Πλαφόν χρέωσης σε όλους τους λογαριασμούς τηλεφώνου θα θέσει από την 1η Ιανουαρίου 2019 η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση το πλαφόν μπαίνει στο ποσό των 150 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου των φόρων και αφορά το σύνολο
των παρεχόμενων υπηρεσιών, όπως φωνής, δεδομένων και μηνυμάτων (sms). Το μέτρο έρχεται να προφυλάξει τους καταναλωτές από τυχόν υπέρογκες χρεώσεις που γίνονται εν αγνοία τους ή χωρίς να έχουν αντίληψη. Το μέτρο, όπως αναφέρει η Καθημερινή, προβλέπει την αυτόματη επιβολή φραγής μόλις ο λογαριασμός ξεπεράσει το όριο των 150 ευρώ. Εφόσον, όμως ο καταναλωτής συναινέσει, ο πάροχος θα επιβάλει την άρση της φραγής. Επίσης, ο καταναλωτής θα έχει το δικαίωμα να θέτει ο ίδιος το όριο επιβολής φραγής κλήσεων και ανταλλαγής δεδομένων σε επίπεδο άνω των 150 ευρω ή ακόμη και απεριόριστο. Σύμφωνα με στελέχη της ΕΕΤΤ, το όριο των 150 ευρώ ετέθη κατόπιν διαβούλευσης με τους παρόχους, αλλά και τις καταναλωτικές οργανώσεις.
Σύμφωνα με την «Καθημερινή» η τρίτη δέσμη μέτρων της ΕΕΤΤ, που θα ισχύει από 1 Ιανουαρίου 2019, περιλαμβάνει και άλλα μέτρα που διευκολύνουν τους χρήστες.
Το πιο σημαντικό από αυτά θα είναι ο αλγόριθμος υπολογισμού της αποζημίωσης του παρόχου, στην περίπτωση που ο καταναλωτής τερματίσει πρόωρα μια σύμβαση ορισμένου χρόνου. Συνήθως αυτές οι συμβάσεις συνομολογούνται με την απόκτηση προνομίων, όπως π.χ. δωρεάν παροχή εξοπλισμού, μειωμένο πάγιο κ.λπ.
Όπως εξηγούν στελέχη της ΕΕΤΤ, στις συμβάσεις αυτές ο καταναλωτής αποκτά προνόμια αλλά και υποχρεώσεις, οι οποίες λήγουν μόνο με τη λήξη της (συνήθως 12μηνης, 18μηνης ή 24μηνης) σύμβασης. Προς αυτή τη κατεύθυνση είναι σημαντικό να γνωρίζει ο καταναλωτής τις κυρώσεις που θα υποστεί αν αποφασίσει να τερματίσει τη σύμβαση πριν από τη λήξη της.
Ο αλγόριθμός της ΕΕΤΤ θα είναι ενδεικτικός του ύψους της αποζημίωσης που θα πρέπει να απαιτήσει ο πάροχος.
Η ΕΕΤΤ χθες στην ανακοίνωσή της χθες επανέλαβε ότι «ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου, είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας».
Σε ό,τι αφορά τα καρτοκινητά, η ΕΕΤΤ βάζει τέλος στην απαίτηση των παρόχων για την επιβολή χρέωσης 20 ευρώ σε όσους θέλουν να διακόψουν οριστικά μια σύνδεση καρτοκινητής, με την έννοια να κλείσουν εντελώς τη σύνδεση.
των παρεχόμενων υπηρεσιών, όπως φωνής, δεδομένων και μηνυμάτων (sms). Το μέτρο έρχεται να προφυλάξει τους καταναλωτές από τυχόν υπέρογκες χρεώσεις που γίνονται εν αγνοία τους ή χωρίς να έχουν αντίληψη. Το μέτρο, όπως αναφέρει η Καθημερινή, προβλέπει την αυτόματη επιβολή φραγής μόλις ο λογαριασμός ξεπεράσει το όριο των 150 ευρώ. Εφόσον, όμως ο καταναλωτής συναινέσει, ο πάροχος θα επιβάλει την άρση της φραγής. Επίσης, ο καταναλωτής θα έχει το δικαίωμα να θέτει ο ίδιος το όριο επιβολής φραγής κλήσεων και ανταλλαγής δεδομένων σε επίπεδο άνω των 150 ευρω ή ακόμη και απεριόριστο. Σύμφωνα με στελέχη της ΕΕΤΤ, το όριο των 150 ευρώ ετέθη κατόπιν διαβούλευσης με τους παρόχους, αλλά και τις καταναλωτικές οργανώσεις.
Σύμφωνα με την «Καθημερινή» η τρίτη δέσμη μέτρων της ΕΕΤΤ, που θα ισχύει από 1 Ιανουαρίου 2019, περιλαμβάνει και άλλα μέτρα που διευκολύνουν τους χρήστες.
Το πιο σημαντικό από αυτά θα είναι ο αλγόριθμος υπολογισμού της αποζημίωσης του παρόχου, στην περίπτωση που ο καταναλωτής τερματίσει πρόωρα μια σύμβαση ορισμένου χρόνου. Συνήθως αυτές οι συμβάσεις συνομολογούνται με την απόκτηση προνομίων, όπως π.χ. δωρεάν παροχή εξοπλισμού, μειωμένο πάγιο κ.λπ.
Όπως εξηγούν στελέχη της ΕΕΤΤ, στις συμβάσεις αυτές ο καταναλωτής αποκτά προνόμια αλλά και υποχρεώσεις, οι οποίες λήγουν μόνο με τη λήξη της (συνήθως 12μηνης, 18μηνης ή 24μηνης) σύμβασης. Προς αυτή τη κατεύθυνση είναι σημαντικό να γνωρίζει ο καταναλωτής τις κυρώσεις που θα υποστεί αν αποφασίσει να τερματίσει τη σύμβαση πριν από τη λήξη της.
Ο αλγόριθμός της ΕΕΤΤ θα είναι ενδεικτικός του ύψους της αποζημίωσης που θα πρέπει να απαιτήσει ο πάροχος.
Η ΕΕΤΤ χθες στην ανακοίνωσή της χθες επανέλαβε ότι «ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου, είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας».
Σε ό,τι αφορά τα καρτοκινητά, η ΕΕΤΤ βάζει τέλος στην απαίτηση των παρόχων για την επιβολή χρέωσης 20 ευρώ σε όσους θέλουν να διακόψουν οριστικά μια σύνδεση καρτοκινητής, με την έννοια να κλείσουν εντελώς τη σύνδεση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.