Παράλληλα με την αγορά των καινούριων αυτοκινήτων που ανεβαίνει ραγδαία το 2018, ανάλογη (και μεγαλύτερη) αύξηση, έχει η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, γεγονός απολύτως φυσικό, λόγω της 8χρονης κρίσης σε συνδυασμό με την ολοένα και μεγαλύτερη έλλειψη ρευστού (συν την ελαχιστοποίηση
χρηματοδότησης των τραπεζών). Όμως, η αγορά μεταχειρισμένου εμπεριέχει πολλά ρίσκα, ειδικά αν πρόκειται για εισαγόμενα μεταχειρισμένα, που είναι και τα περισσότερα πλέον, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας του εγχώριου στόλου αυξάνεται στα προ 1990 δεδομένα και οι ευκαιρίες ελαχιστοποιούνται.
Με δεδομένα τα παραπάνω, οι πιθανότητες να «την πατήσει» κάποιος αγοράζοντας μεταχειρισμένο είναι διαρκώς αυξανόμενες και χρειάζεται μεγάλη προσοχή, στον έλεγχο του υποψήφιου για αγορά οχήματος.
Μπορεί όμως κάποιος να ελέγξει (κατά το δυνατόν) πόσο συμφέρουσα και «τίμια» είναι η επικείμενη αγορά; Η απάντηση είναι: Ναι ή σχεδόν ναι.
Ας δούμε ποια είναι τα «σημάδια» που λένε την αλήθεια για ένα όχημα
1. Το γνήσιο βιβλίο service με τα στοιχεία του αυτοκινήτου και του επίσημου πωλητή, καθώς και με έγκυρες σφραγίδες για τις συντηρήσεις που έγιναν στις προκαθορισμένες από τον κατασκευαστή περιόδους. Εδώ είναι εύκολο να γίνει και διασταύρωση των χιλιομέτρων που αναγράφονται στις επισκέψεις στο συνεργείο, μαζί με τα χιλιόμετρα που είχε το αυτοκίνητο στις διελεύσεις από τα ΚΤΕΟ. Αν πάλι υπάρχει ηλεκτρονικό αρχείο του αυτοκινήτου, ακόμα καλύτερα, καθώς επικοινωνώντας με την αντιπροσωπεία μαθαίνεις το ιστορικό του.
2. Το δελτίο ΚΤΕΟ είναι ένας ακόμη αξιόπιστος «ρουφιάνος» για κάθε όχημα, από το οποίο προκύπτουν τα πραγματικά χιλιόμετρα. Προσοχή εδώ στην περίπτωση που ένα όχημα πέρασε από ΚΤΕΟ δυο φορές σε μικρό χρονικό διάστημα, γιατί υπάρχει ενδεχόμενο να έχουν γυριστεί τα χιλιόμετρα μεταξύ των δυο ελέγχων (η διαφορά χιλιομέτρων σημειώνεται στο κάτω αριστερό τμήμα του πιο πρόσφατου ελέγχου).
3. Σε περίπτωση που το υπό αγορά όχημα, διαθέτει σύνδεση με διαγνωστικό ηλεκτρονικό εγκέφαλο, εκεί μπορείτε να δείτε πιθανά προβλήματα του παρελθόντος, τις ώρες λειτουργίας του κινητήρα, τις επισκέψεις στο συνεργείο, αλλά και τα πραγματικά χιλιόμετρα που έχει διανύσει, εκτός της περίπτωσης που το «μαϊμούδεμα» των χιλιομέτρων έχει γίνει επαγγελματικά.
4. Εάν το μεταχειρισμένο είναι εισαγωγής, ζητείστε να σας δείξουν το δελτίο του τελευταίου ΚΤΕΟ της χώρας προέλευσής του, τα γνήσια έγγραφα εκτελωνισμού και το προτιμολόγιο με βάση το οποίο αγοράστηκε. Στην περίπτωση που ο έμπορος επικαλεστεί «ηθελημένη αύξηση διανυθέντων χιλιομέτρων για να μειωθούν οι φόροι», καλύτερα αφήστε το και ψάξτε κάπου αλλού.
