Τεράστιες διαστάσεις λαμβάνει το θέμα της μεταφοράς ακινήτων στο Υπερταμείο, καταγγελίες που έκανε δημόσια τις περασμένες μέρες η επικεφαλής της παράταξης ΡΙΖΑΡΕΝ του περιφερειακού συμβουλίου, Δέσποινα Χαραλαμπίδου. Όπως είχε αποκαλύψει και με ρεπορτάζ του ο veriotis.gr
(δείτε εδώ) στο στόχαστρο του υπερταμείου είναι ακίνητα στην Ημαθία και συγκεκριμένα στη Βεργίνα, τη Βέροια και τις Βαρβάρες. Ακίνητα με μεγάλη ιστορική αξία, αφού όπως προκύπτει από την έρευνα πρόκειται για αρχαιολογικούς χώρους που βρίσκονται στη Βεργίνα.
Στην Ημαθία, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, μεταφέρονται στο υπερταμείο αρχαιολογικοί χώροι που βρίσκονται στη Βεργίνα, ενώ στο συνοικισμό Μετοχίου Αγ. Βαρβάρας, τρεις πλατείες εμβαδού 895 - 1038 και 2.369 τ.μ, ένα πάρκο εμβαδού. 1.446 τ.μ, καθώς και το στρατόπεδο στην Αγία Βαρβάρα. Σε ένα τμήμα του μάλιστα λειτουργεί από φετος το μουσικο σχολείο, ενώ ένα άλλο μέρος του, έχει παραχωρηθεί στο δήμο Βέροιας. Επίσης στη Βέροια μεταφέρονται στο υπερταμείο κτίσματα που ανήκουν σε αρχαιολογικούς χώρους.
«Σκάνδαλο μεγάλου μεγέθους»
Στην ίδια ανακοίνωση η ΛΑΕ τονίζει πως «πρόκειται για σκάνδαλο μεγάλου μεγέθους, από την πρωτοφανή αποποίηση του δημοσίου», ενώ διευκρινίζει ότι το υπουργείο Οικονομικών, στην πρόσφατη κατάσταση των μεταφερόμενων στο υπερταμείο ακινήτων, δημοσίευσε μόνο τους αριθμούς των κτηματολογίων και όχι κάθε ακίνητο με τα πλήρη στοιχεία του, τη διεύθυνσή του, την επιφάνειά του, τη χρήση του κτλ.
«Ελπίζουν ότι όλοι εμείς, τόσο εύκολα, όσο οι κυβερνώντες και οι υπόλοιποι μνημονιακοί, θα αφήσουμε να μας πάρουν τη δημόσια περιουσία, τους αρχαιολογικούς χώρους και κτίρια σύμβολα της ιστορικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς» υπογραμμίζει η ΛΑΕ.
Καλεί μάλιστα όλους τους πολίτες, να συγκροτήσουν ένα μεγάλο κοινωνικό κίνημα αντίστασης απέναντι σ΄ αυτήν την πρωτοφανή απάρνηση, αποξένωση και παραχώρηση του Δημοσίου από όλα τα περιουσιακά του στοιχεία, και κυρίως από τους αρχαιολογικούς χώρους και τα κτίρια ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς. Κίνηση, που όπως αναφέρει, θα έπρεπε ήδη να έχουν πρωτοστατήσει οι δήμοι και οι περιφέρειες.
Επερώτηση από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη
Στο θέμα της εκχώρηση των δημοσίων ακινήτων της Θεσσαλονίκης παρενέβησαν άμεσα οι βουλευτές της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, εκπροσωπώντας τις περιφέρειές τους, ενώ σχετική επερώτηση και έγραφα στον υπουργό Οικονομικών Ευ. Τσακαλώτο κατέθεσαν οι βουλευτές της Α' Θεσσαλονίκης Ευάγγελος Βενιζέλος και της Β' Θεσσαλονίκης Γιώργος Αρβανιτίδης.
