ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΑΝΑΨΕ ΦΩΤΙΕΣ
2) Από την άλλη, όσο δίκιο κι αν έχει κάποιος ,δεν έρχεται απέναντι απο μιά ολόκληρη πόλη. Η δεν αφήνει να εννοηθεί κάτι τέτοιο ,άν είναι λανθασμένη εντύπωση.
3) Οταν είσαι εκλεγμένος απο τον λαό υποχρεούσαι την υπεράσπιση του κοινού καλού αυτού του λαού, χωρίς προσωπικά και εμμονές.
4) Επίσης όταν είσαι δημόσιος υπάλληλος ,επιπροσθέτως, υποχρεούσαι την εξυπηρέτηση του κοινού καλού ,χωρίς προσωπικά και εμμονές .
5) Μονός καυγάς δεν γίνεται ποτέ !!!
6) Το κάθε αρνί απο το ποδάρι του κρέμεται... λέμε στην Βέροια και αν το αρνί ειναι άρχων του τόπου, πρίν ή νύν ,ακόμα πιό βαρύ το αρνί... Αν όμως είσαι η "κορυφαία" αρχαιολόγος της χώρας, (έτσι είναι).... ένα κοπαδι αρνιά το βάρος σου και πρέπει να πιαστείς καλά μην πέσεις αδίκα.!!!!!!!!!
7) Οταν υπάρχει τοοοοοσο σοβαρό θέμα δεν βγάζεις διάγγελμα τύπου μέσω δικτύων ενημέρωσης (facebook) διότι δεν γίνεται να γίνει εκεί ο διάλογος η ο αντίλογος. Πας και τα λές. Κι αν εισαι απο αυτους που τα λές καλά (γνωστό τοις πάσι αυτό) και εχεις δίκιο, φεύγεις απο εκεί με όλη την πόλη μαζι σου. Αλλιως αδικείς τον εαυτό σου και το κίνητρό σου. Και δεν αφήνεις την εντύπωση της... απαξίωσης του κοινού.
8) Οταν οι Ελληνες υπερασπιζόταν το κοινό καλο απο διαφορετικό στρατόπεδο είχαμε... εμφύλιους, με πολλά αδικήματα και πολλούς αδικημένους. Πολλοί εχθροί μας το εκμεταλλευτικαν αυτό...
9) Η μαιμού έπνιξε, λένε, το μαϊμουνάκι της σφίγγοντας το στην αγγαλιά της, απο την πολύ... αγάπη (αλλά ήταν μαίμου και δεν την δίκασε κανείς, αν δεν ειναι όμως.....??/)
Γι αυτό η Νικολακοπούλου πολύ σωστά λέει σε ενα στίχο ότι....: "δεν εισαι ακίνδυνος για ότι δείνεις "
Οποιος κατάλαβε, θα με συγχωρέσει αν νομίζει, ότι τον αδικεί το κείμενό μου.
10) Σε ενα δημόσιο υπάλληλο που δουλεύει, όσο ένας στρατός άντρες, οφείλεις πρώτα να υποκλιθείς για το γεγονός και μονο αυτό. Μετά φυσικά μπορείς να έχεις το διακαίωμα να διαφωνείς και να του ζητήσεις εξηγήσεις για τον υπερβάλλοντα ζήλο του και να τον τιμωρήσεις... " 'οτι πολύ ηγάπησε"
11) Οταν δεν καταλαβαίνει μια ολόκληρη πόλη την καλή σου πρόθεση, της το λές κι όλας με το στόμα, δεν το γράφεις μόνο κι ας μένουν τα γραπτά . Ο προφορικός λόγος είναι πιο αντιληπτός σε δυσλεξικά άτομα σαν εμένα, για παράδειγμα, και πιθανον και σε αλλα τόσα .
