Απίστευτο, και όμως πέρα για πέρα ελληνικό: Η Βεροιώτισσα διεθνούς φήμης σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου, με σπουδές, μεταξύ άλλων, στο Λονδίνο με την υποτροφία «Κάλλας», απορρίφθηκε από το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης επειδή δεν έχει πτυχίο που να πιστοποιεί ότι γνωρίζει την αγγλική γλώσσα!
Θέλοντας, όπως λέει η ίδια στο pontos-news.gr, να συμβάλει με το δικό της όραμα στον τρόπο με τον οποίο παράγεται πολιτισμός στην Ελλάδα, έκανε τα χαρτιά της για τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή, στο πλαίσιο δημόσιας προκήρυξης. Χθες, λοιπόν, ενημερώθηκε μέσω e-mail ότι η αίτησή της απορρίπτεται διότι δεν έχει πτυχίο αγγλικών, απάντηση που, όπως τονίζει, την στενοχώρησε και την θύμωσε. «Οι αιτήσεις γίνονταν δεκτές μέχρι τις 3 Μαρτίου.
Συγκέντρωσα λοιπόν το βιογραφικό, αναφορές στον διεθνή Τύπο, πήγα σε φροντιστήριο και πήρα επάρκεια για τις πέντε γλώσσες που μιλάω, έστειλα το μάστερ μου από την Ανώτατη Ακαδημία της Κολονίας. Ζήτησαν και μια επιστολή στην οποία περιγράφω το όραμά μου για την πολιτιστική Θεσσαλονίκη την περίοδο 2019-2020, το οποίο, σας ομολογώ, φίλοι και άνθρωποι με υψηλό κύρος που εμπιστεύομαι το βρήκαν συγκλονιστικό. Τι άλλο να πω;», λέει η Σόνια Θεοδωρίδου.
Έτσι, η σοπράνο ποτέ δεν πίστευε ότι η αίτησή της δεν θα γίνει δεκτή λόγω έλλειψης πτυχίου αγγλικών, το οποίο βαθμολογείται με 100 μονάδες. «Απ’ όλα που είμαι εγώ, αυτή ήταν η απόρριψη», σημειώνει, και προσθέτει: «Στο σπίτι μου στη Βέροια, όπου μεγάλωσα, η πρώτη γλώσσα ήταν τα αγγλικά. Εμείς τότε δεν παίρναμε διπλώματα, διότι τον καιρό που οι άλλοι έπαιρναν διπλώματα, εμείς κάναμε διεθνή καριέρα. Εννοείται ότι στο Λονδίνο, στις Βρυξέλλες και όπου αλλού ήμουν δεν μιλούσα ποντιακά, αγγλικά μιλούσα».
Μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστό ποιος πήρε τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, ούτε πόσοι υπέβαλαν αίτηση. «Αμαχητί δεν θέλω να πέσω. Έχω καταπιεί πολλά, αλλά αυτό ξεπερνά κάθε όριο», δηλώνει στην ερώτηση αν σκοπεύει να καταθέσει ένσταση μέσα στις επόμενες πέντε ημέρες, ωστόσο θεωρεί ότι κάτι τέτοιο μπορεί να την εκθέσει καθώς ο άνθρωπος που θα αναλάβει ενδέχεται να είναι κάποιος αναγνωρισμένου κύρους. Αλλά προσθέτει: «Ο δικηγόρος μού είπε ότι ο νόμος του 2007 απαιτεί να έχεις δίπλωμα αγγλικών για τέτοιου είδους θέσεις. Αλλά ερωτώ: ο κ. Τσακνής, για παράδειγμα, είχε όταν διορίστηκε στην ΕΡΤ; Αν είναι να το πάρουμε αξιοκρατικά».
Η Σόνια Θεοδωρίδου, που δέχτηκε το τηλεφώνημα της υπουργού Πολιτισμού όταν ανακοινώθηκε ότι θα είναι υποψήφια για τη θέση, εξηγεί ότι πλέον πάνω απ’ όλα αισθάνεται προσβεβλημένη. «Πιο πολύ προσβλήθηκα με τον τρόπο, σαν να μην άξιζα ένα ακόμα τηλεφώνημα. Ούτε καν να με καλέσουν για μια συνέντευξη, βρε αδερφέ. Ας με καλούσαν να μιλήσω και τις πέντε γλώσσες που γνωρίζω, και για τις οποίες πήρα την επάρκεια. Εκτός, ξαναλέω, αν επελέγη ένας καλλιτέχνης που πραγματικά σέβομαι και πραγματικά το αξίζει», σημειώνει.
Μάλιστα, σε ερώτηση γιατί θέλησε να διεκδικήσει τη θέση στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, λέει: «Ήθελα να ασχοληθώ με την καλλιτεχνική διεύθυνση ενός οργανισμού επειδή έχω ένα όραμα. Άλλωστε, στους καλλιτέχνες δεν αξίζουν οι θεσμικές θέσεις ώστε να μπορούν να προσφέρουν;».
Θέλοντας, όπως λέει η ίδια στο pontos-news.gr, να συμβάλει με το δικό της όραμα στον τρόπο με τον οποίο παράγεται πολιτισμός στην Ελλάδα, έκανε τα χαρτιά της για τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή, στο πλαίσιο δημόσιας προκήρυξης. Χθες, λοιπόν, ενημερώθηκε μέσω e-mail ότι η αίτησή της απορρίπτεται διότι δεν έχει πτυχίο αγγλικών, απάντηση που, όπως τονίζει, την στενοχώρησε και την θύμωσε. «Οι αιτήσεις γίνονταν δεκτές μέχρι τις 3 Μαρτίου.
Συγκέντρωσα λοιπόν το βιογραφικό, αναφορές στον διεθνή Τύπο, πήγα σε φροντιστήριο και πήρα επάρκεια για τις πέντε γλώσσες που μιλάω, έστειλα το μάστερ μου από την Ανώτατη Ακαδημία της Κολονίας. Ζήτησαν και μια επιστολή στην οποία περιγράφω το όραμά μου για την πολιτιστική Θεσσαλονίκη την περίοδο 2019-2020, το οποίο, σας ομολογώ, φίλοι και άνθρωποι με υψηλό κύρος που εμπιστεύομαι το βρήκαν συγκλονιστικό. Τι άλλο να πω;», λέει η Σόνια Θεοδωρίδου.
Έτσι, η σοπράνο ποτέ δεν πίστευε ότι η αίτησή της δεν θα γίνει δεκτή λόγω έλλειψης πτυχίου αγγλικών, το οποίο βαθμολογείται με 100 μονάδες. «Απ’ όλα που είμαι εγώ, αυτή ήταν η απόρριψη», σημειώνει, και προσθέτει: «Στο σπίτι μου στη Βέροια, όπου μεγάλωσα, η πρώτη γλώσσα ήταν τα αγγλικά. Εμείς τότε δεν παίρναμε διπλώματα, διότι τον καιρό που οι άλλοι έπαιρναν διπλώματα, εμείς κάναμε διεθνή καριέρα. Εννοείται ότι στο Λονδίνο, στις Βρυξέλλες και όπου αλλού ήμουν δεν μιλούσα ποντιακά, αγγλικά μιλούσα».
Μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστό ποιος πήρε τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, ούτε πόσοι υπέβαλαν αίτηση. «Αμαχητί δεν θέλω να πέσω. Έχω καταπιεί πολλά, αλλά αυτό ξεπερνά κάθε όριο», δηλώνει στην ερώτηση αν σκοπεύει να καταθέσει ένσταση μέσα στις επόμενες πέντε ημέρες, ωστόσο θεωρεί ότι κάτι τέτοιο μπορεί να την εκθέσει καθώς ο άνθρωπος που θα αναλάβει ενδέχεται να είναι κάποιος αναγνωρισμένου κύρους. Αλλά προσθέτει: «Ο δικηγόρος μού είπε ότι ο νόμος του 2007 απαιτεί να έχεις δίπλωμα αγγλικών για τέτοιου είδους θέσεις. Αλλά ερωτώ: ο κ. Τσακνής, για παράδειγμα, είχε όταν διορίστηκε στην ΕΡΤ; Αν είναι να το πάρουμε αξιοκρατικά».
Η Σόνια Θεοδωρίδου, που δέχτηκε το τηλεφώνημα της υπουργού Πολιτισμού όταν ανακοινώθηκε ότι θα είναι υποψήφια για τη θέση, εξηγεί ότι πλέον πάνω απ’ όλα αισθάνεται προσβεβλημένη. «Πιο πολύ προσβλήθηκα με τον τρόπο, σαν να μην άξιζα ένα ακόμα τηλεφώνημα. Ούτε καν να με καλέσουν για μια συνέντευξη, βρε αδερφέ. Ας με καλούσαν να μιλήσω και τις πέντε γλώσσες που γνωρίζω, και για τις οποίες πήρα την επάρκεια. Εκτός, ξαναλέω, αν επελέγη ένας καλλιτέχνης που πραγματικά σέβομαι και πραγματικά το αξίζει», σημειώνει.
Μάλιστα, σε ερώτηση γιατί θέλησε να διεκδικήσει τη θέση στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, λέει: «Ήθελα να ασχοληθώ με την καλλιτεχνική διεύθυνση ενός οργανισμού επειδή έχω ένα όραμα. Άλλωστε, στους καλλιτέχνες δεν αξίζουν οι θεσμικές θέσεις ώστε να μπορούν να προσφέρουν;».
Ελλάς το μεγαλείο σου!!! Στο εξωτερικό δεν πα να έχεις 20 πτυχία, τι να τα κάνουν αν δεν μπορείς να τα μιλήσεις. Συνέντευξη κύριοι, αυτό τα λέει όλα... Τόσα χρόνια στο εξωτερικό είναι δυνατόν να μην μιλάει; Πόσο πίσω είμαστε; Πόσο;
ΑπάντησηΔιαγραφή