Δημοτικών Σχολείων δήμου Βέροιας, ο δημοτικός σύμβουλος και πρόεδρος του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Νίκος Μαυροκεφαλίδης, προκειμένου να αποφασιστεί η εφαρμογή της κατά το επόμενο διδακτικό έτος 2018-2019.
Στη συνάντηση συμμετείχαν:
1. Ο Δήμαρχος Βέροιας κ. Βοργιαζίδης Κων/νος
2. Ο Πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας Νίκος Μαυροκεφαλίδης (εμπνευστής και συντάκτης του προγράμματος),.
3. Δ/ντής Α/θμιας Εκπ/σης Ημαθίας κ. Διαμαντόπουλος Διονύσιος
4. O Σχολικός Σύμβουλος, κ Παπαγεωργίου Γεώργιος
5. Ο Αντιδήμαρχος Παιδείας κ. Σοφιανίδης Γιώργος
6. Ο Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος Παπαδόπουλος Βασίλης
7. Ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Πατσίκας Ζήσης
8. Δ/ντές των Δ.Σ. του Δήμου Βέροιας
9. Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων κ. Κουκούδης Δημήτρης και τα μέλη του Συλλόγου κ. Παπαδάκη Ροδούλα και κ.Καπρίνης Δημήτρης
10. Εκπρόσωπος της Φωτογραφικής Ομάδας «ΑΝΤΙΘΕΣΙΣ» κ. Καραγαβρηιλίδης Συμεών
Ο κ. Δήμαρχος πρώτος τοποθετήθηκε επί του θέματος και εξέφρασε τη θετική του εκτίμηση για τη εφαρμογή της εκπαιδευτικής πρότασης. Στον πυρήνα της έχει ως σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών και την καλλιέργεια θετικής στάσης και συμπεριφοράς τους στη χρήση του δημόσιου αστικού χώρου. Δήλωσε εξ αρχής ότι ο δήμος Βέροιας, με απόφασή του Δημοτικού Συμβουλίου, θα θέσει υπό τη αιγίδα του το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Ο Διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης Π.Ε. Ημαθίας κ. Διαμαντόπουλος Διονύσης αναφερόμενος επί του θέματος ανέφερε πως το σχολείο μπορεί να συμβάλλει στη διαμόρφωση στάσεων των μαθητών ως προς το σεβασμό του Δημόσιου Χώρου. Τόνισε με έμφαση ότι η δράση που μας προτείνει ο κ. Μαυροκεφαλίδης είναι παιδαγωγικά καινοτόμα και βοηθάει τα σχολεία να αναπτύξουν, περαιτέρω, συνεργασίες με φορείς και πρόσωπα επί σημαντικών θεμάτων που αφορούν συνολικότερα την τοπική κοινωνία.
Ο Σχολικός Σύμβουλος κ. Παπαγεωργίου Γιώργος υπερθεμάτισε επί των σκοπών και των στόχων που προτείνονται από το σχέδιο εργασίας, καλώντας τους δ/ντές των δημοτικών σχολείων να το εφαρμόσουν.
Παρόμοιες ήταν και οι τοποθετήσεις των Αντιδημάρχων κ. Σοφιανίδη Γιώργου και Παπαδόπουλου Βασίλη.
Οι παρευρισκόμενοι αρχιτέκτονες προσέγγισαν και σχολίασαν από τη δική τους επιστημονική σκοπιά το προτεινόμενο σχέδιο εργασίας δηλώνοντας ότι θα είναι αρωγοί σε κάθε σχολείο που θα ζητήσει τη βοήθειά τους.
Ο κ. Καραγαβριηλίδης Σίμος δήλωσε τη συμμετοχή και τη βοήθεια που θα παράσχουν τα μέλη της φωτογραφικής ομάδας «ΑΝΤΙΘΕΣΙΣ».
Ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Πατσίκας Ζήσης (παλιός γκραφιτάς) τοποθετήθηκε σχολιάζοντας επικριτικά τις κακοποιητικές δράσεις των ατόμων που αδιακρίτως και αυθαιρέτως παρεμβαίνουν, ρυπαίνουν και ενίοτε βανδαλίζουν χώρους της πόλης .