12) Η σοβαρή αρχιτεκτονική δεν φοβάται την αρχαιολογία κι ας την καθυστερεί πολύ και πολλές φορές. Εξάλλου ενα απο τα αντικείμενα της αρχαιολογίας ειναι η ενασχόληση με τα κτισματα. Εχει ομως πολλά παράπονα και καποια στιγμή θα πρέπει να κατσουν να τα βρούνε. Δεν ειναι η μιά πεθερά και η αλλη νύφη για να λέμε: "ολα τα στραβα ψωμιά η νυφ΄τα κάνει ...!!!!" Ετσι δέν ειναι κορίτσια???
13) Οταν μια ολόκληρη πόλη είναι απέναντί σου, επειδή δεν συμφωνεί με την κινησή σου, είτε γιατι το κατάλαβε και δεν συμφωνει, είτε γιατι την οδηγήσανε να σε παρερμηνεύσει, την φωνάζεις και της το ξαναλές. Φέρνεις παραδείγματα και αποδείξεις κατανοητές απο όλους και στην ουσία αρχίζεις απο το : " Αννα να ένα μήλο "
Δέν γίνεται αλλιώς.
Αυτή ειναι η πόλη ολων ,μα όλων .
Και δικαίων και αδίκων ,
Και λογικών και παράλογων .
Και ευφυών και ηλιθίων .
Κι αν είσαι δίκαιος - λογικός και ευφυής και επι πλέων εμπειρότερος ολων, βαση αυτών των προσόντων και μόνον θα πρέπει να μπείς στην διαδικασία να εξηγήσεις το γιατί.
14) Επίσης, όσοι αρμόδιοι ,είχατε ενημερωθεί πολύ πρίν για την εισήγηση της αρχαιολογίας, αργήσατε να βγάλετε το φαί απ τον φούρνο και μας το σερβίρατε καμένο για αυτό δεν τρώγεται. Βάλτε καινούργιο ταβα στον φούρνο και φωνάξτε μας, φωνάξτε και την προισταμένη και να κάτσουμε ομοτράπεζοι. Κι απο τραπέζια η πόλη άλλο τίποτε.
15) Τέλος. Ντράπηκα και νευρίασα και θύμωσα πολύ χτές, αλλη μια φορά. Τοσο σοβαρό θέμα, να έχει τοσο άσχημη τροπή. Δεν επιτρέπεται μια ολόκληρη πόλη να νομίζει εχθρό της καποια που πράττει και πιστεύει το αντίθετο. Μέχρι κι εγώ κάποια στιγμή είπα μέσα μου... λές η Αγγελική να την ψώνισε...? Μπά λέω κάτι αλλο συμβαίνει σίγουρα.
Εγώ προσωπικά, μετά από όλο αυτό το θερινό δρώμενο, περιμένω την "Αλεξανδρινή" κίνηση της Προισταμένης Angeliki Kottaridi ".
