Στην ΚΔ΄ Σύνοδο του προγράμματος Βουλή των Εφήβων - Βήματα Δημοκρατίας: Κάνοντας πράξη τη συμμετοχή (2018 – 2019) που διεξήχθη από τις 2 Σεπτεμβρίου έως τις 6 Σεπτεμβρίου 2019, συμμετείχε το 5ο ΓΕΛ Βέροιας. Το θέμα του προγράμματος ήταν: Ανθρώπινα Δικαιώματα:
Αναζητώντας, Αναγνωρίζοντας, Διεκδικώντας.
«Απροσδόκητα χαρούμενη ένιωσα, όταν τον Ιούνιο της περσινής σχολικής χρονιάς κληρώθηκα να συμμετέχω στην ΚΔ΄ Σύνοδο της Βουλής των Εφήβων», ανέφερε η μαθήτρια της Α΄ Λυκείου Ελένη Χαραλαμπίδου. Αναζητώντας, Αναγνωρίζοντας, Διεκδικώντας.
Η μαθήτρια του σχολείου μας, του 5ου ΓΕΛ Βέροιας, αναδείχθηκε από την Ομάδα της «Σχολικής Διαμεσολάβησης» το οποίο για ακόμη μια χρονιά οργανώθηκε από τις υπεύθυνες καθηγήτριες Χαρά Αξούριστου και Κατερίνα Τότσκα.
Η σχολική διαμεσολάβηση ή διαμεσολάβηση συνομηλίκων ορίζεται ως η διαδικασία ειρηνικής επίλυσης μιας σύγκρουσης, στο πλαίσιο της σχολικής ζωής, μεταξύ δύο ή περισσοτέρων διαφωνούντων μαθητών με τη βοήθεια ενός τρίτου και ουδέτερου μαθητή-διαμεσολαβητή, μέσα από μια δομημένη διαδικασία στρατηγικών αντι-βίας με σαφή όρια, ενεργητική συμμετοχή και άμεση επικοινωνία των μερών, με σκοπό μια εποικοδομητική επίλυση της διαφωνίας. Πρόκειται για μια εναλλακτική πρακτική που αντικαθιστά το πειθαρχικό σύστημα τιμωρίας.
Το συγκεκριμένο Πρόγραμμα κατά τη σχολική χρονιά 2018-2019 απέκτησε και ευρύτερο περιεχόμενο και σκοπό. Μέσα από παιχνίδια και συζητήσεις προσεγγίστηκαν έννοιες: Δημοκρατία – Συμμετοχή στο σχολείο και στην κοινωνία, πώς ακούγεται η γνώμη των παιδιών και των εφήβων, αρχές ενεργητικής ακρόασης και ενσυναίσθησης, ανθρώπινα δικαιώματα και δικαιώματα του παιδιού, παραβιάσεις δικαιωμάτων και δυνατότητες προστασίας των θυμάτων, ανισότητες, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, δράσεις αλληλεγγύης, διαφορετικές ταυτότητες, διακρίσεις, προκαταλήψεις, στερεότυπα, γεφύρωση διαφορών, επίλυση συγκρούσεων. Με άλλα λόγια, το Πρόγραμμα έθεσε στο επίκεντρο τους/τις εφήβους ως ενεργά μέλη της κοινωνίας, που συμμετέχουν, δρουν και παρεμβαίνουν ουσιαστικά σε ζητήματα δημοκρατίας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Η κληρωθείσα μαθήτρια Ελένη Χαραλαμπίδου ανέφερε ότι κατά τη διάρκεια της Συνόδου οι μαθητές και οι μαθήτριες συζήτησαν σε ομάδες αλλά και σε ολομέλεια για θέματα δημοκρατίας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συνομίλησαν με εκπροσώπους του Κοινοβουλίου, αντάλλαξαν απόψεις και ιδέες λαμβάνοντας μέρος σε βιωματικά εργαστήρια προβληματισμού και ευαισθητοποίησης, σχεδιασμένα από το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Ιδρύματος της Βουλής. Παράλληλα είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε ποικίλες πολιτιστικές δραστηριότητες. Επισκέφτηκαν το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση «Οιδίπους Τύραννος» και παρευρέθηκαν στη μουσική εκδήλωση, που δόθηκε από μαθητές και μαθήτριες του Μουσικού Γυμνασίου Αλίμου, στον προαύλιο χώρο του Κοινοβουλίου. Οι εργασίες της Συνόδου ολοκληρώθηκαν με την πανηγυρική συνεδρίαση της Βουλής των Εφήβων στην αίθουσα της Ολομέλειας, κατά την οποία οι μαθητές και μαθήτριες παρουσίασαν τις εργασίες των ομάδων τους.
«Η συμμετοχή μου στη Βουλή των Εφήβων μου πρόσφερε γνώσεις, αλησμόνητες εμπειρίες αλλά και γνωριμίες που αισιοδοξώ πως θα εξελιχθούν σε σχέσεις φιλίας. Όλα πρωτόγνωρα ενδιαφέροντα για εμένα! Η στιγμή που ο ενθουσιασμός μου κορυφώθηκε; Όταν εγώ η ίδια εξέφρασα την άποψή μου πάνω στο θέμα των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, η ανταπόκριση που έλαβα από τους υπόλοιπους έφηβους βουλευτές ήταν συγκινητικά ανεπανάληπτη! Συγκίνηση; Υπερηφάνεια; Δεν είμαι σίγουρη, καθώς εκείνες τις στιγμές ένιωσα ανάμεικτα συναισθήματα. Βέβαια, αυτό που επίσης θα μου μείνει αξέχαστο ήταν η παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης «Οιδίπους Τύραννος» στο Θέατρο Βράχων Μελίνα Μερκούρη», δήλωσε καταληκτικά η έφηβος – μαθήτριά μας.
Για το 5ο ΓΕΛ Βέροιας
Οι υπεύθυνες καθηγήτριες
Χαρά Αξούριστου & Κατερίνα Τότσκα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.