Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Κοντογιαννίδης: «Έρχονται πολύ άσχημες μέρες»

Ο μεγάλος Βεροιώτης ηθοποιός Παύλος Κοντογιαννίδης σε μια χειμαρώδη συνέντευξη μιλάει για όλους και όλα: Τη Βέροια και τα πρώτα του βήματα στην τέχνη, την Ποντιακή καταγωγή του και τον Υπουργό Παιδείας κ. Φίλη, την αγαπημένη του ΑΕΚ και τον ιδιοκτήτη της που «έχει καβούρια» όπως λέει, τις δύο παραστάσεις στις οποίες συμμετέχει φέτος και έχουν μεγάλη επιτυχία, αλλά και την οικονομική κρίση που περνάμε και το μέλλον που το βλέπει πολύ ζοφερό ο ίδιος. Απολαύστε τον: 



Πως γεννήθηκε μέσα σου η επιθυμία να γίνεις ηθοποιός και στην συνέχεια τραγουδιστής;

Εδώ δεν ξέρω αν θα σας ενθουσιάσω με την απάντηση, αλλά η ιδέα ήταν ενός φίλου μου για να γίνω ηθοποιός, είναι τελείως αντισυμβατική η σύλληψη όλη. Απλώς ιστορικά, στην τρίτη λυκείου, έπρεπε να κάνουμε μια πολιτιστική δραστηριότητα για να απαλλαγούμε από έναν ψιλό-βλάκα Λυκειάρχη, που μας είχε στην μπούκα μερικούς ταλαντούχους. Και κάναμε μια παράσταση, ίσως από της καλύτερες που έχω παίξει, << Το ηφαίστειο του Πρεβελάκη >> που έχει να κάνει με την ανατίναξη του Αρκαδίου όπου εν μέσω χούντας έπαιξα τον αντί ήρωα (δηλ) τον Tούρκο πασά όπου στο τέλος της παράστασης μπορεί να με χειροκρότησαν ένα κοινό 1500 άτομα. Όλοι η καλή κοινωνία της Βέροιας, για πάνω από 20 λεπτά.

Πότε θυμάσαι να κάνεις τα πρώτα σου παρθενικά βήματα στην κωμωδία και στο θέατρο και ποιο ήταν το πρώτο σου έργο που πρωταγωνίστησες;

Εγώ όταν έφυγα από την Βέροια κατέβηκα στην Θεσσαλονίκη όπου εκεί με έγραψε ο φίλος μου ο Λευτέρης στο κρατικό ωδείο Θεσσαλονίκης, όπου έδωσα εξετάσεις και πέρασα με επιτυχία. Μετά χρειάστηκε να πάω στρατό αεροπορία, όπου μόλις τέλειωσα επέστρεψα και γράφτηκα στην σχολή Σταυράκου Δελληγιανίδη, που στην συνέχεια εξελίχθηκε σε σχολή Ρούλας Πατεράκη. Από την σχολή ακόμα μέσα έπαιζα πρωταγωνιστικούς ρόλους, αλλά το θέμα δράμα-κωμωδία, εγώ εδώ κάτω το γνώρισα, στην Αθήνα όταν πρωτοήρθα. Εμείς στην σχολή σπουδάζαμε ηθοποιοί να παίξουμε τα πάντα όπως και αυτήν την στιγμή αυτό αισθάνομαι.

Στην Θεατρική παράσταση << bam bam >>, ποιος είναι ο ρόλος που υποδύεστε και τι ακριβώς γίνεται στην παράσταση αυτή;

Στην παράσταση bam bam υπάρχουν δυο συνέταιροι που έχουν ένα εκδοτικό οίκο που εκδίδει παιδικά βιβλία ο ένας έκτον δυο που είμαι εγώ, και ο άλλος είναι ο Σωτήρης ο Καλυβάτσης. Εγώ είμαι πιο μπερμπάντης, πιο λάτρης του γυναικείου φύλου και μέσα από αυτήν την διαδικασία, κλείνω ένα ραντεβού στο σπίτι του φίλου μου για να φέρω μια πιτσιρίκα που την ψάρεψα από το Facebook. Το θέμα είναι ότι το ίδιο έχει πράξει και η γυναίκα μου η οποία υποδύεται η Χριστίνα η Παππά και φέρνει ένα όμορφο παλικάρι τον οποίο υποδύεται ο Νίκος Αναδιώτης. Αρχίζει και γίνεται ένα μπέρδεμα όπου στο τέλος εμφανίζεται και η Ελένη η Καρακάση, η οποία είναι η σουξεδιάρα συγγραφέας τον παιδικών βιβλίων και την περιμένουμε πως και πως. Εμφανίζεται στο δεύτερο μέρος όπου εκεί μετά γίνεται ακόμα μεγαλύτερο το μπέρδεμα.