Ο εμπνευστής, συντάκτης και εισηγητής του θέματος Νίκος Μαυροκεφαλίδης, ανακεφαλαιώνοντας εν συντομία την πρότασή του, ανέφερε τα παρακάτω:
«Ο δημόσιος αστικός χώρος, είναι δημιούργημα της ίδιας της κοινωνίας που τον διαμόρφωσε και τον χρησιμοποιεί, αντικατοπτρίζοντας ταυτόχρονα την ίδια, τις ανάγκες της, τις αντιλήψεις της, τα οράματα αλλά και τον πολιτισμό της. Η καλλιτεχνική ποιότητα και η αισθητική του δημόσιου χώρου, ο συνολικός χαρακτήρας και το ύφος του έχει άμεση σχέση με τη συμπεριφορά των πολιτών μέσα σε αυτόν τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο. Η ατομική ευθύνη και συμπεριφορά καθορίζει την εικόνα και συνακόλουθα την ποιότητα της καθημερινότητάς μας.
Μέσα στο χρόνο διαμορφώνεται, συγκροτείται από τα δημόσια και ιδιωτικά κτίρια καθώς και από όλα τα τρισδιάστατα στοιχεία όπως οικοδομήματα, μνημεία όλων των περιόδων, πλατείες, γλυπτά, δρόμοι, δέντρα, φωτιστικά, πινακίδες κ.λ.π., ανήκει σε κάθε άνθρωπο ξεχωριστά και ταυτόχρονα στην κοινωνική συλλογικότητα που έχει την ευθύνη της προαγωγής, της αναβάθμισης και της προστασίας του.
Ομάδες εφήβων και νέων διεκδικούν την αποτύπωση της ταυτότητά τους διαμαρτυρόμενοι, αμφισβητώντας κοινωνικά, οικονομικά και πολιτικά στερεότυπα. Αγαπημένες επιφάνειες είναι εξωτερικοί τοίχοι, εγκαταλειμμένα αυτοκίνητα, λεωφορεία, τρένα, ρολά καταστημάτων, δημόσια και ιδιωτικά κτίρια και δυστυχώς μνημεία όλων των ιστορικών περιόδων.
Κάποιοι θεωρούν, γενικά, τις επεμβάσεις στις επιφάνειες των τοίχων βανδαλισμούς ιδιαίτερα όταν αδιακρίτως παρεμβαίνουν σε κάθε επιφάνεια ρυπαίνοντας την πόλη.
Άλλοι πάλι θεωρούν το graffiti ως μια μορφή τέχνης κυρίως όταν σέβεται χώρους που έχουν άλλους προορισμούς.
Το βέβαιο πάντως είναι ότι στη μετεξέλιξή του το νεολαιίστικο κίνημα των γραφιτάδων απέκτησε και μια άλλη διάσταση. Οργανώθηκε και με σύγχρονα χαρακτηριστικά ως μέσο διακόσμησης που μεταμορφώνει, «μακιγιάρει», δημόσιους χώρους των πόλεων με πολλές πηγές έμπνευσης και με εξαιρετικές τοιχογραφικές αποδόσεις.
Οργανώνονται φεστιβάλ. γίνονται σεμινάρια για νέους, συγκροτούνται δίκτυα καλλιτεχνών, εκδίδονται περιοδικά, λευκώματα και βιβλία για τους ενδιαφερομένους.
Ωστόσο δεν μπορεί η κάθε άτυπη συλλογικότητα να παρεμβαίνει αδιακρίτως επί των τρισδιάστατων επικείμενων στοιχείων του δημόσιου χώρου και να εκφράζεται κατά το δοκούν όταν ιδιαίτερα τα βεβηλώνουν και τα βανδαλίζουν αδιακρίτως. Τις χρήσεις και τις μεταβολές διέπουν κανόνες και νόμοι. Κάθε άλλη προσέγγιση κινείται πέραν των επιτρεπτών ορίων και αποτελεί αυθαιρεσία και παράβαση. Να τονιστεί ότι το περιβάλλον ταλαιπωρείται και από άλλες κακοποιητικές συμπεριφορές πολιτών ( απορρίμματα, καταστροφές κ.λ.π)
Η αποκατάσταση και η επαναφορά είναι και εξαιρετικά κοστοβόρα και αδιέξοδη!…
Απομένει λοιπόν η ενημέρωση, η καλλιέργεια και ευαισθητοποίηση των πολιτών.
Προφανέστατα και δεν μπορούμε να αλλάξουμε άμεσα συμπεριφορές των νέων και των μεγαλύτερων σε ηλικία πολιτών.
