Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Αγορά μεταχειρισμένου: Πως θα τσεκάρεις τα πραγματικά χιλιόμετρα;

ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΙΣ-ΧΡΗΣΙΜΑ ΜΥΣΤΙΚΑ
Οι περισότερες αγορές αυτοκινήτων πλέον στην Ημαθία αφορούν τα μεταχειρισμένα λόγω κρίσης φυσικά. Η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου δεν είναι λίγες οι φορές που κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις, γι’αυτό ποτέ δεν πρέπει να γίνεται η με τυφλή εμπιστοσύνη προς τον πωλητή, αλλά πάντα με έναν σωστό έλεγχο από ειδικούς. Ο «Βεροιώτης» παρουσιάζει έξυπνους τρόπους για να καταλάβεις αν τα χιλιόμετρα είναι πραγματικά:

Κατ’ αρχήν το εσωτερικό. Κάθισμα οδηγού, τιμόνι, λεβιές ταχυτήτων, πεντάλ και πατάκια είναι αυτά που συνήθως φθείρονται πρώτα. Αυτοκίνητα με λιωμένο τιμόνι ή λεβιέ δεν νοείται να έχουν 40.000 και 50.000 χλμ. στο κοντέρ, ή τουλάχιστον θα έπρεπε να σου κινήσει τις υποψίες. Στο άλλο άκρο, ένα αχρησιμοποίητο και αλέκιαστο δερμάτινο λευκό σαλόνι με 55.000 χλμ. στο κοντέρ δεν είναι επίσης λογικό, ειδικά αν συνοδεύεται από τη φράση «το αμάξι είναι μαμά, ήρθε από Γερμανία, εκεί έχουν άλλα δέρματα…»
Συνεχίζουμε με το βιβλίο service, το οποίο ο μηχανικός θα πρέπει να ελέγξει αν έχει σφραγίδες επίσημου ή εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου και να το βγάλει φωτογραφίες. Όλα τα αυτοκίνητα θα έπρεπε να διαθέτουν πρόγραμμα εργασιών service. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην έχει τηρηθεί σωστά, αλλά όπως και να έχει είναι μία καλή ένδειξη. Το βιβλίο service πρέπει να έχει συμπληρωμένα τα στοιχεία του αυτοκινήτου (πινακίδα, αριθμό πλαισίου), όπου ψάχνεις για σφραγίδες, εργασίες, χιλιόμετρα, αποδείξεις εργασιών (αν υπάρχουν).
Δες τα χιλιόμετρα και τα χρονολογικά διαστήματα μεταξύ των service/εργασιών. Βγάζει νόημα ένα αυτοκίνητο να έχει το πρώτο service των 20.000 χλμ ενάμιση χρόνο μετά την αγορά, και το επόμενο των 40.000 χλμ 4-5 χρόνια μετά; Μάλλον όχι, εκτός και αν υπάρχει μία πολύ καλή δικαιολογία (πάντα υπάρχει μία) που να είναι όμως απόλυτα πιστευτή από τη μεριά σου!
Μη διστάσεις να πάρεις τηλέφωνο την αντιπροσωπεία της οποίας τη σφραγίδα βλέπεις πάνω στο βιβλίο service. Ζήτα τους επιβεβαίωση για το τι είδους εργασίες έγιναν και στα πόσα χιλιόμετρα. Αν ακούσεις ότι «έπεσε κεραυνός και κατέστρεψε κάποια μόνο από τα αρχεία μας, όχι όλα…» οπότε δεν βρίσκουν το αυτοκίνητο, εκεί θα αρχίσεις να ανησυχείς.Μία αντλία (τρόμπα) νερού συνήθως δεν αλλάζεται πριν τις 100.000 χλμ. (κατά μέσο όρο), άρα δύσκολα μπορεί ένα αυτοκίνητο που έχει καινούργια/αλλαγμένη αντλία νερού να έχει και 50.000 χλμ. στο κοντέρ
Το service χρονισμού του ιμάντα (για όποια αυτοκίνητα δεν έχουν καδένα) γίνεται από τις 80.000 χλμ. και άνω στα περισσότερα μοντέλα της αγοράς. Μην προσπαθούν να σας πείσουν ότι πραγματοποιήθηκε λόγω ακινησίας σε λιγότερα, δεν είναι όλα τα αυτοκίνητα της αγοράς ακινητοποιημένα στα γκαράζ.
Τα ελαστικά. Η πραγματικότητα λέει ότι πολλοί ιδιοκτήτες καλύπτουν 40.000-50.000 χλμ. με ένα σετ ελαστικών, ειδικά που τώρα οι εποχές είναι οικονομικά δύσκολες
Τα ελαστικά έχουν μέσο όρο ζωής τα 4 χρόνια, αν και πολλοί ιδιοκτήτες τα κρατούν και πάνω από 5 έτη.
Το πέλμα του ελαστικού δείχνει και τη φθορά του (όσο χρησιμοποιείται τόσο μειώνεται το βάθος των αυλακώσεων) οπότε μπορείτε να υπολογίσετε εμπειρικά τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει.
Τέλος, δεν παραλείπουμε το αμάξωμα. Εδώ δίνουμε προσοχή σε τυχόν ξεφλουδίσματα/διαβρώσεις που παρουσιάζει το χρώμα σε διάφορα σημεία του οχήματος. Το ξεφλούδισμα μπορεί να οφείλεται στη χρόνια πολυκαιρία ή σε μία επισκευή που δεν έχει γίνει σωστά (π.χ. εκτεταμένος στόκος για επισκευή ζημιάς).

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