ΔΥΟ ΗΜΑΘΙΩΤΕΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ ΑΝΕΛΑΒΑΝ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ!
Το γνωστό σκάνδαλο µε τις παραποιηµένες εκποµπές ρύπων στα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα της κολοσσιαίας αυτοκινητοβιοµηχανίας VW, που ξέσπασε τον περασµένο Σεπτέµβριο ύστερα από ελέγχους της υπηρεσίας προστασίας περιβάλλοντος των ΗΠΑ, επηρεάζει καταλυτικά και την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου.
Στην Ελλάδα, τη νοµική υποστήριξη των κατόχων αυτοκινήτων της Volkswagen έχουν αναλάβει τα δικηγορικά γραφεία των Σωκράτη Παπαχατζή, ο οποίος εκπροσωπεί δικαστικά, µεταξύ άλλων, χιλιάδες ζηµιωθέντες από την ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ και του Άγγελου Τόλκα, που διετέλεσε Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και επίσης ολοκλήρωσε τις συγχωνεύσεις Οργανισµών του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Όπως είναι γνωστό από τα αναρίθµητα δηµοσιεύµατα του Τύπου γενικότερα, αλλά και από το τεκµηριωµένο δηµοσίευµα του «autoSERVICE» τον Σεπτέµβριο του 2015 -Τεύχος 377, η αυτοκινητοβιοµηχανία VW τοποθέτησε ένα «πειραγµένο» λογισµικό -που επηρέαζε τις τιµές των καυσαερίων- σε περισσότερα από 11.000.000 αυτοκίνητα σε όλο τον κόσµο, εφοδιασµένα µε το κινητήρα ΕΑ 189, εκ των οποίων περίπου 11.000 πωλήθηκαν από εταιρείες αντιπροσώπευσης και διανοµής των συγκεκριµένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα.
Όπως προκύπτει από τις σχετικές ανακοινώσεις των εµπλεκοµένων εταιρειών, η υπόθεση της εφαρµογής του συγκεκριµένου λογισµικού επηρεάζει στην Ελλάδα 9.119 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων VW και Audi µε τον επίµαχο τύπο πετρελαιοκινητήρα EA 189 (6.362 επιβατικά οχήµατα Volkswagen, 1.875 οχήµατα Audi και 882 επαγγελµατικά οχήµατα Volkswagen), ενώ µέχρι σήµερα δεν έχει καταστεί ακριβής ο αριθµός των εµπλεκοµένων αυτοκινήτων SEAT και Skoda. Γενικά, τα µοντέλα του γκρουπ VW που επηρεάζονται από το σκάνδαλο είναι τά VW (Polo, Golf, Passat), Audi (A1, Α3 Subcompact), Skoda Octavia και Seat (Ibiza, Leon).
Η αποκάλυψη του σκανδάλου παραποίησης τιµών των εκπεµπόµενων ρύπων πριν από περίπου επτά µήνες, έφερε την Volkswagen σε εξαιρετικά δυσχερή θέση, καθώς δέχθηκε ισχυρό πλήγµα το κύρος και η αξιοπιστία της γερµανικής αυτοκινητοβιοµηχανίας, ενώ ταυτόχρονα βρέθηκε αντιµέτωπη µε πλήθος εισαγγελικών ερευνών, αγωγών, προστίµων και νοµικών διεκδικήσεων σε παγκόσµιο επίπεδο.
Στην Ελλάδα, τη νοµική υποστήριξη των κατόχων αυτοκινήτων της Volkswagen έχουν αναλάβει τα δικηγορικά γραφεία των Σωκράτη Παπαχατζή, ο οποίος εκπροσωπεί δικαστικά, µεταξύ άλλων, χιλιάδες ζηµιωθέντες από την ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ και του Άγγελου Τόλκα, που διετέλεσε Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και επίσης ολοκλήρωσε τις συγχωνεύσεις Οργανισµών του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Σε επικοινωνία µαζί τους, µας επεσήµαναν ότι η άσκηση αγωγής για όλα τα εµπλεκόµενα αυτοκίνητα αποτελεί µονόδροµο για την πλήρη και οριστική δικαίωση του συνόλου των ζηµιωθέντων της Volkswagen. Για τον λόγο αυτό, έχει ήδη ξεκινήσει από τα συγκεκριµένα δικηγορικά γραφεία η διαδικασία συλλογής στοιχείων και εγγράφων από εκατοντάδες παθόντες του σκανδάλου της Volkswagen, µε σκοπό άµεσα να κατατεθούν στα αρµόδια δικαστήρια οι πρώτες οµαδικές αγωγές.
Αξίζει να αναφέρουµε, όπως µας τόνισαν, ότι η αναγκαιότητα προσφυγής στην δικαιοσύνη για το σύνολο των κατόχων των εµπλεκοµένων αυτοκινήτων της VW στην Ελλάδα, ενισχύεται αφενός από την πλήρη αποδοχή των τεράστιων ευθυνών της γερµανικής αυτοκινητοβιοµηχανίας και αφετέρου από το γεγονός ότι τα αµερικανικά δικαστήρια έχουν ήδη καταλήξει και επικυρώσει, µε σχετική απόφασή τους, την πρώτη συµβιβαστική διαδικασία µεταξύ της γερµανικής εταιρείας και χιλιάδων κατόχων αυτοκινήτων της VW στις ΗΠΑ, γεγονός που ανοίγει τον δρόµο για την αποκατάσταση της ζηµίας που έχουν υποστεί και χιλιάδες κάτοχοι παρόµοιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη και στην Ελλάδα.
