Η διαδικασία επιβράδυνσης του οχήματος και ότι εμπλέκεται με αυτήν, είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες ασφάλειας για εμάς και τους συνεπιβάτες μας, όταν μετακινούμαστε με το αυτοκίνητο. Ο μέσος οδηγός σε μια απρόσμενη κατάσταση αντιδρά με πανικό και κοκαλώνει το πόδι στο φρένο. Υπάρχουν όμως κάποια πράγματα που μπορούμε όλοι
μας να γνωρίζουμε, ώστε να φρενάρουμε πιο αποτελεσματικά. Πάμε να δούμε 6 συμβουλές που μπορούν να βελτιώσουν τον τρόπο που φρενάρουμε:
1. Φρέναρε και στρίψε αν μπορείς!
Τα περισσότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους έχουν ABS. Αυτό είναι ένα σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών που εξυπηρετεί δύο σκοπούς: Ο πρώτος είναι να μειώσει την απόσταση φρεναρίσματος, ο δεύτερος είναι να δώσει στον οδηγό τη δυνατότητα να κατευθύνει το αυτοκίνητο εκεί που θέλει και άρα να αποφύγει το εμπόδιο. Αυτό συμβαίνει διότι αν οι τροχοί μπλοκάρουν, τότε χάνεται η πρόσφυση και αντίστοιχα χάνεις και το τιμόνι. Aρα, σε περίπτωση που το αυτοκίνητό σου έχει ABS, προσπάθησε να φρενάρεις και να αποφύγεις το μπροστινό εμπόδιο στρίβοντας και μη μένοντας με κλειδωμένο το τιμόνι στην ευθεία! Εμείς θα λέγαμε να το δοκιμάσεις μάλιστα και σε μια αλάνα, όχι στο δρόμο. Αν έχεις προπονηθεί από πριν, θα είσαι πιο έτοιμος όταν πρέπει…
2. Κράτα πατημένο το πεντάλ του φρένου
«Ακόμη θυμάμαι την πρώτη φορά που φρέναρα ως νέος οδηγός και μπήκε το ABS. Το πεντάλ έτρεμε και εγώ -μέγα λάθος- ταράχθηκα και σήκωσα ελαφρώς το πόδι από το φρένο».
Το παραπάνω μας το εκμυστηρεύτηκε έμπειρος οδηγός σήμερα, και τώρα που το ξανασκεφτόμαστε ίσως να βρεθήκαμε και εμείς στη θέση του… Συμβουλή μας λοιπόν: αν το αυτοκίνητό σου έχει ABS, τότε κράτα γερά πατημένο το φρένο και μην χαλαρώσεις την πίεση που του ασκείς! Μάλιστα, όπως και με την παραπάνω συμβουλή, θα λέγαμε να το δοκιμάσεις στην πράξη, ώστε να έχεις νιώσει την αντίδραση του αυτοκινήτου σου από πριν. Φυσικά, με ασφάλεια! Δεν θέλεις να σε… φιλήσει ο πισινός σου!
3. Εν ανάγκη τράβα το ηλεκτρικό χειρόφρενο
Το ξέρετε ότι μπορείτε να τραβήξετε το ηλεκτρικό χειρόφρενο, όπως και το χειροκίνητο, αν παραστεί βέβαια η ύστατη ανάγκη; Οι περισσότεροι δεν το γνωρίζουν, όμως κρατώντας σηκωμένο το κουμπί του ηλεκτρικού χειρόφρενου είναι σαν να σηκώνετε τον κλασικό λεβιέ! Και φυσικά, το ότι μάθατε τώρα αυτή την πληροφορία δεν σημαίνει πως θα αρχίσετε να παίρνετε τις στροφές με χειρόφρενο, διότι είναι επικίνδυνο και παράνομο να πραγματοποιείτε απότομους ελιγμούς.
4. Κράτα αποστάσεις!
Ακούγεται πολύ τετριμμένο, όμως είναι πέρα για πέρα αληθινό! Αφήνοντας απόσταση από τον μπροστινό έχεις καλύτερη ορατότητα και περισσότερο χρόνο αντίδρασης για να φρενάρεις.