Ποια νομίζετε ότι είναι τα πλεονεκτήματα που έχει η θεατρική παράσταση, <<bam bam>>;

Τα πλεονεκτήματα είναι ότι είναι μια καλοδουλεμένη παράσταση, έρχεται από επιτυχία το καλοκαίρι και έχει γίνει μια αναδιανομή τους ρόλους που συμμετέχω και εγώ τώρα. Στο νέο σχήμα είναι και η Σοφία η Παυλίδου, που παίζει την γυναίκα του Σωτήρη του Καλυβάτση. Είναι και η Χριστίνα Παππά, που κάνει την γυναίκα μου και μετά από το παλιό σχήμα είναι ο Βασίλης Κούκουρας, η Κατερίνα Καραδιμητρόγλου, η Χρύσα Κλούβα και η Ελένη Καρακάση. Αυτό το έργο να πούμε ότι έχει παιχτεί άλλες δυο φορές με μεγάλη επιτυχία στην Ελλάδα. Η τελευταία ήταν με την διασκευή που έκανε ο Ρέππας Παπαθανασίου, με την παράσταση, << Μίγα τσε τσε >>. Εδώ, είναι μια άλλη διασκευή όπου επιμελήθηκε η Βάσια Παναγοπούλου, μαζί με τον Παπαδόπουλο και τον Βάλαρη και από ότι παρακολουθήσατε και εσείς έχει πάρα πολύ γέλιο …

Πόσο αρμονική μπορεί να είναι πάνω στην σκηνή η συνεργασία με το Σωτήρη Καλυβάτση χωρίς να υπάρξει κάποιο ευτράπελο;

Εεε… χιλιάδες τώρα! Τι να πρωτοθυμηθούμε! Τώρα γίνονται καθημερινά πανό στην σκηνή, γιατί εγώ έχω ένα διαφορετικό τρόπο παιξίματος πάνω στην σκηνή. Είμαι ένα τζαζίστας… δηλαδή κρατώ τον καμβά του ρόλου και από εκεί και πέρα αυτοσχεδιάζω…

Κ. Κοντογιαννίδη, όλοι γνωρίζουμε ότι έχετε ποντιακοί καταγωγή. Θα ήθελα να μου πείτε πως σχολιάζετε την δήλωση του Κ.ΦΙΛΗ για την γενοκτονία τον Πόντιων; Πιστεύετε ότι είναι υποκινούμενος;

Ήταν μια ατυχής στιγμή για αυτόν. Έκανε ένα τεράστιο λάθος να πάρει θέση για ένα θέμα που είναι πάρα πολύ λεπτό και ιστορικά επικίνδυνο. Μην ξεχνάμε αυτό το θέμα δεν το έχει ακουμπήσει κανένας πολιτικός αρχηγός στην Ελλάδα και εννοώ Πρωθυπουργός. Μην ξεχνάμε ότι όταν μονάδες Ποντίων προσπάθησαν να το φέρουν στην ιστορική επιφάνεια, με παρέμβαση του τότε Κανελλόπουλου και Αβέρωφ, απαγορεύτηκε όλοι η μελέτη γύρω από την γενοκτονία τον Ποντίων …

Στην γειτονική μας χώρα έχει ξεσπάσει πόλεμος με τους Ρώσους. Ποια νομίζετε ότι μπορεί να είναι η εξέλιξη και πόσο μπορούν να επηρεάσουν την χώρα μας αρνητικά τα γεγονότα;

Αυτά να μην τα βλέπουμε εξωτερικά και επιδερμικά λέω εγώ. Απλά, πιστεύω ότι όλο αυτό με το αεροπλάνο που έριξαν η Τούρκοι, ότι μπορεί να είναι μια τρομακτική προβοκάτσια για να δημιουργήσουν άλλα προβλήματα. Όπως προβοκάτσια μπορεί να είναι και το χτύπημα στο Παρίσι. Κανείς δεν ξέρει πως λειτουργεί το πράγμα. Μην ξεχνάμε στην ιστορία αν κάνουμε ένα flash back πίσω, πήγαν αθώα θύματα για να δικαιολογήσουν μια άλλη επέμβαση σε ένα άλλο μέρος, με αυτήν την έννοια. Το παιχνίδι παίζετε διεθνώς. Ο Καπιταλισμός βρίσκεται αυτήν την στιγμή στο πιο σκληρό του σημείο και ξέρουμε πολύ καλά όταν κάτι είναι να πεθάνει, γίνεται και πάρα πολύ επικίνδυνο.

Έχετε πάει στον Πόντο κ. Κοντογιαννίδη;

Στον Πόντο, δυστυχώς. Είναι ένα αποθαμένο που θέλω πάρα πολύ να κάνω, αλλά και από την άλλη, είμαι πολύ ευσυγκίνητος, γιατί ξέρω ότι αν δω εκεί την περιουσία του παππού μου, ο οποίος ήταν μια πολύ μεγάλη μορφή στην Τραπεζούντα, ίσως και να μην αντέξω την συγκίνηση φοβάμαι ….

Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια κυβερνάται από σειρά κακών πολιτικών. Πιστεύετε ότι μπορεί να υπάρξει ένα θαύμα και να δουν καλύτερες μέρες ο Ελληνικός Λαός;
Η τελευταία εξουσία στην Ελλάδα, έκανε μια μεγάλη ζημιά, την οποία δεν την είχαν κάνει οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Δηλαδή, τι εννοώ, ευνούχισε την διάθεση του Έλληνα. Όταν ας πούμε το μεγαλύτερο ποσοστό αποχής έγινε στης τελευταίες εκλογές, αυτό σημαίνει ότι υπήρχε οργωμένο σχέδιο. Η λεγόμενη Αριστερά παρένθεση, που είναι τελικά ως πολιτική αριστερά αγκύλη θα έλεγα εγώ και δημιούργησε στον κόσμο μια δυσαρέσκεια. Αυτήν την στιγμή το αντιμετωπίζει παθητικά το 60% τον Ελλήνων. Όλη αυτή την τραγικότητα, που δεν έχει φτάσει ακόμα στο τέρμα, για ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΠΟΛΥ ΑΣΧΗΜΕΣ ΜΕΡΕΣ…

Με την έννοια αυτή, στην Ελλάδα, δεν είναι ότι υπήρξαν και καλοί πολιτικοί η και κακοί πολιτικοί. Υπήρχαν κακοί πολιτικοί με όμικρον γιώτα και κακή πολιτική με ήτα. Στην Ελλάδα η πολιτική, αρχίζει και τελειώνει με το ρήμα Ελίσσομαι … Επειδή έχω περάσει ελαφρός επαγγελματικά μέσα από χώρο, η εξουσία που σου δίνει το βουλητικό αξίωμα σε κάνει να γίνεις αλαζόνας, να γίνεις ψωνάρα. Έχω δει τα μεγαλύτερα ψώνια στο χώρο της πολιτικής τους μεγαλύτερους ψεύτες…

Τι είναι αυτό που χρειάζεται η Ελλάδα για να μπορέσει να δει καλύτερες μέρες; Ένα νέο φρέσκο πρόσωπο, ένα καινούργιο πολιτικό πρόσωπο, επιστροφή του βασιλεία μήπως ή ένα είδος Μακάριου εκπρόσωπο της εκκλησιάς που θα ενώσει τον Ελληνικό λαό και πάλι;

Όχι δεν είναι θέμα προσώπου για εμένα. Είναι γενικότερης αντιλήψης το πώς πρέπει να κινηθεί μια κοινωνία. Τα δικά μου πιστεύω, είναι ότι αυτοί που δουλεύουν πολύ και υποφέρουν πολύ είναι αυτοί που πρέπει να αμείβονται, όχι η λίγοι. Απλά, ο Έλληνας έχει φάει το παραμύθι του ιδεολογικού φιλελευθερισμού και τι εννοώ με τι λέξη φιλελευθερισμός; Ότι δίνει μια ψευδή αίσθηση στον πολίτη ότι και αυτός μπορεί να γίνει ένας μικρός καπιταλιστάκος, σε μια ελεύθερη αγορά και μια ανταγωνιστική δήθεν κοινωνία. Όταν ζεις σε μια ανταγωνιστική αγορά, ένα απλό μυαλό θα μπορούσε να πει και το ρώτησα εγώ κάποτε σε ένα πάνελ, το 2012, όταν ήμουν υποψήφιος. Δηλαδή, βρέθηκα με τον Άδωνη Γεωργιάδη και του λέω, << Εσύ που πιστεύεις στην ελεύθερη αγορά, μπορείς να μου πεις αυτή η φιλελεύθερη αγορά έχει φτάσει στο σημείο που μια μέρα να βγει ένας υπουργός εμπορίου και να ανακοινώσει ότι η τιμή του καφέ έπεσε 5 ευρώ η 2 λεπτά, εεε….; >>. Λέει ότι δεν μπορούσε να απαντήσει γιατί αυτό είναι ψευδαίσθηση. Αυτό όλο, αν το μεταφέρουμε δραματουργικά σε ένα καπιταλισμό αδίστακτο…πως μπαίνει ο ψωνάρας ο Έλληνας μέσα στο καζίνο της Πάρνηθας, με 20 ευρώ και λέει θα πάω να τους τα πάρω όλα, αλλά δεν γνωρίζει ότι θα μπει και ο άλλος με 2 εκατομμύρια μέσα και σηκώνει όλο το καζίνο μέσα σε 10 λεπτά! Ε… τώρα! Θα τους τα πάρουν χωρίς να έχουν ούτε 20 ευρώ. Η μεγάλη εξέγερση του ελληνικού λαού θα γίνει την στιγμή που αυτό που εδώ και πολύ καιρό αναβάλλεται από το Σαμαρά – Βενιζέλο και τώρα τον Τσίπρα και όταν πάνε να κάνουν τις πρώτες κατασχέσεις στα σπίτια των Ελλήνων πολιτών, τότε ο κόσμος θα τους πάρει με της πέτρες και με της καραμπίνες. Το πιστεύω ακράδαντα ότι θα γίνει και το γνωρίζουν και οι ίδιοι οι πολιτικοί και για αυτό και το τραβάνε όσο πιο πίσω μπορούν.Γιατί θα γίνει πολύ μεγάλο ΜΑΚΕΛΕΙΟ…

Τέχνη – πολιτισμός – δημιουργία. Υπάρχουν πια στην Ελλάδα ή έχουν υποβαθμιστεί;

Δημιουργία δεν είναι μόνο στο χώρο της τέχνης κατά την δική μου αντίληψη. Δημιουργεί και μια νοικοκυρά που φτιάχνει μια υπέροχη μακαρονάδα με κιμά. Δημιουργεί ένας υδραυλικός όταν φτιάχνει ένα έργο σε ένα κτήριο. Όσον αφορά όμως τον τομέα της τέχνης επειδή εκεί έχουν μπει τα media μέσα και έχουν γεμίσει ψωνάρες αμόρφωτες, δεν μπορείς να μιλάς ότι θα βγάλω δημιουργικούς καλλιτέχνες από την στιγμή που σαν πολιτεία δεν έχεις υπεύθυνα μια σχολή ανωτάτων σπουδών στην τέχνη, στο τραγούδι ή στην υποκριτική. Τι να πούμε τώρα; Όποιος πρόλαβε τώρα και βγήκε και στα πάλκα και στα θέατρα και παντού. Νομίζω ειδικά τώρα, αυτήν την στιγμή που ζούμε, υπάρχουν νέα παιδιά που παλεύουν στον τομέα αυτό, αλλά η τέχνη δεν γίνεται για 5-10 άτομα. Ούτε για δυο τρεις χιλιάδες. Είναι να την βλέπει ο κόσμος, ο πολύς ο λαός. Όταν δημιουργείς του στυλ Θεοδωράκη, Χατζηδάκη Λοΐζο, Μαρκόπουλο, την μεγάλη ζημιά την έχει κάνει το λεγόμενο life style, δηλαδή πιο πολύ τον ενδιαφέρει αν ο Κοντογιαννίδης φοράει σκουλαρίκι, αν η άλλη φοράει εσώρουχο τάνγκα πάρα τι τραγούδια λέει και τι ρόλο παίζει πάνω στην σκηνή! (χαχαχα….γέλια)

Ο Παύλος Κοντογιαννίδης, έχει κάνει λάθη στην ζωή του; Αν έκανε ένα restart, τι θα διόρθωνε;

Δεν υπάρχει άτομο που να μην έχει κάνει λάθη. Εμένα αυτό που με αγχώνει είναι το λάθος που θα κάνω και θα επιβαρύνει εμένα…μην κάνω λάθος και να δημιουργώ πρόβλημα στον απέναντι! Είμαι πάρα πολύ ανθρωπιστής. Με την πλατιά έννοια αγαπώ τους συνανθρώπους μου και αν κάποιον τον πληγώσω, δεν θα είναι συνειδητά αλλά και αν συνειδητά…πολύ δύσκολα. Από εκεί και πέρα δεν έχω κάνει πολλά λάθη να πω την αλήθεια αλλά δεν είμαι και αλάνθαστος.

Να φύγουμε όμως από το << Χυτήριο >> και το << bam bam >> και να μεταφερθούμε σε μια άλλη παράσταση. << Αγγέλων Βήμα >>, εκεί τι γίνεται…θα μας πείτε;

Εκεί είναι μια νέα ομάδα που γνωρίστηκα τελείως περίεργα μέσα από την συγγραφέα του έργου τηνΦανή Δαλεζίου, η οποία είναι μια ηθοποιός και με κέρδισε το θέμα το οποίο λέγεται 19ο Μαΐου. Έχει αναφορά μέσα από μιας μυθοπλασίας, στην Σαμψούντας του 1919, όπου άρχισαν τα γεγονότα. Η υπόθεση του έργου είναι ότι μια οικογένεια ετοιμάζει να παντρέψει την κόρη και να συμπεθεριάσει μια άλλη οικογένεια και πριν γίνει ο γάμος, γίνεται όλο αυτό το κίνημα της εθνοκάθαρσης, που λέει ο υπουργός, ο Φίλης. ( χαχαχα… γέλια) και της γενοκτονίας που λέω εγώ και έτσι ο γάμος μπαίνει στην μέση για να φτάσουμε στο σημείο που διαλύονται όλες οι καταστάσεις. Εγώ υποδύομαι έναν ρόλο που συνδέει το παρών με το παρελθόν. Δηλαδή είμαι ο ήρωας εν ζωή που πάει να παντρευτεί το 1919 και αφηγείται σήμερα τα γεγονότα του τότε. Πιστεύω είναι μια πάρα πολύ καλή σκηνοθετημένη και παιγμένη παράσταση και παρουσιάζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο ΒΗΜΑ ΑΓΓΕΛΩΝ μέχρι της 6 Ιανουαρίου αλλά πιστεύω ότι θα πάει παραπέρα, γιατί βλέπω ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον.

Τι σημαίνει ΑΕΚ για τον Παύλο Κοντογιαννίδη; Με τι την έχει ταυτίσει;

Η ΑΕΚ...( το λέει και το σύνθημα) προσφυγιά ξεριζωμένη αλλά από την στιγμή όμως που η ΑΕΚ έχει γίνει Ανώνυμη Εταιρία, τα πάντα είναι μέσα σε αυτό το ανθρωποφάγο καπιταλιστικό σύστημα. Πέρασαν ήρωες και αντιήρωες. Τώρα αυτήν την στιγμή, βρίσκεται σε ένα επίπεδο που πιστεύω ότι με έναν πρόεδρο, που στην ουσία είναι ο Μελλισανίδης. Αλλά ο πρόεδρος καβούρια έχει! Δεν βάζει το χέρι στην τσέπη για να πουλήσει ένα καράβι, για να φτιάξει την Αγία Σοφία ή το γήπεδο. Παρακαλάμε την Δούρου και την κάθε Δούρου και τον Δήμαρχο Φιλαδέλφειας. Έτσι μπορώ να κτίσω και εγώ γήπεδο! Βαλε μισό καράβι στην Νέα Φιλαδέλφεια και γίνετε η Αγία Σοφία! Όλα τα αλλά είναι λόγια για δημόσιες σχέσεις .

Κάποια άλλα πλάνα εκτός από αυτά που προαναφέραμε υπάρχουν;

Πλάνα; Τι, για το μέλλον; Αυτό που προηγείται, είναι η επανάσταση του Ελληνικού λαού! Να φύγει η σαβούρα, όλοι όμως όλοι οι υποκριτές. Εγώ χρημάτισα βουλευτή 2 ημερών από το πουθενά και είπα ότι η χειρότερη υποκριτική υπάρχει μέσα στο κοινοβούλιο. Για αυτό μιλούν υποτιμητικά οι πολιτικοί όταν μιλούν για το θέατρο. Όταν κάνουν μια κακή ολομέλεια, λένε θέατρο γίναμε. Μόνο που δεν ξέρουν ο Όσκαρ Γουάιλτ έκανε την διαφορά όσον αφορά πολιτικό και ηθοποιό. Ο πολιτικός προσπαθεί να παίξει το ρόλο ενώ ο ηθοποιός είναι ο ρόλος. Τώρα, πλάνα; Έχω γράψει δέκα ποιήματα/τραγούδια. Τα έχω δώσει σε δυο παλικάρια αλλά τα πιο πολλά τα έχει ο Σωκράτης Μάλαμας, εδώ και ένα χρόνο. Μου έχει γράψει ένα αριστούργημα. Έχει γραφτεί η μουσική, αλλά δεν το έχουμε βγάλει ακόμα προς τα έξω. Είναι ένα σουξέ που το περιμένει ο κόσμος . Αυτά μπορώ να θεωρήσω πλάνα μου γιατί ποτέ στην ζωή μου δεν είχα πλάνα και θα ήθελα να ολοκληρώσω την δουλειά αυτή.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