"Πολύ ωραία τα λες Dimitris Koukoudis... σε ευχαριστώ και για τον έπαινο και για την κριτική, αλλά πρέπει να ξέρεις, τις κηρύξεις των χώρων και μάλιστα ως εφορεία αρχαιοτήτων δεν δικαιούμαστε να τις συζητούμε στα δημοτικά συμβούλια... Ο νόμος ορίζει τη διαδικασία και εμείς οφείλουμε να τον εφαρμόζουμε... και η διαδικασία ορίζει ότι όταν σχεδιάζουμε την κήρυξη (εν προκειμένω αναοριοθέτηση) το πρώτο που κάνουμε είναι να στείλουμε το σχεδιάγραμμα με τον προτεινόμενο χώρο στις υπηρεσίες των δήμων (πολεοδομία κ.λ.π.) για να εκφράσουν τις απόψεις τους... Η λίστα των αποδεκτών είναι ορισμένη από τον Νόμο (3028/2002, περί αρχαιοτήτων, που καθόριζε και ως υποχρέωση των εφορειών να προχωρήσουν σε αναοριοθτήσεις - κηρύξεις όλων των υφιστάμενων το 2002 αρχαιολογικών χώρων και έχουμε κάνει αρκετές από αυτές στην Ημαθία και στην Πέλλα ήδη, αφού αυτό είναι θεμελιώδης υποχρέωσή μας.... κάτι όπως της ΔΟΥ να εισπράττει τους φόρους!!...) και φυσικά η αποστολή του εγγράφου που αποτελει βασικό στοιχείο της διαδικασίας κοινοποιείται στην Κεντρική Υπηρεσία (Γενική Διευθυνση κλπ. του ΥΠΠΟ).... Και τώρα αγαπητέ μου Δημήτρη η μεγάλη έκπληξη! Η διαδικασία αναοριοθέτησης της Βέροιας ξεκίνησε το 2012 γιατί είναι απαραίτητη για να ξεκινήσει η συστηματική διαχείριση - ανάδειξη του συνολικού μνημειακού αποθέματος της πόλης που είναι κυριολεκτικά τεράστιο! Και το έγγραφο που ρωτούσε τις απόψεις των αρμόδιων υπηρεσιών του Δήμου "σχετικά με τις χρήσεις γης και τις υφιστάμενες δραστηριότητες στην υπό επανακήρυξη περιοχή." στάλθηκε στις 13/9/2012 (ναι 2012) με συνημμένο τοπογραφικό διάγραμμα στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, στη Διεύθυνση Πολεοδομίας, στην Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής
Τμήμα Τοπογραφίας – Εποικισμού και Αναδασμού
κλπ κλπ.... (εγγραφο της 11ης ΕΒΑ, αρ. πρωτ.3831/13-9-2012) Η συγκρότηση του φακέλου που με δεδομένο ότι στη Βέροια υπάρχουν 103 κηρύξεις του ΥΠΠΟ και 132 κηρύξεις του ΗΜΑΘ ήταν μια τεράστια δουλεία που έτρεχε μαζί με την τεκμηρίωση των δεκάδων μνημείων και την υλοποίηση των έργων που όλοι ξέρετε και τελείωσε στην αρχή του 2016... Ως τότε καμία δραματική αντίδραση από κανέναν δεν είχε υπάρξει, μολονότι στο μεταξύ είχε γίνει η μεγάλη επέκταση του χώρου των Αιγών, η τεράστια κήρυξη της Μιέζας κοκ... και σωστά, μου επιτρέπετε να πω δεν υπήρξε αντίδραση, γιατί μπορεί οι κηρύξεις να είναι αντιπαθητικές σε ορισμένους, είναι όμως το στοιχειώδες βήμα προστασίας όλων αυτών που δεν ανήκουν σε μας αλλά στους επερχόμενους.... την τελική μας πρόταση στείλαμε στην κεντρική Υπηρεσία τον Μάρτιο του 2016 και όπως προβλέπεται, επειδή από το 2012 είχε περάσει αρκετός καιρός ξαναρωτήθηκαν οι υπηρεσίες του Δήμου κλπ. για τις απόψεις τους στο τέλος Μαϊου (δεν έχω εύκαιρο τον αριθμό πρωτοκόλλου του εγγράφου αυτή τη στιγμή). Φυσικά Δήμος και λοιποίι μπορούν να εκφράσουν τις απόψεις τους και τώρα και στο ΚΑΣ, όταν συζητηθεί το θέμα, συντεταγμένα και δεν καταλαβαίνω προς τι ο Μέγας Σάλος και Πανικός!!! εν τω μεταξύ έχουμε χρόνο να τα συζητήσουμε και όταν γυρίσω από το ταξίδι μου (συμμετοχή αύριο στο Τοπικό συμβούλιο Μνημείων , την Τρίτη 26 Ιουλίου και την Τρίτη 2 Αυγούστου στο ΚΑΣ και ενδιαμέσως επιτροπές για εργα ΕΣΠΑ κλπ.)... Αλλά, όπως προφανώς καταλαβαίνεις στο μικροπολιτικό χάος που σε κανέναν δεν περιποιεί τιμή δεν πρόκειται να συμμετάσχω !"
