Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Αυτό είναι το αμφιλεγόμενο σποτάκι για την αιμοδοσία που δίχασε το internet

Με το που βγήκε στον αέρα το νέο σποτ του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας, δεν άφησε κανέναν αδιάφορο και προκάλεσε ποικίλα σχόλια, θετικά και αρνητικά, π.χ. «τσόντες» και «σεξιστικά πρότυπα», όσο και θετικά, π.χ. «επιτέλους μια προσπάθεια που συνάδει με τις νόρμες της εποχής». Μέσα από τις δεκάδες αναφορές στο διαδίκτυο,

ξεχωρίσαμε αυτή του Άρη Δημοκίδη στη LIFO, όπου παράλληλα με τα σχόλια των χρηστών του διαδικτύου παρέθεσε και μια διαφήμιση αιμοδοσίας 20 χρόνια πριν... Διαβάστε την τοποθέτησή του:

To αμφιλεγόμενο σποτάκι του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας Η νέα διαφήμιση διχάζει το ελληνικό ίντερνετ. Να γιατί 

Θεωρήθηκε σεξιστικό από πολλούς. Ένας κύριος σχολίασε κάτω απ' το βίντεο, στη σελίδα του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας: «Τόσο πολύ ξέπεσε το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας ;;; αντί για το πανανθρώπινο μήνυμα της εθελοντικής προσφοράς βλέπουμε στο βίντεο κάτι από τσόντα, νοσοκόμες πορνοστάρ, σεξιστικά πρότυπα κλπ Ότι πιο άθλιο έχω δει μέχρι τώρα... ντροπή μόνο!!!».   Να το βίντεο:



Καταρχάς να πω ότι το γεγονός πως μιλάμε για την αιμοδοσία είναι από μόνο του σημαντικό. Στον ψηφιακό κόσμο που η φωνή σου χάνεται -εκτός αν φωνάξεις- είναι σχεδόν απαραίτητο να κάνεις είτε κάτι φανταστικό ή κάτι αμφιλεγόμενο για να περάσεις το μήνυμά σου.    Κάποιοι απογοητευτήκαν αρκετά. «Αν θεωρήσουμε ότι η βασική λειτουργία της διαφήμισης είναι η παρουσίαση και προβολή προτύπων κατανάλωσης και τελικά προτύπων ζωής τότε έχουμε ήδη χρεοκοπήσει και ηθικά, εκτός από οικονομικά, σε αυτή τη χώρα» έγραψε κάποιος κάτω απ' το βίντεο. «Έτσι εξηγείται η προτροπή μέσω σεξιστικών εικόνων στον κακόμοιρο να γίνει αιμοδότης γιατί έτσι θα γίνει το ίδιο σημαντικός με αυτούς που μοστράρουν τις μούρες τους στα διάφορα πρωινάδικα! Ποιός είναι ο στόχος-αγορά? Οι ασήμαντοι και οι καταφρονεμένοι που θα σπεύσουν να γίνουν αιμοδότες όταν δουν τον Σπαλιάρα να δίνει αίμα? Αιμοδότης γίνεται αυτός που μαθαίνει από μικρός να ζει με άλλους ανθρώπους, να μοιράζεται, να συμπονά, να μην μπαίνει στην Λ.Ε.Α, να νοιώθει ότι μοιράζεται αυτόν τον κόσμο και όχι ότι του ανήκει. Ο επικήδειος σε αυτό το σποτ είναι το λιγούρικο βλέμμα του Μάκη Παπαδημητρίου στη νοσοκόμα στο τέλος...οταν έγινε ήρωας!!!».   Άλλοι διαφώνησαν: «Πολύ καλό! Αυτό λέγεται αυτοσαρκαστικό χιούμορ! Απλώς κάποιοι δεν μπορούν να καταλάβουν οτι το σποτ ΔΕΝ προμοτάρει αυτό που δείχνει. Δηλαδή οτι οι κινηματογραφικοί ηρωισμοί και οι γκόμενες είναι μη αληθινά, αλλά ο απλός άνθρωπος-αιμοδότης είναι! Ένα θετικό μήνυμα, δοσμένο με θετικό τρόπο και λίγο γέλιο. Τόσο πολύ μας λείπει η μιζέρια? ΕΛΕΟΣ!»   

Πώς ήταν πριν από 20 χρόνια οι διαφημίσεις για την Αιμοδοσία:


(Δεν είμαι σίγουρος ότι θα έπειθε σήμερα αυτό...)

Προσωπικά δεν βρήκα την νέα διαφήμιση τόσο αμφιλεγόμενη, όσο χιουμοριστική. Χωρίς να μειώνει τη σημασία του να σώζεις ένα γατάκι ή την καθοριστική συμβολή των γιατρών στη σωτηρία μιας ζωής (όλα αυτά τα παρουσιάζει με υπερβολικό, στερεοτυπικό τρόπο δείχνοντας σατιρικά το πόσο πολύ θεωρούνται ήρωες), παρουσιάζει μια καθόλου γκλάμορους και μάλλον αγνοημένη πράξη, αυτήν της αιμοδοσίας. Τώρα, επειδή πουλάει το σεξ το χρησιμοποιεί για να τραβήξει την προσοχή, παρωδώντας όμως κατά τη γνώμη μου το πώς και το ποιοι είναι οι ήρωες, στα μάτια κάποιων. Το γεγονός όμως ότι οι ήρωες είναι όλοι άνδρες θα μπορούσε να ανατραπεί αν την αιμοδοσία στο τέλος την έκανε κάποια γυναίκα. Είναι γεγονός ότι πλέον κάθε σποτ εξετάζεται εξονυχιστικά για τα έμμεσα μηνύματα που (συχνά άθελά του) περιέχει, και μια γυναίκα ηρωϊδα και θα ανέτρεπε μέχρι τέλους τα στερεότυπα, και θα άφηνε σαφώς πιο ικανοποιημένους όλους τους θεατές. Η αλήθεια είναι πως επειδή δεν μιλάμε για κάποιο προϊόν απ' το οποίο κάποιος θα κερδίσει λεφτά, όπως είναι πχ. τα παιχνίδια του Jumbo, αλλά για μια πράξη ύψιστης ανθρωπιάς, η υπερανάλυση ίσως είναι περιττή στη συγκεκριμένη περίπτωση. Κάτω απ' το βίντεο κάποιος έγραψε: "Επιτέλους μια προσπάθεια που συνάδει με τις νορμες τις εποχής, γιατί είναι μια διαφήμιση αιμοδοσίας που επιτέλους κάποιος θα τη παρακολουθήσει μέχρι τέλος. Και από βλέπω από τα σχόλια από κάτω, πέτυχε το σκοπό της, να μιλήσουν όλοι για αυτή." Πιστεύω πως δεν ηρωοποιούνται τα σεξιστικά στερεότυπα που παρουσιάζονται στο σποτ, αλλά σε ένα βαθμό χλευάζονται και απομυθοποιούνται. Δεν έχει πάντως σημασία τι πιστεύω εγώ, αλλά αν θα αυξηθούν οι αιμοδότες χάρη σ' αυτήν τη διαφήμιση. Το ελπίζω πραγματικά.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