Δείτε το πρόγραμμα
Στο πλαίσιο της διοργάνωσης από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας του Διεθνούς Συνεδρίου: ‘’Αυτοκρατορικά Παλίμψηστα: η βυζαντινή και οθωμανική αυτοκρατορία ως κληρονόμοι της κλασικής παράδοσης’’, που θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο του νέου κτηρίου
του Μουσείου των Αιγών, 14-16 Δεκεμβρίου 2018, με ιδιαίτερη χαρά προσκαλούμε όλους να παρακολουθήσουν τις εργασίες του συνεδρίου και τις καλλιτεχνικές εκδηλώσεις που το πλαισιώνουν.
Το παλίμψηστο, ως επιστημονικό και καλλιτεχνικό γεγονός, ως ευθύνη προστασίας και ανάδειξης των μνημείων και των παραδόσεων ενός τόπου, ως αντίληψη της ζωής μας που απλώνεται στο παρελθόν και το μέλλον, θα γεμίσει το ερχόμενο σαββατοκύριακο με λόγο, ήχους και τέχνη, που θα απολαύσουμε μαζί στις Αιγές.
Οι προγραμματισμένες εκδηλώσεις έχουν ως εξής:
Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2018, Φουαγιέ του νέου κτηρίου του Μουσείου των Αιγών, 19:00:
Εγκαίνια της έκθεσης: ‘’Παλίμψηστα’’ του Αστέρη Γκέκα
Στο πλαίσιο της διοργάνωσης από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας του Διεθνούς Συνεδρίου: ‘’Αυτοκρατορικά Παλίμψηστα: η βυζαντινή και οθωμανική αυτοκρατορία ως κληρονόμοι της κλασικής παράδοσης’’, που θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο του νέου κτηρίου
του Μουσείου των Αιγών, 14-16 Δεκεμβρίου 2018, με ιδιαίτερη χαρά προσκαλούμε όλους να παρακολουθήσουν τις εργασίες του συνεδρίου και τις καλλιτεχνικές εκδηλώσεις που το πλαισιώνουν.
Το παλίμψηστο, ως επιστημονικό και καλλιτεχνικό γεγονός, ως ευθύνη προστασίας και ανάδειξης των μνημείων και των παραδόσεων ενός τόπου, ως αντίληψη της ζωής μας που απλώνεται στο παρελθόν και το μέλλον, θα γεμίσει το ερχόμενο σαββατοκύριακο με λόγο, ήχους και τέχνη, που θα απολαύσουμε μαζί στις Αιγές.
Οι προγραμματισμένες εκδηλώσεις έχουν ως εξής:
Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2018, Φουαγιέ του νέου κτηρίου του Μουσείου των Αιγών, 19:00:
Εγκαίνια της έκθεσης: ‘’Παλίμψηστα’’ του Αστέρη Γκέκα
Ο Αστέρης Γκέκας γεννήθηκε το 1954 στο Λιτόχωρο Ολύμπου. Προσέγγισε την τέχνη με βάση το έμφυτο ταλέντο του, πραγματοποιώντας ελεύθερες σπουδές στη χαρακτική. Σταθμός στην εικαστική του παιδεία ήταν η μαθητεία του κοντά στον γλύπτη Ν. Μιχελιδάκη. Θήτευσε στην χαρακτική όρθιου ξύλου, ώσπου επεξεργάστηκε τις μήτρες των ξυλογραφιών του δημιουργώντας ένα δικό του μορφοπλαστικό λόγο και πολύ ιδιαίτερη εικονογραφία. Έχει πραγματοποιήσει πολλές ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Λάρισα, Λευκωσία, Βρυξέλες , Ντύσσελντορφ, Εσσεν κ.ά.) και έχει συμμετάσχει σε πάμπολλες ομαδικές εκθέσεις.Πραγματοποίησε δεκάδες εκθέσεις στην Ελλάδα, σε γκαλερί και μουσεία, μα προπαντός στο εξωτερικό. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές σε όλον τον κόσμο.
Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2018, νέο κτήριο Μουσείου των Αιγών, 20:00
Θεατρική παράσταση ‘’Ο Ξεπεσμένος Δερβίσης υπό την βασιλικήν δρυν’’, σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη
Ο κόσμος της Τέχνης μας έχει δείξει πως δεν υπάρχει ασυμβίβαστο ανάμεσα στις ιδιότητες «αμαρτωλός» και «ασκητής». Ένας χορευτής και ένας αφηγητής έχοντας ως αφετηρία αυτήν τη σκέψη διαβάζουν σαν να είναι ένα κείμενο, τα τρία ερωτικά διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη: «Υπό την βασιλικήν δρυν», «Τα ρόδινα ακρογιάλια», «Η Φαρμακολύτρια».
Θεατρική παράσταση ‘’Ο Ξεπεσμένος Δερβίσης υπό την βασιλικήν δρυν’’, σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη
Ο κόσμος της Τέχνης μας έχει δείξει πως δεν υπάρχει ασυμβίβαστο ανάμεσα στις ιδιότητες «αμαρτωλός» και «ασκητής». Ένας χορευτής και ένας αφηγητής έχοντας ως αφετηρία αυτήν τη σκέψη διαβάζουν σαν να είναι ένα κείμενο, τα τρία ερωτικά διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη: «Υπό την βασιλικήν δρυν», «Τα ρόδινα ακρογιάλια», «Η Φαρμακολύτρια».
Και κάτω από το φως της σκηνής, σαν κάτω από το φως της σελήνης, των άστρων και των κεριών, εκεί που με το ίδιο πάθος αμαρτάνει κανείς με το ίδιο πάθος ακριβώς μετανοεί, εκεί που όλα λέγονται και όλα συγχωρούνται, εκεί που σμίγουν παλιές και νέες λατρείες και συνυπάρχουν ο Διόνυσος, ο Άδωνις και ο Χριστός, εκεί λειτουργεί το θαύμα. Εμφανίζεται ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης σαν Ξεπεσμένος Δερβίσης. Όχι στον λάκκο της φρεσκοσκαμμένης σήραγγας του Θησείου, αλλά στο αγαπημένο του λημέρι, κάτω από την «βασιλικήν δρυν», εκστατικός, ξέφρενος και πλάνης. Και τότε η έκστασή του γίνεται ασυγκράτητη και μας πηγαίνει κατευθείαν στην καρδιά της ερωτικής πράξης, του θείου έρωτα. Μα η ζωή δεν στέκεται εκεί, αφήνει τη βάρκα, το ρεύμα να τον παρασύρει από «τα ρόδινα ακρογιάλια» και βρίσκεται νύχτα στο εκκλησάκι της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολύτριας, «...εἶν᾽ ἐκείνη, ἥτις χαλνᾷ τὰ μάγια, ἤτοι λύει πᾶσαν γοητείαν καὶ μεθοδείαν πονηρὰν…» Φτάνει εκεί φαρμακωμένος, αποτυχημένος, βασανισμένος, καραβοτσακισμένος από τα πάθη του τα ερωτικά και τα άλλα για να ζητήσει συγχώρεση, απουσιάζει ο Θεός, απουσιάζουν τα πάντα, η Αγία δε θα τον ακούσει.
«Ἐσηκώθην καὶ ἔφυγα. ᾘσθανόμην ἀγρίαν χαράν, διότι ἡ Ἁγία δὲν εἶχεν εἰσακούσει τὴν δέησίν μου.» (σημείωμα του σκηνοθέτη).
Συντελεστές της παράστασης: Θοδωρής Γκόνης (σκηνοθεσία), Δημήτρης Σωτηρίου (χορογραφία), Ανδρέας Γεωργιάδης (σκηνικό/κοστούμι), Τάσος Παλαιορούτας (φωτισμοί), Κατερίνα Συμεωνίδου (βοηθός σκηνοθέτη), Γιώργος Μαστοράκης-Γιάννης Σταυρίδης (κατασκευή σκηνικού), Κώστας Γαρουφαλίδης (χειρισμός ήχου), Γιώργος Τριανταφυλλίδης (χειρισμός κονσόλας φωτισμού). Δημήτρης Σωτηρίου (χορευτής, Θοδωρής Γκόνης (αφηγητής). Η παράσταση είναι μία συμπαραγωγή της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ημαθίας, του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας και του Συλλόγου Φίλων και Γραμμάτων Δράμας.
«Ἐσηκώθην καὶ ἔφυγα. ᾘσθανόμην ἀγρίαν χαράν, διότι ἡ Ἁγία δὲν εἶχεν εἰσακούσει τὴν δέησίν μου.» (σημείωμα του σκηνοθέτη).
Συντελεστές της παράστασης: Θοδωρής Γκόνης (σκηνοθεσία), Δημήτρης Σωτηρίου (χορογραφία), Ανδρέας Γεωργιάδης (σκηνικό/κοστούμι), Τάσος Παλαιορούτας (φωτισμοί), Κατερίνα Συμεωνίδου (βοηθός σκηνοθέτη), Γιώργος Μαστοράκης-Γιάννης Σταυρίδης (κατασκευή σκηνικού), Κώστας Γαρουφαλίδης (χειρισμός ήχου), Γιώργος Τριανταφυλλίδης (χειρισμός κονσόλας φωτισμού). Δημήτρης Σωτηρίου (χορευτής, Θοδωρής Γκόνης (αφηγητής). Η παράσταση είναι μία συμπαραγωγή της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ημαθίας, του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας και του Συλλόγου Φίλων και Γραμμάτων Δράμας.
Σάββατο, 15 Δεκεμβρίου 2018, νέο κτήριο του Μουσείου των Αιγών. 20:00.
Παραδοσιακοί βεροιώτικοι χοροί από το Λύκειο των Ελληνίδων Βεροίας
Κυριακή, 16 Δεκεμβρίου 2018, νέο κτήριο του Μουσείου των Αιγών. 18:30.
Συναυλία λόγιας οθωμανικής μουσικής:
Μουσικές Παραδόσεις της Ανατολικής Μεσογείου
Μια βραδιά αφιερωμένη στη μουσική της Ανατολικής Μεσογείου. Λόγιες συνθέσεις από τη μουσική της Κωνσταντινούπολης του 19ου και του 20ου αιώνα συναντούν παραδοσιακούς σκοπούς και τραγούδια από τη Μικρά Ασία, την Καππαδοκία και την ευρύτερη μουσική παράδοση της Ελλάδας δημιουργώντας ένα περιβάλλον μνήμης και συναισθημάτων. Ιστορίες που χάνονται στο χρόνο γίνονται στίχοι και ξεδιπλώνονται πλάι στην αφήγηση και τον αυτοσχεδιασμό του βιολιού και του ουτιού.
Συμμετέχουν οι μουσικοί:
Εύα Μισοκέφαλου, τραγούδι & ούτι
Γιώργος Ψάλτης, τραγούδι & βιολί
Τάσος Πούλιος, τραγούδι & κανονάκι
Ταξιάρχης Γεωργούλης, ούτι
Γιάννης Καρακαλπακίδης, κοντραμπάσο
Φοίβος Αποστολίδης, κρουστά
Εκτάκτως θα προηγηθεί της συναυλίας ανακοίνωση του Δρ. Ιωάννη Μπέλλα, με θέμα: ‘‘Elements of the ancient Greek music during the Byzantine Period’’.
Ο Ιωάννης Ν. Μπέλλας είναι διδάκτωρ κλασικής Αρχαιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και εργάζεται ως συμβασιούχος αρχαιολόγος στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας. Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εντάσσονται θέματα που αφορούν κυρίως τα κατάλοιπα του καθημερινού βίου της κλασικής εποχής. Παράλληλα είναι και διπλωματούχος της Βυζαντινής Μουσικής, με την οποία ασχολείται και σε ερευνητικό επίπεδο. Διετέλεσε για 13 χρόνια Δομέστικος του δεξιού χορού του μητροπολιτικού ναού Αγίων Αποστόλων Βεροίας με χοράρχη τον π. Λεωνίδα Αφεντούλη, ενώ από το 2011 ψέλνει ως Λαμπαδάριος στον Ι. Ν. Κοιμήσεως της Θεοτόκου του Αγίου Βασιλείου Λαγκαδά. Επίσης αποτελεί μέλος της χορωδίας Θεσσαλονικείς Υμνωδοί, υπό την διεύθυνση του επίκουρου καθηγητή Μουσικολογίας της Ανωτάτης Εκκλησιαστικής σχολής Βελλά και πρωτοψάλτη του μητροπολιτικού ναού Θεσσαλονίκης Ιωάννη Λιάκου.
Παραδοσιακοί βεροιώτικοι χοροί από το Λύκειο των Ελληνίδων Βεροίας
Κυριακή, 16 Δεκεμβρίου 2018, νέο κτήριο του Μουσείου των Αιγών. 18:30.
Συναυλία λόγιας οθωμανικής μουσικής:
Μουσικές Παραδόσεις της Ανατολικής Μεσογείου
Μια βραδιά αφιερωμένη στη μουσική της Ανατολικής Μεσογείου. Λόγιες συνθέσεις από τη μουσική της Κωνσταντινούπολης του 19ου και του 20ου αιώνα συναντούν παραδοσιακούς σκοπούς και τραγούδια από τη Μικρά Ασία, την Καππαδοκία και την ευρύτερη μουσική παράδοση της Ελλάδας δημιουργώντας ένα περιβάλλον μνήμης και συναισθημάτων. Ιστορίες που χάνονται στο χρόνο γίνονται στίχοι και ξεδιπλώνονται πλάι στην αφήγηση και τον αυτοσχεδιασμό του βιολιού και του ουτιού.
Συμμετέχουν οι μουσικοί:
Εύα Μισοκέφαλου, τραγούδι & ούτι
Γιώργος Ψάλτης, τραγούδι & βιολί
Τάσος Πούλιος, τραγούδι & κανονάκι
Ταξιάρχης Γεωργούλης, ούτι
Γιάννης Καρακαλπακίδης, κοντραμπάσο
Φοίβος Αποστολίδης, κρουστά
Εκτάκτως θα προηγηθεί της συναυλίας ανακοίνωση του Δρ. Ιωάννη Μπέλλα, με θέμα: ‘‘Elements of the ancient Greek music during the Byzantine Period’’.
Ο Ιωάννης Ν. Μπέλλας είναι διδάκτωρ κλασικής Αρχαιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και εργάζεται ως συμβασιούχος αρχαιολόγος στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας. Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εντάσσονται θέματα που αφορούν κυρίως τα κατάλοιπα του καθημερινού βίου της κλασικής εποχής. Παράλληλα είναι και διπλωματούχος της Βυζαντινής Μουσικής, με την οποία ασχολείται και σε ερευνητικό επίπεδο. Διετέλεσε για 13 χρόνια Δομέστικος του δεξιού χορού του μητροπολιτικού ναού Αγίων Αποστόλων Βεροίας με χοράρχη τον π. Λεωνίδα Αφεντούλη, ενώ από το 2011 ψέλνει ως Λαμπαδάριος στον Ι. Ν. Κοιμήσεως της Θεοτόκου του Αγίου Βασιλείου Λαγκαδά. Επίσης αποτελεί μέλος της χορωδίας Θεσσαλονικείς Υμνωδοί, υπό την διεύθυνση του επίκουρου καθηγητή Μουσικολογίας της Ανωτάτης Εκκλησιαστικής σχολής Βελλά και πρωτοψάλτη του μητροπολιτικού ναού Θεσσαλονίκης Ιωάννη Λιάκου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.