Την Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως ο σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε το θείο λόγο στον μητροπολιτικό ιερό Ναό των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου Βεροίας. Κατά τη διάρκεια της θείας Λειτουργίας ο σεβασμιώτατος τέλεσε την εις Διάκονον χειροτονία...
του εντιμωτάτου κ. Ιωάννη Κιουλέ. Δείτε φωτογραφίες και την ομιλία του σεβασμιωτάτου:
του εντιμωτάτου κ. Ιωάννη Κιουλέ. Δείτε φωτογραφίες και την ομιλία του σεβασμιωτάτου:
«Εἴ τις θέλει ὀπίσω μου ἀκολουθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτόν καί ἀράτω τόν σταυρόν αὐτοῦ καί ἀκολουθείτω μοι».
Κυριακή τρίτη τῶν Νηστειῶν σήμερα, ἀδελφοί μου, καί οἱ θεοφόροι πατέρες ὅρισαν νά ὑψώνεται στούς ἱερούς μας ναούς ὁ Σταυρός τοῦ Κυρίου μας εἰς προσκύνηση τῶν πιστῶν.
Ὅρισαν νά ὑψώνεται, ὥστε τά ἀγωνιζόμενα μέλη τῆς Ἐκκλησίας νά ἀντλοῦν δύναμη ἀπό τή θυσία τοῦ Χριστοῦ καί νά συνεχίζουν τόν δικό τους πνευματικό ἀγώνα.
Ὅρισαν νά ὑψώνεται, ὥστε ὅσοι κατά τή διάρκεια τῶν προηγουμένων ἑβδομάδων ἔπεσαν θύματα τοῦ πονηροῦ ὄφεως καί αἰσθάνθηκαν τό δῆγμα του, μέ τή μορφή τοῦ λογισμοῦ, τοῦ πάθους ἤ τῆς ἁμαρτίας νά τούς πληγώνει τή ψυχή καί νά τούς τραυματίζει, νά στραφοῦν πρός αὐτόν, ὅπως οἱ Ἰσραηλίτες πρός τόν χάλκινο ὄφι, καί νά θεραπευθοῦν.
Ὅρισαν νά ὑψώνεται ὁ Σταυρός τοῦ Χριστοῦ, ὥστε νά ὑπενθυμίζει σέ ὅλους μας ὅτι ὁ σκοπός τῆς Ἁγίας Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς εἶναι νά συσταυρωθοῦμε μέ τόν Χριστό καί νά «νεκρωθῶμεν δι᾽ αὐτόν, ταῖς τοῦ βίου ἡδοναῖς, ἵνα καί συζήσωμεν αὐτῷ».
Ὅρισαν νά ὑψώνεται ὁ Σταυρός τοῦ Χριστοῦ, γιά νά μᾶς ὑπομιμνήσει ὅτι δέν ὑπάρχει ἄλλος τρόπος νά εἴμαστε ἀληθινοί μαθητές του, παρά μόνο ὁ τρόπος σταυρικῆς του πορείας.
Καί αὐτόν ἀκριβῶς τόν τρόπο περιγράφει μέ τούς λόγους πού ἀκούσαμε, ἀδελφοί μου, στό σημερινό εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα.
«Εἴ τις θέλει ὀπίσω μου ἀκολουθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτόν καί ἀράτω τόν σταυρόν αὐτοῦ καί ἀκολουθείτω μοι».
Πρώτη προϋπόθεση γιά νά ἀκολουθήσει κανείς τόν Χριστό εἶναι νά ἀπαρνηθεῖ τόν ἑαυτό του. Καί ἡ ἀπάρνηση τοῦ ἑαυτοῦ μας εἶναι εἶναι σταύρωση καί νέκρωση τῶν παθῶν, τῶν ἀδυναμιῶν, τῶν ἐπιθυμιῶν. Εἶναι σταύρωση καί νέκρωση τοῦ παλαιοῦ ἀνθρώπου. Εἶναι σταύρωση καί νέκρωση τοῦ ἰδίου θελήματος. Καί πῶς θά μποροῦσε νά εἶναι διαφορετικά, ἐφόσον καί ἡ σταύρωση τοῦ Χριστοῦ εἶναι ἀπάρνηση τοῦ ἑαυτοῦ του, εἶναι ἔστω καί στιγμιαία ἐγκατάλειψη ἀπό τόν Πατέρα του.
Δεύτερη προϋπόθεση εἶναι ἡ ἄρση τοῦ προσωπικοῦ μας σταυροῦ. Δέν μᾶς ζητᾶ ὁ Χριστός νά σηκώσουμε τόν Σταυρό του, ἀλλά τόν σταυρό μας. Δέν εἶναι γιά ὅλους ἴδιος ὁ σταυρός, ἀλλά δέν μπορεῖ κανείς νά ἀκολουθεῖ τόν Χριστό χωρίς νά ἔχει βρεῖ τόν σταυρό του καί χωρίς νά ἔχει ἀποφασίσει νά τόν σηκώσει.
Καί γιά νά μποροῦμε νά τόν σηκώσουμε θά πρέπει νά ἔχουμε ἀπαλλαγεῖ ἀπό τό βάρος τοῦ ἑαυτοῦ μας. Γι᾽ αὐτό καί μᾶς ζητᾶ ὁ Χριστός ὡς πρῶτο νά ἀρνηθοῦμε τόν ἑαυτό μας καί ὕστερα νά σηκώσουμε τόν σταυρό μας· διότι διαφορετικά θά ἦταν ἀδύνατο νά τόν σηκώσουμε.
Τρίτη προϋπόθεση εἶναι νά ἀκολουθήσουμε τόν Χριστό. Ἴσως κάποιοι νομίζουν ὅτι πρόκειται ὄχι γιά μία τρίτη προϋπόθεση ἀλλά γιά μία περιττή ἐπανάληψη. Ὅμως ἀποτελεῖ ὄντως μία σημαντική προϋπόθεση. Διότι ὑπάρχουν ἄνθρωποι πού ἀπαρνοῦνται τόν ἑαυτό τους, αἴρουν τόν σταυρό τους, ἀλλά στή συνέχεια βαδίζουν τόν δικό τους δρόμο καί δέν ἀκολουθοῦν τόν Χριστό. Κι ἔτσι, ἐνῶ ἔχουν ἐκπληρώσει τίς δύο προϋποθέσεις, χάνονται στόν δρόμο καί δέν κατορθώνουν νά φθάσουν στό αἴσιο τέλος πού θά ἔφθαναν ἐάν ἀκολουθοῦσαν τόν Χριστό, ἀποτυγχάνοντας στήν προσπάθειά τους.
«Εἴ τις θέλει ὀπίσω μου ἀκολουθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτόν καί ἀράτω τόν σταυρόν αὐτοῦ καί ἀκολουθείτω μοι».
Τήν πρόσκληση αὐτή πού ἀπευθύνει σήμερα, Κυριακή τῆς Σταυροπροσκυνήσεως ὁ Χριστός σέ ὅλους μας, ἀποφάσισες νά ἀκολουθήσεις καί σύ.
Ἡ ἀπόφασή σου νά συγκαταλεχθεῖς στόν ἱερό κλῆρο ἀποδεικνύει ὅτι ἔχεις ἀποδεχθεῖ ἤδη τήν πρώτη προϋπόθεση, αὐτή δηλαδή τῆς ἀρνήσεως τοῦ ἑαυτοῦ σου. Διότι ὁ κληρικός ἀρνεῖται τόν ἑαυτό του, παύει νά λειτουργεῖ ὡς ἄτομο καί λειτουργεῖ ὡς διάκονος τοῦ Χριστοῦ, ὡς ποιμένας τῶν λογικῶν του προβάτων.
Ἡ ἀπόφασή σου νά συγκαταλεχθεῖς στόν ἱερό κλῆρο ἀποδεικνύει ὅτι ἔχεις βρεῖ τόν προσωπικό σου σταυρό, γιατί ἡ ἱερωσύνη εἶναι σταυρός τόν ὁποῖο καλεῖται ὁ κληρικός νά σηκώσει διά βίου.
