Αλλαγές πρόκειται να φέρει η νέα τροπολογία ως προς τον τρόπο πληρωμής στα ταξί, επηρεάζοντας κυρίως σε όσους πληρώνουν με κάρτα την κούρσα τους με ταξί μέσω ηλεκτρονικών εφαρμογών. Κι αυτό γιατί με διάταξη νόμου που ψηφίστηκε πριν το Πάσχα, και τροποποιεί τον νόμο Ν 4607/2019 μπαίνει
φρένο στις αυτόματες πληρωμές που κάνουν οι καταναλωτές με κάρτα μέσω εφαρμογών ταξί (πχ. Taxibeat). Σύμφωνα με την νέα τροποποίηση νόμου, ο καταναλωτής θα καταβάλει το κόμιστρο στον οδηγό ταξί και όχι στον διαμεσολαβητή και την εφαρμογή του. Στο τέλος του μήνα η εταιρεία που διαμεσολαβεί θα πληρώνεται με τιμολόγιο από τον οδηγό ταξί.
Αυτό σημαίνει πως πρόκειται να υπάρξει ραγδαία αύξηση της τοποθέτησης POS στα ταξί, ενώ δεν αποκλείεται να αντιδράσουν και οι εταιρίες που θίγονται.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΟΕΙΤΑ για τις αλλαγές στον τρόπο πληρωμής των ταξί:
«Όσοι συνάδελφοι συνεργάζονται με εταιρίες εφαρμογών πρέπει να εναρμονιστούν με τις διατάξεις του Ν 4607/2019 και συγκεκριμένα το άρθρο 75 με το οποίο τροποποιείται το άρθρο 12 του ν. 4530/2018 ως εξής:
1. Η παρ. 9 του άρθρου 12 του ν. 4530/2018 (Α΄ 59) αντικαθίσταται ως εξής:
Εφόσον η μεταφορά διενεργείται εντός της ελληνικής επικράτειας, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία. Οι φορείς διαμεσολάβησης εκδίδουν φορολογικό στοιχείο προς τους εκμεταλλευτές των οχημάτων για το ποσό της συμφωνηθείσας αμοιβής. Ο εκμεταλλευτής του οχήματος εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο της συνολικής αμοιβής στον καταναλωτή, στην οποία συμπεριλαμβάνεται με διακριτή αναγραφή και η συμφωνηθείσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης. Εν συνεχεία, για κάθε ημέρα γίνεται εκκαθάριση και η προκύπτουσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης καταβάλλεται από τον εκμεταλλευτή του οχήματος σε αριθμό λογαριασμού πληρωμών του φορέα, φυσικού ή νομικού προσώπου ή οποιασδήποτε οντότητας, ο οποίος έχει την υποχρέωση ανά μήνα, να εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο με τη συνολική μηνιαία αμοιβή, που προκύπτει από τις ημερήσιες εκκαθαρίσεις, οι οποίες του έχουν καταβληθεί».
Η ΠΟΕΙΤΑ εξηγεί ότι με αυτή την τροπολογία απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία. Το κόμιστρο το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής. Η αμοιβή του διαμεσολαβητή καταβάλλεται στο τέλος του μήνα με την έκδοση σχετικού παραστατικού (τιμολογίου) και αφορά μόνο την συμφωνηθείσα προμήθεια. Οτιδήποτε διαφορετικό συνιστά φορολογική παράβαση.
φρένο στις αυτόματες πληρωμές που κάνουν οι καταναλωτές με κάρτα μέσω εφαρμογών ταξί (πχ. Taxibeat). Σύμφωνα με την νέα τροποποίηση νόμου, ο καταναλωτής θα καταβάλει το κόμιστρο στον οδηγό ταξί και όχι στον διαμεσολαβητή και την εφαρμογή του. Στο τέλος του μήνα η εταιρεία που διαμεσολαβεί θα πληρώνεται με τιμολόγιο από τον οδηγό ταξί.
