Της Μάριαν Σπίγγου*
Κάτι πολύ ενδιαφέρον συμβαίνει στη Νάουσα του Βορρά τα τελευταία χρόνια. Ένας φρέσκος αέρας ανανέωσης κι ένα εορταστικό κλίμα που κορυφώνεται αρχές φθινοπώρου, στην περίοδο του τρύγου, αλλά και το χειμώνα, το Δεκέμβριο, με ένα τριήμερο αφιερωμένο στο διάσημο κρασί της Νάουσας, το ξινόμαυρο. Η ιστορία του ξινόμαυρου μετράει εκατοντάδες χρόνια παράδοσης και καλλιέργειας στην περιοχή της Νάουσας. Η Νάουσα μαζί με την ευρύτερη περιοχή και τα αμπελοτόπια της είναι περήφανη για το κρασί της. Οι οινοποιοί της, πολλοί από τους οποίους μετράνε αρκετές γενιές στην αμπελουργία και την οινοπαραγωγή, είναι αφοσιωμένοι μέχρι το κόκαλο στο να τοποθετήσουν το κρασί τους στα καλύτερα του κόσμου και να το κάνουν γνωστό στις ξένες αγορές.
Επενδύσεις σε έρευνα και εξοπλισμό, κινητοποίηση δημοσιογράφων και ειδικών, οργάνωση αποστολών στη Νάουσα και τα αμπελοτόπια, έντονη αρθρογραφία, συμμετοχή σε σεμινάρια, συνέδρια και εκθέσεις, οι οινοποιοί της Νάουσας, που από το 2014 έχουν συστήσει το δικό τους όργανο, το Σύνδεσμο Οινοποιών και Αμπελουργών Νάουσας, δείχνουν να έχουν ξεκάθαρο στόχο και στρατηγική.
Πάνω- κάτω αυτά τα γνώριζα ήδη, πριν επισκεφτώ την πόλη στο εορταστικό της τριήμερο με τίτλο «Νάουσα, Πόλη του Οίνου», 7-9 Δεκεμβρίου, στον Πολυχώρο Έρια και περιλάμβανε εκτός από την οινική έκθεση, ξεναγήσεις, δραστηριότητες, επισκέψεις στα οινοποιεία και τα αξιοθέατα της περιοχής.
Αυτό που δεν μπορεί να αντιληφθεί κανείς αν δεν το βιώσει, είναι ο παλμός και η κινητοποίηση που δημιουργείται γύρω από το κρασί και την κουλτούρα της Νάουσας, που μαζί με το κλίμα γιορτής και φιλοξενίας απογείωσαν την εμπειρία των επισκεπτών, επιτυγχάνοντας αύξηση περίπου 40% από την προηγούμενη χρονιά.
Την τιμητική του φέτος είχε ο οινοτουρισμός και η γαστρονομία, καθώς και οι προοπτικές ανάπτυξης της πόλης και του νομού μέσω των ειδικών μορφών τουρισμού, που παρουσιάστηκαν μέσω ημερίδας παράλληλης με το υπόλοιπο πρόγραμμα.
Αν θα έπρεπε να συμπυκνώσω σε μία έννοια το συμπέρασμα από την επιτυχημένη διοργάνωση της «Νάουσας, Πόλης του Οίνου», θα διάλεγα την εξής: Ομαδικό πνεύμα. Από την οργανωτική ομάδα που αποτελείται από ανθρώπους των οινοποιείων, μέχρι τους τοπικούς φορείς που συμμετείχαν στις ομιλίες, τους οινοποιούς, και τους τοπικούς επαγγελματίες, όλοι δούλεψαν με ένα σαφή προσανατολισμό, που ήταν η ανάπτυξη της πόλης και της περιοχής τους.
Τροφή για σκέψη τα ανωτέρω, για τις υπόλοιπες πόλεις και περιοχές της Ελλάδας, με πλούσιο πολιτιστικό, οινικό και γαστρονομικό πλούτο και ενδεχομένως με ακόμα περισσότερα πλεονεκτήματα όπως η γεωγραφική θέση και η τουριστική αναγνωρισιμότητα.
Η εμπειρία της Νάουσας, μου έφερε πίσω μία σκέψη που είχα κάνει επισκεπτόμενη πριν καιρό τις ιστορικές εγκαταστάσεις της Achaia Claus: Πώς ένας τόσο μοναδικός στην Ελλάδα χώρος θα μπορούσε να προβάλλει και να αναδεικνύει το οινικό και γαστρονομικό πλούτο της Αχαϊας αλλά και ολόκληρης της Πελοποννήσου μέσα από εκθέσεις, φεστιβάλ και εκδηλώσεις απευθυνόμενες σε έλληνες αλλά κυριότερα, σε ξένους επισκέπτες.
Ένας κινητήριος μοχλός για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και τη διάδοση της πελοποννησιακής κουλτούρας και του υλικού της πολιτισμού.
* Η Μάριαν Σπίγγου είναι Σύμβουλος επικοινωνίας & marketing|Grapefool.
