Η ποικιλία του Ξινόμαυρου Νάουσας επιστρέφει δυναμικά τόσο σε ποσοστό καλλιεργειών όσο και σε επίπεδο εξαγωγών έχοντας τα εχέγγυα για διεθνή καριέρα. «Το ελληνικό κρασί στο εξωτερικό δεν αντιμετωπίζεται ως κάτι εξωτικό πλέον. Είναι ένα προϊόν γνώριμο, που το επιλέγουν και βρίσκεται σε
καταλόγους εστιατορίων και σε κάβες σε όλον τον κόσμο». Με αυτή τη φράση ο Στέλλιος Μπουτάρης, διευθύνων σύμβουλος της «Κτήμα Κυρ-Γιάννη» και αντιπρόεδρος των Οινοπαραγωγών της Νάουσας, έδωσε σήμερα από τη Θεσσαλονίκη το στίγμα της αναγέννησης του ελληνικού οίνου και δη του Ξινόμαυρου Νάουσας. Μια ποικιλία που εγκαταλείφθηκε στο παρελθόν για άλλες καλλιέργειες, όπως αυτή του ροδάκινου, τώρα επιστρέφει δυναμικά τόσο σε ποσοστό καλλιεργειών, όσο και σε σε εξαγωγικό επίπεδο.
«Στόχος μας δεν είναι να γίνουμε Χιλή, να πουλάμε τόνους κρασιού στην παγκόσμια αγορά. Θέλουμε να διοχετεύουμε το κρασί μας σε Ευρώπη και Αμερική σε ακριβές τιμές, γιατί επιθυμία μας είναι να εξάγουμε ποιοτικό κρασί», σημείωσε ο κ. Μπουτάρης μιλώντας για το Ξινόμαυρο Νάουσας.
Οι αρχές Δεκεμβρίου άλλωστε είναι ημέρες γιορτής για τη φημισμένη ποικιλία που καλλιεργείται στους αμπελώνες της Νάουσας, καθώς διοργανώνεται το τριήμερο «Νάουσα-Πόλη του Οίνου» από το Σύνδεσμο Αμπελουργών -Οινοποιών Νάουσας, έχοντας ως στόχο να κάνει ευρύτερα γνωστό σε οινόφιλους και μη το ιδιαίτερο Ξινόμαυρο.
Ξινόμαυρο... Success Story
Όπως επισήμανε ο Στέλλιος Μπουτάρης, εδώ και αρκετά χρόνια το Ξινόμαυρο ήταν ένας οίνος σε απαξίωση με πολλούς καλλιεργητές να κάνουν χρήση παθητικών μέτρων της ΕΕ και να προχωρούν σε εκρίζωση των αμπελιών τους με συνέπεια να χαθούν αρκετά στρέμματα αμπελώνα.
Σήμερα ο αμπελώνας της Νάουσας στους πρόποδες του Βερμίου εκτείνεται σε 5.000 στρέμματα, με τα 4.000 να ανήκουν στην ποικιλία του Ξινόμαυρου και τα υπόλοιπα 1.000 να είναι Merlot και Syrah.
Αυτή η συρρίκνωση του ναουσαϊκού αμπελώνα είχε ως αποτέλεσμα όλα αυτά τα χρόνια οι ποικιλίες από νησιά, όπως το Ασύρτικο Σαντορίνης, να κατακτήσουν κατά κάποιο τρόπο τη διεθνή αγορά.
Ωστόσο, από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, αλλά ιδιαίτερα την τελευταία τετραετία που ο Σύνδεσμος των Οινοποιών έχει γίνει ιδιαίτερα ενεργός, το ξινόμαυρο έχει μπει δυναμικά στις διεθνείς αγορές.
Στον Σύνδεσμο συμμετέχουν 20 παραγωγοί, μεγάλες δυνάμεις του χώρου με παραγωγή 1 εκ. φιάλες, αλλά και μικρότεροι με παραγωγή έως 10.000 φιάλες. Μεταξύ αυτών το «Κτήμα Κυρ-Γιάννη», η TSANTALI, το VAENI και η BOUTARIS, με 16 ακόμα μικρότερους παραγωγούς να ακολουθούν.
