Εκτενές ρεπορτάζ στην «Ύπαιθρο Χώρα»
Ένα αποκαλυπτικό ρεπορτάζ με τις αντιδράσεις επιχειρηματιών και παραγωγών της Μακεδονίας με αναφορές και δηλώσεις από τον οικονομικό κόσμο της Ημαθίας για το εμπορικό σήμα των Μακεδονικών προϊόντων, παρουσιάζεται στην ΥΧ από τη δημοσιογράφο Αφροδίτη Χρυσοχόου. Διαβάστε τα αποσπάσματα των δηλώσεων του Στέλιου Μπουτάρη «ΟΙΝΟΙ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ» και του Κώστα Ταμπακιάρη «ACN NAOUSSA»: «Στάση αναμονής, αλλά και επιφυλάξεις, τηρούν οι επιχειρηματίες και παραγωγοί της Μακεδονίας τόσο για τις ενδεχόμενες εξελίξεις και αντιδράσεις που μπορεί να υπάρξουν αναφορικά με το επίσημο εμπορικό σήμα για τα μακεδονικά προϊόντα που παρουσιάστηκε από τον ΣΕΒΕ παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, όσο και για τις προσδοκίες που αυτό δημιούργησε.
Οι πρώτες επιχειρηματικές «αναγνώσεις» για το brand των μακεδονικών προϊόντων και την ταυτότητά τους στις διεθνείς αγορές δείχνουν ότι το εμπορικό σήμα δεν φαίνεται να «ενέπνευσε» τον ίδιο ενθουσιασμό και την ανάλογη αισιοδοξία με την οποία προβλήθηκε. Διότι, στο επιχειρηματικό διά ταύτα, εκτός και πέραν της εθνικής υπερηφάνειας, ο δρόμος για το φωτεινό μέλλον των μακεδονικών-ελληνικών προϊόντων έπρεπε να είχε χαραχτεί πριν από πολλές δεκαετίες. Η «ΥΧ» σταχυολόγησε απόψεις εκπροσώπων διαφορετικών τομέων και εξαγωγικής δραστηριότητας που φέρουν τον όρο Μακεδονία ή παράγωγό του στις επωνυμίες τους ή στα brands των προϊόντων τους, όπως και προϊόντων ΠΟΠ και ΠΓΕ.
Στέλιος Μπουτάρης, «ΟΙΝΟΙ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ»: «Το να μπουν και τα δύο σήματα είναι το αιτούμενο από εμάς»
Ένα αποκαλυπτικό ρεπορτάζ με τις αντιδράσεις επιχειρηματιών και παραγωγών της Μακεδονίας με αναφορές και δηλώσεις από τον οικονομικό κόσμο της Ημαθίας για το εμπορικό σήμα των Μακεδονικών προϊόντων, παρουσιάζεται στην ΥΧ από τη δημοσιογράφο Αφροδίτη Χρυσοχόου. Διαβάστε τα αποσπάσματα των δηλώσεων του Στέλιου Μπουτάρη «ΟΙΝΟΙ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ» και του Κώστα Ταμπακιάρη «ACN NAOUSSA»: «Στάση αναμονής, αλλά και επιφυλάξεις, τηρούν οι επιχειρηματίες και παραγωγοί της Μακεδονίας τόσο για τις ενδεχόμενες εξελίξεις και αντιδράσεις που μπορεί να υπάρξουν αναφορικά με το επίσημο εμπορικό σήμα για τα μακεδονικά προϊόντα που παρουσιάστηκε από τον ΣΕΒΕ παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, όσο και για τις προσδοκίες που αυτό δημιούργησε.
Οι πρώτες επιχειρηματικές «αναγνώσεις» για το brand των μακεδονικών προϊόντων και την ταυτότητά τους στις διεθνείς αγορές δείχνουν ότι το εμπορικό σήμα δεν φαίνεται να «ενέπνευσε» τον ίδιο ενθουσιασμό και την ανάλογη αισιοδοξία με την οποία προβλήθηκε. Διότι, στο επιχειρηματικό διά ταύτα, εκτός και πέραν της εθνικής υπερηφάνειας, ο δρόμος για το φωτεινό μέλλον των μακεδονικών-ελληνικών προϊόντων έπρεπε να είχε χαραχτεί πριν από πολλές δεκαετίες. Η «ΥΧ» σταχυολόγησε απόψεις εκπροσώπων διαφορετικών τομέων και εξαγωγικής δραστηριότητας που φέρουν τον όρο Μακεδονία ή παράγωγό του στις επωνυμίες τους ή στα brands των προϊόντων τους, όπως και προϊόντων ΠΟΠ και ΠΓΕ.
Στέλιος Μπουτάρης, «ΟΙΝΟΙ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ»: «Το να μπουν και τα δύο σήματα είναι το αιτούμενο από εμάς»
Από τα προϊόντα που έχουν μπει εδώ και αρκετά χρόνια στον «πόλεμο» της εμπορικής ονομασίας και του γεωγραφικού προσδιορισμού είναι οι οίνοι. Ο πρόεδρος της Ένωσης Οινοποιών «Οίνοι Βορείου Ελλάδος», Στέλιος Μπουτάρης, αναφέρει: «Είναι ένα ωραίο και απλό σήμα, το οποίο σαφώς θα βοηθήσει και μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα προϊόντα μας. Ήταν μια καλή κίνηση, η οποία όμως καθυστέρησε κάποιες δεκαετίες. Ως οινοπαραγωγοί, όμως, έχουμε κάποια νομικά θέματα που πρέπει να επιλύσουμε. Για παράδειγμα, ένας οίνος που λέγεται ΠΟΠ Νάουσα, δηλαδή είναι μακεδονικός, δεν γνωρίζουμε κατά πόσο μπορεί να χρησιμοποιήσει το όνομα Μακεδονία. Όλα τα προϊόντα που έχουν καταγωγή έχουν και προέλευση ΠΓΕ Ημαθία, ΠΓΕ Φλώρινα, ΠΓΕ Μακεδονία, ΠΟΠ Νάουσα, ΠΟΠ Αμύνταιο. Όταν χρησιμοποιείς αυτό το όνομα, δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις και το όνομα Μακεδονία. Δεν μπορείς να κάνεις χρήση και του ενός και του άλλου ονόματος. Άρα, η λέξη ‘‘Μακεδονία’’ πάνω στην ετικέτα καθιστά την ετικέτα παράνομη, το υπουργείο δεν θα την εγκρίνει. Οπότε, είναι κάτι που πρέπει να το δούμε. Είναι ακόμη νωρίς βέβαια, θα μιλήσουμε άμεσα με τη Διεύθυνση Γεωργίας για να δούμε πώς θα αντιδράσουν και εκείνοι. Εμείς ως κρασί έχουμε ήδη κατοχυρώσει το ‘‘Μακεδονία’’ σε ευρωπαϊκό επίπεδο, που αφορά προϊόντα, τα οποία έχουν παραχθεί στη Μακεδονία. Επειδή είναι ένα εθνικό θέμα, θεωρώ ότι θα μας δοθεί η δυνατότητα να το βάλουμε στην ετικέτα μας. Είναι, επίσης, πολύ σημαντικό για εμάς να λέμε Μακεδονία και όχι Κεντρική ή Ανατολική ή Δυτική Μακεδονία, βάσει δηλαδή των γεωγραφικών κριτηρίων. Αλλά ένα ενιαίο Μακεδονία. Το να μπουν και τα δύο σήματα είναι το αιτούμενο από εμάς».
Κώστας Ταμπακιάρης, «ACN NAOUSSA»: «Το σήμα είναι καλό, αλλά μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση στους καταναλωτές του εξωτερικού»
Ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Νάουσας (ACN Naoussa), που δραστηριοποιείται εμπορικά και εξαγωγικά και στα ΠΟΠ Ροδάκινα Νάουσας, Κώστας Ταμπακιάρης, υπογραμμίζει, από την πλευρά του, τα εξής: «Σε ό,τι αφορά το δικό μας προϊόν που είναι εδώ και χρόνια ΠOΠ, σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ, και το οποίο διαθέτουμε εμείς και ένα χωριό στην Ισπανία, αλλά και σε ό,τι αφορά τα μακεδονικά προϊόντα, δεν είχαμε ποτέ σήμανση στην τυποποίησή μας, γιατί ακριβώς είμαστε ΠΟΠ και δεν μπορεί να το χρησιμοποιήσει κανείς. Όπως τυποποιείται από όλα τα συσκευαστήρια, δεν υπάρχει καμιά σήμανση ως Μακεδονία. Απλώς, τα παρουσιάζουμε ως ελληνικά προϊόντα. Διάκριση μακεδονικά δεν υπάρχει και δεν είχαμε ποτέ. Σε εμάς, λοιπόν, δεν αλλάζει κάτι, ούτε υπάρχει κάποια σύγχυση, γιατί ποτέ δεν τα παρουσιάζαμε ως μακεδονικά, αλλά ως ελληνικά. Εμείς δεν χρειάζεται να βάλουμε το σήμα αυτό από τη στιγμή που είναι ΠΟΠ προϊόν, εκτός και εάν μας πουν ότι είναι καλό να μπαίνει για να γίνεται ο διαχωρισμός των ελληνικών προϊόντων, που παράγονται στη Μακεδονία, με αυτά των Βορειομακεδόνων παραγωγών. Εάν μας το πουν, θα το κάνουμε, αλλιώς δεν υπάρχει λόγος. Γενικά, για το σήμα που παρουσιάστηκε πρόσφατα, σε γενικές γραμμές είναι καλό, αλλά θεωρώ ότι μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση στους καταναλωτές του εξωτερικού, επειδή εδώ και πολλές δεκαετίες ο όρος Μακεδονία έχει χρησιμοποιηθεί και έχει συνδεθεί με τα Σκόπια. Για ποιον λόγο, λοιπόν, να μπει μια τέτοια σήμανση, την οποία, ίσως κάποιοι να θεωρήσουν ότι προέρχεται από τη Βόρεια Μακεδονία, παρόλο που θα είναι ελληνικό προϊόν;».