Απαντώντας σε αυτό το κείμενο του γνωστού Αρχιτέκτονα Δημήτρη Κουκούδη άναψε φωτιές στο Δήμο Βέροιας η κ. Κοτταρίδη. Δείτε τι έγραψε ο κ Κουκούδης: "Δημοτικό συμβούλιο Βέροιας και θέμα η ανοριοθέτηση του ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ χώρου της Βέροιας, ή αλλιώς κατα τον Ελύτη : "Οταν η συμφορά
συμφέρει να την λογαριάζεις για πόρνη". 1) 'Οσο κι αν δε συμφωνεί κανείς με την θέση κάποιου κι όταν μαλιστα ,αυτός ο κάποιος είναι μιά κυρία δεν εκφράζονται τόσο... άκομψα και μάλιστα σε επίπεδο δημοτικού συμβουλίου.(αν ειστε οι δυό σας πέστε ότι θέλετε, όσο προστυχο κι αν είναι, μπορεί να έχει και ερωτισμό όλο αυτό). Αν είναι σε επίπεδο εκκλησίας του Δήμου τότε ειναι ένδειξη κακού πολιτισμού και ανανδρίας. Είναι σαν να την χτύπησες (ξέρω κάποιοι το θέλανε πολύ )
συμφέρει να την λογαριάζεις για πόρνη". 1) 'Οσο κι αν δε συμφωνεί κανείς με την θέση κάποιου κι όταν μαλιστα ,αυτός ο κάποιος είναι μιά κυρία δεν εκφράζονται τόσο... άκομψα και μάλιστα σε επίπεδο δημοτικού συμβουλίου.(αν ειστε οι δυό σας πέστε ότι θέλετε, όσο προστυχο κι αν είναι, μπορεί να έχει και ερωτισμό όλο αυτό). Αν είναι σε επίπεδο εκκλησίας του Δήμου τότε ειναι ένδειξη κακού πολιτισμού και ανανδρίας. Είναι σαν να την χτύπησες (ξέρω κάποιοι το θέλανε πολύ )
2) Από την άλλη, όσο δίκιο κι αν έχει κάποιος ,δεν έρχεται απέναντι απο μιά ολόκληρη πόλη. Η δεν αφήνει να εννοηθεί κάτι τέτοιο ,άν είναι λανθασμένη εντύπωση.
3) Οταν είσαι εκλεγμένος απο τον λαό υποχρεούσαι την υπεράσπιση του κοινού καλού αυτού του λαού, χωρίς προσωπικά και εμμονές.
4) Επίσης όταν είσαι δημόσιος υπάλληλος ,επιπροσθέτως, υποχρεούσαι την εξυπηρέτηση του κοινού καλού ,χωρίς προσωπικά και εμμονές .
5) Μονός καυγάς δεν γίνεται ποτέ !!!
6) Το κάθε αρνί απο το ποδάρι του κρέμεται... λέμε στην Βέροια και αν το αρνί ειναι άρχων του τόπου, πρίν ή νύν ,ακόμα πιό βαρύ το αρνί... Αν όμως είσαι η "κορυφαία" αρχαιολόγος της χώρας, (έτσι είναι).... ένα κοπαδι αρνιά το βάρος σου και πρέπει να πιαστείς καλά μην πέσεις αδίκα.!!!!!!!!!
