Με την πρόσφατη εγκύκλιό του το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με αρ. πρωτ. 151893/Δ2/29-09-2015, «Περί αναθέσεως μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου», ανατίθεται η διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας, σε όλες τις ειδικότητες (εκτός μαθηματικών και φυσικών), πλην όμως και των φιλολόγων. Το μάθημα της Τοπικής Ιστορίας εντάσσεται στα πλαίσια των Βιωματικών Δράσεων - Project... Η διδασκαλία των θεμάτων της αποτελεί τμήμα της διδασκαλίας της Ιστορίας στην Γ΄ Γυμνασίου. Απαιτεί πρωτοβουλίες, ευρύτητα γνώσεων και παιδαγωγικών εφαρμογών στο πλαίσιο μιας ερευνητικής εργασίας. Εύλογα λοιπόν κανείς αναρωτιέται:
-Είναι ορθό να διδάσκεται το μάθημα της Τοπικής Ιστορίας από ειδικότητες καθηγητών, που η εκπαίδευσή τους για την απόκτηση του πτυχίου τους δεν είχε καθόλου ή ελάχιστα ως γνωστικό αντικείμενο την Ιστορία;
-Το μάθημα της Τοπικής Ιστορίας είναι μόνο για να καλύπτονται διδακτικά κενά από άλλες ειδικότητες;
-Μήπως επιτέλους θα έπρεπε το θέμα της εκπαίδευσης και της Παιδείας να αντιμετωπίζεται με υπευθυνότητα για μια ουσιαστική διδασκαλία, βασιζόμενη σε παιδαγωγικά κριτήρια;
-Είναι ορθό να διδάσκεται το μάθημα της Τοπικής Ιστορίας από ειδικότητες καθηγητών, που η εκπαίδευσή τους για την απόκτηση του πτυχίου τους δεν είχε καθόλου ή ελάχιστα ως γνωστικό αντικείμενο την Ιστορία;
-Το μάθημα της Τοπικής Ιστορίας είναι μόνο για να καλύπτονται διδακτικά κενά από άλλες ειδικότητες;
-Μήπως επιτέλους θα έπρεπε το θέμα της εκπαίδευσης και της Παιδείας να αντιμετωπίζεται με υπευθυνότητα για μια ουσιαστική διδασκαλία, βασιζόμενη σε παιδαγωγικά κριτήρια;
Με τιμή
το Δ.Σ.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ
ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΝΟΜΟΥ ΗΜΑΘΙΑΣ