Τον κίνδυνο μεγάλη μερίδα μαθητών να ολοκληρώσει το Λύκειο λειτουργικά αναλφάβητη διαπιστώνει στην ετήσια έκθεσή της η Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που δημοσιεύει η εφημερίδα «Καθημερινή». Στην έκθεση
αποτυπώνονται οι απογοητευτικές επιδόσεις των μαθητών της Β' Λυκείου σε Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια για το σχολικό έτος 2017-2018. Είναι ενδεικτικό ότι στα Γενικά Λύκεια ένας στους δύο μαθητές (48,4%) βαθμολογήθηκε στη Φυσική κάτω από τη βάση. Στην Άλγεβρα κάτω από τη βάση είχε 38,9% και στη Γεωμετρία 44,2%. Στη Γλώσσα το 7,1% των μαθητών βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση.
Χειρότερη όμως εικόνα παρουσιάζουν οι μαθητές των επαγγελματικών λυκείων καθώς ένας στους πέντε (20,4%) πήρε κάτω από τη βάση στη Νεοελληνική Γλώσσα. Το 52,7% πήρε κάτω από τη βάση στην Άλγεβρα και το 51,3% στη Γεωμετρία. Στο 41% οι βαθμολογίες κάτω από τη βάση στη Φυσική και στο 40,8% στη Χημεία.
Στην έκθεση επισημαίνεται ότι «τα προβλήματα δεν εμφανίζονται στο λύκειο αλλά αφορά όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες» και γίνεται αναφορά στην ανάγκη άμεσης παρέμβασης προληπτικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και επανορθωτικά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Μάλιστα, η ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ) ζητά από το υπουργείο Παιδείας να λάβει άμεσα μέτρα στην εκπαίδευση και προτείνει :
-Αναδιαμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει αξιολόγηση των μαθητών στις διαφορετικές βαθμίδες.
-Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση των μαθητών - μαθητριών στο πλαίσιο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
- Πρόληψη του λειτουργικού αναλφαβητισμού
- Υποστήριξη των εκπαιδευτικών για την περαιτέρω αξιοποίηση του ψηφιακού ανοικτού εκπαιδευτικού περιεχομένου
αποτυπώνονται οι απογοητευτικές επιδόσεις των μαθητών της Β' Λυκείου σε Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια για το σχολικό έτος 2017-2018. Είναι ενδεικτικό ότι στα Γενικά Λύκεια ένας στους δύο μαθητές (48,4%) βαθμολογήθηκε στη Φυσική κάτω από τη βάση. Στην Άλγεβρα κάτω από τη βάση είχε 38,9% και στη Γεωμετρία 44,2%. Στη Γλώσσα το 7,1% των μαθητών βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση.
Χειρότερη όμως εικόνα παρουσιάζουν οι μαθητές των επαγγελματικών λυκείων καθώς ένας στους πέντε (20,4%) πήρε κάτω από τη βάση στη Νεοελληνική Γλώσσα. Το 52,7% πήρε κάτω από τη βάση στην Άλγεβρα και το 51,3% στη Γεωμετρία. Στο 41% οι βαθμολογίες κάτω από τη βάση στη Φυσική και στο 40,8% στη Χημεία.
Στην έκθεση επισημαίνεται ότι «τα προβλήματα δεν εμφανίζονται στο λύκειο αλλά αφορά όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες» και γίνεται αναφορά στην ανάγκη άμεσης παρέμβασης προληπτικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και επανορθωτικά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Μάλιστα, η ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ) ζητά από το υπουργείο Παιδείας να λάβει άμεσα μέτρα στην εκπαίδευση και προτείνει :
-Αναδιαμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει αξιολόγηση των μαθητών στις διαφορετικές βαθμίδες.
-Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση των μαθητών - μαθητριών στο πλαίσιο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
- Πρόληψη του λειτουργικού αναλφαβητισμού
- Υποστήριξη των εκπαιδευτικών για την περαιτέρω αξιοποίηση του ψηφιακού ανοικτού εκπαιδευτικού περιεχομένου
Από την έκθεση συμπεραίνουμε πως λειτουργικά αναλφάβητα είναι και τα μέλη της ΑΔΙΠΔΔΕ.
ΑπάντησηΔιαγραφή