Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Aπεργούν οι εργαζόμενοι στην Εγνατία Οδό

Σε νέα απεργιακή κινητοποίηση προσανατολίζονται οι εργαζόμενοι της Εγνατίας Οδού στις 27 Ιουλίου, ημέρα που πρόκειται να επαναληφθεί ο διαγωνισμός για την ανάθεση και κατασκευή των σταθμών μετωπικών διοδίων σε Καβάλα και Στρυμονικό. Εάν η απεργιακή κινητοποίηση δεν επιτρέψει την διενέργεια του διαγωνισμού, τότε αυτός θα πρέπει να πραγματοποιηθεί στις 8 Αυγούστου, σύμφωνα με τα όσα προβλέπει ο νόμος. Η Εγνατία Οδός είναι ο πρώτος διαγωνισμός που θα προκηρυχτεί υπό τα νέα κοινοτικά δεδομένα, ανέφερε, χτες σε συνέντευξη της η πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Λίλα Τσιτσογιαννοπούλου.

Σύμφωνα με την πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία υποστήριξε ότι το προσεχές διάστημα θα προκηρυχτεί η εκδήλωση ενδιαφέροντος, οι νέοι σταθμοί διοδίων είναι απαραίτητοι για τη βιωσιμότητα του αυτοκινητοδρόμου.

Υπενθυμίζεται ότι η εν λόγω υπουργική απόφαση, η οποία ορίζει, στο σύνολο, 18 μετωπικούς (μαζί με τους τέσσερις στους κάθετους άξονες) και 20 πλευρικούς σταθμούς, έχει προκαλέσει την αντίδραση τοπικών φορέων.

Με βάση την σχετική υπουργική απόφαση, για τους μετωπικούς σταθμούς Παμβώτιδας, Μέστης, Ιεροπηγής και Ευζώνων, η λειτουργία τους προβλέπεται την 31η Αυγούστου.

Για τα διόδια Σιάτιστας, την 1η Νοεμβρίου και για τους σταθμούς διοδίων Θεσσαλονίκης, Ασπροβάλτας, Καβάλας και Στρυμονικού η 10η Οκτωβρίου.

Επίσης, για το Αρδάνιο και τους 20 πλευρικούς σταθμούς η 1η Νοεμβρίου 2017.

Στην Εγνατία Οδό λειτουργούν, σήμερα, οκτώ σταθμοί στην Τύρια (Θεσπρωτία), στο Μαλακάσι (Μέτσοβο), στον Πολύμυλο Κοζάνης, στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης, στην Ανάληψη, στη Μουσθένη Καβάλας, στον Ίασμο Κομοτηνής και στον Προμαχώνα Σερρών.

Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι η ολοκλήρωση του διαγωνισμού και η ανάδειξη του αναδόχου μέχρι το τέλος τους έτους, ενώ όσον αφορά το μοντέλο αξιοποίησης, πολλά είναι τα εναλλακτικά σενάρια που έχουν πέσει στο τραπέζι, με αυτό που προκρίνεται είναι η παραχώρηση του οδικού άξονα για 35 χρόνια στον υποψήφιο επενδυτή.

Πληροφορίες πάντως αναφέρουν ότι για να γίνει ελκυστικότερη η επένδυση – εκτός από την εγκατάσταση επιπλέον διοδίων κατά μήκος του οδικού άξονα, εξετάζεται η ενεργοποίηση σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών καθώς και η δημιουργία και εκμετάλλευση υποδομών Logistics, κατά μήκος του οδικού άξονα.

Παράλληλα πληροφορίες αναφέρουν ότι η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ έχει αποφασίσει την δυνατότητα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών.

Ο αυτοκινητόδρομος εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα του Νομού Θεσπρωτίας έως τους Κήπους του Νομού Έβρου και εξυπηρετεί τη Θεσπρωτία, τα Ιωάννινα, τα Γρεβενά, την Κοζάνη, την Ημαθία, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Ξάνθη και τη Ροδόπη.

Παράλληλα συνδέεται με τα σύνορα της Αλβανίας, των Σκοπίων, της Βουλγαρίας, της Τουρκίας μέσω εννέα κάθετων αξόνων ενώ διέρχεται από την Ηγουμενίτσα, τα Ιωάννινα, το Μέτσοβο, τα Γρεβενά, την Κοζάνη, τη Βέροια, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Ξάνθη, την Κομοτηνή και την Αλεξανδρούπολη.

Ο συνολικού μήκους 800 χιλιομέτρων αυτοκινητόδρομος συνδέεται με τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης καθώς και με τα αεροδρόμια των Ιωαννίνων, της Καστοριάς, της Κοζάνης, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