Έριξαν σε μία εβδομάδα την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης κατά 5 λεπτά το λίτρο οι βενζινοπώλες, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων. Η μέση πανελλαδική αξία του καυσίμου κίνησης, σύμφωνα με τις τελευταίες τιμοληψίες της 15ης Μαρτίου (Κυριακή), υποχώρησε στα 1,512 από 1,562 ευρώ το λίτρο την περασμένη Δευτέρα 9 του μηνός, με τους πρατηριούχους να μετακυλίουν τις μειώσεις των διυλιστηρίων στον βαθμό που τους δίνεται η δυνατότητα από την υψηλή φορολογία. Για την περίοδο Δευτέρα 9 μέχρι χθες 16 Μαρτίου τα διυλιστήρια έριξαν την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης κατά 10,5 λεπτά το λίτρο, με αποτέλεσμα η τιμή που πωλούν προς τις εταιρείες εμπορίας να κατρακυλήσει για πρώτη φορά έπειτα από πολλά χρόνια κάτω από το 1 ευρώ το λίτρο (0,993 ευρώ για την ακρίβεια). Η βενζίνη στις αντλίες των πρατηρίων αναμένεται να συνεχίσει την πτωτική πορεία και αυτό θα φανεί κι επίσημα στις σημερινές τιμοληψίες που θα δημοσιοποιηθούν στο Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων.
Η καθοδική πορεία αποδίδεται στις εξαιρετικά πρωτόγνωρες αναταράξεις της διεθνούς οικονομίας και πιο συγκεκριμένα των αγορών του «μαύρου» χρυσού. Ανατροπές που προκαλούνται από το πάγωμα των δραστηριοτήτων εξαιτίας του κορωνοϊού αλλά και της υπερεπάρκειας πετρελαιοειδών προϊόντων που υπάρχει λόγω του εμπορικού πολέμου Σαουδικής Αραβίας - Ρωσίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι η τιμή του πετρελαίου τύπου Μπρεντ κινούνταν χθες οριακά πάνω από τα 30 δολάρια το βαρέλι κι εντός της ημέρας είχε υποχωρήσει και κάτω από αυτό το όριο.
«Φρένο» για την περαιτέρω πτώση της τιμής των υγρών καυσίμων στην ελληνική αγορά βάζει η υψηλή φορολογία. Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, ο ΦΠΑ και άλλες επιβαρύνσεις διαμορφώνουν κατά 65% την τελική τιμή της βενζίνης. Συνεπώς οι όποιες μεταβολές σημειώνονται επηρεάζουν το υπόλοιπο 35%. Αρα οι φόροι ροκανίζουν… τις μειώσεις.
Ψαλίδι στις τιμές
Το πρόβλημα αυτό επισημαίνουν και οι βενζινοπώλες επιβεβαιώνοντας το «ψαλίδισμα» των μειώσεων στις αντλίες. Με παρέμβασή τους μάλιστα ζητούν τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Πιο συγκεκριμένα, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) επισημαίνει: «Τα πρατήρια και όλη η αλυσίδα της αγοράς καυσίμων συνεχίζουν απρόσκοπτα τη λειτουργία τους και καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες της αγοράς. Δυστυχώς όμως οι αυξομειώσεις των διεθνών τιμών του πετρελαίου επηρεάζουν μόνον το 30% της τελικής τιμής των πετρελαιοειδών προϊόντων στην Ελλάδα, γιατί το υπόλοιπο 70% είναι φόροι αλλά και διάφορες άλλες επιβαρύνσεις, που παραμένουν σταθερές και δεν επηρεάζονται καθόλου από τη διαμόρφωση των διεθνών τιμών».
Και η Ομοσπονδία προτείνει: «Η ΠΟΠΕΚ επισημαίνει ότι αν η πτωτική πορεία των διεθνών τιμών του πετρελαίου συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα και δεν μειωθεί ο ΕΦΚ στα πετρελαιοειδή προϊόντα, τα πρατήρια παροχής καυσίμων και ενέργειας θα πρέπει να μετονομαστούν σε πρατήρια είσπραξης φόρων και παροχής καυσίμων».
Η καθοδική πορεία αποδίδεται στις εξαιρετικά πρωτόγνωρες αναταράξεις της διεθνούς οικονομίας και πιο συγκεκριμένα των αγορών του «μαύρου» χρυσού. Ανατροπές που προκαλούνται από το πάγωμα των δραστηριοτήτων εξαιτίας του κορωνοϊού αλλά και της υπερεπάρκειας πετρελαιοειδών προϊόντων που υπάρχει λόγω του εμπορικού πολέμου Σαουδικής Αραβίας - Ρωσίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι η τιμή του πετρελαίου τύπου Μπρεντ κινούνταν χθες οριακά πάνω από τα 30 δολάρια το βαρέλι κι εντός της ημέρας είχε υποχωρήσει και κάτω από αυτό το όριο.
«Φρένο» για την περαιτέρω πτώση της τιμής των υγρών καυσίμων στην ελληνική αγορά βάζει η υψηλή φορολογία. Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης, ο ΦΠΑ και άλλες επιβαρύνσεις διαμορφώνουν κατά 65% την τελική τιμή της βενζίνης. Συνεπώς οι όποιες μεταβολές σημειώνονται επηρεάζουν το υπόλοιπο 35%. Αρα οι φόροι ροκανίζουν… τις μειώσεις.
Ψαλίδι στις τιμές
Το πρόβλημα αυτό επισημαίνουν και οι βενζινοπώλες επιβεβαιώνοντας το «ψαλίδισμα» των μειώσεων στις αντλίες. Με παρέμβασή τους μάλιστα ζητούν τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Πιο συγκεκριμένα, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) επισημαίνει: «Τα πρατήρια και όλη η αλυσίδα της αγοράς καυσίμων συνεχίζουν απρόσκοπτα τη λειτουργία τους και καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες της αγοράς. Δυστυχώς όμως οι αυξομειώσεις των διεθνών τιμών του πετρελαίου επηρεάζουν μόνον το 30% της τελικής τιμής των πετρελαιοειδών προϊόντων στην Ελλάδα, γιατί το υπόλοιπο 70% είναι φόροι αλλά και διάφορες άλλες επιβαρύνσεις, που παραμένουν σταθερές και δεν επηρεάζονται καθόλου από τη διαμόρφωση των διεθνών τιμών».
Και η Ομοσπονδία προτείνει: «Η ΠΟΠΕΚ επισημαίνει ότι αν η πτωτική πορεία των διεθνών τιμών του πετρελαίου συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα και δεν μειωθεί ο ΕΦΚ στα πετρελαιοειδή προϊόντα, τα πρατήρια παροχής καυσίμων και ενέργειας θα πρέπει να μετονομαστούν σε πρατήρια είσπραξης φόρων και παροχής καυσίμων».
ΠΩ ΠΩ ΚΑΤΡΑΚΥΛΙΣΜΑ.. ΣΤΟΥΜΠΙΣΑΝ ΤΙΣ ΜΥΤΕΣ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτα πρατήρια όμως δεν βλέπουμε την ίδια πτώση στις τιμές με εκείνες των διυλιστηρίων , να τα λέμε και αυτά, για τους "φίλου μας" τους βενζινοπώλες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤεραστια διαφορα, 1 λιτρο παραπανω!
ΑπάντησηΔιαγραφή