Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Νόμος της κυβέρνησης υπέρ των ταξί -Τέλος η πληρωμή με κάρτα στις εφαρμογές τύπου Uber

Αλλαγές πρόκειται να φέρει η νέα τροπολογία ως προς τον τρόπο πληρωμής στα ταξί, επηρεάζοντας κυρίως σε όσους πληρώνουν με κάρτα την κούρσα τους με ταξί μέσω ηλεκτρονικών εφαρμογών. Κι αυτό γιατί με διάταξη νόμου που ψηφίστηκε πριν το Πάσχα, και τροποποιεί τον νόμο Ν 4607/2019 μπαίνει
φρένο στις αυτόματες πληρωμές που κάνουν οι καταναλωτές με κάρτα μέσω εφαρμογών ταξί (πχ. Taxibeat). Σύμφωνα με την νέα τροποποίηση νόμου, ο καταναλωτής θα καταβάλει το κόμιστρο στον οδηγό ταξί και όχι στον διαμεσολαβητή και την εφαρμογή του. Στο τέλος του μήνα η εταιρεία που διαμεσολαβεί θα πληρώνεται με τιμολόγιο από τον οδηγό ταξί.
Αυτό σημαίνει πως πρόκειται να υπάρξει ραγδαία αύξηση της τοποθέτησης POS στα ταξί, ενώ δεν αποκλείεται να αντιδράσουν και οι εταιρίες που θίγονται.


Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΟΕΙΤΑ για τις αλλαγές στον τρόπο πληρωμής των ταξί:


«Όσοι συνάδελφοι συνεργάζονται με εταιρίες εφαρμογών πρέπει να εναρμονιστούν με τις διατάξεις του Ν 4607/2019 και συγκεκριμένα το άρθρο 75 με το οποίο τροποποιείται το άρθρο 12 του ν. 4530/2018 ως εξής:


1. Η παρ. 9 του άρθρου 12 του ν. 4530/2018 (Α΄ 59) αντικαθίσταται ως εξής:

Εφόσον η μεταφορά διενεργείται εντός της ελληνικής επικράτειας, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία. Οι φορείς διαμεσολάβησης εκδίδουν φορολογικό στοιχείο προς τους εκμεταλλευτές των οχημάτων για το ποσό της συμφωνηθείσας αμοιβής. Ο εκμεταλλευτής του οχήματος εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο της συνολικής αμοιβής στον καταναλωτή, στην οποία συμπεριλαμβάνεται με διακριτή αναγραφή και η συμφωνηθείσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης. Εν συνεχεία, για κάθε ημέρα γίνεται εκκαθάριση και η προκύπτουσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης καταβάλλεται από τον εκμεταλλευτή του οχήματος σε αριθμό λογαριασμού πληρωμών του φορέα, φυσικού ή νομικού προσώπου ή οποιασδήποτε οντότητας, ο οποίος έχει την υποχρέωση ανά μήνα, να εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο με τη συνολική μηνιαία αμοιβή, που προκύπτει από τις ημερήσιες εκκαθαρίσεις, οι οποίες του έχουν καταβληθεί».

Η ΠΟΕΙΤΑ εξηγεί ότι με αυτή την τροπολογία απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία. Το κόμιστρο το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής. Η αμοιβή του διαμεσολαβητή καταβάλλεται στο τέλος του μήνα με την έκδοση σχετικού παραστατικού (τιμολογίου) και αφορά μόνο την συμφωνηθείσα προμήθεια. Οτιδήποτε διαφορετικό συνιστά φορολογική παράβαση.

7 σχόλια:

  1. Αντί να κάνουμε βήματα μπροστά κάνουμε προς τα πίσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε χαλάει που δεν θα τα παίρνουν οι φορο-αποφεύγοντες/φοροδιαφεύγοντες αεριτζήδες μεσάζοντες/αλεξιπτωτιστές, αλλά οι επαγγελματίες, ε;

      Διαγραφή
    2. Ποιους εννοείς επαγγελματίες; Αυτούς που οι 8/10 δεν κόβουν αποδείξεις και αν τους ζητήσεις σου τη λένε και από πάνω; Που για την ίδια διαδρομή άλλος ζητάει άλλο ποσό και άλλος άλλο;

      Διαγραφή
    3. Κατάλαβα. Δημόσιος υπάλληλος, που μήνας μπαίνει - μήνας βγαίνει εισπράττεις είσαι, και δεν μπορείς να καταλάβεις ότι με τόση φορολογία πολύ απλά η επιχείρηση δεν είναι βιώσιμη.
      Αλλά είπαμε: Βάλαμε πιστοποίηση μέχρι και στο ράντισμα, και στις ποντικοπαγίδες (απολυμάνσεις), αλλά για τις μετακινήσεις με αμάξι θέλετε να μπορεί να τα παίρνει μαύρα το κάθε τσουτσέκι, χωρίς επαγγελματικό δίπλωμα, χωρίς φόρο επιτηδεύματος, χωρίς τίποτα.

      Διαγραφή
    4. Αφήστε τις πονηριές ταξιτζήδες,τα μαύρα και οι μαύροι οδηγοί ειδικά στην επαρχία αντιμετωπίζονται πολύ εύκολα, ή με έλεγχο από αρμόδια υπηρεσία ή με καταγγελία στο σωματείο σας και τελειώνει εκεί το θέμα. Σας βόλεψε μια χαρά και σας όμως.

      Διαγραφή
    5. 1) Τον Βεροιώτη τον διαβάζουμε και στην Αθήνα.
      2) Για τους εξυπνάκηδες αεριτζήδες της Taxibeat και της Uber είναι ο νόμος. Δεν ξέρεις για τί μιλάμε, γι' αυτό είσαι εκτός θέματος. Θέλεις να έχεις και άποψη για το νομικό πλαίσιο και το βρίσκεις και οπισθοδρομικό! Πάνε παίξε με την καινούργια εφαρμογή στο κινητό σου καλλίτερα - γιατί για περισσότερα δεν...

      Διαγραφή
    6. Δεν είμαι δημόσιος υπάλληλος, αλλά τυχαίνει να δουλεύω στην άλλη μεριά της πόλης σε σχέση με εκεί που μένω. Δεν έχω αυτοκίνητο ή κάποιο άλλο μέσο, οπότε χρησιμοποιώ ταξί 3-4 φορές την εβδομάδα. Όταν ο καιρός δεν είναι καλός, μπορεί και παραπάνω. Ότι έγραψα παραπάνω είναι από προσωπική μου εμπειρία.

      Διαγραφή

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