5. Αν το μεταχειρισμένο προέρχεται από εταιρίες ενοικιάσεως ή leasing, τότε μην προχωρήσετε σε αγορά, αν δεν δείτε τα γνήσια έγγραφα (προτιμολόγιο με τα στοιχεία του οχήματος, τιμολόγιο πώλησης και γνήσιο βιβλίο συντήρησης).
6. Αφού βεβαιωθείτε με τα έγγραφα, καλό είναι να δει το υποψήφιο για αγορά όχημα, ένας έμπειρος φανοποιός της εμπιστοσύνης σας, την εκτίμηση του οποίου θα ζητήσετε εκείνη την στιγμή (γιατί αν μεσολαβήσει χρόνος, οι έμποροι είναι πονηροί και οι πειρασμοί πολλοί…).
7. Εκτός όμως από τους ειδικούς, μπορούμε και εμείς οι αγοραστές να δούμε ορισμένα σημεία που λένε αλήθειες, όπως:
•η στεφάνη του τιμονιού
•το πόμολο του μοχλού ταχυτήτων
•οι δίσκοι των φρένων
•πιθανοί λεκέδες από διαρροή λιπαντικών ή ψυκτικών υγρών
•η κατάσταση των ελαστικών συνδέσμων
•η φθορά στο κάθισμα του οδηγού
•η ημερομηνία κατασκευής των ελαστικών
8. Ένα ακόμα στοιχείο που μπορεί να προδώσει κρυμμένα μυστικά, είναι το ψάξιμο σε ειδικά sites (εγγραφή με πληρωμή) με στοιχείο τον αριθμό πλαισίου, όπου είναι δυνατόν να μάθετε μέρος του ιστορικού εισαγόμενου οχήματος.
9. Τέλος, η σύγκριση τιμών με ελληνικά ή αντίστοιχα sites του εξωτερικού βάζοντας τα δεδομένα που έχει και το προς αγορά όχημα, είναι πιθανόν να δείξει την αξιοπιστία του πωλητή.
Κλείνοντας, θα σας μεταφέρουμε και την προσωπική εκτίμηση του γράφοντα, όσον αφορά στην πλέον αξιόπιστη πηγή αγοράς μεταχειρισμένων. Ακόμα και σήμερα που υπάρχουν μερικά επίσημα κέντρα πώλησης μεταχειρισμένων, όπου οι πωλήσεις γίνονται και με εγγύηση, δεν ξεχνάμε ότι, ο έμπορος είναι έμπορος και στόχος του είναι το μέγιστο δυνατό κέρδος.
Επίσης, οι μεγάλες εταιρίες έχουν τη δυνατότητα να κάνουν σαν καινούριο ένα «χρέπι» και να το μοσχοπουλήσουν, ενώ δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που το κέντρο μεταχειρισμένων τεράστιας εισαγωγικής φίρμας, παραδέχτηκε ότι, γυρίζει τα κοντέρ των μεταχειρισμένων που πουλούσε…
Για όλα τα παραπάνω και εφόσον μπορείτε να ελέγξετε τα προαναγραφόμενα εννέα σημεία, προτείνουμε η αγορά μεταχειρισμένου να γίνεται από ιδιώτη, τον οποίο θα γνωρίσετε (ως γνωστόν το πρόσωπο είναι σπαθί) και καλό είναι η πρώτη συνάντηση να γίνει στον χώρο του, αφού έτσι θα αντλήσετε περισσότερες πληροφορίες για το περιβάλλον που «έζησε» το αυτοκίνητο που πρόκειται να αγοράσετε.
Στην κατεύθυνση αυτή, δυστυχώς, η παρατεινόμενη περίοδος κρίσης λιγοστεύει τις πραγματικά ενδιαφέρουσες value for money ευκαιρίες της ντόπιας αγοράς, οπότε μοιραία πολλοί θα πέσουν στην ανάγκη εισαγόμενου μεταχειρισμένου, οπότε οι κίνδυνοι πολλαπλασιάζονται και απαιτείται περισσότερη προσοχή, αλλά και τύχη.