Η προσπάθεια ας αρχίσει από την παιδική ηλικία όπου ευκολότερα καλλιεργείται και εμπεδώνεται η αγάπη, ο σεβασμός και η προστασία του δημόσιου αστικού χώρου που ανήκει στον καθένα ξεχωριστά και σε όλους ταυτόχρονα.
Τα σχολεία, μπορούν να συνδράμουν στην καλλιέργεια μιας ορθής αντίληψης, συμπεριφοράς, μεταχείρισης και εν τέλει στάσης των παιδιών απέναντι στο δημόσιο χώρο!
Επιβάλλεται η ευαισθητοποίησή τους από την παιδική τους ηλικία, με κύρια εργαλεία τα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα, με βιωματικό τρόπο, οι μαθητές μας θα ασκηθούν να βλέπουν με ωριμότερη ματιά τη γειτονιά τους , το χωριό τους, την πόλη τους. Θα εκτιμήσουν ακόμη περισσότερο το δημόσιο χώρο, θα το σεβαστούν, θα τον αγαπήσουν και θα αντιληφθούν καλύτερα αφενός ότι τους συνανήκει και αφετέρου θα κατανοήσουν και θα αποδεχτούν την συνευθύνη της ορθής χρήσης και αξιοποίησής του.
Ιδιαίτερα από τη σχολική ηλικία το παιδί πρέπει να αποκτά ολοένα και περισσότερο γνώσεις για τη τεράστια και πολυδιάστατη σημασία του .
Οφείλουμε πέραν των διαπιστώσεων και των σχολιασμών να παίρνουμε πρωτοβουλίες και να προβαίνουμε σε δράσεις.
Τα σχολεία και των δύο βαθμίδων καλούνται να έχουν και στο προκείμενο θέμα καίριο ρόλο».
Κλείνοντας ο κ Μαυροκεφαλίδης ανέφερε ότι μεταξύ των άλλων να προτείνουμε και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες που θα καλλιεργούν μια νέα στάση των παιδιών μας απέναντι στο δημόσιο χώρο ο οποίος τις τελευταίες δεκαετίες κακοποιείται και υποβαθμίζεται αισθητικά από κάθε είδους κακοποιητικών επεμβάσεων.
Οι περισσότεροι από τους παρευρισκόμενους δ/ντές έλαβαν αρχικά το λόγο για θέσουν διευκρινιστικές ερωτήσεις και να πάρουν τις σχετικές απαντήσεις και στη συνέχεια για να σχολιάσουν θετικά την καινοτόμα και άκρως ενδιαφέρουσα εκπ/κή πρόταση και να εκφράσουν τη βούλησή τους να την εφαρμόσουν κατά το επόμενο διδακτικό έτος 2018-2019. Σε τρεις φάσεις σύμφωνα με τη κατατεθείσα πρόταση που όλοι έγκαιρα έχουν λάβει:
Α ΄ΦΑΣΗ του Προγράμματος :
Συνάντηση εργασίας στη Αίθουσα Συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου , ημέρα Δευτέρα και από ώ. 12.00 με θέμα: Grafitti το εικαστικό κίνημα του δρόμου -σε συνάρτηση με το Δημόσιο Αστικό Χώρο-Τέχνη ή Βανδαλισμός;
Σημ.: Η Α ΄ΦΑΣΗ του Προγράμματος ήδη ολοκληρώθηκε.
Β΄ΦΑΣΗ : Εκπόνηση και υλοποίηση Σχεδίων Εργασίας από τις σχολικές μονάδες (Σεπτέμβριος 2018-Απρίλιος 2019).
Γ΄ΦΑΣΗ: Ολοκλήρωση του Προγράμματος 10 έως 25 Μαΐου 2019 και κλείσιμο στη Αίθουσα Συνεδριάσεων Δημοτικού Συμβουλίου Βέροιας με παρουσιάσεις, εκθέσεις προτάσεις
Οι λεπτομέρειες των φάσεων του προγράμματος περιγράφονται αναλυτικά στα κείμενα που έλαβαν οι Δ/ντές των Σχολείων.
Απόλυτα ομόφωνα αποφασίστηκε η εφαρμογή της εκπαιδευτικής πρότασης.
1. Ο Δήμαρχος Βέροιας κ. Βοργιαζίδης Κων/νος
2. Ο Πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας Νίκος Μαυροκεφαλίδης (εμπνευστής και συντάκτης του προγράμματος),.
3. Δ/ντής Α/θμιας Εκπ/σης Ημαθίας κ. Διαμαντόπουλος Διονύσιος
4. O Σχολικός Σύμβουλος, κ Παπαγεωργίου Γεώργιος
5. Ο Αντιδήμαρχος Παιδείας κ. Σοφιανίδης Γιώργος
6. Ο Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος Παπαδόπουλος Βασίλης
7. Ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Πατσίκας Ζήσης
8. Δ/ντές των Δ.Σ. του Δήμου Βέροιας
9. Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων κ. Κουκούδης Δημήτρης και τα μέλη του Συλλόγου κ. Παπαδάκη Ροδούλα και κ.Καπρίνης Δημήτρης
10. Εκπρόσωπος της Φωτογραφικής Ομάδας «ΑΝΤΙΘΕΣΙΣ» κ. Καραγαβρηιλίδης Συμεών
Ο κ. Δήμαρχος πρώτος τοποθετήθηκε επί του θέματος και εξέφρασε τη θετική του εκτίμηση για τη εφαρμογή της εκπαιδευτικής πρότασης. Στον πυρήνα της έχει ως σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών και την καλλιέργεια θετικής στάσης και συμπεριφοράς τους στη χρήση του δημόσιου αστικού χώρου. Δήλωσε εξ αρχής ότι ο δήμος Βέροιας, με απόφασή του Δημοτικού Συμβουλίου, θα θέσει υπό τη αιγίδα του το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Ο Διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης Π.Ε. Ημαθίας κ. Διαμαντόπουλος Διονύσης αναφερόμενος επί του θέματος ανέφερε πως το σχολείο μπορεί να συμβάλλει στη διαμόρφωση στάσεων των μαθητών ως προς το σεβασμό του Δημόσιου Χώρου. Τόνισε με έμφαση ότι η δράση που μας προτείνει ο κ. Μαυροκεφαλίδης είναι παιδαγωγικά καινοτόμα και βοηθάει τα σχολεία να αναπτύξουν, περαιτέρω, συνεργασίες με φορείς και πρόσωπα επί σημαντικών θεμάτων που αφορούν συνολικότερα την τοπική κοινωνία.
Ο Σχολικός Σύμβουλος κ. Παπαγεωργίου Γιώργος υπερθεμάτισε επί των σκοπών και των στόχων που προτείνονται από το σχέδιο εργασίας, καλώντας τους δ/ντές των δημοτικών σχολείων να το εφαρμόσουν.
Παρόμοιες ήταν και οι τοποθετήσεις των Αντιδημάρχων κ. Σοφιανίδη Γιώργου και Παπαδόπουλου Βασίλη.
Οι παρευρισκόμενοι αρχιτέκτονες προσέγγισαν και σχολίασαν από τη δική τους επιστημονική σκοπιά το προτεινόμενο σχέδιο εργασίας δηλώνοντας ότι θα είναι αρωγοί σε κάθε σχολείο που θα ζητήσει τη βοήθειά τους.
Ο κ. Καραγαβριηλίδης Σίμος δήλωσε τη συμμετοχή και τη βοήθεια που θα παράσχουν τα μέλη της φωτογραφικής ομάδας «ΑΝΤΙΘΕΣΙΣ».
Ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Πατσίκας Ζήσης (παλιός γκραφιτάς) τοποθετήθηκε σχολιάζοντας επικριτικά τις κακοποιητικές δράσεις των ατόμων που αδιακρίτως και αυθαιρέτως παρεμβαίνουν, ρυπαίνουν και ενίοτε βανδαλίζουν χώρους της πόλης .
Ο εμπνευστής, συντάκτης και εισηγητής του θέματος Νίκος Μαυροκεφαλίδης, ανακεφαλαιώνοντας εν συντομία την πρότασή του, ανέφερε τα παρακάτω:
«Ο δημόσιος αστικός χώρος, είναι δημιούργημα της ίδιας της κοινωνίας που τον διαμόρφωσε και τον χρησιμοποιεί, αντικατοπτρίζοντας ταυτόχρονα την ίδια, τις ανάγκες της, τις αντιλήψεις της, τα οράματα αλλά και τον πολιτισμό της. Η καλλιτεχνική ποιότητα και η αισθητική του δημόσιου χώρου, ο συνολικός χαρακτήρας και το ύφος του έχει άμεση σχέση με τη συμπεριφορά των πολιτών μέσα σε αυτόν τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο. Η ατομική ευθύνη και συμπεριφορά καθορίζει την εικόνα και συνακόλουθα την ποιότητα της καθημερινότητάς μας.
Μέσα στο χρόνο διαμορφώνεται, συγκροτείται από τα δημόσια και ιδιωτικά κτίρια καθώς και από όλα τα τρισδιάστατα στοιχεία όπως οικοδομήματα, μνημεία όλων των περιόδων, πλατείες, γλυπτά, δρόμοι, δέντρα, φωτιστικά, πινακίδες κ.λ.π., ανήκει σε κάθε άνθρωπο ξεχωριστά και ταυτόχρονα στην κοινωνική συλλογικότητα που έχει την ευθύνη της προαγωγής, της αναβάθμισης και της προστασίας του.
Ομάδες εφήβων και νέων διεκδικούν την αποτύπωση της ταυτότητά τους διαμαρτυρόμενοι, αμφισβητώντας κοινωνικά, οικονομικά και πολιτικά στερεότυπα. Αγαπημένες επιφάνειες είναι εξωτερικοί τοίχοι, εγκαταλειμμένα αυτοκίνητα, λεωφορεία, τρένα, ρολά καταστημάτων, δημόσια και ιδιωτικά κτίρια και δυστυχώς μνημεία όλων των ιστορικών περιόδων.
Κάποιοι θεωρούν, γενικά, τις επεμβάσεις στις επιφάνειες των τοίχων βανδαλισμούς ιδιαίτερα όταν αδιακρίτως παρεμβαίνουν σε κάθε επιφάνεια ρυπαίνοντας την πόλη.
Άλλοι πάλι θεωρούν το graffiti ως μια μορφή τέχνης κυρίως όταν σέβεται χώρους που έχουν άλλους προορισμούς.
Το βέβαιο πάντως είναι ότι στη μετεξέλιξή του το νεολαιίστικο κίνημα των γραφιτάδων απέκτησε και μια άλλη διάσταση. Οργανώθηκε και με σύγχρονα χαρακτηριστικά ως μέσο διακόσμησης που μεταμορφώνει, «μακιγιάρει», δημόσιους χώρους των πόλεων με πολλές πηγές έμπνευσης και με εξαιρετικές τοιχογραφικές αποδόσεις.
Οργανώνονται φεστιβάλ. γίνονται σεμινάρια για νέους, συγκροτούνται δίκτυα καλλιτεχνών, εκδίδονται περιοδικά, λευκώματα και βιβλία για τους ενδιαφερομένους.
Ωστόσο δεν μπορεί η κάθε άτυπη συλλογικότητα να παρεμβαίνει αδιακρίτως επί των τρισδιάστατων επικείμενων στοιχείων του δημόσιου χώρου και να εκφράζεται κατά το δοκούν όταν ιδιαίτερα τα βεβηλώνουν και τα βανδαλίζουν αδιακρίτως. Τις χρήσεις και τις μεταβολές διέπουν κανόνες και νόμοι. Κάθε άλλη προσέγγιση κινείται πέραν των επιτρεπτών ορίων και αποτελεί αυθαιρεσία και παράβαση. Να τονιστεί ότι το περιβάλλον ταλαιπωρείται και από άλλες κακοποιητικές συμπεριφορές πολιτών ( απορρίμματα, καταστροφές κ.λ.π)
Η αποκατάσταση και η επαναφορά είναι και εξαιρετικά κοστοβόρα και αδιέξοδη!…
Απομένει λοιπόν η ενημέρωση, η καλλιέργεια και ευαισθητοποίηση των πολιτών.
Προφανέστατα και δεν μπορούμε να αλλάξουμε άμεσα συμπεριφορές των νέων και των μεγαλύτερων σε ηλικία πολιτών.
Η προσπάθεια ας αρχίσει από την παιδική ηλικία όπου ευκολότερα καλλιεργείται και εμπεδώνεται η αγάπη, ο σεβασμός και η προστασία του δημόσιου αστικού χώρου που ανήκει στον καθένα ξεχωριστά και σε όλους ταυτόχρονα.
Τα σχολεία, μπορούν να συνδράμουν στην καλλιέργεια μιας ορθής αντίληψης, συμπεριφοράς, μεταχείρισης και εν τέλει στάσης των παιδιών απέναντι στο δημόσιο χώρο!
Επιβάλλεται η ευαισθητοποίησή τους από την παιδική τους ηλικία, με κύρια εργαλεία τα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα, με βιωματικό τρόπο, οι μαθητές μας θα ασκηθούν να βλέπουν με ωριμότερη ματιά τη γειτονιά τους , το χωριό τους, την πόλη τους. Θα εκτιμήσουν ακόμη περισσότερο το δημόσιο χώρο, θα το σεβαστούν, θα τον αγαπήσουν και θα αντιληφθούν καλύτερα αφενός ότι τους συνανήκει και αφετέρου θα κατανοήσουν και θα αποδεχτούν την συνευθύνη της ορθής χρήσης και αξιοποίησής του.
Ιδιαίτερα από τη σχολική ηλικία το παιδί πρέπει να αποκτά ολοένα και περισσότερο γνώσεις για τη τεράστια και πολυδιάστατη σημασία του .
Οφείλουμε πέραν των διαπιστώσεων και των σχολιασμών να παίρνουμε πρωτοβουλίες και να προβαίνουμε σε δράσεις.
Τα σχολεία και των δύο βαθμίδων καλούνται να έχουν και στο προκείμενο θέμα καίριο ρόλο».
Κλείνοντας ο κ Μαυροκεφαλίδης ανέφερε ότι μεταξύ των άλλων να προτείνουμε και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες που θα καλλιεργούν μια νέα στάση των παιδιών μας απέναντι στο δημόσιο χώρο ο οποίος τις τελευταίες δεκαετίες κακοποιείται και υποβαθμίζεται αισθητικά από κάθε είδους κακοποιητικών επεμβάσεων.
Οι περισσότεροι από τους παρευρισκόμενους δ/ντές έλαβαν αρχικά το λόγο για θέσουν διευκρινιστικές ερωτήσεις και να πάρουν τις σχετικές απαντήσεις και στη συνέχεια για να σχολιάσουν θετικά την καινοτόμα και άκρως ενδιαφέρουσα εκπ/κή πρόταση και να εκφράσουν τη βούλησή τους να την εφαρμόσουν κατά το επόμενο διδακτικό έτος 2018-2019. Σε τρεις φάσεις σύμφωνα με τη κατατεθείσα πρόταση που όλοι έγκαιρα έχουν λάβει:
Α ΄ΦΑΣΗ του Προγράμματος :
Συνάντηση εργασίας στη Αίθουσα Συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου , ημέρα Δευτέρα και από ώ. 12.00 με θέμα: Grafitti το εικαστικό κίνημα του δρόμου -σε συνάρτηση με το Δημόσιο Αστικό Χώρο-Τέχνη ή Βανδαλισμός;
Σημ.: Η Α ΄ΦΑΣΗ του Προγράμματος ήδη ολοκληρώθηκε.
Β΄ΦΑΣΗ : Εκπόνηση και υλοποίηση Σχεδίων Εργασίας από τις σχολικές μονάδες (Σεπτέμβριος 2018-Απρίλιος 2019).
Γ΄ΦΑΣΗ: Ολοκλήρωση του Προγράμματος 10 έως 25 Μαΐου 2019 και κλείσιμο στη Αίθουσα Συνεδριάσεων Δημοτικού Συμβουλίου Βέροιας με παρουσιάσεις, εκθέσεις προτάσεις
Οι λεπτομέρειες των φάσεων του προγράμματος περιγράφονται αναλυτικά στα κείμενα που έλαβαν οι Δ/ντές των Σχολείων.
Απόλυτα ομόφωνα αποφασίστηκε η εφαρμογή της εκπαιδευτικής πρότασης.
Ἐκεῖνο ποὺ πρέπει νὰ μάθουν τὰ παιδιὰ εἶναι πὼς δὲν ἔχουν κανένα δικαίωμα νὰ γράφουν ἢ νὰ ζωγραφίζουν σὲ ξένη ἰδιωτικὴ ἢ σὲ δημόσια περιουσία χωρὶς ἄδεια - εἶναι βανδαλισμός. Οἱ μεγαλείτερης ἡλικίας παραβάτες πρέπει νὰ τιμωροῦνται αὐστηρά, ὅπως προβλέπει ἡ κειμένη νομοθεσία. Τὸ ἰδεῶδες θὰ ἦταν νὰ ὑποχρεώνωνται ἰδίαις δαπάναις στὴν ἀποκατάστασι τοῦ χώρου ποὺ λέρωσαν μὲ τὶς καλικαντζοῦρες τους._
ΑπάντησηΔιαγραφή