Σύμφωνα με τον κ. Μπουτάρη, στόχος είναι η φιάλη να φεύγει στην τιμή των 6 ευρώ από το οινοποιείο και να πωλείται στην Ευρώπη σε μια τιμή που κυμαίνεται από 16 έως 18 ευρώ και στις ΗΠΑ άνω των 25 ευρώ.
«Υπάρχει μια τάση προς τις εξαγωγές, τα μεγάλα οινοποιεία εξάγουν το 80% της παραγωγής τους, ωστόσο θα είμαστε σε θέση στο κοντινό μέλλον να έχουμε περισσότερα στοιχεία», υποστήριξε ο κ. Μπουτάρης.
Όπως επισήμανε, το Ξινόμαυρο έχει όλα τα εχέγγυα για «διεθνή καριέρα», καθώς η περιοχή της Νάουσας έχει χαρακτηριστικά Βουργουνδίας, ενώ ο οίνος αυτός καθαυτός έχει την απαραίτητη οξύτητα και τη δυνατότητα παλαίωσης.
Η πόλη του οίνου
Το φετινό τριήμερο γιορτής για το ξινόμαυρο Νάουσας (7-9/12) περιλαμβάνει πλούσιο πρόγραμμα εκδηλώσεων με γευστικές δοκιμές, ανοιχτά οινοποιεία για γευσιγνωσία κρασιού, ενώ τα εστιατόρια και τα καφέ μπαρ της πόλης τις τρεις αυτές μέρες θα προσαρμόσουν το μενού τους ώστε τα γεύματα τους να μπορούν να συνοδευθούν ιδανικά με το ξινόμαυρο.
«Στόχος μας είναι να επιτύχουμε στον τομέα του οινοτουρισμού με τη συγκεκριμένη εκδήλωση», ανέφερε χαρακτηρστικά ο υπεύθυνος επικοινωνίας του Συνδέσμου Οινοποιών Νάουσας Καλλίστρατος Γρηγοριάδης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2017 η περιοχή δέχθηκε όλο το χρόνο 25.000 με 30.000 επισκέπτες, με τη Νάουσα να εγκαθιδρύεται στο χάρτη της Ελλάδας ως ένας εκ των κυριότερων χειμερινών αλλά και οινικών προορισμών.
καταλόγους εστιατορίων και σε κάβες σε όλον τον κόσμο». Με αυτή τη φράση ο Στέλλιος Μπουτάρης, διευθύνων σύμβουλος της «Κτήμα Κυρ-Γιάννη» και αντιπρόεδρος των Οινοπαραγωγών της Νάουσας, έδωσε σήμερα από τη Θεσσαλονίκη το στίγμα της αναγέννησης του ελληνικού οίνου και δη του Ξινόμαυρου Νάουσας. Μια ποικιλία που εγκαταλείφθηκε στο παρελθόν για άλλες καλλιέργειες, όπως αυτή του ροδάκινου, τώρα επιστρέφει δυναμικά τόσο σε ποσοστό καλλιεργειών, όσο και σε σε εξαγωγικό επίπεδο.
«Στόχος μας δεν είναι να γίνουμε Χιλή, να πουλάμε τόνους κρασιού στην παγκόσμια αγορά. Θέλουμε να διοχετεύουμε το κρασί μας σε Ευρώπη και Αμερική σε ακριβές τιμές, γιατί επιθυμία μας είναι να εξάγουμε ποιοτικό κρασί», σημείωσε ο κ. Μπουτάρης μιλώντας για το Ξινόμαυρο Νάουσας.
Οι αρχές Δεκεμβρίου άλλωστε είναι ημέρες γιορτής για τη φημισμένη ποικιλία που καλλιεργείται στους αμπελώνες της Νάουσας, καθώς διοργανώνεται το τριήμερο «Νάουσα-Πόλη του Οίνου» από το Σύνδεσμο Αμπελουργών -Οινοποιών Νάουσας, έχοντας ως στόχο να κάνει ευρύτερα γνωστό σε οινόφιλους και μη το ιδιαίτερο Ξινόμαυρο.
Ξινόμαυρο... Success Story
Όπως επισήμανε ο Στέλλιος Μπουτάρης, εδώ και αρκετά χρόνια το Ξινόμαυρο ήταν ένας οίνος σε απαξίωση με πολλούς καλλιεργητές να κάνουν χρήση παθητικών μέτρων της ΕΕ και να προχωρούν σε εκρίζωση των αμπελιών τους με συνέπεια να χαθούν αρκετά στρέμματα αμπελώνα.
