Οι Διευθύνσεις των δήμων, κατόπιν αιτήσεως των ενδιαφερομένων γονιών, καταβάλλουν μηνιαίο επίδομα 44 ευρώ σε ανήλικα παιδιά που στερούνται της πατρικής προστασίας μέχρι συμπληρώσεως του 16ου έτους της ηλικίας τους. Απαραίτητη προϋπόθεση για την καταβολή τους εν λόγω επιδόματος είναι το εισόδημα της οικογένειας να μην υπερβαίνει τα 235 ευρώ μηνιαίως, ενώ για κάθε ανήλικο επιπλέον μέλος της οικογένειας προσαυξάνετε... κατά 20 ευρώ το ποσό του βοηθήματος. Οι ενδιαφερόμενοι σύμφωνα με τα dikaiologitika.gr, μπορούν να απευθύνονται στο αρμόδιο τμήμα επιδοματικής πολιτικής των δήμων στους οποίους κατοικούν, υποβάλλοντας τη σχετική αίτηση προκειμένου να τους αποδοθεί το χρηματικό βοήθημα. Σχετικά με τα προαπαιτούμενα και τα απαραιτήτως προσκομιζόμενα στην αρμόδια δημοτική υπηρεσία δικαιολογητικά ισχύουν τα ακόλουθα:
Προϋποθέσεις:
Το μηνιαίο επίδομα χορηγείται σε παιδιά έως 16 ετών εφόσον στερούνται πατρικής φροντίδας και προστασίας λόγω:
1) Θανάτου
2) Αναπηρίας 67% και άνω
3) Εγκατάλειψης
4) Φυλάκισης άνω των τριών μηνών
5) Στράτευσης
6) Τα εκτός γάμου τέκνα
Δικαιολογητικά ανάλογα με την περίπτωση:
1) Αίτηση του ενδιαφερόμενου στο αρμόδιο τμήμα του δήμου 2) Υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86 με την οποία ο ενδιαφερόμενος γονέας βεβαιώνει τα μέλη, με πλήρη στοιχεία τους που αποτελούν την οικογένεια του, την διεύθυνση κατοικίας, καθώς και το σύνολο των λαμβανομένων εισοδημάτων αν τυχόν υπάρχουν
3) Φωτοτυπίες ταυτοτήτων
4) Ληξιαρχική πράξη θανάτου (του πατέρα)
5) Βεβαίωση από τη στρατιωτική μονάδα όπου υπηρετεί, στην οποία θα αναγράφεται η πιθανή ημερομηνία απόλυσης.
6) Ιατρική γνωμάτευση από γιατρό κρατικού νοσοκομείου ή απόφαση πρωτοβάθμιας υγειονομικής επιτροπής ή απόφαση άλλου ασφαλιστικού φορέα, στην οποία θα αναγράφονται το ποσοστό αναπηρίας του πατέρα και το χρονικό διάστημα της αναπηρίας.
7) Βεβαίωση φυλακών (με πιθανή ημερομηνία αποφυλάκισης)
8) Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης
9) Πιστοποιητικό εγκατάλειψης: απόφαση διαζυγίου απόφαση επιμέλειας των παιδιών (επικυρωμένο αντίγραφο) απόφαση διατροφής Μετά την υποβολή της αίτησης με τα επισυναπτόμενα δικαιολογητικά, το αρμόδιο τμήμα του δήμου στο οποίο κατατίθεται το αίτημα προβαίνει σε έλεγχο. Παράλληλα πραγματοποιείται έρευνα από κλιμάκιο της κοινωνικής υπηρεσίας του δήμου ώστε να βεβαιωθεί η κατάσταση στην οποία βρίσκεται η οικογένεια (οικονομικά, βιοποριστικά). Κατόπιν των προαπαιτούμενων ελέγχων και εφόσον ολοκληρωθούν, εκδίδεται απόφαση καταβολής της μηνιαίας οικονομικής ενίσχυσης και η έναρξης παροχής του βοηθήματος είναι η ημερομηνία υποβολής της αίτησης.