Ριζικές αλλαγές στη διαδικασία χορήγησης αδειών οδήγησης, με νέο όριο ηλικίας στα 17 και μέτρα για να σταματήσουν τα γνωστά «φακελάκια» στους εξεταστές οδηγών, προβλέπει το νομοσχέδιο που υπέβαλε με μεγάλη καθυστέρηση το υπουργείο Υποδομών στη Γενική Γραμματεία της
κυβέρνησης. Η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Υποδομών προβλέπει, μεταξύ άλλων, την αναδρομική εξόφληση των περίπου 1.000 εξεταστών οδήγησης σε όλη τη χώρα, οι οποίοι απέχουν από τα καθήκοντά τους εδώ και μήνες. Οι εξεταστές αρνούνται να εργαστούν διότι από τον περασμένο Μάιο, δεν τους καταβάλλεται η μηνιαία αποζημίωση ύψους περίπου 175 ευρώ.
Η αποχή των εξεταστών έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα σε χιλιάδες πολίτες που είτε πρόκειται να δώσουν εξετάσεις για να αποκτήσουν δίπλωμα για πρώτη φορά, είτε έχουν συμπληρώσει τα 74 έτη και πρέπει να υποβληθούν ξανά σε εξέταση προκειμένου να αποδείξουν πως διαθέτουν τις απαραίτητες ικανότητες οδήγησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο νόμου προβλέπει τη μείωση του ορίου ηλικίας στα 17 από τα 18 έτη για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης. Όσοι είναι κάτω των 18 ετών ωστόσο, θα μπορούν να οδηγούν μόνο με την παρουσία ενήλικου στο αυτοκίνητο.
Εξέταση με κάμερες
Το νομοσχέδιο αλλάζει ολοκληρωτικά την εξεταστική διαδικασία για τη χορήγηση άδειας οδήγησης. Στα οχήματα εξέτασης θα τοποθετηθούν κάμερες με μικρόφωνα για να καταγράφεται η διαδικασία από το κέντρο ελέγχου του υπουργείου Υποδομών.
Στα οχήματα θα βρίσκονται μόνο οι εξεταζόμενοι και όχι 2 εξεταστές και ο εκπαιδευτής του υποψήφιου οδηγού, όπως συμβαίνει τώρα. Τη διαδικασία θα παρακολουθεί ένας εξεταστής.
Αναμένεται να συσταθεί ειδικό σώμα εξεταστών, στο οποίο θα ενταχθεί το σύνολο των εργαζόμενων που έχουν εκπαιδευτεί για τη διαδικασία αυτή. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργαζόμενοι που θα ενταχθούν στο σώμα θα ασκούν μόνο τα καθήκοντα του εξεταστή για χρονικό διάστημα έως τεσσάρων μηνών.
Μετά την παρέλευση των τεσσάρων μηνών, οι εξεταστές θα επιστρέφουν στην εργασία τους στο υπουργείο Υποδομών και στις Περιφέρειες, έως ότου έρθει ξανά η σειρά τους να στελεχώσουν το σώμα εξεταστών.
Η καθυστέρηση του υπουργείου Υποδομών να επιλύσει το πρόβλημα, έχει επηρεάσει και την ασφαλιστική αγορά. Και αυτό, διότι οι οδηγοί άνω των 74 ετών, τα διπλώματα των οποίων έχουν λήξει δεν μπορούν να αλλάξουν ασφαλιστική εταιρεία σε περίπτωση που βρουν φθηνότερα συμβόλαια.
Έρχονται τα υδροπλάνα
Το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει κρίσιμες διατάξεις και για τη λειτουργία υδατοδρομίων, δίχως τις οποίες είναι αδύνατο να ξεκινήσουν πτήσεις υδροπλάνων το καλοκαίρι.
Οι διατάξεις θα αφορούν στον ορισμό των μελών που θα στελεχώσουν την Επιτροπή Υδατοδρομίων, η οποία θα αναλάβει τον κρίσιμο ρόλο του ελέγχου των υδατοδρομίων που πρόκειται να αδειοδοτηθούν. Οι άδειες θα χορηγούνται με κοινή απόφαση των υπουργών Υποδομών και Νησιωτικής Πολιτικής, έπειτα από εισήγηση της Επιτροπής.
Εκτός από τη στελέχωση της Επιτροπής Υδατοδρομίων, το σχέδιο νόμου θα έχει διατάξεις για την εκπαίδευση από την ΥΠΑ του προσωπικού το οποίο θα εργαστεί στα υδατοδρόμια, ενώ θα ορίζει και τα κριτήρια για τον ανεφοδιασμό των υδατοδρομίων με καύσιμα.
Οι προβλέψεις αυτές θεωρούνται μείζονος σημασίας για την προσέλκυση επενδυτών, από στελέχη της αγοράς με γνώση του κλάδου των υδροπλάνων.
κυβέρνησης. Η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Υποδομών προβλέπει, μεταξύ άλλων, την αναδρομική εξόφληση των περίπου 1.000 εξεταστών οδήγησης σε όλη τη χώρα, οι οποίοι απέχουν από τα καθήκοντά τους εδώ και μήνες. Οι εξεταστές αρνούνται να εργαστούν διότι από τον περασμένο Μάιο, δεν τους καταβάλλεται η μηνιαία αποζημίωση ύψους περίπου 175 ευρώ.