7) Οταν υπάρχει τοοοοοσο σοβαρό θέμα δεν βγάζεις διάγγελμα τύπου μέσω δικτύων ενημέρωσης (facebook) διότι δεν γίνεται να γίνει εκεί ο διάλογος η ο αντίλογος. Πας και τα λές. Κι αν εισαι απο αυτους που τα λές καλά (γνωστό τοις πάσι αυτό) και εχεις δίκιο, φεύγεις απο εκεί με όλη την πόλη μαζι σου. Αλλιως αδικείς τον εαυτό σου και το κίνητρό σου. Και δεν αφήνεις την εντύπωση της... απαξίωσης του κοινού.
8) Οταν οι Ελληνες υπερασπιζόταν το κοινό καλο απο διαφορετικό στρατόπεδο είχαμε... εμφύλιους, με πολλά αδικήματα και πολλούς αδικημένους. Πολλοί εχθροί μας το εκμεταλλευτικαν αυτό...
9) Η μαιμού έπνιξε, λένε, το μαϊμουνάκι της σφίγγοντας το στην αγγαλιά της, απο την πολύ... αγάπη (αλλά ήταν μαίμου και δεν την δίκασε κανείς, αν δεν ειναι όμως.....??/)
Γι αυτό η Νικολακοπούλου πολύ σωστά λέει σε ενα στίχο ότι....: "δεν εισαι ακίνδυνος για ότι δείνεις "
Οποιος κατάλαβε, θα με συγχωρέσει αν νομίζει, ότι τον αδικεί το κείμενό μου.
10) Σε ενα δημόσιο υπάλληλο που δουλεύει, όσο ένας στρατός άντρες, οφείλεις πρώτα να υποκλιθείς για το γεγονός και μονο αυτό. Μετά φυσικά μπορείς να έχεις το διακαίωμα να διαφωνείς και να του ζητήσεις εξηγήσεις για τον υπερβάλλοντα ζήλο του και να τον τιμωρήσεις... " 'οτι πολύ ηγάπησε"
11) Οταν δεν καταλαβαίνει μια ολόκληρη πόλη την καλή σου πρόθεση, της το λές κι όλας με το στόμα, δεν το γράφεις μόνο κι ας μένουν τα γραπτά . Ο προφορικός λόγος είναι πιο αντιληπτός σε δυσλεξικά άτομα σαν εμένα, για παράδειγμα, και πιθανον και σε αλλα τόσα .
12) Η σοβαρή αρχιτεκτονική δεν φοβάται την αρχαιολογία κι ας την καθυστερεί πολύ και πολλές φορές. Εξάλλου ενα απο τα αντικείμενα της αρχαιολογίας ειναι η ενασχόληση με τα κτισματα. Εχει ομως πολλά παράπονα και καποια στιγμή θα πρέπει να κατσουν να τα βρούνε. Δεν ειναι η μιά πεθερά και η αλλη νύφη για να λέμε: "ολα τα στραβα ψωμιά η νυφ΄τα κάνει ...!!!!" Ετσι δέν ειναι κορίτσια???
13) Οταν μια ολόκληρη πόλη είναι απέναντί σου, επειδή δεν συμφωνεί με την κινησή σου, είτε γιατι το κατάλαβε και δεν συμφωνει, είτε γιατι την οδηγήσανε να σε παρερμηνεύσει, την φωνάζεις και της το ξαναλές. Φέρνεις παραδείγματα και αποδείξεις κατανοητές απο όλους και στην ουσία αρχίζεις απο το : " Αννα να ένα μήλο "
Δέν γίνεται αλλιώς.
Αυτή ειναι η πόλη ολων ,μα όλων .
Και δικαίων και αδίκων ,
Και λογικών και παράλογων .
Και ευφυών και ηλιθίων .
Κι αν είσαι δίκαιος - λογικός και ευφυής και επι πλέων εμπειρότερος ολων, βαση αυτών των προσόντων και μόνον θα πρέπει να μπείς στην διαδικασία να εξηγήσεις το γιατί.