Οι δυο βουλευτές ζητούν σαφείς απαντήσεις για τον αριθμό των δημόσιων ακινήτων του νομού Θεσσαλονίκης, που εκχωρήθηκαν εν κρυπτώ, όπως λένε, από την κυβέρνηση στο υπερταμείο, προκειμένου να ενημερωθούν οι τοπικές κοινωνίες. Ειδικότερα ζητούν από τον υπουργό Οικονομικών να απαντήσει σχετικά με το ποια είναι τα 1.955 δημόσια ακίνητα και πόσα βρίσκονται στο Νομό Θεσσαλονίκης που εκχωρούνται στους δανειστές και αν η κυβέρνηση ζήτησε ή σκοπεύει να ζητήσει τη γνώμη των τοπικών κοινωνιών. Επίσης ερωτούν τον κ. Τσακαλώτο αν προτίθεται να αναθεωρήσει τις αποφάσεις του περί της εκχώρησης, ενώ απαιτούν να γίνει ενημέρωση στη Βουλή.
Υπενθυμίζεται ότι αντίστοιχες Ερωτήσεις κατατέθηκαν και για τους Νομούς Πέλλας, Πιερίας και Χαλκιδικής για τους οποίους Νομούς είναι υπεύθυνος ο κ. Αρβανιτίδης.
ΥΠΟΙΚ: Η υπουργική απόφαση δεν σημαίνει αυτομάτως την μεταφορά των ακινήτων
Με αφορμή δημοσιεύματα τα οποία αναφερόμενα στην υπουργική απόφαση [ΦΕΚ 2320/Β’/19.6.2018]- συνάγουν με τρόπο αυθαίρετο ότι εκχωρούνται “εν κρυπτώ” “δημόσιοι χώροι, κτήρια, πλατείες, αλσύλλια, περιουσίες ιδιωτών κτλ.” στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) επισημαίνονται τα εξής:
• Η υπουργική απόφαση για την μεταφορά των ακινήτων ήταν ένα από τα 88 προαπαιτούμενα της 4ης αξιολόγησης. Συγκεκριμένα στο 75ο προαπαιτούμενο αναφέρει την υποχρέωση μεταφοράς επιπλέον ακινήτων στην ΕΤΑΔ για την επιτυχή ολοκλήρωση της αξιολόγησης και του προγράμματος.
• Αναφορικά με την διαδικασία (όπως αναφέρει και η έκθεση συμμόρφωσης) η μεταφορά των ακινήτων γίνεται Για το σκοπό αυτό η ΕΕΣΥΠ ανέλυσε τα στοιχεία ακινήτων του δημοσίου από τις διαθέσιμες βάσεις (συμπεριλαμβανομένου και του Κτηματολογίου), και υπέβαλε τη σχετική εισήγηση στο Υπουργείο Οικονομικών, βάσει της οποίας εκδόθηκε η σχετική Υπουργική Απόφαση.
• Επισημαίνεται ότι η υπουργική απόφαση δεν σημαίνει αυτομάτως την μεταφορά των ακινήτων αυτών από το δημόσιο στην ΕΤΑΔ/ΕΕΣΥΠ. Θα πρέπει να γίνουν πρώτα οι απαραίτητοι έλεγχοι για να διασφαλιστεί ποια από αυτά τα ακίνητα δεν είναι δυνατόν να μεταβιβαστούν στην ΕΤΑΔ. Οι έλεγχοι αυτοί καθίστανται απαραίτητοι λόγω και του ότι η πληροφορία που υπάρχει στις διαθέσιμες βάσεις δεδομένων είναι πολύ συχνά ελλιπής, καθώς οι φορείς δεν έχουν προβεί στις απαραίτητες επικαιροποιήσεις και ενημερώσεις με τα πλήρη στοιχεία των ακινήτων που έχουν στην κυριότητά τους.
• Θα πρέπει επίσης να είναι ξεκάθαρο ότι τόσο στο νόμο 4389/2016 όσο και στην Υπουργική Απόφαση, τα ακίνητα στα οποία γίνεται αναφορά είναι αυτά που βρίσκονται στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου με την στενή έννοια. Δεν συμπεριλαμβάνονται δηλαδή ακίνητα τα οποία τελούν νομίμως στην κυριότητα των ΟΤΑ, των ΝΠΔΔ, των ΝΠΙΔ, των ασφαλιστικών ταμείων, των ΔΕΚΟ κλπ. Προφανές δε είναι ότι δεν είναι δυνατόν να μεταβιβαστεί περιουσία ιδιωτών.