Νίκος Τσάδαρης
Πηγή: newsbeast
χρηματοδότησης των τραπεζών). Όμως, η αγορά μεταχειρισμένου εμπεριέχει πολλά ρίσκα, ειδικά αν πρόκειται για εισαγόμενα μεταχειρισμένα, που είναι και τα περισσότερα πλέον, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας του εγχώριου στόλου αυξάνεται στα προ 1990 δεδομένα και οι ευκαιρίες ελαχιστοποιούνται.
Με δεδομένα τα παραπάνω, οι πιθανότητες να «την πατήσει» κάποιος αγοράζοντας μεταχειρισμένο είναι διαρκώς αυξανόμενες και χρειάζεται μεγάλη προσοχή, στον έλεγχο του υποψήφιου για αγορά οχήματος.
Μπορεί όμως κάποιος να ελέγξει (κατά το δυνατόν) πόσο συμφέρουσα και «τίμια» είναι η επικείμενη αγορά; Η απάντηση είναι: Ναι ή σχεδόν ναι.
Ας δούμε ποια είναι τα «σημάδια» που λένε την αλήθεια για ένα όχημα
1. Το γνήσιο βιβλίο service με τα στοιχεία του αυτοκινήτου και του επίσημου πωλητή, καθώς και με έγκυρες σφραγίδες για τις συντηρήσεις που έγιναν στις προκαθορισμένες από τον κατασκευαστή περιόδους. Εδώ είναι εύκολο να γίνει και διασταύρωση των χιλιομέτρων που αναγράφονται στις επισκέψεις στο συνεργείο, μαζί με τα χιλιόμετρα που είχε το αυτοκίνητο στις διελεύσεις από τα ΚΤΕΟ. Αν πάλι υπάρχει ηλεκτρονικό αρχείο του αυτοκινήτου, ακόμα καλύτερα, καθώς επικοινωνώντας με την αντιπροσωπεία μαθαίνεις το ιστορικό του.
2. Το δελτίο ΚΤΕΟ είναι ένας ακόμη αξιόπιστος «ρουφιάνος» για κάθε όχημα, από το οποίο προκύπτουν τα πραγματικά χιλιόμετρα. Προσοχή εδώ στην περίπτωση που ένα όχημα πέρασε από ΚΤΕΟ δυο φορές σε μικρό χρονικό διάστημα, γιατί υπάρχει ενδεχόμενο να έχουν γυριστεί τα χιλιόμετρα μεταξύ των δυο ελέγχων (η διαφορά χιλιομέτρων σημειώνεται στο κάτω αριστερό τμήμα του πιο πρόσφατου ελέγχου).
3. Σε περίπτωση που το υπό αγορά όχημα, διαθέτει σύνδεση με διαγνωστικό ηλεκτρονικό εγκέφαλο, εκεί μπορείτε να δείτε πιθανά προβλήματα του παρελθόντος, τις ώρες λειτουργίας του κινητήρα, τις επισκέψεις στο συνεργείο, αλλά και τα πραγματικά χιλιόμετρα που έχει διανύσει, εκτός της περίπτωσης που το «μαϊμούδεμα» των χιλιομέτρων έχει γίνει επαγγελματικά.
4. Εάν το μεταχειρισμένο είναι εισαγωγής, ζητείστε να σας δείξουν το δελτίο του τελευταίου ΚΤΕΟ της χώρας προέλευσής του, τα γνήσια έγγραφα εκτελωνισμού και το προτιμολόγιο με βάση το οποίο αγοράστηκε. Στην περίπτωση που ο έμπορος επικαλεστεί «ηθελημένη αύξηση διανυθέντων χιλιομέτρων για να μειωθούν οι φόροι», καλύτερα αφήστε το και ψάξτε κάπου αλλού.
5. Αν το μεταχειρισμένο προέρχεται από εταιρίες ενοικιάσεως ή leasing, τότε μην προχωρήσετε σε αγορά, αν δεν δείτε τα γνήσια έγγραφα (προτιμολόγιο με τα στοιχεία του οχήματος, τιμολόγιο πώλησης και γνήσιο βιβλίο συντήρησης).
