Το δεκαπενταμελές συμβούλιο και το μεγαλύτερο μέρος της μαθητικής κοινότητας του 2ου Γενικού Λυκείου Βέροιας έστειλε επιστολή με τους λόγους που τους οδήγησαν στην Κατάληψη του Σχολικού συγκροτήματος, άσκησαν κριτική απέναντι στη κυβέρνηση και δημοσίευσαν τα αιτήματά τους. Διαβάστε
αναλυτικά το κείμενο: «Συνυπογράφουμε την παρακάτω επιστολή και λαμβάνουμε δράση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε ως μαθητική κοινότητα. Αντιδράμε, φωνάζουμε και επιθυμούμε την δικαίωση μας. Διώχνουμε μακριά τις δυνάμεις του συντηρητισμού και προσπαθούμε να στείλουμε μήνυμα αλλαγής. Την μια πληγή μετά την άλλη ανοίγει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και η ηγεσία του υπουργείου παιδείας με τις νομοθετικές ρυθμίσεις που έχουν φέρει και συνεχίζουν να φέρνουν στην βουλή προς ψήφιση. Και ενώ ο ασκός του Αιόλου έχει ήδη ανοίξει, απελευθερώνοντας τις δυνάμεις του συντηρητισμού σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, η κυβέρνηση συνεχίζει να επιτελεί το «έργο» της, κάνοντας βέβαια τις δικές μας ζωές ακόμα δυσκολότερες.
• Με την κατάργηση των σχολών ελεύθερης πρόσβασης και την διαμόρφωση της ελάχιστης βάσης του 10 για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, όχι μόνο δεν κερδίζει περισσότερο κύρος το πανεπιστημιακό ίδρυμα αλλά μάλιστα αποκλείονται παιδιά από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παιδιά τα οποία δεν έχουν τα χρήματα για να χρυσώνουν την παραπαιδεία, παιδιά που καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να ανταπεξέλθουν στην μαθησιακή διαδικασία χωρίς φροντιστήριο, παιδιά που μπορεί και τα ίδια να εργάζονται για να βοηθήσουν την οικογένεια τους, αλλά τελικά παιδιά τα οποία έχουν δικαίωμα στην μόρφωση, δικαίωμα σε ένα πτυχίο πανεπιστημίου, δικαίωμα στην εργασία και πάνω από όλα δικαίωμα σε μια αξιοπρεπή ζωή.
• Η εξίσωση των πτυχίων ξένων ιδιωτικών πανεπιστημίων και κολλεγίων και η δημιουργία νόμου που θα επιτρέπει τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα ενισχύει το καπιταλιστικό πρότυπο στο οποίο μόνο αυτός που έχει χρήματα είναι αυτός ο οποίος θα μπορέσει να βιοποριστεί. Δεν διαθέτουμε όλοι τους πόρους για να μας στείλουν οι γονείς μας σε ιδιωτικά πανεπιστήμια και κολέγια της Ευρώπης και προσπαθούμε αξιοκρατικά να πετύχουμε την εισαγωγή σε ένα δημόσιο Ελληνικό πανεπιστήμιο χωρίς να βασιζόμαστε στον παράγοντα «χρήμα» ο οποίος δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να εξισώνεται με την διαρκή προσπάθεια και κόπο του μαθητή που επιτυγχάνει στις Πανελλαδικές εξετάσεις.
• Η θέσπιση του «ν+2» για τα έτη σπουδών καθιστά το πανεπιστήμιο απαγορευτικό για μια μεγάλη μερίδα φοιτητών. Φοιτητές οι οποίοι εργάζονται, έχουν κάποια αναπηρία ή άλλη μαθησιακή δυσκολία ουσιαστικά εκδιώκονται από την εκπαιδευτική διαδικασία απλά και μόνο επειδή έτυχε να βρίσκονται σε συγκεκριμένες συγκυρίες.
• Αναγκαζόμαστε και πληρώνουμε για την καθημερινή μας μετακίνηση από και προς το σχολείο την ίδια ώρα που οι γονείς μας αγκομαχούν προκειμένου να μας εξασφαλίσουν μια μόρφωση μέσω της «παραπαιδείας» προκειμένου και εμείς να κερδίσουμε μια θέση στο πανεπιστήμιο, τοποθετώντας ουσιαστικά ακόμα έναν βράχο πάνω στην πλάτη των οικογενειών μας.
• Τέλος αντιμετωπίζουμε μια πρωτοφανή κλιματική κρίση, της οποίας δεν έχουμε δει προηγούμενο. Όντας μαθητές και η αμέσως επόμενη γενιά που θα κληθεί να αντιμετωπίσει τις καταστροφικές συνέπειες της, για αυτό και εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας για την διαχείριση της κλιματικής κρίσης που υφίσταται στην εποχή μας.
Εκτός από τα παραπάνω, τα προβλήματα που έχουμε δεν τελειώνουν εδώ.
Το σχολείο μας, αν και κατασκευασμένο πολύ πρόσφατα, στερεί πολλών δυνατοτήτων που θα μπορούσαν να είχαν προβλεφθεί στο αρχικό σχέδιο του σχολείου. Το αρκετά γεμάτο με προβλήματα σχολείο μας αποτυγχάνει στο να καλύψει βασικές ανάγκες των μαθητών.
Εκτός από τα παραπάνω, τα προβλήματα που έχουμε δεν τελειώνουν εδώ.
Το σχολείο μας, αν και κατασκευασμένο πολύ πρόσφατα, στερεί πολλών δυνατοτήτων που θα μπορούσαν να είχαν προβλεφθεί στο αρχικό σχέδιο του σχολείου. Το αρκετά γεμάτο με προβλήματα σχολείο μας αποτυγχάνει στο να καλύψει βασικές ανάγκες των μαθητών.
• Στο νεόδμητο σχολείο μας δεν υπάρχει στέγαστρο στην αυλή με αποτέλεσμα τους μήνες με καλοκαιρία να αναγκαζόμαστε να καθόμαστε κάτω από τον ήλιο χωρίς καμία προστασία και τον χειμώνα να πρέπει να βρεχόμαστε αν θέλουμε να βγούμε για λίγο έξω για να μην συσσωρευόμαστε στους μικρούς διαδρόμους τους σχολείου.
• Αντίστοιχα με το μεγάλο στέγαστρο της αυλής, που αναφέρεται παραπάνω, δεν υπάρχει έστω ένα μικρό στοιχειώδες υπόστεγο πάνω από τις βρύσες με αποτέλεσμα όταν θέλουμε να πιούμε νερό και επικρατούν άσχημες καιρικές συνθήκες να αναγκαζόμαστε να τις υποστούμε. Στην ίδια κατάσταση πρέπει να βρεθούμε και όταν περιμένουμε τα λεωφορεία το μεσημέρι στο σχόλασμα προκειμένου να επιστρέψουμε στο σπίτι, καθώς το φυσικό υπόστεγο που καλύπτει την κεντρική είσοδο του σχολείου χωράει κατά μέγιστο 10 παιδιά, όλα τα υπόλοιπα πρέπει να παραμείνουν στα σκαλιά ή πέρα από αυτά στην βροχή ή όποιο άλλο άσχημο καιρικό φαινόμενο. Θεωρούμε ότι αναφορικά με τις παραπάνω κατασκευές δεν απαιτείται τόσο εκτενής προμελέτη προκειμένου να κατασκευαστούν οπότε και κρίνουμε ότι μπορεί να επισπευσθεί η κατασκευή τους/
• Ο χωματόδρομος ο οποίος βρίσκεται πίσω από το σχολείο μας και οδηγεί στην βίλα Βικέλα, αν και το σχολείο μας λειτουργεί εδώ και τέσσερα χρόνια, δεν έχει ασφαλτοστρωθεί με αποτέλεσμα όταν ο καιρός είναι βροχερός, να γεμίζει με λάσπες καθιστώντας αδύνατο το πέρασμα των μαθητών και αναγκάζοντας τους να πηγαίνουν από τον κύκλο. Ακόμα όμως και όταν όλα είναι στεγνά, τα λίγα αυτοκίνητα που διαθέτουν κατάλληλα λάστιχα και περνάνε από εκεί εκσφενδονίζουν πέτρες και χαλίκια προς το μέρος των μαθητών με αποτέλεσμα να έχουμε μικρούς ή και μεγαλύτερους τραυματισμούς οι οποίοι θα μπορούσαν να αποφευχθούν.
• Τέλος, κοντά στο σχολείο μας και γύρω από αυτό, δεν υπάρχει σχεδόν καμία λάμπα φωτισμού για τις νυχτερινές ώρες. Κατά τις απογευματινές ώρες γίνονται στο σχολείο μας διαφόρων ειδών εκδηλώσεις τόσο στον χώρο πολλαπλών χρήσεων όσο και στην βιβλιοθήκη του σχολείου από ενημερώσεις γονέων μέχρι συλλόγους ενόργανης γυμναστικής. Ειδικότερα για τον χειμώνα, όπου νυχτώνει νωρίτερα, καθίσταται εξαιρετικά δύσκολη η κυκλοφορία στον δρόμο και η διέλευση πεζών ενώ επίσης τίθεται και θέμα ασφάλειας.
Για όλους τους παραπάνω λόγους το δεκαπενταμελές συμβούλιο του σχολείου, μαζί με την έγκριση πάνω από των ¾ των μαθητών, προχωρά σε κατάληψη του σχολείου ως την ελάχιστη συμβολική πράξη αγανάκτησης μας.
Αιτούμαστε:
Για όλους τους παραπάνω λόγους το δεκαπενταμελές συμβούλιο του σχολείου, μαζί με την έγκριση πάνω από των ¾ των μαθητών, προχωρά σε κατάληψη του σχολείου ως την ελάχιστη συμβολική πράξη αγανάκτησης μας.
Αιτούμαστε:
• Επαναφορά των πράσινων σχολών ελεύθερης πρόσβασης στα πανεπιστημιακά ιδρύματα και Πανελλαδικές εξετάσεις χωρίς βάση εισαγωγής.
• Διατήρηση της απαγόρευσης ίδρυσης πανεπιστημίων από ιδιώτες στην Ελλάδα και μη εξίσωση των πτυχίων ξένων ιδιωτικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων με Ελληνικά δημόσια πανεπιστημιακά ιδρύματα.
• Διατήρηση της απαγόρευσης ίδρυσης πανεπιστημίων από ιδιώτες στην Ελλάδα και μη εξίσωση των πτυχίων ξένων ιδιωτικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων με Ελληνικά δημόσια πανεπιστημιακά ιδρύματα.
• Μη θέσπιση των «ν+2» ετών φοιτητικής εκπαίδευσης.
• Παροχή δωρεάν μεταφοράς για τους μαθητές από και προς το σχολείο, ιδιαίτερα για τους χειμερινούς μήνες.
• Επ’ αόριστον παύση εξόρυξης υδρογονανθράκων στην Ελληνική επικράτεια, εισαγωγή περιβαλλοντολογικών μαθησιακών στοιχείων στην εκπαίδευση μας, κήρυξη της Ελλάδας σε κατάσταση έκτακτης κλιματικής ανάγκης.
• Τοποθέτηση στεγάστρου στην αυλή και ασφαλτόστρωση του χωματόδρομου πίσω από το σχολείο το συντομότερο δυνατό.
• Άμεση τοποθέτηση υποστέγου πάνω από τις βρύσες της αυλής και δημιουργία «υποστέγου-στάσης αστικών» προκειμένου να μην δημιουργείται θέμα με τους μαθητές.
• Φωταγώγηση του δρόμου γύρω και προς το σχολείο.
Το δεκαπενταμελές συμβούλιο και το μεγαλύτερο μέρος της μαθητικής κοινότητας του 2ου Γενικού Λυκείου Βέροιας.
Υ.Γ. Μπορεί η κατάληψη μας να έχει πλέον τελειώσει, αλλά ο αγώνας μας τώρα ξεκινά».
Το δεκαπενταμελές συμβούλιο και το μεγαλύτερο μέρος της μαθητικής κοινότητας του 2ου Γενικού Λυκείου Βέροιας.
Υ.Γ. Μπορεί η κατάληψη μας να έχει πλέον τελειώσει, αλλά ο αγώνας μας τώρα ξεκινά».
Frappé, χαβαλέ, τζερτζελέ. Ὅπως λέμε· ψωμί, παιδεία, ἐλευθερία._
ΑπάντησηΔιαγραφή