• Τέλος, αναφορικά με τις κατηγορίες ακινήτων που δεν είναι δυνατόν να μεταβιβαστούν στην ΕΤΑΔ/ΕΕΣΥΠ αυτές είναι ξεκάθαρες τόσο στην υπουργική απόφαση του Ιουνίου όσο και στον ιδρυτικό νόμο της ΕΕΣΥΠ. Συγκεκριμένα, στην υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 2320/Β’/19.6.2018) αναφέρονται ρητά οι προϋποθέσεις μεταφοράς ακινήτων στην ΕΤΑΔ:
«Από τη μεταβίβαση εξαιρούνται όσα τυχόν από τα ανωτέρω ακίνητα εμπίπτουν στις εξαιρέσεις της παρ. 4 του άρθρου 196 του ν. 4389/2016 ή, γενικά, η μεταβίβαση τους είναι αντίθετη στις κείμενες διατάξεις.”
Αυτές οι εξαιρέσεις είναι:
α. Αιγιαλοί, παραλίες και παρόχθιες εκτάσεις, υδρότοποι,
β. περιοχές Ramsar,
γ. περιοχές Natura,
δ. αρχαιολογικοί χώροι,
ε. αμιγώς δασικές εκτάσεις, και λοιπά πράγματα εκτός συναλλαγής. (Όπως πλατείες, πεζοδρόμια , δρόμοι, γιαλοί, λιμάνια, όρμοι, λίμνες κτλ., καθώς και όλα τα κοινόχρηστα, δηλαδή όλα όσα είναι προορισμένα για την εξυπηρέτηση δημόσιων, δημοτικών, κοινοτικών ή θρησκευτικών σκοπών)
Συμπερασματικά: Καμία μεταφορά ακινήτου δεν συντελείται εάν συντρέχει περίπτωση της παρ. 4 του άρθρου 196 του ν.4389/2016. Οτιδήποτε άλλο διακινείται ή τάχα “αποκαλύπτεται” ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα.
(δείτε εδώ) στο στόχαστρο του υπερταμείου είναι ακίνητα στην Ημαθία και συγκεκριμένα στη Βεργίνα, τη Βέροια και τις Βαρβάρες. Ακίνητα με μεγάλη ιστορική αξία, αφού όπως προκύπτει από την έρευνα πρόκειται για αρχαιολογικούς χώρους που βρίσκονται στη Βεργίνα.
Στην Ημαθία, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, μεταφέρονται στο υπερταμείο αρχαιολογικοί χώροι που βρίσκονται στη Βεργίνα, ενώ στο συνοικισμό Μετοχίου Αγ. Βαρβάρας, τρεις πλατείες εμβαδού 895 - 1038 και 2.369 τ.μ, ένα πάρκο εμβαδού. 1.446 τ.μ, καθώς και το στρατόπεδο στην Αγία Βαρβάρα. Σε ένα τμήμα του μάλιστα λειτουργεί από φετος το μουσικο σχολείο, ενώ ένα άλλο μέρος του, έχει παραχωρηθεί στο δήμο Βέροιας. Επίσης στη Βέροια μεταφέρονται στο υπερταμείο κτίσματα που ανήκουν σε αρχαιολογικούς χώρους.
«Σκάνδαλο μεγάλου μεγέθους»
Στην ίδια ανακοίνωση η ΛΑΕ τονίζει πως «πρόκειται για σκάνδαλο μεγάλου μεγέθους, από την πρωτοφανή αποποίηση του δημοσίου», ενώ διευκρινίζει ότι το υπουργείο Οικονομικών, στην πρόσφατη κατάσταση των μεταφερόμενων στο υπερταμείο ακινήτων, δημοσίευσε μόνο τους αριθμούς των κτηματολογίων και όχι κάθε ακίνητο με τα πλήρη στοιχεία του, τη διεύθυνσή του, την επιφάνειά του, τη χρήση του κτλ.