Το γνωστό σκάνδαλο µε τις παραποιηµένες εκποµπές ρύπων στα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα της κολοσσιαίας αυτοκινητοβιοµηχανίας VW, που ξέσπασε τον περασµένο Σεπτέµβριο ύστερα από ελέγχους της υπηρεσίας προστασίας περιβάλλοντος των ΗΠΑ, επηρεάζει καταλυτικά και την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου.
Στην Ελλάδα, τη νοµική υποστήριξη των κατόχων αυτοκινήτων της Volkswagen έχουν αναλάβει τα δικηγορικά γραφεία των Σωκράτη Παπαχατζή, ο οποίος εκπροσωπεί δικαστικά, µεταξύ άλλων, χιλιάδες ζηµιωθέντες από την ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ και του Άγγελου Τόλκα, που διετέλεσε Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και επίσης ολοκλήρωσε τις συγχωνεύσεις Οργανισµών του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Όπως είναι γνωστό από τα αναρίθµητα δηµοσιεύµατα του Τύπου γενικότερα, αλλά και από το τεκµηριωµένο δηµοσίευµα του «autoSERVICE» τον Σεπτέµβριο του 2015 -Τεύχος 377, η αυτοκινητοβιοµηχανία VW τοποθέτησε ένα «πειραγµένο» λογισµικό -που επηρέαζε τις τιµές των καυσαερίων- σε περισσότερα από 11.000.000 αυτοκίνητα σε όλο τον κόσµο, εφοδιασµένα µε το κινητήρα ΕΑ 189, εκ των οποίων περίπου 11.000 πωλήθηκαν από εταιρείες αντιπροσώπευσης και διανοµής των συγκεκριµένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα.
Όπως προκύπτει από τις σχετικές ανακοινώσεις των εµπλεκοµένων εταιρειών, η υπόθεση της εφαρµογής του συγκεκριµένου λογισµικού επηρεάζει στην Ελλάδα 9.119 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων VW και Audi µε τον επίµαχο τύπο πετρελαιοκινητήρα EA 189 (6.362 επιβατικά οχήµατα Volkswagen, 1.875 οχήµατα Audi και 882 επαγγελµατικά οχήµατα Volkswagen), ενώ µέχρι σήµερα δεν έχει καταστεί ακριβής ο αριθµός των εµπλεκοµένων αυτοκινήτων SEAT και Skoda. Γενικά, τα µοντέλα του γκρουπ VW που επηρεάζονται από το σκάνδαλο είναι τά VW (Polo, Golf, Passat), Audi (A1, Α3 Subcompact), Skoda Octavia και Seat (Ibiza, Leon).
Η αποκάλυψη του σκανδάλου παραποίησης τιµών των εκπεµπόµενων ρύπων πριν από περίπου επτά µήνες, έφερε την Volkswagen σε εξαιρετικά δυσχερή θέση, καθώς δέχθηκε ισχυρό πλήγµα το κύρος και η αξιοπιστία της γερµανικής αυτοκινητοβιοµηχανίας, ενώ ταυτόχρονα βρέθηκε αντιµέτωπη µε πλήθος εισαγγελικών ερευνών, αγωγών, προστίµων και νοµικών διεκδικήσεων σε παγκόσµιο επίπεδο.
Στην Ελλάδα, τη νοµική υποστήριξη των κατόχων αυτοκινήτων της Volkswagen έχουν αναλάβει τα δικηγορικά γραφεία των Σωκράτη Παπαχατζή, ο οποίος εκπροσωπεί δικαστικά, µεταξύ άλλων, χιλιάδες ζηµιωθέντες από την ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ και του Άγγελου Τόλκα, που διετέλεσε Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και επίσης ολοκλήρωσε τις συγχωνεύσεις Οργανισµών του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Σε επικοινωνία µαζί τους, µας επεσήµαναν ότι η άσκηση αγωγής για όλα τα εµπλεκόµενα αυτοκίνητα αποτελεί µονόδροµο για την πλήρη και οριστική δικαίωση του συνόλου των ζηµιωθέντων της Volkswagen. Για τον λόγο αυτό, έχει ήδη ξεκινήσει από τα συγκεκριµένα δικηγορικά γραφεία η διαδικασία συλλογής στοιχείων και εγγράφων από εκατοντάδες παθόντες του σκανδάλου της Volkswagen, µε σκοπό άµεσα να κατατεθούν στα αρµόδια δικαστήρια οι πρώτες οµαδικές αγωγές.
Αξίζει να αναφέρουµε, όπως µας τόνισαν, ότι η αναγκαιότητα προσφυγής στην δικαιοσύνη για το σύνολο των κατόχων των εµπλεκοµένων αυτοκινήτων της VW στην Ελλάδα, ενισχύεται αφενός από την πλήρη αποδοχή των τεράστιων ευθυνών της γερµανικής αυτοκινητοβιοµηχανίας και αφετέρου από το γεγονός ότι τα αµερικανικά δικαστήρια έχουν ήδη καταλήξει και επικυρώσει, µε σχετική απόφασή τους, την πρώτη συµβιβαστική διαδικασία µεταξύ της γερµανικής εταιρείας και χιλιάδων κατόχων αυτοκινήτων της VW στις ΗΠΑ, γεγονός που ανοίγει τον δρόµο για την αποκατάσταση της ζηµίας που έχουν υποστεί και χιλιάδες κάτοχοι παρόµοιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη και στην Ελλάδα.