Η αποχή των εξεταστών έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα σε χιλιάδες πολίτες που είτε πρόκειται να δώσουν εξετάσεις για να αποκτήσουν δίπλωμα για πρώτη φορά, είτε έχουν συμπληρώσει τα 74 έτη και πρέπει να υποβληθούν ξανά σε εξέταση προκειμένου να αποδείξουν πως διαθέτουν τις απαραίτητες ικανότητες οδήγησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο νόμου προβλέπει τη μείωση του ορίου ηλικίας στα 17 από τα 18 έτη για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης. Όσοι είναι κάτω των 18 ετών ωστόσο, θα μπορούν να οδηγούν μόνο με την παρουσία ενήλικου στο αυτοκίνητο.
Εξέταση με κάμερες
Το νομοσχέδιο αλλάζει ολοκληρωτικά την εξεταστική διαδικασία για τη χορήγηση άδειας οδήγησης. Στα οχήματα εξέτασης θα τοποθετηθούν κάμερες με μικρόφωνα για να καταγράφεται η διαδικασία από το κέντρο ελέγχου του υπουργείου Υποδομών.
Στα οχήματα θα βρίσκονται μόνο οι εξεταζόμενοι και όχι 2 εξεταστές και ο εκπαιδευτής του υποψήφιου οδηγού, όπως συμβαίνει τώρα. Τη διαδικασία θα παρακολουθεί ένας εξεταστής.
Αναμένεται να συσταθεί ειδικό σώμα εξεταστών, στο οποίο θα ενταχθεί το σύνολο των εργαζόμενων που έχουν εκπαιδευτεί για τη διαδικασία αυτή. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργαζόμενοι που θα ενταχθούν στο σώμα θα ασκούν μόνο τα καθήκοντα του εξεταστή για χρονικό διάστημα έως τεσσάρων μηνών.
Μετά την παρέλευση των τεσσάρων μηνών, οι εξεταστές θα επιστρέφουν στην εργασία τους στο υπουργείο Υποδομών και στις Περιφέρειες, έως ότου έρθει ξανά η σειρά τους να στελεχώσουν το σώμα εξεταστών.
Η καθυστέρηση του υπουργείου Υποδομών να επιλύσει το πρόβλημα, έχει επηρεάσει και την ασφαλιστική αγορά. Και αυτό, διότι οι οδηγοί άνω των 74 ετών, τα διπλώματα των οποίων έχουν λήξει δεν μπορούν να αλλάξουν ασφαλιστική εταιρεία σε περίπτωση που βρουν φθηνότερα συμβόλαια.
Έρχονται τα υδροπλάνα
Το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει κρίσιμες διατάξεις και για τη λειτουργία υδατοδρομίων, δίχως τις οποίες είναι αδύνατο να ξεκινήσουν πτήσεις υδροπλάνων το καλοκαίρι.
Οι διατάξεις θα αφορούν στον ορισμό των μελών που θα στελεχώσουν την Επιτροπή Υδατοδρομίων, η οποία θα αναλάβει τον κρίσιμο ρόλο του ελέγχου των υδατοδρομίων που πρόκειται να αδειοδοτηθούν. Οι άδειες θα χορηγούνται με κοινή απόφαση των υπουργών Υποδομών και Νησιωτικής Πολιτικής, έπειτα από εισήγηση της Επιτροπής.
Εκτός από τη στελέχωση της Επιτροπής Υδατοδρομίων, το σχέδιο νόμου θα έχει διατάξεις για την εκπαίδευση από την ΥΠΑ του προσωπικού το οποίο θα εργαστεί στα υδατοδρόμια, ενώ θα ορίζει και τα κριτήρια για τον ανεφοδιασμό των υδατοδρομίων με καύσιμα.
Οι προβλέψεις αυτές θεωρούνται μείζονος σημασίας για την προσέλκυση επενδυτών, από στελέχη της αγοράς με γνώση του κλάδου των υδροπλάνων.
Πόσο θα κοστίζει η άδεια οδήγησης με το νέο σύστημα ? Λιγότερο ? η πολυυυ περισσότερο ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αποχή των εξεταστων έχει οδηγήσει τους ιδιοκτήτες σχολών οδηγών σε απογνωση. Καποιες σχολες εχουν κλεισει.Πρεπει να δοθεί μια λυση απο το υπουργείο. Δεν ειναι δυνατόν ο ενας να χανει 175 ευρω και ο άλλος ολη την δουλεια του. Πρεπει να γινει κατι ΆΜΕΣΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΝΤΕ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΟΠΟΙΟΙ ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΑΔΕΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΝΑ ΞΕΡΟΥΝ ΝΑ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ. ΟΧΙ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΑ ΣΕ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΣΕ ΑΝΕΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΟΙΧΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ. ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΓΡΗΓΟΡΗ ΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΕ ΑΚΡΙΒΩΣ 50ΧΑ ΩΡΑ. ΤΟΤΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΑΔΕΙΑ. ΤΟ 70% ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΥΤΕΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφή