Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Black Friday: Συμβουλές για να μην πέσετε στην παγίδα

Αντίστροφη μέτρηση για τις εκπτώσεις Black Friday. Το «έθιμο» ήρθε και έμεινε! Η συγκεκριμένη αγοραστική συνήθεια έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της το 1952 στις Ηνωμένες Πολιτείες. Φέτος, η Black Friday «πέφτει» την ερχόμενη Παρασκευή, στις 23 Νοεμβρίου. Tα καταστήματα
θα προσφέρουν τεράστιες εκπτώσεις που θα αγγίξουν έως και 80%. Αν θέλετε να προλάβετε τις καλύτερες προσφορές καλό είναι να προετοιμαστείτε σωστά.

Προσέξτε πριν αγοράσετε

Να κάνουν έρευνα αγοράς οι καταναλωτές, ώστε να μπορέσουν να συγκρίνουν τις τιμές στα είδη που έχουν επιλέξει και να είναι βέβαιοι ότι το όφελος από την προσφορά είναι πραγματικό, συστήνει η αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, Αθηνά Κοντογιάννη, με αφορμή την υλοποίηση της προωθητικής δράσης «Black Friday».

Η κ. Κοντογιάννη δήλωσε στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Είδησεων, «τυχόν εξωφρενικές προσφορές των ημερών πρέπει να αντιμετωπίζονται με σύνεση και προγραμματισμό. Οι καταναλωτές, πριν ψωνίσουν, πρέπει να κάνουν έρευνα αγοράς, ήδη πριν ξεκινήσει η Black Friday, ώστε να μπορέσουν να συγκρίνουν τις τιμές στα είδη που έχουν επιλέξει και να είναι βέβαιοι ότι το όφελος από την προσφορά είναι πραγματικό. Η διαδικτυακή αναζήτηση μέσα από τις ιστοσελίδες των καταστημάτων είναι χρήσιμο εργαλείο και διευκολύνει τη σύγκριση και τον εντοπισμό της πραγματικής ευκαιρίας. Υπενθυμίζουμε στους καταναλωτές ότι οι πλασματικές προσφορές συνιστούν παραπλανητική εμπορική πρακτική και απαγορεύονται. Παραπλανητική πρακτική συνιστά, επίσης, η αναγραφή και παρουσίαση υψηλών ποσοστών προσφοράς, τα οποία, ενώ παρουσιάζονται ως γενικά ή ό,τι αφορούν ευρείες κατηγορίες ειδών στην πραγματικότητα, καλύπτουν ελάχιστα προϊόντα-"κράχτες"».

Ειδικότερα, «σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για την Προστασία του Καταναλωτή κατά τις Προσφορές, τις Εκπτώσεις και τις Προωθητικές ενέργειες, πρέπει να αναγράφονται η αρχική και η μειωμένη τιμή των προϊόντων που πωλούνται σε προσφορά και, προαιρετικά, το ποσοστό της μείωσης. Κατά κανόνα, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών, των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα. Προσοχή σε εκείνα τα ηλεκτρονικά καταστήματα, καθώς και στα προφίλ που πωλούν προϊόντα στα social media, χωρίς να αναφέρουν πλήρη στοιχεία της επιχείρησης (πλήρης εταιρική επωνυμία, ταχυδρομική διεύθυνση, σταθερό τηλέφωνο, αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ, ΑΦΜ, e- mail), είτε εδρεύουν στην Ελλάδα είτε σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. Δεν είναι πάντοτε αξιόπιστα.Συμβουλεύουμε, επίσης, τους καταναλωτές να κρατούν όλα τα αποδεικτικά στοιχεία των συναλλαγών τους για να μπορέσουν να ασκήσουν τα δικαιώματά τους έναντι του προμηθευτή, αν παρουσιαστεί οποιοδήποτε πρόβλημα. Διευκρινίζουμε ότι, και κατά την περίοδο των προσφορών, τα δικαιώματα των καταναλωτών εξακολουθούν να ισχύουν στο ακέραιο».

Χρήσιμες συμβουλές

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή παραθέτει μερικές απλές συμβουλές προς τους καταναλωτές:

Διενεργήστε έρευνα αγοράς από τώρα. Εντοπίστε τα προϊόντα που πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και σημειώστε την τιμή τους, ώστε να μπορείτε πιο εύκολα να έχετε πραγματική εικόνα του ύψους των εκπτώσεων που θα ανακοινωθούν την Black Friday.

Μην κάνετε βιαστικές αγορές. Αγοράστε αυτά που πραγματικά χρειάζεστε. Κάντε προσεκτική έρευνα αγοράς, συγκρίνοντας τιμές και ποιότητες προϊόντων.

Μην αγοράσετε ένα προϊόν, απλά επειδή είναι σε προσφορά. Μελετήστε τα χαρακτηριστικά του προϊόντος που σας ενδιαφέρει, προκειμένου να βεβαιωθείτε ότι ανταποκρίνεται στις ανάγκες και απαιτήσεις σας. Αναζητήστε κριτικές (reviews) για την ποιότητα του προϊόντος. Αξιολογήστε την τελική τιμή, όχι την έκπτωση.

Αξιοποιήστε το Διαδίκτυο. Χρησιμοποιήστε το Διαδίκτυο, όχι μόνο για πραγματοποίηση αγορών, αλλά και για να εντοπίσετε εναλλακτικά προϊόντα, κριτικές για το προϊόν που σας ενδιαφέρει, καθώς και την τιμή πώλησης του προϊόντος από άλλους προμηθευτές.
Η τιμή δεν πρέπει να είναι το μόνο κριτήριο. Ιδιαίτερα αν σκοπεύετε να αγοράσετε κάποιο προϊόν αξίας (πχ. κινητό τηλέφωνο, υπολογιστή), είναι σημαντικό να αξιολογήσετε την αξιοπιστία και την ποιότητα εξυπηρέτησης του συγκεκριμένου πωλητή. Ρωτήστε άλλους καταναλωτές για τις εμπειρίες τους, όπως για παράδειγμα η ανταπόκριση του πωλητή σε θέματα εγγυήσεων.

Καθορίστε τον προϋπολογισμό σας από πριν. Είναι προφανές ότι την ημέρα του Black Friday θα υπάρξουν αρκετές προσφορές και θα είναι εύκολο να παρασυρθείτε. Καθορίστε από πριν τι χρειάζεστε και το μέγιστο ποσό που θέλετε να διαθέσετε, έχοντας υπόψη τις οικονομικές σας δυνατότητες.

Ενημερωθείτε για την πολιτική επιστροφών του καταστήματος, πριν προβείτε σε αγορά. Να θυμάστε ότι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, για αγορές από κατάστημα δεν υπάρχει νομική υποχρέωση και επαφίεται στην πολιτική του κάθε καταστήματος αν θα αποδεχτεί επιστροφές ή αλλαγές. Αυτό προφανώς και δεν ισχύει για αγορές μέσω διαδικτύου, όπου οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα υπαναχώρησης μέχρι και 14 ημέρες μετά την παραλαβή του προϊόντος.

Τι είναι και γιατί εορτάζεται η «Black Friday»;

Στις ΗΠΑ εορτάζεται η «Ημέρα των Ευχαριστιών», γνωστή ως «Thanks Giving». Πρόκειται για μία ημέρα, κατά την οποία ο κόσμος γιορτάζει όλα όσα έφερε ο χρόνος που περνάει σιγά-σιγά και ετοιμάζεται να υποδεχθεί αυτόν που έρχεται. Αυτή η γιορτή πραγματοποιείται την 4η Πέμπτη κάθε Νοέμβρη και έτσι η Παρασκευή που ακολουθεί (Black Friday), θεωρείται η αρχή της χριστουγεννιάτικης περιόδου.

Τα έσοδα των καταστημάτων από της πωλήσεις εκείνης της χρονικής περιόδου ήταν παραδοσιακά τα σημαντικότερα της χρονιάς, με αποτέλεσμα τα καταστήματα να καταγράφουν κέρδη, έχοντας «μαύρο» το τελικό αποτέλεσμα του ισολογισμού τους (το γνωστό «bottomline»), το οποίο αντιστοιχεί σε θετικό πρόσημο (αντίστοιχα, το κόκκινο δηλώνει τις ζημίες). Έτσι η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη καθιερώθηκε ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, και προέκυψε η ονομασία Black Friday.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