«Ελπίζουν ότι όλοι εμείς, τόσο εύκολα, όσο οι κυβερνώντες και οι υπόλοιποι μνημονιακοί, θα αφήσουμε να μας πάρουν τη δημόσια περιουσία, τους αρχαιολογικούς χώρους και κτίρια σύμβολα της ιστορικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς» υπογραμμίζει η ΛΑΕ.
Καλεί μάλιστα όλους τους πολίτες, να συγκροτήσουν ένα μεγάλο κοινωνικό κίνημα αντίστασης απέναντι σ΄ αυτήν την πρωτοφανή απάρνηση, αποξένωση και παραχώρηση του Δημοσίου από όλα τα περιουσιακά του στοιχεία, και κυρίως από τους αρχαιολογικούς χώρους και τα κτίρια ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς. Κίνηση, που όπως αναφέρει, θα έπρεπε ήδη να έχουν πρωτοστατήσει οι δήμοι και οι περιφέρειες.
Επερώτηση από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη
Στο θέμα της εκχώρηση των δημοσίων ακινήτων της Θεσσαλονίκης παρενέβησαν άμεσα οι βουλευτές της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, εκπροσωπώντας τις περιφέρειές τους, ενώ σχετική επερώτηση και έγραφα στον υπουργό Οικονομικών Ευ. Τσακαλώτο κατέθεσαν οι βουλευτές της Α' Θεσσαλονίκης Ευάγγελος Βενιζέλος και της Β' Θεσσαλονίκης Γιώργος Αρβανιτίδης.
Οι δυο βουλευτές ζητούν σαφείς απαντήσεις για τον αριθμό των δημόσιων ακινήτων του νομού Θεσσαλονίκης, που εκχωρήθηκαν εν κρυπτώ, όπως λένε, από την κυβέρνηση στο υπερταμείο, προκειμένου να ενημερωθούν οι τοπικές κοινωνίες. Ειδικότερα ζητούν από τον υπουργό Οικονομικών να απαντήσει σχετικά με το ποια είναι τα 1.955 δημόσια ακίνητα και πόσα βρίσκονται στο Νομό Θεσσαλονίκης που εκχωρούνται στους δανειστές και αν η κυβέρνηση ζήτησε ή σκοπεύει να ζητήσει τη γνώμη των τοπικών κοινωνιών. Επίσης ερωτούν τον κ. Τσακαλώτο αν προτίθεται να αναθεωρήσει τις αποφάσεις του περί της εκχώρησης, ενώ απαιτούν να γίνει ενημέρωση στη Βουλή.
Υπενθυμίζεται ότι αντίστοιχες Ερωτήσεις κατατέθηκαν και για τους Νομούς Πέλλας, Πιερίας και Χαλκιδικής για τους οποίους Νομούς είναι υπεύθυνος ο κ. Αρβανιτίδης.
ΥΠΟΙΚ: Η υπουργική απόφαση δεν σημαίνει αυτομάτως την μεταφορά των ακινήτων
Με αφορμή δημοσιεύματα τα οποία αναφερόμενα στην υπουργική απόφαση [ΦΕΚ 2320/Β’/19.6.2018]- συνάγουν με τρόπο αυθαίρετο ότι εκχωρούνται “εν κρυπτώ” “δημόσιοι χώροι, κτήρια, πλατείες, αλσύλλια, περιουσίες ιδιωτών κτλ.” στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) επισημαίνονται τα εξής:
• Η υπουργική απόφαση για την μεταφορά των ακινήτων ήταν ένα από τα 88 προαπαιτούμενα της 4ης αξιολόγησης. Συγκεκριμένα στο 75ο προαπαιτούμενο αναφέρει την υποχρέωση μεταφοράς επιπλέον ακινήτων στην ΕΤΑΔ για την επιτυχή ολοκλήρωση της αξιολόγησης και του προγράμματος.
