Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 με τίτλο «Trans European Water Sustainability»
Η δεύτερη βραχυπρόθεσμη ανταλλαγή μαθητών στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 με τίτλο «Trans European Water Sustainability» με θέμα την αειφορία του νερού, στο οποίο το 5ο ΓΕ.Λ. Βέροιας συμμετέχει ως εταίρος, πραγματοποιήθηκε στην πόλη Ρίγα της Λετονίας. Μετέβησαν 25 συνολικά μαθητές από Ελλάδα, Δανία, Ιταλία, Τουρκία και Πορτογαλία οι οποίοι φιλοξενήθηκαν από οικογένειες των συμμαθητών/συνεργατών τους στην Λετονία.
Έτσι, πέντε μαθητές και δύο καθηγητές του 5ου ΓΕ.Λ. Βέροιας επισκέφτηκαν το σχολείο Riga Secondary School No. 25, στην πόλη Ρίγα Λετονίας από την Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου έως την Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2019. Πρόκειται για την δεύτερη συνάντηση των συνεργαζόμενων σχολείων· το θέμα της αφορούσε το πόσιμο νερό. Ήταν η συνέχεια της του θέματος της πρώτης συνάντησης που είχε πραγματοποιηθεί στο Usak της Τουρκίας της οποίας το θέμα ήταν οι πηγές των υδάτων και η υδροδότηση των πόλεων.
Η ελληνική αποστολή έφτασε στη Ρίγα την Κυριακή 3/2 και οικογένειες υποδέχτηκαν τους φιλοξενούμενους μαθητές σε μια ζεστή εκδήλωση στο συνεργαζόμενο σχολείο. Από το επόμενο πρωί, Δευτέρα 4/2, οι φιλοξενούμενοι μαθητές έγιναν δεκτοί στο σχολείο σε μια θερμή τελετή με χορούς, τραγούδια της Λετονίας ερχόμενοι σε επαφή με τα τοπικά ήθη, έθιμα και τις συνήθειες της χώρας ενώ οι ίδιοι παρουσίασαν την χώρα τους, την πόλη και το σχολείο τους. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάστηκαν οι δράσεις της κάθε ομάδας που είχαν προετοιμαστεί για την συγκεκριμένη συνάντηση. Στη συνέχεια, ξεναγήθηκαν στο σχολείο προκειμένου να κατανοήσουν τον τρόπο λειτουργίας του λετονικού σχολείου, ενώ οι καθηγητές-μέλη της παιδαγωγικής ομάδας ενημερώθηκαν στο υπουργείο Παιδείας από εκπρόσωπό του για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.
Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες διαφορετικών εθνικοτήτων συνεργάστηκαν για την παραγωγή βίντεο με θέμα το πόσιμο νερό με συντονιστές μαθητές της χώρας υποδοχής της Λετονίας βιώνοντας την εμπειρία της συνεργασίας με συμμαθητές τους με κουλτούρα διαφορετική· επίσης, ξεναγήθηκαν στην πόλη της Ρίγας, γνώρισαν την τοπική κουλτούρα, τα ήθη τα έθιμα, την παλαιότερη και την πρόσφατη ιστορία της περιοχής, γεύτηκαν την τοπική γαστρονομία και διασκέδασαν δοκιμάζοντας πατινάζ στον πάγο και σκι. Απόλαυσαν το χιόνι και το παγωμένο τοπίο ερχόμενοι σε επαφή με χιονισμένα τοπία και παγωμένες λίμνες και ποτάμια. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικός φορέας για την Ελλάδα είναι το Ι.Κ.Υ.
Η ελληνική αποστολή έφτασε στη Ρίγα την Κυριακή 3/2 και οικογένειες υποδέχτηκαν τους φιλοξενούμενους μαθητές σε μια ζεστή εκδήλωση στο συνεργαζόμενο σχολείο. Από το επόμενο πρωί, Δευτέρα 4/2, οι φιλοξενούμενοι μαθητές έγιναν δεκτοί στο σχολείο σε μια θερμή τελετή με χορούς, τραγούδια της Λετονίας ερχόμενοι σε επαφή με τα τοπικά ήθη, έθιμα και τις συνήθειες της χώρας ενώ οι ίδιοι παρουσίασαν την χώρα τους, την πόλη και το σχολείο τους. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάστηκαν οι δράσεις της κάθε ομάδας που είχαν προετοιμαστεί για την συγκεκριμένη συνάντηση. Στη συνέχεια, ξεναγήθηκαν στο σχολείο προκειμένου να κατανοήσουν τον τρόπο λειτουργίας του λετονικού σχολείου, ενώ οι καθηγητές-μέλη της παιδαγωγικής ομάδας ενημερώθηκαν στο υπουργείο Παιδείας από εκπρόσωπό του για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.
Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες διαφορετικών εθνικοτήτων συνεργάστηκαν για την παραγωγή βίντεο με θέμα το πόσιμο νερό με συντονιστές μαθητές της χώρας υποδοχής της Λετονίας βιώνοντας την εμπειρία της συνεργασίας με συμμαθητές τους με κουλτούρα διαφορετική· επίσης, ξεναγήθηκαν στην πόλη της Ρίγας, γνώρισαν την τοπική κουλτούρα, τα ήθη τα έθιμα, την παλαιότερη και την πρόσφατη ιστορία της περιοχής, γεύτηκαν την τοπική γαστρονομία και διασκέδασαν δοκιμάζοντας πατινάζ στον πάγο και σκι. Απόλαυσαν το χιόνι και το παγωμένο τοπίο ερχόμενοι σε επαφή με χιονισμένα τοπία και παγωμένες λίμνες και ποτάμια. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικός φορέας για την Ελλάδα είναι το Ι.Κ.Υ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.