Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Πάνω από το 1 ευρώ η τιμή εκκίνησης για το πετρέλαιο θέρμανσης

Μπορεί ο πολεμικός πυρετός στην Αραβική Χερσόνησο να έπεσε και να αποφεύχθηκαν τα χειρότερα, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι η φετινή περίοδος για το πετρέλαιο θέρμανσης θα είναι στρωμένη με ροδοπέταλα για τα νοικοκυριά. Με τα σημερινά δεδομένα, οι επαγγελματίες του κλάδου βλέπουν ότι η διάθεση του
πετρελαίου θέρμανσης από τις 15 του μήνα, θα ξεκινήσει με τιμή 1,060 ευρώ αλλά μόνο για ποσότητες άνω των 1.000 λίτρων και μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα. Για τις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας, ειδικά στα νησιά, το κόστος ανεβαίνει και υπολογίζεται ότι στην Κρήτη η τιμή εκκίνησης θα είναι στα 1,160 ευρώ και στις Κυκλάδες στα 1,220 ευρώ το λίτρο. Οι εκτιμήσεις αυτές γίνονται, μάλιστα, με συντηρητική- όπως τη χαρακτηρίζουν- παραδοχή για περιθώριο κέρδους 70 ευρώ/1.000 λίτρα, που θα διαχυθεί σε εταιρίες, μεταφορείς και πρατηριούχους.

Κλειδί η φορολογία για το πετρέλαιο θέρμανσης

Η περσινή περίοδος είχε ξεκινήσει με μέση τιμή Επικράτειας στα 1,14 ευρώ και είχε “κλείσει” στα 1,08 ευρώ το λίτρο, μετά από έναν πολύ δύσκολο χειμώνα. Παραγγελίες για φέτος φυσικά δεν υπάρχουν ακόμα, καθώς η καλοκαιρία ως τις αρχές Οκτωβρίου αλλά και η προσμονή για αλλαγές στη φορολογία των καυσίμων ή και του επιδόματος θέρμανσης, έβαλε χαμηλά στον προϋπολογισμό των νοικοκυριών την προετοιμασία για το πετρέλαιο θέρμανσης. Κι αυτό ακριβώς είναι το σημείο- κλειδί: η φορολογία.

Η τελευταία παρέμβαση που έγινε στους Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης των καυσίμων δεν ήταν προς όφελος των νοικοκυριών. Το Μάιο του 2016, μέσα στο “πακέτο” των δημοσιονομικών μέτρων, με τα οποία “κλείδωσε” η 2η αξιολόγηση, έγιναν αυξήσεις στη φορολογία των καυσίμων και συγκεκριμένα ο ΕΦΚ στην αμόλυβδη ανέβηκε από τα 0,67 ευρώ στα 0,70 ευρώ το λίτρο, στο πετρέλαιο κίνησης σκαρφάλωσε από τα 0,33 ευρώ στα 0,41 ευρώ το λίτρο και στο πετρέλαιο θέρμανσης από τα 0,23 ευρώ στα 0,28 ευρώ το λίτρο.

Υπάρχει περιθώριο μείωσης των φόρων; Κατ’ αρχάς, η απόσταση από τα ελάχιστα όρια, που προβλέπει η Κοινοτική Οδηγία για τους Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης, είναι αβυσσαλέα, συνεπώς δεν τίθεται τέτοιο θέμα. Στο πετρέλαιο θέρμανσης το όριο βρίσκεται στα 21 (!!!) ευρώ ανά 1.000 λίτρα, δηλαδή εκεί που ήταν και η ελληνική φορολογία πριν πέσει ο μνημονιακός πέλεκυς, ενώ στην αμόλυβδη βρίσκεται στα... μισά, δηλαδή στα 359 ευρώ ανά 1.000 λίτρα, γεγονός που κατατάσσει τη χώρα μας στη 2η θέση σε όλη την Ευρωζώνη!!!!

