Quantcast

http://picasion.com/
http://picasion.com/
http://picasion.com/

Το Κέντρο Πρόληψης «Πρόσβαση» για τις δράσεις του και την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών

Οι εργαζόμενες και εργαζόμενοι στα Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων καλούμαστε και φέτος να «αναδείξουμε» την Παγκόσμια Ημέρα Κατά των Ναρκωτικών, ως ημέρα «ευαισθητοποίησης της κοινωνίας». Η σκέψη μας, όμως, είναι στην υπαρκτή ελληνική κοινωνία, όχι στην «κοινωνία-ιδέα» ή στην «κοινωνία-αντικείμενο». Ζούμε, δουλεύουμε, σκεφτόμαστε, παρεμβαίνουμε σε μια κοινωνία που διανύει τον έκτο χρόνο μιας σφοδρής και πλατιάς κρίσης... συμπεριλαμβανομένων των πολιτικών διαχείρισής της.
Η δουλειά μας μάς τοποθετεί σε εκείνο το μετερίζι εργαζομένων που έρχονται πρώτοι σε επαφή με τα κοινωνικά προβλήματα της εποχής των μνημονίων, με τα πρόσωπα που χτυπιούνται απ’ αυτά – μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς, εξαρτημένους και εξαρτημένες και τις οικογένειές τους.

Συμμετέχουμε άμεσα στις παράλληλες διαδικασίες πένθους και αντίστασης, ματαίωσης και ελπίδας, παραίτησης και κινητοποίησης, διαχείρισης και διεξόδου από την κρίση, που έχουν τεθεί σε κίνηση μέσα στην κοινωνία εδώ και έξι χρόνια. Η αμεσότητα αυτή δεν έχει μορφή διεκπεραίωσης. Είναι φορτισμένη με ευθύνη: ως προς την πλευρά, προς την οποία θέλουμε και επιδιώκουμε να κλίνει ο συσχετισμός ανάμεσα στην υποταγή και τη χειραφέτηση.

Γι’ αυτό, με Απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των Μελών μας, συνδέουμε τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Κατά των Ναρκωτικών με τις αιτίες του φαινομένου της εξάρτησης στη σημερινή Ελλάδα της κρίσης. Επιχειρούμε να συμβάλουμε σε έναν κριτικό αναστοχασμό και σε πρωτοβουλίες κινητοποίησης της κοινωνίας, πράξεων για τη διέξοδο από την κρίση ως θεμελιώδη προϋπόθεση για την αντιμετώπιση της εξάρτησης. Κατά τη φετινή Ημέρα Κατά των Ναρκωτικών κάνουμε Πρόληψη.

Ανοίγουμε διάλογο με τις τοπικές κοινότητες και για τον ίδιο τον ρόλο των Κέντρων Πρόληψης, των κοινωνικών υπηρεσιών και, τελικά, της Πολιτείας κατά την τελευταία εξαετία, μοιραζόμενοι κεκτημένη εμπειρία και αναδεικνύοντας αδυναμίες, με στόχο το επόμενο βήμα.

Έπειτα από πολλά χρόνια λειτουργίας και ιδιαίτερα στην παρατεταμένη φάση της «μεγάλης βουτιάς» των Κέντρων Πρόληψης σε μια θάλασσα δραστηριοτήτων μέσα στις τοπικές κοινότητες, εξ αιτίας της κρίσης, αναδύεται πιο έντονη η ανάγκη για ένα θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των δομών, που θα βοηθά τους εργαζόμενους να επικεντρώνονται στο έργο τους στην κοινότητα.

Θέτουμε, λοιπόν, το αίτημα της θεσμικής κατοχύρωσης των Κέντρων Πρόληψης, με την απαγκίστρωσή τους από το καθεστώς των 67 εταιρειών και με τη μετεξέλιξή τους σε μια ενιαία, ανεξάρτητη και δημόσια δομή, με αποκεντρωμένα παραρτήματα – μετεξέλιξη που θα επιτρέψει το ξεδίπλωμα των δυνατοτήτων των εργαζομένων τους, σε αντίθεση με την ασφυξία που επιβάλλεται ως σήμερα.

Απολογισμός Δράσεων Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας ΠΡΟΣΒΑΣΗ 
Φεβρουάριος –Ιούνιος 2015

1. Δράσεις στη Σχολική Κοινότητα
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
- «Πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού-Bulling», διήμερη ενδοσχολική επιμόρφωση εκπαιδευτικών στα Δημοτικά Σχολεία Καβάσιλας και Νησίου (Φεβρουάριος 2015).
- «Σεξουαλική αγωγή και διαφυλικές σχέσεις για μαθητές 5 έως 7 ετών», διήμερο σεμινάριο βιωματικής εκπαίδευσης σε νηπιαγωγούς (Μάρτιος 2015).
- Βιωματικά εργαστήρια με μαθητές των Δημοτικών Σχολείων: Καβάσιλας, Νησίου, 2ου Βέροιας, 4ου Βέροιας, 7ου Βέροιας, 3ου Νάουσας, Ξεχασμένης, Τρικάλων, 4ου Βέροιας, 1ου Νάουσας, Πρασινάδας και Πλάτανου, 2ου Μελικής, Αγγελοχωρίου, 10ου Βέροιας, Ράχης , Τριποτάμου και των Νηπιαγωγείων: 8ου Νάουσας, Στενήμαχου με θέματα «Σχολικός
εκφοβισμός-Bulling», «Ενδοσχολική βία», «Ασφαλής χρήση του διαδικτύου», «Διαχείριση συγκρούσεων», «Συναισθήματα», «Δικαιώματα των παιδιών», «Ρατσισμός», «Διαδίκτυο-ηλεκτρονικά παιχνίδια», «Ο κήπος με τις 11 γάτες» (Φεβρουάριος - Ιούνιος 2015).
- Βιωματικά εργαστήρια με μαθητές του 6ου Δημοτικού Σχολείου Νάουσας, με θέματα που αφορούν την ψυχοκοινωνική υγεία των μαθητών (2 συναντήσεις, Φεβρουάριος-Μάρτιος 2015).
 
 
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
- «Βιωματική εκπαίδευση και εμψύχωση στο σχολείο: Από την τάξη στην ομάδα», διήμερο σεμινάριο βιωματικής εκπαίδευσης εκπαιδευτικών (Μάρτιος 2015).
- «Στηρίζομαι στα πόδια μου», τριήμερο σεμινάριο βιωματικής εκπαίδευσης εκπαιδευτικών στο 2ο Γυμνάσιο Αλεξάνδρειας (Ιούνιος 2015).
- Βιωματικά εργαστήρια με μαθητές των Γυμνασίων: Κορυφής, 2ου Νάουσας , Επισκοπής, 1ου Αλεξάνδρειας, Μελίκης, 4ου Βέροιας, Πλατέος, Μακροχωρίου, 1ου Νάουσας, Μουσικού Βέροιας, Καβάσιλας και των Λυκείων: Μακροχωρίου, 1ου Βέροιας, 1ου Αλεξάνδρειας, ΕΠΑΛ Βέροιας, 2ου Νάουσας, 2ου Βέροιας, ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας με θέματα, «Εξαρτήσεις», «Ασφαλής χρήση του διαδικτύου», «Εφηβεία», «Συναισθήματα», «Σχολικός εκφοβισμός», «Αλκοόλ-τσιγάρο», «Ενδοσχολική βία», «Αυτοεκτίμηση», «Ενσυναίσθηση-εθελοντισμός», «Λήψη αποφάσεων και αυτογνωσία», «Διαφυλλικές σχέσεις», «Συγκρούσεις-επιθετικότητα», «Διαχείριση θυμού, συγκρούσεις» ( Φεβρουάριος – Ιούνιος 2015).
- Συμμετοχή στην πραγματοποίηση της Πανελλήνιας επιστημονική έρευνα για την χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών στο σχολικό πληθυσμό (ESPAD 2015) σε συνεργασία με το ΕΠΙΨΥ και το Πανεπιστήμιο Αθηνών.

2. Δράσεις για γονείς

- Ομάδες Γονέων με θέμα «Επικοινωνία στην οικογένεια» (6-8 εβδομαδιαίων συναντήσεων): 2ου Νηπιαγωγείου Βέροιας, 17ου-,6ου και 3ου Νηπιαγωγείου Βέροιας.
- Ομιλίες – ενημερωτικές συναντήσεις σε γονείς των Δημοτικών Σχολείων Νεόκαστρου, Καβάσιλας, Πολυπλάτανου, 5ου Νάουσας, 2ου Μακροχωρίου, 10ου Βέροιας, Σταυρού,
των Νηπιαγωγείων: Πλατέος, Αγίου Γεωργίου, 8ου Βέροιας, του Ιδ. Παιδικού Σταθμού «Παιδικός Πλανήτης», με θέματα «Διαπαιδαγώγηση», «Επικοινωνία στην οικογένεια», «Αυτοεκτίμηση», «Σχολικός εκφοβισμός», «Διαφορετικότητα», «Εθισμός στο διαδίκτυο», «Ορθή χρήση του διαδικτύου» (Φεβρουάριος - Ιούνιος 2015)

3. Δράσεις στην ευρύτερη κοινότητα

- Βιωματικά εργαστήρια με σπουδαστές του ΣΔΕ Νάουσας και Αλεξάνδρειας με θέματα «Ασφαλής χρήση του διαδικτύου», «Εθισμός στο διαδίκτυο», «Διαπαιδαγώγηση» (Φεβρουάριος-Ιούνιος 2015).
- Ομιλία με θέμα «Ουσιοεξάρτηση: Αίτια και αντιμετώπιση.» στα πλαίσια ημερίδας που διοργάνωσε ο Δήμος Νάουσας με θέμα «Εθισμός και απεξάρτηση» (Μάρτιος 2015).

Εποπτεία και υποστήριξη σε εκπαιδευτικούς στην υλοποίηση των προγραμμάτων.
Ανταπόκριση σε πλήθος αιτημάτων για ατομική συμβουλευτική και ψυχοκοινωνική στήριξη.

Με εκτίμηση, 
Η Επιστημονική Ομάδα της ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