Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Ο νέος ΦΠΑ εκτοξεύει το ψωμί στο 1 ευρώ - Φόβοι για λουκέτα στους φούρνους της Βέροιας!

Στα ύψη «σκαρφαλώνει» η τιμή πώλησης του ψωμιού ήδη από τον τρέχοντα μήνα, με την αύξηση να υπερβαίνει το 40%. Αυτό προκύπτει μετά από συνομιλίες που είχαμε με αρκετούς αρτοποιούς της Βέροιας. Όπως χαρακτηριστικά μας ανέφεραν: «Με την άνοδο του ΦΠΑ κατά μία μονάδα, στο 24%, το κόστος της ενέργειας να ακριβαίνει διαρκώς αναγκαζόμαστε να προχωρήσουμε σε αυξήσεις, μην αντέχοντας άλλο να απορροφούμε τις ανατιμήσεις» και συνεχίζουν: «Τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχουμε διατηρήσει την τιμή στο ψωμί αμετάβλητη, αλλά δυστυχώς, αν δεν προχωρήσουμε σε αυξήσεις, θα κλείσουμε μια ώρα αρχύτερα τα καταστήματά μας». Πάντως, παρά τις επικείμενες αυξήσεις στην τιμή του προϊόντος, το ενδεχόμενο λουκέτων δεν έχει απομακρυνθεί. Υπάρχει μια αρνητική εκτίμηση πως μερικοί φούρνοι της Βέροιας, αλλά και της Ημαθίας γενικότερα, ίσως αναγκαστούν τελικά να κατεβάσουν ρολά, αδυνατώντας να αντεπεξέλθουν στο νέο περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί, εν μέσω οικονομικής κρίσης. Σήμερα η τιμή του απλού ψωμιού 350 γραμμαρίων κυμαίνεται από 0,60 έως και 0,90 λεπτά και όπως μας εξηγούν οι ίδιοι οι αρτοποιοί: «Εντός του τρέχοντος μηνός, αλυσιδωτά το κόστος του θα ανέβει στο 1 ευρώ, δηλαδή αυξήσεις 42,85% και 11,11%. Από το 1 ευρώ που χρεώνουμε το ψωμί, τα 60 λεπτά αφορούν τα έξοδά μας στο κράτος και με τα υπόλοιπα θα πρέπει να καλύψουμε τα έξοδά μας για -μεταξύ άλλων- μισθοδοσία, προμηθευτές, λειτουργικά έξοδα και να ζήσουμε». Την τελευταία τετραετία τα λειτουργικά έξοδα ενός φούρνου έχουν αυξηθεί σε ποσοστό 35% και ταυτόχρονα οι πωλήσεις παρουσιάζουν μείωση κατά 60%. Η μεγάλη μείωση πωλήσεων στους φούρνους, οφείλεται στον σημαντικό περιορισμό της κίνησης ειδών ζαχαροπλαστικής κατά 70% το 2015 (συγκριτικά με το 2014), λόγω της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, αλλά και στο ψωμί, κατά 45%, κυρίως ως αποτέλεσμα των υπεράριθμων σημείων πώλησης του προϊόντος. Μάλιστα μετά την επιβολή των capital controls οι καταναλωτές αγοράζουν πλέον κουλουράκια και άλλα αρτοσκευάσματα μόνο στις γιορτές των Χριστουγέννων και του Πάσχα. Εκτός της αύξησης των εξόδων, οι αρτοποιοί βρίσκονται αντιμέτωποι και με το φαινόμενο του αθέμιτου ανταγωνισμού.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