Κι αν για τη βενζίνη τα δημοσιονομικά περιθώρια μείωσης του ΕΦΚ είναι μάλλον ανύπαρκτα, για το πετρέλαιο θέρμανσης εξετάζονται όλα τα δεδομένα, αν και οι στοχευμένες παρεμβάσεις στο σύστημα επιδότησης θεωρούνται πιο πιθανές, λόγω μικρότερου κόστους. Οι αποφάσεις θα ληφθούν όταν θα υπάρχουν στο υπουργείο Οικονομικών πιο σαφή στοιχεία για το φετινό πλεόνασμα, που δείχνει να διαμορφώνεται κοντά στο 4%, με επικρατέστερο σενάριο την αναδρομική αύξηση της επιδότησης για τους περσινούς δικαιούχους ή/και την επαναφορά του συστήματος της προκαταβολής, έτσι ώστε το δημοσιονομικό κόστος να βαρύνει κυρίως το φετινό Προϋπολογισμό.

Πετρέλαιο θέρμανσης: Ελεγχοι στα βυτιοφόρα

Αναμένοντας την έναρξη της φετινής περιόδου διάθεσης πετρελαίου θέρμανσης, οι αρμόδιες υπηρεσίες προετοιμάζονται για τους ελέγχους στη διακίνηση. Με ειδική εγκύκλιο του, ο Γ.Γ. Βιομηχανίας, Π. Καλλίρης, έδωσε το σήμα για ελέγχους στα βυτιοφόρα από τις 15 του μήνα. 


Συγκεκριμένα:

i. στον έλεγχο του μετρητή του οχήματος, ο οποίος μετρά την παραδιδόμενη ποσότητα πετρελαίου θέρμανσης, ως προς τη συμμόρφωση με την έγκρισή του [σήμανση, σφράγιση, λειτουργικότητα αεροδιαχωριστή (μη ταπωμένος ώστε να εξασφαλίζει την απομάκρυνση τυχόν αέρα από το καύσιμο)] και την πληρότητα του φακέλου τεκμηρίωσης, ο οποίος βρίσκεται υποχρεωτικά, επί του βυτιοφόρου

ii. στον έλεγχο των σωληνώσεων του βυτιοφόρου, με αντιπαραβολή τους με το «Πιστοποιητικό Σωληνώσεων», το οποίο βρίσκεται υποχρεωτικά επί του βυτιοφόρου, προς διαπίστωση τυχόν ύπαρξης σωληνώσεων, μετά τον μετρητή, μέσω των οποίων δύναται να επιστρέψει μετρημένη ποσότητα καυσίμου στη δεξαμενή

iii. στον έλεγχο των συνοδευτικών παραστατικών διακίνησης (Συγκεντρωτικό Δελτίο Αποστολής, Δελτίο Διακίνησης πετρελαίου για θέρμανση, αποδείξεις), με την επισήμανση ότι στο Δελτίο Διακίνησης, πλέον των λοιπών στοιχείων, αναγράφεται ο αύξων αριθμός της αυτόματα εκδιδόμενης απόδειξης εσόδου από το σύστημα παρακολούθησης εισροών εκροών (η οποία παραμένει στον πωλητή και επισυνάπτεται στο στέλεχος του αντίστοιχου Δελτίου Διακίνησης), καθώς και οι αριθμοί καθεμίας από τις εκδοθείσες «Αποδείξεις λιανικής/Δελτία αποστολής» ή εκδοθέντα «Τιμολόγια/Δελτία Αποστολής», που αφορούν τις παραγγελίες που διακινούνται στο συγκεκριμένο δρομολόγιο και

iv. στη μέτρηση της ποσότητας πετρελαίου θέρμανσης επί των δεξαμενών του βυτιοφόρου, με χρήση του εξοπλισμού που υποχρεωτικά φέρουν τα βυτιοφόρα και σύγκρισή της με τις ποσότητες επί των παραστατικών διακίνησης,

Σημειωτέον ότι η παρεμπόδιση ελέγχου, η απόκρυψη ή παραποίηση στοιχείων, πέρα από τις ποινικές κυρώσεις, επισύρει και πρόστιμο 5.000 ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