Νέες ελπίδες γεννά η δεύτερη φάση των ερευνών στον νότιο Ινδικό Ωκεανό, με στόχο να βρεθούν τα ίχνη του Boeing των Μαλαισιανών Αερογραμμών που εξαφανίστηκε μυστηριωδώς στις αρχές του περασμένου Μαρτίου, μισή ώρα μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ. Ειδικά σκάφη έχουν ήδη φθάσει στην περιοχή για να ερευνήσουν θαλάσσιες χαράδρες και κορυφές 6.000 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του ωκεανού. Προηγήθηκαν πολύμηνες τεχνικές αναλύσεις και χαρτογραφήσεις ενός πολύ μεγάλου κομματιού του Ινδικού Ωκεανού.
Ένα σκάφος, το GO Phoenix, με κάμερες και ειδικά σόναρ προσαρμοσμένα σε μη επανδρωμένα βαθυσκάφη, έφθασε σήμερα στην περιοχή, που πρόσφατα χαρτογραφήθηκε και διαπιστώθηκε ότι είναι γεμάτη βαθιές χαράδρες και ψηλές ηφαιστειακές κορυφές, σύμφωνα με ανακοίνωση του Αυστραλιανού Γραφείου Ασφάλειας Μεταφορών (ATSB).
Ένα τρίτο πλοίο, το Fugro Equator, αναμένεται στο τέλος του Οκτωβρίου. Είχε συνδράμει στη χαρτογράφηση της περιοχής και τώρα εξοπλίζεται κατάλληλα προκειμένου να συμμετάσχει στη φάση των ερευνών.
Τα πλοία τα έχουν μισθώσει από κοινού η Μαλαισία και η Αυστραλία, οι οποίες συμβάλλουν στην προσπάθεια με 60 εκατ. δολάρια έκαστη.
Μέχρι στιγμής έχει χαρτογραφηθεί μια άγνωστη ως τώρα περιοχή του ωκεάνιου βυθού, έκτασης 111.000 τ.χλμ.
Η περιοχή των ερευνών έχει μεταφερθεί προς τον νότο, αφού νέοι υπολογισμοί οδήγησαν τους ειδικούς στο συμπέρασμα ότι το αεροπλάνο μπορεί να είχε πετάξει μακρύτερα πριν εξαντληθούν τα καύσιμά του και πέσει στον ωκεανό.
Η έρευνα για το αεροπλάνο μπορεί να χρειαστεί έναν χρόνο. Κάθε πλοίο έχει περίπου 30 μέλη πληρώματος, που επιχειρούν σε 12ωρες βάρδιες, αλλά πρέπει να επιστρέφει στο Περθ για ανεφοδιασμό κάθε 30 ημέρες.Το περασμένο Αύγουστο είχε ανακοινωθεί ότι η αναζήτηση του χαμένου Boeing επικεντρώνεται σε νέο σημείο, στο νότιο τμήμα του πεδίου έρευνας, έπειτα από ανάλυση περισσότερων δορυφορικών δεδομένων.
Υπενθυμίζεται πως το αεροσκάφος εκτελούσε δρομολόγιο από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο, μεταφέροντας 239 ανθρώπους.
Ένα σκάφος, το GO Phoenix, με κάμερες και ειδικά σόναρ προσαρμοσμένα σε μη επανδρωμένα βαθυσκάφη, έφθασε σήμερα στην περιοχή, που πρόσφατα χαρτογραφήθηκε και διαπιστώθηκε ότι είναι γεμάτη βαθιές χαράδρες και ψηλές ηφαιστειακές κορυφές, σύμφωνα με ανακοίνωση του Αυστραλιανού Γραφείου Ασφάλειας Μεταφορών (ATSB).
Το ολλανδικό σκάφος ερευνών βαθείας θαλάσσης Fugro Discovery έφθασε σήμερα στο Περθ για ανεφοδιασμό και την Παρασκευή θα συναντήσει το GO Phoenix.
Ένα τρίτο πλοίο, το Fugro Equator, αναμένεται στο τέλος του Οκτωβρίου. Είχε συνδράμει στη χαρτογράφηση της περιοχής και τώρα εξοπλίζεται κατάλληλα προκειμένου να συμμετάσχει στη φάση των ερευνών.
Τα πλοία τα έχουν μισθώσει από κοινού η Μαλαισία και η Αυστραλία, οι οποίες συμβάλλουν στην προσπάθεια με 60 εκατ. δολάρια έκαστη.
Μέχρι στιγμής έχει χαρτογραφηθεί μια άγνωστη ως τώρα περιοχή του ωκεάνιου βυθού, έκτασης 111.000 τ.χλμ.
Η περιοχή των ερευνών έχει μεταφερθεί προς τον νότο, αφού νέοι υπολογισμοί οδήγησαν τους ειδικούς στο συμπέρασμα ότι το αεροπλάνο μπορεί να είχε πετάξει μακρύτερα πριν εξαντληθούν τα καύσιμά του και πέσει στον ωκεανό.
Η έρευνα για το αεροπλάνο μπορεί να χρειαστεί έναν χρόνο. Κάθε πλοίο έχει περίπου 30 μέλη πληρώματος, που επιχειρούν σε 12ωρες βάρδιες, αλλά πρέπει να επιστρέφει στο Περθ για ανεφοδιασμό κάθε 30 ημέρες.Το περασμένο Αύγουστο είχε ανακοινωθεί ότι η αναζήτηση του χαμένου Boeing επικεντρώνεται σε νέο σημείο, στο νότιο τμήμα του πεδίου έρευνας, έπειτα από ανάλυση περισσότερων δορυφορικών δεδομένων.
Υπενθυμίζεται πως το αεροσκάφος εκτελούσε δρομολόγιο από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο, μεταφέροντας 239 ανθρώπους.