6. Αφού βεβαιωθείτε με τα έγγραφα, καλό είναι να δει το υποψήφιο για αγορά όχημα, ένας έμπειρος φανοποιός της εμπιστοσύνης σας, την εκτίμηση του οποίου θα ζητήσετε εκείνη την στιγμή (γιατί αν μεσολαβήσει χρόνος, οι έμποροι είναι πονηροί και οι πειρασμοί πολλοί…).
7. Εκτός όμως από τους ειδικούς, μπορούμε και εμείς οι αγοραστές να δούμε ορισμένα σημεία που λένε αλήθειες, όπως:
•η στεφάνη του τιμονιού
•το πόμολο του μοχλού ταχυτήτων
•οι δίσκοι των φρένων
•πιθανοί λεκέδες από διαρροή λιπαντικών ή ψυκτικών υγρών
•η κατάσταση των ελαστικών συνδέσμων
•η φθορά στο κάθισμα του οδηγού
•η ημερομηνία κατασκευής των ελαστικών
8. Ένα ακόμα στοιχείο που μπορεί να προδώσει κρυμμένα μυστικά, είναι το ψάξιμο σε ειδικά sites (εγγραφή με πληρωμή) με στοιχείο τον αριθμό πλαισίου, όπου είναι δυνατόν να μάθετε μέρος του ιστορικού εισαγόμενου οχήματος.
9. Τέλος, η σύγκριση τιμών με ελληνικά ή αντίστοιχα sites του εξωτερικού βάζοντας τα δεδομένα που έχει και το προς αγορά όχημα, είναι πιθανόν να δείξει την αξιοπιστία του πωλητή.
Κλείνοντας, θα σας μεταφέρουμε και την προσωπική εκτίμηση του γράφοντα, όσον αφορά στην πλέον αξιόπιστη πηγή αγοράς μεταχειρισμένων. Ακόμα και σήμερα που υπάρχουν μερικά επίσημα κέντρα πώλησης μεταχειρισμένων, όπου οι πωλήσεις γίνονται και με εγγύηση, δεν ξεχνάμε ότι, ο έμπορος είναι έμπορος και στόχος του είναι το μέγιστο δυνατό κέρδος.
Επίσης, οι μεγάλες εταιρίες έχουν τη δυνατότητα να κάνουν σαν καινούριο ένα «χρέπι» και να το μοσχοπουλήσουν, ενώ δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που το κέντρο μεταχειρισμένων τεράστιας εισαγωγικής φίρμας, παραδέχτηκε ότι, γυρίζει τα κοντέρ των μεταχειρισμένων που πουλούσε…
Για όλα τα παραπάνω και εφόσον μπορείτε να ελέγξετε τα προαναγραφόμενα εννέα σημεία, προτείνουμε η αγορά μεταχειρισμένου να γίνεται από ιδιώτη, τον οποίο θα γνωρίσετε (ως γνωστόν το πρόσωπο είναι σπαθί) και καλό είναι η πρώτη συνάντηση να γίνει στον χώρο του, αφού έτσι θα αντλήσετε περισσότερες πληροφορίες για το περιβάλλον που «έζησε» το αυτοκίνητο που πρόκειται να αγοράσετε.
Στην κατεύθυνση αυτή, δυστυχώς, η παρατεινόμενη περίοδος κρίσης λιγοστεύει τις πραγματικά ενδιαφέρουσες value for money ευκαιρίες της ντόπιας αγοράς, οπότε μοιραία πολλοί θα πέσουν στην ανάγκη εισαγόμενου μεταχειρισμένου, οπότε οι κίνδυνοι πολλαπλασιάζονται και απαιτείται περισσότερη προσοχή, αλλά και τύχη.
Νίκος Τσάδαρης
Πηγή: newsbeast
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι σύντομα και να χρησιμοποιείτε nickname για τη διευκόλυνση του διαλόγου. Ο «Βεροιώτης» δεν υιοθετεί τις απόψεις των σχολιαστών, οι οποίοι και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτές.