Ξεκινάτε την κοινή σας ζωή απολαμβάνοντας καθημερινά τον έρωτα. Και νοιώθετε πως αυτό θα κρατήσει για πάντα. Όμως απ' ότι λένε οι έρευνες η απιστία χτυπάει κόκκινο στις μακροχρόνιες σχέσεις. Κι εσύ αναρωτιέσαι καλή μου Βεροιώτισσα: «μα γιατί; τι φταίει; γιατί; γιατί; γιατι;». Ο «Βεροιώτης» είναι εδώ για να σου αποκαλύψει τους δέκα λόγους που οδηγούν έναν Βεροιώτη στο να απατήσει τη σύντροφό του:
1. Η ερωτική βαρεμάρα: Ξεκινά στους Βεροιώτες συνήθως μετά τους έξι μήνες συμβίωσης και κορυφώνεται στους δώδεκα μήνες και αποτελεί την πρώτη αιτία που οδηγεί τον άνδρα στην απιστία
2. Η βιολογική ερμηνεία της είναι η πτώση των ανδρογόνων και η άνοδος της ωκυτοκίνης (υπάρχουν έρευνες σε μοντέλα φοιτητών που αποδεικνύουν αυτή τη βιολογική μεταβολή). Το ανδρογόνο είναι υπεύθυνο για την επιθυμία και την ορμή τόσο στον άνδρα όσο και στην γυναίκα.
3. Η γέννηση παιδιών: Η πατρότητα δημιουργεί αύξηση της ωκυτοκίνης, της ορμόνης της θαλπωρής και της αγαπητικής σχέσης, μειώνοντας την ανδρική ορμή που ελέγχεται από τα ανδρογόνα.
4. Η φιλική σχέση που αποκτά το ζευγάρι, καθώς «ως γνωστό όπου αγαπάς δεν ποθείς συνήθως». Η οικειότητα, ή αλλιώς η εξοικείωση με το μυστήριο της Αφροδίτης: ποτέ μια εικόνα καθημερινή δε θα μοιάζει με τη θεότητα που κατασκεύασε ο ανδρικός εγκέφαλος σαν ερωμένη.
5. Η αλλαγή ρόλου της Βεροιώτισσας που από ελκυστική ερωμένη «και πόθος όλων των ανδρών» μεταμορφώνεται σε μητέρα και πιστή σύντροφο, άρα αδιάφορη για διεκδίκηση. Η κατοχή του άλλου θεσμικά και κοινωνικά τον κάνει να αδιαφορεί, ό,τι κατέχω δεν το θέλω ή θέλω αυτό που δεν έχω.
6. Η καθημερινή τριβή και σύγκρουση δυο ανθρώπων που συγκατοικούν, ακόμα και για τα πιο γελοία πράγματα, οδηγούν στον θάνατο τον μύθο της ηδονής που πυροδοτεί τον έρωτα αλλά και τη σεξουαλική ορμή.
7. Η απομυθοποίηση του Βεροιώτη άνδρα ιππότη, εραστή , προστάτη, λαμπερού αρσενικού που σιγά σιγά σβήνει μέσα στη καθημερινή σχέση.
8. Η βεβαιότητα πως όταν ο Βεροιώτης βγαίνει με φίλους μπορεί να είναι και με ερωμένη, άρα ανταγωνίστρια.
9. Η κλασική στάση του αρσενικού που όταν κατακτήσει την Τροία ξεχνά την ωραία Ελένη και πάει για άλλα κάστρα.
10. Η αλλαγή των κοινωνικών συνθηκών: Ο άνδρας υπάλληλος, πατέρας, εραστής, εξουθενωμένος οικονομικά, βιολογικά και ψυχικά. Η γυναίκα μια νικημένη ερωμένη που την μεταμόρφωσαν οι συνθήκες από αφέντρα της ανδρικής επιθυμίας σε δούλα της οικίας.
2. Η βιολογική ερμηνεία της είναι η πτώση των ανδρογόνων και η άνοδος της ωκυτοκίνης (υπάρχουν έρευνες σε μοντέλα φοιτητών που αποδεικνύουν αυτή τη βιολογική μεταβολή). Το ανδρογόνο είναι υπεύθυνο για την επιθυμία και την ορμή τόσο στον άνδρα όσο και στην γυναίκα.
3. Η γέννηση παιδιών: Η πατρότητα δημιουργεί αύξηση της ωκυτοκίνης, της ορμόνης της θαλπωρής και της αγαπητικής σχέσης, μειώνοντας την ανδρική ορμή που ελέγχεται από τα ανδρογόνα.
4. Η φιλική σχέση που αποκτά το ζευγάρι, καθώς «ως γνωστό όπου αγαπάς δεν ποθείς συνήθως». Η οικειότητα, ή αλλιώς η εξοικείωση με το μυστήριο της Αφροδίτης: ποτέ μια εικόνα καθημερινή δε θα μοιάζει με τη θεότητα που κατασκεύασε ο ανδρικός εγκέφαλος σαν ερωμένη.
5. Η αλλαγή ρόλου της Βεροιώτισσας που από ελκυστική ερωμένη «και πόθος όλων των ανδρών» μεταμορφώνεται σε μητέρα και πιστή σύντροφο, άρα αδιάφορη για διεκδίκηση. Η κατοχή του άλλου θεσμικά και κοινωνικά τον κάνει να αδιαφορεί, ό,τι κατέχω δεν το θέλω ή θέλω αυτό που δεν έχω.
6. Η καθημερινή τριβή και σύγκρουση δυο ανθρώπων που συγκατοικούν, ακόμα και για τα πιο γελοία πράγματα, οδηγούν στον θάνατο τον μύθο της ηδονής που πυροδοτεί τον έρωτα αλλά και τη σεξουαλική ορμή.
7. Η απομυθοποίηση του Βεροιώτη άνδρα ιππότη, εραστή , προστάτη, λαμπερού αρσενικού που σιγά σιγά σβήνει μέσα στη καθημερινή σχέση.
8. Η βεβαιότητα πως όταν ο Βεροιώτης βγαίνει με φίλους μπορεί να είναι και με ερωμένη, άρα ανταγωνίστρια.
9. Η κλασική στάση του αρσενικού που όταν κατακτήσει την Τροία ξεχνά την ωραία Ελένη και πάει για άλλα κάστρα.
10. Η αλλαγή των κοινωνικών συνθηκών: Ο άνδρας υπάλληλος, πατέρας, εραστής, εξουθενωμένος οικονομικά, βιολογικά και ψυχικά. Η γυναίκα μια νικημένη ερωμένη που την μεταμόρφωσαν οι συνθήκες από αφέντρα της ανδρικής επιθυμίας σε δούλα της οικίας.