Σήμερα ο αμπελώνας της Νάουσας στους πρόποδες του Βερμίου εκτείνεται σε 5.000 στρέμματα, με τα 4.000 να ανήκουν στην ποικιλία του Ξινόμαυρου και τα υπόλοιπα 1.000 να είναι Merlot και Syrah.
Αυτή η συρρίκνωση του ναουσαϊκού αμπελώνα είχε ως αποτέλεσμα όλα αυτά τα χρόνια οι ποικιλίες από νησιά, όπως το Ασύρτικο Σαντορίνης, να κατακτήσουν κατά κάποιο τρόπο τη διεθνή αγορά.
Ωστόσο, από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, αλλά ιδιαίτερα την τελευταία τετραετία που ο Σύνδεσμος των Οινοποιών έχει γίνει ιδιαίτερα ενεργός, το ξινόμαυρο έχει μπει δυναμικά στις διεθνείς αγορές.
Στον Σύνδεσμο συμμετέχουν 20 παραγωγοί, μεγάλες δυνάμεις του χώρου με παραγωγή 1 εκ. φιάλες, αλλά και μικρότεροι με παραγωγή έως 10.000 φιάλες. Μεταξύ αυτών το «Κτήμα Κυρ-Γιάννη», η TSANTALI, το VAENI και η BOUTARIS, με 16 ακόμα μικρότερους παραγωγούς να ακολουθούν.
Σύμφωνα με τον κ. Μπουτάρη, στόχος είναι η φιάλη να φεύγει στην τιμή των 6 ευρώ από το οινοποιείο και να πωλείται στην Ευρώπη σε μια τιμή που κυμαίνεται από 16 έως 18 ευρώ και στις ΗΠΑ άνω των 25 ευρώ.
«Υπάρχει μια τάση προς τις εξαγωγές, τα μεγάλα οινοποιεία εξάγουν το 80% της παραγωγής τους, ωστόσο θα είμαστε σε θέση στο κοντινό μέλλον να έχουμε περισσότερα στοιχεία», υποστήριξε ο κ. Μπουτάρης.
Όπως επισήμανε, το Ξινόμαυρο έχει όλα τα εχέγγυα για «διεθνή καριέρα», καθώς η περιοχή της Νάουσας έχει χαρακτηριστικά Βουργουνδίας, ενώ ο οίνος αυτός καθαυτός έχει την απαραίτητη οξύτητα και τη δυνατότητα παλαίωσης.
Η πόλη του οίνου
Το φετινό τριήμερο γιορτής για το ξινόμαυρο Νάουσας (7-9/12) περιλαμβάνει πλούσιο πρόγραμμα εκδηλώσεων με γευστικές δοκιμές, ανοιχτά οινοποιεία για γευσιγνωσία κρασιού, ενώ τα εστιατόρια και τα καφέ μπαρ της πόλης τις τρεις αυτές μέρες θα προσαρμόσουν το μενού τους ώστε τα γεύματα τους να μπορούν να συνοδευθούν ιδανικά με το ξινόμαυρο.
«Στόχος μας είναι να επιτύχουμε στον τομέα του οινοτουρισμού με τη συγκεκριμένη εκδήλωση», ανέφερε χαρακτηρστικά ο υπεύθυνος επικοινωνίας του Συνδέσμου Οινοποιών Νάουσας Καλλίστρατος Γρηγοριάδης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2017 η περιοχή δέχθηκε όλο το χρόνο 25.000 με 30.000 επισκέπτες, με τη Νάουσα να εγκαθιδρύεται στο χάρτη της Ελλάδας ως ένας εκ των κυριότερων χειμερινών αλλά και οινικών προορισμών.
Τέλος, στο πλαίσιο το τριημέρου θα προβληθεί και το ντοκιμαντέρ «So far, so close», του δημοσιογράφου Βαλάντη Λιόλιου, που αναδεικνύει τα κοινά χαρακτηριστικά της Νάουσας με την πόλη Krems στην Αυστρία, όσον αφορά την οινοπαραγωγή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.