ξεχωρίσαμε αυτή του Άρη Δημοκίδη στη LIFO, όπου παράλληλα με τα σχόλια των χρηστών του διαδικτύου παρέθεσε και μια διαφήμιση αιμοδοσίας 20 χρόνια πριν... Διαβάστε την τοποθέτησή του:
To αμφιλεγόμενο σποτάκι του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας Η νέα διαφήμιση διχάζει το ελληνικό ίντερνετ. Να γιατί
Θεωρήθηκε σεξιστικό από πολλούς. Ένας κύριος σχολίασε κάτω απ' το βίντεο, στη σελίδα του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας: «Τόσο πολύ ξέπεσε το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας ;;; αντί για το πανανθρώπινο μήνυμα της εθελοντικής προσφοράς βλέπουμε στο βίντεο κάτι από τσόντα, νοσοκόμες πορνοστάρ, σεξιστικά πρότυπα κλπ Ότι πιο άθλιο έχω δει μέχρι τώρα... ντροπή μόνο!!!». Να το βίντεο:
Καταρχάς να πω ότι το γεγονός πως μιλάμε για την αιμοδοσία είναι από μόνο του σημαντικό. Στον ψηφιακό κόσμο που η φωνή σου χάνεται -εκτός αν φωνάξεις- είναι σχεδόν απαραίτητο να κάνεις είτε κάτι φανταστικό ή κάτι αμφιλεγόμενο για να περάσεις το μήνυμά σου. Κάποιοι απογοητευτήκαν αρκετά. «Αν θεωρήσουμε ότι η βασική λειτουργία της διαφήμισης είναι η παρουσίαση και προβολή προτύπων κατανάλωσης και τελικά προτύπων ζωής τότε έχουμε ήδη χρεοκοπήσει και ηθικά, εκτός από οικονομικά, σε αυτή τη χώρα» έγραψε κάποιος κάτω απ' το βίντεο. «Έτσι εξηγείται η προτροπή μέσω σεξιστικών εικόνων στον κακόμοιρο να γίνει αιμοδότης γιατί έτσι θα γίνει το ίδιο σημαντικός με αυτούς που μοστράρουν τις μούρες τους στα διάφορα πρωινάδικα! Ποιός είναι ο στόχος-αγορά? Οι ασήμαντοι και οι καταφρονεμένοι που θα σπεύσουν να γίνουν αιμοδότες όταν δουν τον Σπαλιάρα να δίνει αίμα? Αιμοδότης γίνεται αυτός που μαθαίνει από μικρός να ζει με άλλους ανθρώπους, να μοιράζεται, να συμπονά, να μην μπαίνει στην Λ.Ε.Α, να νοιώθει ότι μοιράζεται αυτόν τον κόσμο και όχι ότι του ανήκει. Ο επικήδειος σε αυτό το σποτ είναι το λιγούρικο βλέμμα του Μάκη Παπαδημητρίου στη νοσοκόμα στο τέλος...οταν έγινε ήρωας!!!». Άλλοι διαφώνησαν: «Πολύ καλό! Αυτό λέγεται αυτοσαρκαστικό χιούμορ! Απλώς κάποιοι δεν μπορούν να καταλάβουν οτι το σποτ ΔΕΝ προμοτάρει αυτό που δείχνει. Δηλαδή οτι οι κινηματογραφικοί ηρωισμοί και οι γκόμενες είναι μη αληθινά, αλλά ο απλός άνθρωπος-αιμοδότης είναι! Ένα θετικό μήνυμα, δοσμένο με θετικό τρόπο και λίγο γέλιο. Τόσο πολύ μας λείπει η μιζέρια? ΕΛΕΟΣ!»
Πώς ήταν πριν από 20 χρόνια οι διαφημίσεις για την Αιμοδοσία:
(Δεν είμαι σίγουρος ότι θα έπειθε σήμερα αυτό...)