Τι είναι αυτό; Θα απαντήσουμε με το παρακάτω παράδειγμα: Το Honda Civic TypeR έχει την καλύτερη επίδοση των φρένων στις μετρήσεις του AutoΤρίτη. Για το 100-0 χλμ./ώρα έκανε μόλις 33,7 μέτρα. Ωστόσο, ο καλύτερος οδηγός του κόσμου πίσω από το τιμόνι του, αν πρέπει να φρενάρει επειδή πετάχτηκε στην εθνική οδό κάποιο ζώο, δεν θα κάνει 33,7 μέτρα, αλλά 56 μέτρα! Γιατί από τη στιγμή που θα δει το ζώο, μέχρι που ασκήσει την πίεση στο πεντάλ, θα έχουν περάσει 0,6 δλ που είναι ο χρόνος αντίδρασης του οδηγού, το οποίο μεταφράζεται για το μέσο οδηγό στα 22,2 μέτρα απόσταση που έκανε μέχρι να ξεκινήσει να πατάει το πεντάλ του φρένου. Μήπως λοιπόν τώρα το ξανασκέφτεσαι και κρατάς αποστάσεις;
5. Μην οδηγάς ξαπλωμένος!
«Νευριάζω που βλέπω τον δίπλα οδηγό να οδηγεί ξαπλωμένος! Και δεν με πειράζει καθόλου που θα πονέσει η μέση του. Καλά να πάθει ! Νευριάζω, όμως, επειδή όταν θα χρειαστεί, δεν θα μπορεί να στρίψει το τιμόνι, δεν μπορεί να πατήσει το φρένο μέχρι τέρμα και άρα θα τρακάρει».
Το παραπάνω αποτελεί σχόλιο από αναγνώστη μας, και συμφωνούμε απόλυτα μαζί του. Διαβάστε παρακάτω ποια είναι η σωστή θέση οδήγησης και το πείραμα που πραγματοποιήσαμε σχετικά με αυτή.
6. Φρενάροντας σωστά χωρίς ABS
ABS έχουν τα περισσότερα, όχι όμως όλα τα αυτοκίνητα. Τι γίνεται λοιπόν σε αυτή την περίπτωση όπου μπλοκάρουν τα φρένα και χάνεται η δυνατότητα ελέγχου με το τιμόνι; Σε μια τέτοια περίπτωση, ο πανικός είναι κακός σύμβουλος. Αυτό που πρέπει να κάνει κάποιος είναι να κάνει στην ουσία τη δουλειά του ABS. Αφήνοντας και πατώντας το φρένα με μικρές κοφτές κινήσεις στο πεντάλ. Η πράξη είναι δύσκολη. Για αυτό, χωρίς ABS φροντίζουμε να φρενάρουμε πιο νωρίς, έχοντας μεγαλύτερες αποστάσεις για να υπάρχει ικανός χρόνος αντίδρασης.
μας να γνωρίζουμε, ώστε να φρενάρουμε πιο αποτελεσματικά. Πάμε να δούμε 6 συμβουλές που μπορούν να βελτιώσουν τον τρόπο που φρενάρουμε:
1. Φρέναρε και στρίψε αν μπορείς!
Τα περισσότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους έχουν ABS. Αυτό είναι ένα σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών που εξυπηρετεί δύο σκοπούς: Ο πρώτος είναι να μειώσει την απόσταση φρεναρίσματος, ο δεύτερος είναι να δώσει στον οδηγό τη δυνατότητα να κατευθύνει το αυτοκίνητο εκεί που θέλει και άρα να αποφύγει το εμπόδιο. Αυτό συμβαίνει διότι αν οι τροχοί μπλοκάρουν, τότε χάνεται η πρόσφυση και αντίστοιχα χάνεις και το τιμόνι. Aρα, σε περίπτωση που το αυτοκίνητό σου έχει ABS, προσπάθησε να φρενάρεις και να αποφύγεις το μπροστινό εμπόδιο στρίβοντας και μη μένοντας με κλειδωμένο το τιμόνι στην ευθεία! Εμείς θα λέγαμε να το δοκιμάσεις μάλιστα και σε μια αλάνα, όχι στο δρόμο. Αν έχεις προπονηθεί από πριν, θα είσαι πιο έτοιμος όταν πρέπει…
2. Κράτα πατημένο το πεντάλ του φρένου
«Ακόμη θυμάμαι την πρώτη φορά που φρέναρα ως νέος οδηγός και μπήκε το ABS. Το πεντάλ έτρεμε και εγώ -μέγα λάθος- ταράχθηκα και σήκωσα ελαφρώς το πόδι από το φρένο».