Κώστας Ταμπακιάρης, «ACN NAOUSSA»: «Το σήμα είναι καλό, αλλά μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση στους καταναλωτές του εξωτερικού»
Ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Νάουσας (ACN Naoussa), που δραστηριοποιείται εμπορικά και εξαγωγικά και στα ΠΟΠ Ροδάκινα Νάουσας, Κώστας Ταμπακιάρης, υπογραμμίζει, από την πλευρά του, τα εξής: «Σε ό,τι αφορά το δικό μας προϊόν που είναι εδώ και χρόνια ΠOΠ, σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ, και το οποίο διαθέτουμε εμείς και ένα χωριό στην Ισπανία, αλλά και σε ό,τι αφορά τα μακεδονικά προϊόντα, δεν είχαμε ποτέ σήμανση στην τυποποίησή μας, γιατί ακριβώς είμαστε ΠΟΠ και δεν μπορεί να το χρησιμοποιήσει κανείς. Όπως τυποποιείται από όλα τα συσκευαστήρια, δεν υπάρχει καμιά σήμανση ως Μακεδονία. Απλώς, τα παρουσιάζουμε ως ελληνικά προϊόντα. Διάκριση μακεδονικά δεν υπάρχει και δεν είχαμε ποτέ. Σε εμάς, λοιπόν, δεν αλλάζει κάτι, ούτε υπάρχει κάποια σύγχυση, γιατί ποτέ δεν τα παρουσιάζαμε ως μακεδονικά, αλλά ως ελληνικά. Εμείς δεν χρειάζεται να βάλουμε το σήμα αυτό από τη στιγμή που είναι ΠΟΠ προϊόν, εκτός και εάν μας πουν ότι είναι καλό να μπαίνει για να γίνεται ο διαχωρισμός των ελληνικών προϊόντων, που παράγονται στη Μακεδονία, με αυτά των Βορειομακεδόνων παραγωγών. Εάν μας το πουν, θα το κάνουμε, αλλιώς δεν υπάρχει λόγος. Γενικά, για το σήμα που παρουσιάστηκε πρόσφατα, σε γενικές γραμμές είναι καλό, αλλά θεωρώ ότι μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση στους καταναλωτές του εξωτερικού, επειδή εδώ και πολλές δεκαετίες ο όρος Μακεδονία έχει χρησιμοποιηθεί και έχει συνδεθεί με τα Σκόπια. Για ποιον λόγο, λοιπόν, να μπει μια τέτοια σήμανση, την οποία, ίσως κάποιοι να θεωρήσουν ότι προέρχεται από τη Βόρεια Μακεδονία, παρόλο που θα είναι ελληνικό προϊόν;».
Διαβάστε αναλυτικά το άρθρο ΕΔΩ
Σας το έγραψα λίγες ημέρες πριν, πως θα ξέρει ο Καταναλωτής της Αυστραλίας, Αμερικής, Ιαπωνίας, Κίνας, Ευρώπης κλπ αν το προϊόν είναι από τα Σκόπια ή την Ελλάδα ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ όλη προσπάθεια είναι "νά' χαμε να λέγαμε" στάχτη στα μάτια μας.
Δεν κατάλαβες ρε φίλε, ότι το "Great" παραπέμπει στην μελλοντική "Μεγάλη Μακεδονία", δηλαδή στην ενωμένη Βόρεια και Νότια Μακεδονία;
ΔιαγραφήΆρα για τον ξένο καταναλωτή, θα είναι το προίόν της μιας Μακεδονίας.
Απλά, εμείς ακόμα δεν έχουμε εμπεδώσει το μέγεθος της προδοσίας.
Επί της ευκαιρίας, ένα ερώτημα: γιατί δεν συνεχίζονται τα συλλαλητήρια, όπως επί Τσίπρα, μια και ο Μητσοτάκης ακολουθεί με τον ίδιο ζήλο την ίδια προδοτική πολιτική για την Μακεδονία μας;
Τέτοιο ταχυδακτυλουργικό κόλπο υφαρπαγής ψήφου για Εθνικό Ζήτημα δεν έχει ξαναματαγίνει...
ΑπάντησηΔιαγραφήΞεχνάς το "ή Εγώ ή τα Τανξς" και τότε η ίδια παράταξη το είπε.
Διαγραφή(ο Περίεργος)
To GR τι σημαίνει;
ΑπάντησηΔιαγραφή