Καί ἡ παρουσία σου σήμερα ἐνώπιον τοῦ ἱεροῦ θυσιαστηρίου, γιά νά λάβεις σέ λίγο διά τῶν χειρῶν τοῦ ἐπισκόπου τόν πρῶτο βαθμό τῆς ἱερωσύνης, τόν βαθμό τοῦ διακόνου, ἀποδεικνύει τή διάθεσή σου νά σηκώσεις αὐτόν τόν σταυρό καί νά διακονήσεις τήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ ἀπό μία ἄλλη, διαφορετική θέση, ἀπό αὐτήν ἀπό τήν ὁποία τή διακονοῦσες μέχρι σήμερα.
Ἡ ἀπόφαση αὐτή εἶναι μεγάλη καί σημαντική, γνωρίζω ὅμως ὅτι τήν ἔλαβες μέ ἀπόλυτη συναίσθηση τῆς εὐθύνης πού ἀναλαμβάνεις ἀλλά καί τῆς τιμῆς. Διότι ἡ ἱερωσύνη ἀποτελεῖ τήν ὕψιστη τιμή τοῦ Θεοῦ πρός τόν ἄνθρωπο, ἐφόσον τόν καθιστᾶ διά τῆς χάριτός του διάκονό του, ἀνώτερο τῶν ἀγγέλων του, οἰκονόμο τῶν θείων του μυστηρίων.
Σέ λίγο θά λάβεις αὐτή τή χάρη καί θά ἀναλάβεις συγχρόνως να σηκώσεις τόν σταυρό τῆς ἱερωσύνης. Στήν προσπάθειά σου αὐτή δέν εἶσαι καί δέν θά εἶσαι μόνος. Ἔχεις συγκυρηναίους σου τόν ἐπίσκοπό σου καί τούς κληρικούς τῆς Ἱερᾶς μας Μητροπόλεως. Ἔχεις καί τήν οἰκογένειά σου καί ὅλους τούς κληρικούς καί λαϊκούς πού συμπροσεύχονται σήμερα στή χειροτονία σου καί θά σέ στηρίζουν πάντοτε μέ τίς προσευχές τους.
Γιά νά ἐπιτύχεις ὅμως στή νέα σου ζωή, στή νέα σου ἀποστολή, ὑπάρχει μία προϋπόθεση. Εἶναι ἡ τρίτη προϋπόθεση πού εἶπε σήμερα σέ ὅλους μας ὁ Χριστός. Εἶναι τόν ἀκολουθήσεις. Νά μήν σκεφθεῖς ποτέ ὅτι ἔγινες κληρικός καί μπορεῖς νά κάνεις ὅ,τι ἐσύ κρίνεις. Κληρικός γίνεσαι μέ τή χάρη τοῦ Θεοῦ. Καί γιά νά διατηρήσεις αὐτή τή χάρη πού θά λάβεις σέ λίγο, θά πρέπει νά ἀκολουθεῖς μέ πιστότητα τόν Χριστό. Θά πρέπει νά τόν ἀκολουθεῖς διά τῆς ὑπακοῆς σου ὄχι μόνο στό θέλημα καί στίς ἐντολές σου ἀλλά καί στήν Ἐκκλησία καί τόν ἐπίσκοπό σου. Διότι ἔτσι μόνο θά μπορεῖς νά διακονεῖς εὐάρεστα στόν Θεό, ἔτσι μόνο θά μπορεῖς νά προάγεσαι πνευματικά καί νά ὠφελεῖσαι καί σύ καί νά οἰκοδομεῖς τούς ἀνθρώπους πού θά κληθεῖς νά διακονήσεις ὡς κληρικός, ὥστε νά ἀξιωθεῖς νά ἀκούσεις καί σύ τήν εὐκταία τοῦ Κυρίου φωνή: «εὖ, δοῦλε ἀγαθέ καί πιστέ, ἐπί ὀλίγα ἦς πιστός ἐπί πολλῶν σέ καταστήσω· εἴσελθε χαίρων εἰς τήν χαράν τοῦ Κυρίου σου».
Η εις πρεσβύτερον χειροτονία του π. Ιωάννη Κιουλέ θα γίνει την επόμενη Κυριακή στον ιερό Ναό Αγίου Αντωνίου Πολιούχου Βεροίας.