• Αναφορικά με την διαδικασία (όπως αναφέρει και η έκθεση συμμόρφωσης) η μεταφορά των ακινήτων γίνεται Για το σκοπό αυτό η ΕΕΣΥΠ ανέλυσε τα στοιχεία ακινήτων του δημοσίου από τις διαθέσιμες βάσεις (συμπεριλαμβανομένου και του Κτηματολογίου), και υπέβαλε τη σχετική εισήγηση στο Υπουργείο Οικονομικών, βάσει της οποίας εκδόθηκε η σχετική Υπουργική Απόφαση.
• Επισημαίνεται ότι η υπουργική απόφαση δεν σημαίνει αυτομάτως την μεταφορά των ακινήτων αυτών από το δημόσιο στην ΕΤΑΔ/ΕΕΣΥΠ. Θα πρέπει να γίνουν πρώτα οι απαραίτητοι έλεγχοι για να διασφαλιστεί ποια από αυτά τα ακίνητα δεν είναι δυνατόν να μεταβιβαστούν στην ΕΤΑΔ. Οι έλεγχοι αυτοί καθίστανται απαραίτητοι λόγω και του ότι η πληροφορία που υπάρχει στις διαθέσιμες βάσεις δεδομένων είναι πολύ συχνά ελλιπής, καθώς οι φορείς δεν έχουν προβεί στις απαραίτητες επικαιροποιήσεις και ενημερώσεις με τα πλήρη στοιχεία των ακινήτων που έχουν στην κυριότητά τους.
• Θα πρέπει επίσης να είναι ξεκάθαρο ότι τόσο στο νόμο 4389/2016 όσο και στην Υπουργική Απόφαση, τα ακίνητα στα οποία γίνεται αναφορά είναι αυτά που βρίσκονται στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου με την στενή έννοια. Δεν συμπεριλαμβάνονται δηλαδή ακίνητα τα οποία τελούν νομίμως στην κυριότητα των ΟΤΑ, των ΝΠΔΔ, των ΝΠΙΔ, των ασφαλιστικών ταμείων, των ΔΕΚΟ κλπ. Προφανές δε είναι ότι δεν είναι δυνατόν να μεταβιβαστεί περιουσία ιδιωτών.
• Τέλος, αναφορικά με τις κατηγορίες ακινήτων που δεν είναι δυνατόν να μεταβιβαστούν στην ΕΤΑΔ/ΕΕΣΥΠ αυτές είναι ξεκάθαρες τόσο στην υπουργική απόφαση του Ιουνίου όσο και στον ιδρυτικό νόμο της ΕΕΣΥΠ. Συγκεκριμένα, στην υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 2320/Β’/19.6.2018) αναφέρονται ρητά οι προϋποθέσεις μεταφοράς ακινήτων στην ΕΤΑΔ:
«Από τη μεταβίβαση εξαιρούνται όσα τυχόν από τα ανωτέρω ακίνητα εμπίπτουν στις εξαιρέσεις της παρ. 4 του άρθρου 196 του ν. 4389/2016 ή, γενικά, η μεταβίβαση τους είναι αντίθετη στις κείμενες διατάξεις.”
Αυτές οι εξαιρέσεις είναι:
α. Αιγιαλοί, παραλίες και παρόχθιες εκτάσεις, υδρότοποι,
β. περιοχές Ramsar,
γ. περιοχές Natura,
δ. αρχαιολογικοί χώροι,
ε. αμιγώς δασικές εκτάσεις, και λοιπά πράγματα εκτός συναλλαγής. (Όπως πλατείες, πεζοδρόμια , δρόμοι, γιαλοί, λιμάνια, όρμοι, λίμνες κτλ., καθώς και όλα τα κοινόχρηστα, δηλαδή όλα όσα είναι προορισμένα για την εξυπηρέτηση δημόσιων, δημοτικών, κοινοτικών ή θρησκευτικών σκοπών)
Συμπερασματικά: Καμία μεταφορά ακινήτου δεν συντελείται εάν συντρέχει περίπτωση της παρ. 4 του άρθρου 196 του ν.4389/2016. Οτιδήποτε άλλο διακινείται ή τάχα “αποκαλύπτεται” ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.