Η λύση έχει δοκιμαστεί και πέρυσι και αναμένεται να υιοθετηθεί και φέτος, καθώς για το Υπουργείο Οικονομικών έχει μηδέν κόστος και αρκετές πιθανότητες αύξησης των φορολογικών εσόδων. Πρακτικά, το μέτρο απευθύνεται σε περίπου ένα εκατομμύριο οδηγούς οι οποίοι έχουν αποσύρει τις πινακίδες των οχημάτων τους, με αποτέλεσμα αυτά να «σαπίζουν» στα γκαράζ και στα πεζοδρόμια... ή να κυκλοφορούν παράνομα με τεράστιο κίνδυνο ο οδηγός να υποστεί βαρύτατες συνέπειες σε περίπτωση σύλληψης.
Ουσιαστικά σε αυτούς τους οδηγούς, εξετάζεται να δοθεί η δυνατότητα να πάρουν πίσω τις πινακίδες αλλά να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας όχι για ολόκληρη τη χρονιά (ολόκληρο το 2015) αλλά μόνο για το χρονικό διάστημα που υπολείπεται μέχρι το τέλος του έτους. Και επειδή το υπουργείο Οικονομικών σκέφτεται πάνω από όλα τα φορολογικά έσοδα, αν περάσει τη συγκεκριμένη διάταξη, θα της δώσει και πάλι μεταβατικό χαρακτήρα ώστε το Δεκέμβριο οι οδηγοί να πληρώσουν κανονικά και ολόκληρα τα τέλη κυκλοφορίας του 2016.
Η συνταγή είχε δοκιμαστεί και πάλι τον περασμένο Μάρτιο και η τροπολογία που είχε κατατεθεί ήταν η εξής:
«Εξαιρετικά, σε περίπτωση άρσης ακινησίας οχήματος αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτα ιδιωτικής χρήσης του πρώτου εδαφίου της παρούσας, εντός του έτους 2014, τα τέλη κυκλοφορίας του έτους αυτού, καταβάλλονται αναλογικά για τους υπόλοιπους μήνες μέχρι το τέλος του έτους, συμπεριλαμβανομένου του μήνα της άρσης της ακινησίας και πριν την άρση της ακινησίας. Με πράξη της αρμόδιας υπηρεσίας της φορολογικής διοίκησης, διαπιστώνεται το οφειλόμενο ποσό με βάση την ακριβή ημερομηνία της άρσης ακινησίας και τίθεται εκ νέου σε κυκλοφορία το όχημα»
Ουσιαστικά σε αυτούς τους οδηγούς, εξετάζεται να δοθεί η δυνατότητα να πάρουν πίσω τις πινακίδες αλλά να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας όχι για ολόκληρη τη χρονιά (ολόκληρο το 2015) αλλά μόνο για το χρονικό διάστημα που υπολείπεται μέχρι το τέλος του έτους. Και επειδή το υπουργείο Οικονομικών σκέφτεται πάνω από όλα τα φορολογικά έσοδα, αν περάσει τη συγκεκριμένη διάταξη, θα της δώσει και πάλι μεταβατικό χαρακτήρα ώστε το Δεκέμβριο οι οδηγοί να πληρώσουν κανονικά και ολόκληρα τα τέλη κυκλοφορίας του 2016.
Η συνταγή είχε δοκιμαστεί και πάλι τον περασμένο Μάρτιο και η τροπολογία που είχε κατατεθεί ήταν η εξής:
«Εξαιρετικά, σε περίπτωση άρσης ακινησίας οχήματος αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτα ιδιωτικής χρήσης του πρώτου εδαφίου της παρούσας, εντός του έτους 2014, τα τέλη κυκλοφορίας του έτους αυτού, καταβάλλονται αναλογικά για τους υπόλοιπους μήνες μέχρι το τέλος του έτους, συμπεριλαμβανομένου του μήνα της άρσης της ακινησίας και πριν την άρση της ακινησίας. Με πράξη της αρμόδιας υπηρεσίας της φορολογικής διοίκησης, διαπιστώνεται το οφειλόμενο ποσό με βάση την ακριβή ημερομηνία της άρσης ακινησίας και τίθεται εκ νέου σε κυκλοφορία το όχημα»
Το ποσό που θα πρέπει να καταβάλλει κάποιος για να πάρει πίσω τις πινακίδες του, εξαρτάται από τον μήνα υποβολής της αίτησης και τον κυβισμό του κινητήρα. Το fpress.gr ετοίμασε τους πίνακες που απαντούν σε όλους τους πιθανούς συνδυασμούς. Οι πίνακες καλύπτουν τα οχήματα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά πριν τον Νοέμβριο του 2010 οπότε τα τέλη κυκλοφορία υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό.
Ο πρώτος πίνακας καλύπτει τις περιπτώσεις αυτοκινήτων με κινητήρα έως 1357 κυβικά:
Ο δεύτερος πίνακας, καλύπτει τα αυτοκίνητα με κινητήρα από 1358 έως 2357 κυβικά:
Και ο 3ος πίνακας για τα αυτοκίνητα πολύ μεγάλου κυβισμού:
Ποσό που πρέπει να καταβληθεί ανάλογα με τον κυβισμό | ||||
Μήνας πληρωμής τελών | 51-300 | 301-785 | 786-1071 | 1071-1357 |
Μαίο | 17 | 41 | 90 | 101 |
Ιούνιο | 15 | 37 | 80 | 90 |
Ιούλιο | 13 | 32 | 70 | 79 |
Αύγουστο | 11 | 28 | 60 | 68 |
Σεπτέμβριο | 9 | 23 | 50 | 56 |
Οκτώβριο | 7 | 18 | 40 | 45 |
Νοέμβριο | 6 | 14 | 30 | 34 |
Δεκέμβριο | 4 | 9 | 20 | 23 |
Ποσό που πρέπει να καταβληθεί ανάλογα με τον κυβισμό | ||||
Μήνας πληρωμής τελών | 1358-1548 | 1549-1738 | 1739-1928 | 1929-2357 |
Μαίο | 180 | 199 | 225 | 495 |
Ιούνιο | 160 | 177 | 200 | 440 |
Ιούλιο | 140 | 155 | 175 | 385 |
Αύγουστο | 120 | 133 | 150 | 330 |
Σεπτέμβριο | 100 | 110 | 125 | 275 |
Οκτώβριο | 80 | 88 | 100 | 220 |
Νοέμβριο | 60 | 66 | 75 | 165 |
Δεκέμβριο | 40 | 44 | 50 | 110 |
Και ο 3ος πίνακας για τα αυτοκίνητα πολύ μεγάλου κυβισμού:
Ποσό που πρέπει να καταβληθεί ανάλογα με τον κυβισμό | |||
Μήνας πληρωμής τελών | 2358-3000 | 3001-4000 | 4001 και πάνω |
Μαίο | 660 | 750 | 990 |
Ιούνιο | 587 | 667 | 880 |
Ιούλιο | 513 | 583 | 770 |
Αύγουστο | 440 | 500 | 660 |
Σεπτέμβριο | 367 | 417 | 550 |
Οκτώβριο | 293 | 333 | 440 |
Νοέμβριο | 220 | 250 | 330 |
Δεκέμβριο | 147 | 167 | 220 |