14) Επίσης, όσοι αρμόδιοι ,είχατε ενημερωθεί πολύ πρίν για την εισήγηση της αρχαιολογίας, αργήσατε να βγάλετε το φαί απ τον φούρνο και μας το σερβίρατε καμένο για αυτό δεν τρώγεται. Βάλτε καινούργιο ταβα στον φούρνο και φωνάξτε μας, φωνάξτε και την προισταμένη και να κάτσουμε ομοτράπεζοι. Κι απο τραπέζια η πόλη άλλο τίποτε.
15) Τέλος. Ντράπηκα και νευρίασα και θύμωσα πολύ χτές, αλλη μια φορά. Τοσο σοβαρό θέμα, να έχει τοσο άσχημη τροπή. Δεν επιτρέπεται μια ολόκληρη πόλη να νομίζει εχθρό της καποια που πράττει και πιστεύει το αντίθετο. Μέχρι κι εγώ κάποια στιγμή είπα μέσα μου... λές η Αγγελική να την ψώνισε...? Μπά λέω κάτι αλλο συμβαίνει σίγουρα.
Εγώ προσωπικά, μετά από όλο αυτό το θερινό δρώμενο, περιμένω την "Αλεξανδρινή" κίνηση της Προισταμένης Angeliki Kottaridi ".
Και η απάντηση της κ. Κοτταρίδη που... άναψε φωτιές:
Τμήμα Τοπογραφίας – Εποικισμού και Αναδασμού
κλπ κλπ.... (εγγραφο της 11ης ΕΒΑ, αρ. πρωτ.3831/13-9-2012) Η συγκρότηση του φακέλου που με δεδομένο ότι στη Βέροια υπάρχουν 103 κηρύξεις του ΥΠΠΟ και 132 κηρύξεις του ΗΜΑΘ ήταν μια τεράστια δουλεία που έτρεχε μαζί με την τεκμηρίωση των δεκάδων μνημείων και την υλοποίηση των έργων που όλοι ξέρετε και τελείωσε στην αρχή του 2016... Ως τότε καμία δραματική αντίδραση από κανέναν δεν είχε υπάρξει, μολονότι στο μεταξύ είχε γίνει η μεγάλη επέκταση του χώρου των Αιγών, η τεράστια κήρυξη της Μιέζας κοκ... και σωστά, μου επιτρέπετε να πω δεν υπήρξε αντίδραση, γιατί μπορεί οι κηρύξεις να είναι αντιπαθητικές σε ορισμένους, είναι όμως το στοιχειώδες βήμα προστασίας όλων αυτών που δεν ανήκουν σε μας αλλά στους επερχόμενους.... την τελική μας πρόταση στείλαμε στην κεντρική Υπηρεσία τον Μάρτιο του 2016 και όπως προβλέπεται, επειδή από το 2012 είχε περάσει αρκετός καιρός ξαναρωτήθηκαν οι υπηρεσίες του Δήμου κλπ. για τις απόψεις τους στο τέλος Μαϊου (δεν έχω εύκαιρο τον αριθμό πρωτοκόλλου του εγγράφου αυτή τη στιγμή). Φυσικά Δήμος και λοιποίι μπορούν να εκφράσουν τις απόψεις τους και τώρα και στο ΚΑΣ, όταν συζητηθεί το θέμα, συντεταγμένα και δεν καταλαβαίνω προς τι ο Μέγας Σάλος και Πανικός!!! εν τω μεταξύ έχουμε χρόνο να τα συζητήσουμε και όταν γυρίσω από το ταξίδι μου (συμμετοχή αύριο στο Τοπικό συμβούλιο Μνημείων , την Τρίτη 26 Ιουλίου και την Τρίτη 2 Αυγούστου στο ΚΑΣ και ενδιαμέσως επιτροπές για εργα ΕΣΠΑ κλπ.)... Αλλά, όπως προφανώς καταλαβαίνεις στο μικροπολιτικό χάος που σε κανέναν δεν περιποιεί τιμή δεν πρόκειται να συμμετάσχω !"