Το παραπάνω μας το εκμυστηρεύτηκε έμπειρος οδηγός σήμερα, και τώρα που το ξανασκεφτόμαστε ίσως να βρεθήκαμε και εμείς στη θέση του… Συμβουλή μας λοιπόν: αν το αυτοκίνητό σου έχει ABS, τότε κράτα γερά πατημένο το φρένο και μην χαλαρώσεις την πίεση που του ασκείς! Μάλιστα, όπως και με την παραπάνω συμβουλή, θα λέγαμε να το δοκιμάσεις στην πράξη, ώστε να έχεις νιώσει την αντίδραση του αυτοκινήτου σου από πριν. Φυσικά, με ασφάλεια! Δεν θέλεις να σε… φιλήσει ο πισινός σου!
3. Εν ανάγκη τράβα το ηλεκτρικό χειρόφρενο
Το ξέρετε ότι μπορείτε να τραβήξετε το ηλεκτρικό χειρόφρενο, όπως και το χειροκίνητο, αν παραστεί βέβαια η ύστατη ανάγκη; Οι περισσότεροι δεν το γνωρίζουν, όμως κρατώντας σηκωμένο το κουμπί του ηλεκτρικού χειρόφρενου είναι σαν να σηκώνετε τον κλασικό λεβιέ! Και φυσικά, το ότι μάθατε τώρα αυτή την πληροφορία δεν σημαίνει πως θα αρχίσετε να παίρνετε τις στροφές με χειρόφρενο, διότι είναι επικίνδυνο και παράνομο να πραγματοποιείτε απότομους ελιγμούς.
4. Κράτα αποστάσεις!
Ακούγεται πολύ τετριμμένο, όμως είναι πέρα για πέρα αληθινό! Αφήνοντας απόσταση από τον μπροστινό έχεις καλύτερη ορατότητα και περισσότερο χρόνο αντίδρασης για να φρενάρεις.
Τι είναι αυτό; Θα απαντήσουμε με το παρακάτω παράδειγμα: Το Honda Civic TypeR έχει την καλύτερη επίδοση των φρένων στις μετρήσεις του AutoΤρίτη. Για το 100-0 χλμ./ώρα έκανε μόλις 33,7 μέτρα. Ωστόσο, ο καλύτερος οδηγός του κόσμου πίσω από το τιμόνι του, αν πρέπει να φρενάρει επειδή πετάχτηκε στην εθνική οδό κάποιο ζώο, δεν θα κάνει 33,7 μέτρα, αλλά 56 μέτρα! Γιατί από τη στιγμή που θα δει το ζώο, μέχρι που ασκήσει την πίεση στο πεντάλ, θα έχουν περάσει 0,6 δλ που είναι ο χρόνος αντίδρασης του οδηγού, το οποίο μεταφράζεται για το μέσο οδηγό στα 22,2 μέτρα απόσταση που έκανε μέχρι να ξεκινήσει να πατάει το πεντάλ του φρένου. Μήπως λοιπόν τώρα το ξανασκέφτεσαι και κρατάς αποστάσεις;
5. Μην οδηγάς ξαπλωμένος!
«Νευριάζω που βλέπω τον δίπλα οδηγό να οδηγεί ξαπλωμένος! Και δεν με πειράζει καθόλου που θα πονέσει η μέση του. Καλά να πάθει ! Νευριάζω, όμως, επειδή όταν θα χρειαστεί, δεν θα μπορεί να στρίψει το τιμόνι, δεν μπορεί να πατήσει το φρένο μέχρι τέρμα και άρα θα τρακάρει».
Το παραπάνω αποτελεί σχόλιο από αναγνώστη μας, και συμφωνούμε απόλυτα μαζί του. Διαβάστε παρακάτω ποια είναι η σωστή θέση οδήγησης και το πείραμα που πραγματοποιήσαμε σχετικά με αυτή.
6. Φρενάροντας σωστά χωρίς ABS
ABS έχουν τα περισσότερα, όχι όμως όλα τα αυτοκίνητα. Τι γίνεται λοιπόν σε αυτή την περίπτωση όπου μπλοκάρουν τα φρένα και χάνεται η δυνατότητα ελέγχου με το τιμόνι; Σε μια τέτοια περίπτωση, ο πανικός είναι κακός σύμβουλος. Αυτό που πρέπει να κάνει κάποιος είναι να κάνει στην ουσία τη δουλειά του ABS. Αφήνοντας και πατώντας το φρένα με μικρές κοφτές κινήσεις στο πεντάλ. Η πράξη είναι δύσκολη. Για αυτό, χωρίς ABS φροντίζουμε να φρενάρουμε πιο νωρίς, έχοντας μεγαλύτερες αποστάσεις για να υπάρχει ικανός χρόνος αντίδρασης.
Πηγή: autotriti.gr