Αυτό σημαίνει πως πρόκειται να υπάρξει ραγδαία αύξηση της τοποθέτησης POS στα ταξί, ενώ δεν αποκλείεται να αντιδράσουν και οι εταιρίες που θίγονται.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΟΕΙΤΑ για τις αλλαγές στον τρόπο πληρωμής των ταξί:
«Όσοι συνάδελφοι συνεργάζονται με εταιρίες εφαρμογών πρέπει να εναρμονιστούν με τις διατάξεις του Ν 4607/2019 και συγκεκριμένα το άρθρο 75 με το οποίο τροποποιείται το άρθρο 12 του ν. 4530/2018 ως εξής:
1. Η παρ. 9 του άρθρου 12 του ν. 4530/2018 (Α΄ 59) αντικαθίσταται ως εξής:
Εφόσον η μεταφορά διενεργείται εντός της ελληνικής επικράτειας, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία. Οι φορείς διαμεσολάβησης εκδίδουν φορολογικό στοιχείο προς τους εκμεταλλευτές των οχημάτων για το ποσό της συμφωνηθείσας αμοιβής. Ο εκμεταλλευτής του οχήματος εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο της συνολικής αμοιβής στον καταναλωτή, στην οποία συμπεριλαμβάνεται με διακριτή αναγραφή και η συμφωνηθείσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης. Εν συνεχεία, για κάθε ημέρα γίνεται εκκαθάριση και η προκύπτουσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης καταβάλλεται από τον εκμεταλλευτή του οχήματος σε αριθμό λογαριασμού πληρωμών του φορέα, φυσικού ή νομικού προσώπου ή οποιασδήποτε οντότητας, ο οποίος έχει την υποχρέωση ανά μήνα, να εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο με τη συνολική μηνιαία αμοιβή, που προκύπτει από τις ημερήσιες εκκαθαρίσεις, οι οποίες του έχουν καταβληθεί».
Η ΠΟΕΙΤΑ εξηγεί ότι με αυτή την τροπολογία απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία. Το κόμιστρο το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής. Η αμοιβή του διαμεσολαβητή καταβάλλεται στο τέλος του μήνα με την έκδοση σχετικού παραστατικού (τιμολογίου) και αφορά μόνο την συμφωνηθείσα προμήθεια. Οτιδήποτε διαφορετικό συνιστά φορολογική παράβαση.
Αντί να κάνουμε βήματα μπροστά κάνουμε προς τα πίσω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε χαλάει που δεν θα τα παίρνουν οι φορο-αποφεύγοντες/φοροδιαφεύγοντες αεριτζήδες μεσάζοντες/αλεξιπτωτιστές, αλλά οι επαγγελματίες, ε;
ΔιαγραφήΠοιους εννοείς επαγγελματίες; Αυτούς που οι 8/10 δεν κόβουν αποδείξεις και αν τους ζητήσεις σου τη λένε και από πάνω; Που για την ίδια διαδρομή άλλος ζητάει άλλο ποσό και άλλος άλλο;
ΔιαγραφήΚατάλαβα. Δημόσιος υπάλληλος, που μήνας μπαίνει - μήνας βγαίνει εισπράττεις είσαι, και δεν μπορείς να καταλάβεις ότι με τόση φορολογία πολύ απλά η επιχείρηση δεν είναι βιώσιμη.
ΔιαγραφήΑλλά είπαμε: Βάλαμε πιστοποίηση μέχρι και στο ράντισμα, και στις ποντικοπαγίδες (απολυμάνσεις), αλλά για τις μετακινήσεις με αμάξι θέλετε να μπορεί να τα παίρνει μαύρα το κάθε τσουτσέκι, χωρίς επαγγελματικό δίπλωμα, χωρίς φόρο επιτηδεύματος, χωρίς τίποτα.
Αφήστε τις πονηριές ταξιτζήδες,τα μαύρα και οι μαύροι οδηγοί ειδικά στην επαρχία αντιμετωπίζονται πολύ εύκολα, ή με έλεγχο από αρμόδια υπηρεσία ή με καταγγελία στο σωματείο σας και τελειώνει εκεί το θέμα. Σας βόλεψε μια χαρά και σας όμως.
Διαγραφή1) Τον Βεροιώτη τον διαβάζουμε και στην Αθήνα.
Διαγραφή2) Για τους εξυπνάκηδες αεριτζήδες της Taxibeat και της Uber είναι ο νόμος. Δεν ξέρεις για τί μιλάμε, γι' αυτό είσαι εκτός θέματος. Θέλεις να έχεις και άποψη για το νομικό πλαίσιο και το βρίσκεις και οπισθοδρομικό! Πάνε παίξε με την καινούργια εφαρμογή στο κινητό σου καλλίτερα - γιατί για περισσότερα δεν...
Δεν είμαι δημόσιος υπάλληλος, αλλά τυχαίνει να δουλεύω στην άλλη μεριά της πόλης σε σχέση με εκεί που μένω. Δεν έχω αυτοκίνητο ή κάποιο άλλο μέσο, οπότε χρησιμοποιώ ταξί 3-4 φορές την εβδομάδα. Όταν ο καιρός δεν είναι καλός, μπορεί και παραπάνω. Ότι έγραψα παραπάνω είναι από προσωπική μου εμπειρία.
Διαγραφή