Κάτι πολύ ενδιαφέρον συμβαίνει στη Νάουσα του Βορρά τα τελευταία χρόνια. Ένας φρέσκος αέρας ανανέωσης κι ένα εορταστικό κλίμα που κορυφώνεται αρχές φθινοπώρου, στην περίοδο του τρύγου, αλλά και το χειμώνα, το Δεκέμβριο, με ένα τριήμερο αφιερωμένο στο διάσημο κρασί της Νάουσας, το ξινόμαυρο. Η ιστορία του ξινόμαυρου μετράει εκατοντάδες χρόνια παράδοσης και καλλιέργειας στην περιοχή της Νάουσας. Η Νάουσα μαζί με την ευρύτερη περιοχή και τα αμπελοτόπια της είναι περήφανη για το κρασί της. Οι οινοποιοί της, πολλοί από τους οποίους μετράνε αρκετές γενιές στην αμπελουργία και την οινοπαραγωγή, είναι αφοσιωμένοι μέχρι το κόκαλο στο να τοποθετήσουν το κρασί τους στα καλύτερα του κόσμου και να το κάνουν γνωστό στις ξένες αγορές.
Επενδύσεις σε έρευνα και εξοπλισμό, κινητοποίηση δημοσιογράφων και ειδικών, οργάνωση αποστολών στη Νάουσα και τα αμπελοτόπια, έντονη αρθρογραφία, συμμετοχή σε σεμινάρια, συνέδρια και εκθέσεις, οι οινοποιοί της Νάουσας, που από το 2014 έχουν συστήσει το δικό τους όργανο, το Σύνδεσμο Οινοποιών και Αμπελουργών Νάουσας, δείχνουν να έχουν ξεκάθαρο στόχο και στρατηγική.
Πάνω- κάτω αυτά τα γνώριζα ήδη, πριν επισκεφτώ την πόλη στο εορταστικό της τριήμερο με τίτλο «Νάουσα, Πόλη του Οίνου», 7-9 Δεκεμβρίου, στον Πολυχώρο Έρια και περιλάμβανε εκτός από την οινική έκθεση, ξεναγήσεις, δραστηριότητες, επισκέψεις στα οινοποιεία και τα αξιοθέατα της περιοχής.
Αυτό που δεν μπορεί να αντιληφθεί κανείς αν δεν το βιώσει, είναι ο παλμός και η κινητοποίηση που δημιουργείται γύρω από το κρασί και την κουλτούρα της Νάουσας, που μαζί με το κλίμα γιορτής και φιλοξενίας απογείωσαν την εμπειρία των επισκεπτών, επιτυγχάνοντας αύξηση περίπου 40% από την προηγούμενη χρονιά.
Την τιμητική του φέτος είχε ο οινοτουρισμός και η γαστρονομία, καθώς και οι προοπτικές ανάπτυξης της πόλης και του νομού μέσω των ειδικών μορφών τουρισμού, που παρουσιάστηκαν μέσω ημερίδας παράλληλης με το υπόλοιπο πρόγραμμα.
Αν θα έπρεπε να συμπυκνώσω σε μία έννοια το συμπέρασμα από την επιτυχημένη διοργάνωση της «Νάουσας, Πόλης του Οίνου», θα διάλεγα την εξής: Ομαδικό πνεύμα. Από την οργανωτική ομάδα που αποτελείται από ανθρώπους των οινοποιείων, μέχρι τους τοπικούς φορείς που συμμετείχαν στις ομιλίες, τους οινοποιούς, και τους τοπικούς επαγγελματίες, όλοι δούλεψαν με ένα σαφή προσανατολισμό, που ήταν η ανάπτυξη της πόλης και της περιοχής τους.
Τροφή για σκέψη τα ανωτέρω, για τις υπόλοιπες πόλεις και περιοχές της Ελλάδας, με πλούσιο πολιτιστικό, οινικό και γαστρονομικό πλούτο και ενδεχομένως με ακόμα περισσότερα πλεονεκτήματα όπως η γεωγραφική θέση και η τουριστική αναγνωρισιμότητα.
Η εμπειρία της Νάουσας, μου έφερε πίσω μία σκέψη που είχα κάνει επισκεπτόμενη πριν καιρό τις ιστορικές εγκαταστάσεις της Achaia Claus: Πώς ένας τόσο μοναδικός στην Ελλάδα χώρος θα μπορούσε να προβάλλει και να αναδεικνύει το οινικό και γαστρονομικό πλούτο της Αχαϊας αλλά και ολόκληρης της Πελοποννήσου μέσα από εκθέσεις, φεστιβάλ και εκδηλώσεις απευθυνόμενες σε έλληνες αλλά κυριότερα, σε ξένους επισκέπτες.
Ένας κινητήριος μοχλός για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και τη διάδοση της πελοποννησιακής κουλτούρας και του υλικού της πολιτισμού.
* Η Μάριαν Σπίγγου είναι Σύμβουλος επικοινωνίας & marketing|Grapefool.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.