε άλλο ιδιωτικό ή δημόσιο υπαλληλο,Λαμογια τεμπελχαναδες δείχνουν τον μαθητή πως πρέπει να πορεύεται η ζωη του,στη Ελλάδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσύ και αρκετοί ακόμα έχετε ΦΑΕΙ ΑΓΡΙΟ ΚΟΛΛΗΜΑ με το ωράριο των καθηγητών και την διάρκεια λειτουργίας των σχολείων και μπερδεύετε την βούρτσα με την... βούρτσα.
ΔιαγραφήΣας είπε κανένας ότι η εργασία αυτή είναι ίδια με του μπετατζή, του εργάτη γης, το ψαρά , του λογιστή, του φαρμακοποιού , του γιατρού, του στρατιωτικού, του "οτετζή", του "δεητζή" του ιδιωτικού υπαλλήλου, του βιομηχάνου κτλ ;
Ακόμα το κεφάλι σας δεν μπορεί να καταλάβει ότι είναι η φύση της εργασίας τέτοια που σε όλο τον κόσμο οι συνθήκες εδώ και τουλάχιστον 2.500 χρόνια είναι κάπως έτσι ή και ακριβώς έτσι ΡΕ ΓΚΑΖΟΝΤΕΝΕΚΈΔΕΣ!!! Για να μην σου πω το χιλιοειπωμένο ότι εσένα ποιος σε εμπόδισε ή στο απαγόρεψε να γίνεις φυσικός ,γυμναστής ή δάσκαλος;
Ή μήπως είσαι και εσύ κανένας από τους γνωστούς ελεύθερους επαγγελματίες που τις προηγούμενες δεκαετίες φοροκλέβατε το δημόσιο με τα γνωστά κόλπα και τώρα που έσφιξαν τα πράγματα κοιτάς να βγάλεις όλη σου την χολή στον καθηγητή και τον δάσκαλο που δε σε φταίει.
Όσο για τον δάσκαλο του άρθρου, σε αρκετά έχει δίκιο και τα γράφει έτσι όπως τα αισθάνεται όχι για να κερδίσει κάτι αυτός και η οικογένειά του, όπως συμβαίνει σχεδόν με τους περισσότερους εργαζόμενους, αλλά για το καλό ( ναι, όπως το βλέπει αυτός! ) των μαθητών, του δικού σου παιδιού και του δικού μου και του καθενός.
Κανένας δάσκαλος ποτέ δεν έβαλε κάτι στην τσέπη του ( ίδιον όφελος ),πέρα από το μισθό του, προσπαθώντας να "μάθει γράμματα" , όπως λέει και ο λαός μας στα παιδιά μας.
ΕΑΝ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΘΕΛΕΙ ΑΒΟΥΛΟΥΣ ΑΓΓΡΑΜΑΤΟΥΣ ΕΡΓΑΤΕΣ ΤΙ ΤΑ ΣΚΑΛΙΖΟΥΜΕ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια την πλειοψηφία των παραπάνω θεμάτων ο δάσκαλος αυτός είναι απλώς Α-ΝΑΡ-ΜΟ-ΔΙ-ΟΣ. Ας μιλήσουν οι ειδικοί και όχι οι εμπαθείς...
ΑπάντησηΔιαγραφήΊσως να μην είναι ο πλέον ειδικός;;; αλλά όχι και ΑΝΑΡΜΟΔΙΟΣ!!!!
ΔιαγραφήΤότε ας εκφράσει γνώμη ο κάθε ... μανάβης ή και ο κάθε... χασάπης!
Είναι αρμόδιος για την αναγραφή διαγωγής στο απολυτήριο Λυκείου; Για το αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου; Για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση; Για τα ΕΠΑΛ; Για τα Πειραματικά Σχολεία και τα ΙΕΚ; Για αυτά ακριβώς γράφει ως επαΐων...Δεν κοιτά που τους Καθηγητές θα τους επιστρατεύσουν στα Σχολεία και ο ίδιος θα κοροϊδεύει στην Εληά ως δάσκαλος. Διότι στους δασκάλους κολλάει, αλλά στους Καθηγητές όχι...
ΔιαγραφήΜήπως ισχύει οτι τα λαμόγια ,τεμπελχανάδες, απαίδευτοι και εμπαθείς γονείς
ΑπάντησηΔιαγραφήδείχνουν στους εκπαιδευτικούς οτι τελικά δεν μπορείς να εκπαιδεύσεις κανέναν μαθητή με τέτοιες καταβολές;
Τί έγινε σύντροφοι; Θέλατε να ξύνεστε μέχρι το Σεπτέμβριο, ενώ όλοι οι υπόλοιποι θα δουλεύουμε με μάσκες και γάντια και τη ψυχή στο στόμα; Άει να μου χαθείτε, έχετε κάνει σαν τα μούτρα σας και τα παιδιά μας, τεμπέληδες
ΑπάντησηΔιαγραφήΕ όχι και να κατηγορείς του εκπαιδευτικούς για την ανικανότητα τη δική σου να μεγαλώσεις σωστά τα παιδιά σου. Πάει πολύ. Κοιτάξου καλύτερα στον καθρέφτη να δεις τον ένοχο στον οποίο οφείλεται η συμπεριφορά των παιδιών σου. Όπως τα μεγαλώνεις έτσι και θα τα λουστείς. Η δουλειά των εκπαιδευτικών δεν έχει καμιά σχέση με την ανατροφή που εσύ δίνεις. Όσο για το τεμπέληδες, περαστικά.
Διαγραφή